Jump to content

Tiguan 5N2 - 2.0 TDI - 4motion - The New Explorer


Doomy

Postare recomandată

huedin - padis - pietroasa cumva? :)

oricum, superbe drumuri!

Link către comentariu

Buuuuuunnnn :)  traseul a fost in felul urmator : 

1718705355_Transapuseniparti.thumb.jpg.5b3983042dc969748f8255d9ec9aa5d9.jpg

 

1) A->B  Sudrigiu care Padis  drum cu asfalt in stare foarte buna  accesibil pentru orice tip auto  , peisaje frumoase dar nu asa de spectaculoase ca Transfagarasan sau Transalpina. 

In unele portiuni drumul este doar pe o banda dar nimic periculos .  Parapetul este prezent pe toata portiunea drumului.

1397259683_Transapusenipart1.thumb.jpg.4c3da6b5e48ab29ea20c65ae41be0efa.jpg

Toata portiunea este prinsa in acest clip : 

 

2)  B->C  Padis catre Doda Pilii  drum care este 100% offroad  deschis publicului  , ofera niste peisaje foarte frumoase  si merita incercat !  Il consider ca un traseu mediu de offroad , dar care devine imedait mai "Hard Core" dupa o ploaie rapida , deoarece majoritatea portiunilor de drum se transforma in noroaie imprevizibile.   Totusi intra in categoria  "se ajunge cu Loganul acolo" pentru cei cu inima de leu . 

1339470614_Transapusenipart2.thumb.jpg.cadb02086408d88492b76a4b0b578bc3.jpg

Toata portiunea este prinsa in acest clip : 

 

3) C->D  Doda Pilii spre Calata   portiune de drum cu asfapt aproape NOU ! si fara gropi !   o placere de parcurs . Anumiite portiuni de drum se ingusteaza pe o banda  si trebuie mare atentie deoarece se curcula inclusiv cu autocarul pe aceasta portiune de drum .  Peisajele oferite sunt de bifat pe lista !  Dupa parerea mea sunt destul de spectaculoase mai ales ca zona se prezinta destul de libera ca trafic asa ca numai bine sa te poti bucura de masina si de peisaje in acelasi timp:icon_thumright:

4822942_Transapusenipart3.thumb.jpg.9864196e28bd5c753c79864dc64f4bb1.jpg

Toata portiunea este prinsa in acest clip : 

 

Alte detalii turistice legate de traseu le voi detalia in aria dedicata "plimbarilor " . 

Traseul ramane in lista mea de favorite !  asta inseamna ca cel putin anual trebuie sa ne intoarcem pe aici :) 

Link către comentariu
Laurentiu_LWR

Gata man...stiu de ce drum zici...doar ca nu stiam ca ii zice asa...

L-am facut cu Bora....si cam pe unde ai marcat punctul B am facut dreapta si am coborat pe platoul Padis...unde am facut cam toate traseele...la picior bineinteles...ca Bora am mers ce am mers si am tras-o pe dreapta de frica sa nu julesc baia...

Acum nu stiu daca merita sa ma mai duc si a 3-a oara sa incerc si drumul off-road...:)

Si din pacate asa se intampla...cand te bucuri ca intri pe un drum "greu" apare unu cu un logan si iti da cu firma peste nas ?

Sa nu mai zic de rulota...loganistii stiu ca sunt viteji...dar offroad cu rulota nu am mai vazut?

Link către comentariu

@Laurentiu_LWR  stiu ce zici... nimic mai special decat mirosul de ambreiaj de rulota ars in inima padurii, iar pe cel cu logan nu vreau sa il judec ca si eu fac lafel :)  

Link către comentariu

Jumatea intre Pietroasa si Padis am facut-o cu o Alfa 156 diesel prin 2006. Si bucata dinspre Huedin. Nici una asfaltata atunci. Foarte greu pentru o masina joasa.

Scopul - o saptamana pentru traseele de prin zona, la picior. Cam ca Laurentiu :)

Link către comentariu
  • Administrator
13 hours ago, Laurentiu_LWR said:

Acum nu stiu daca merita sa ma mai duc si a 3-a oara sa incerc si drumul off-road...:)

 

pai nu mergem?  2 x OIIIIIIIO = fun 

@Doomy sugestia google maps pentru acelasi drum ? 

image.thumb.png.e5a723cac0e52781505d83045eb185a5.png

Link către comentariu

@voinea  pai si Google tine la ambreiajul tau.  

Un lucru important de mentionat , chiar foarte important : traseul trebuie facut in directia indicata mai sus  Sudrigiu->Calata  , astfel  portiunea neasfaltata va fi in coborare continua  .  Mai putin stres pe ambreiaj mai mult stres pe frane.  Asta pentru cei care nu au "Hill Descent Control" :rolleyes:

 

@mad_kat alfa 156? 

download.jpg.c7a7d8318dc9649e13b481b6bd54b0b8.jpg

 

Link către comentariu
Laurentiu_LWR

 

3 hours ago, voinea said:

pai nu mergem?  2 x OIIIIIIIO = fun 

In cel putin 2...parca mai merge...si daca gaseam si eu jante era si mai interesant...

Poti propune traseul la intalniri si vedem daca se mai lipeste cineva...

2 hours ago, Doomy said:

Asta pentru cei care nu au "Hill Descent Control" :rolleyes:

Daca trebuie neaparat...avem si dala :))

Modificat de Laurentiu_LWR
Link către comentariu

@Doomy cam asa arata drumul in 2006 :) Am fost impreuna cu un bun prieten cu un matiz - garda la sol de suv mini modern

eram si eu mai tanar... pe langa cojones... si inconstienta era mare. Mi-e dor sa revin in acele locuri...

P6260294.JPG

P6260305.JPG

P6260309.JPG

P7010588.JPG

Modificat de mad_kat
Link către comentariu

 

Asta-mi aduce aminte de momentul cand m-am dus cu Toledo-ul 1M cu suspensie sport, Koni -30, pe un drum de genul asta. Cand mai aveam cam 1Km pana la destinatie am dat de niste santuri foarte mari lasate de alte masini si apa si am fost nevoit sa ma urc cu rotile stanga pe munte ca sa nu raman suspendat in santurile alea (masina era fooarte inclinata)... Nu e un lucru pe care l-as face acum cu nicio masina "normala" dar daca esti destul de tanar si de nebun... se poate :))

Link către comentariu

@mad_kat pare mai bun drumul in 2006 decat ce e acum.  Sunt si mai multi copaci in poze , pe numarate :))

@Rave toti am mers la risc in tinerete , atunci era ceva care intra in cotidian .   Dar sa nu mai vorbim de tinereti trecute :)  eu sunt tanar si acum :rolleyes:  Fara risc nu ajungi departe ....

Link către comentariu

Am reusit sa rezolv si o problema "tehnica" care ma enerva mult de tot atunci cand masina era intr-un mediu mai pustiu :)   doar atunci devenea sesizabila din interior , mai precis vibratiile cauzate de capacul motor.   Capacul de plastic care este renumit pentru defectul bucselor lui de cauciuc.   Asa ca  mi-am facut timp , am cautat codul de piesa ( ultima generatie) si  m-am decis sa le schimb . 

La golf am facut schimbul dar din pacate nu am documentat si operatia , dar ma revansez acum. 

Asa arata piesele noi , codul lor este :  06A.103.226

1413873757_1(1).thumb.jpg.3cc1aec3f945126735b9547e35847400.jpg

Asta este diferenta intre cele noi si cele vechi :

2103249933_1(3).thumb.jpg.b88d66293cac101c41600ad43db4ae1a.jpg129992888_1(2).thumb.jpg.e9f1a17af0ab051424d836be00689e6f.jpg7612561_1(4).thumb.jpg.3a31f90467fe19e90e13697ca2de4292.jpg

 

Si aici se vede diferenta de sunet intre cele noi si cele vechi !  

 

Modificat de Doomy
Link către comentariu

interesant, eu am avut sub acel capac bucatele din acea spuma cazute printre injectoare... probabil de la vibratii s-a mancat

Link către comentariu

Interesant! O sa fac si eu operatiunea, ca si la mine zdrangane uneori capacul aiurea. Mersi prntru documentare! :)

Link către comentariu

Saptamana trecuta am mai bifat inca doua etape necesare pentru explorator

1 - ITP  trecut  fara probleme  

2- Revizia + Altele  

Revizia.....unde altundeva decat la Catalin @EEXCALADE :cheers:  . 

page7.thumb.jpg.9aa886ce73ca53e519a266296a547f6e.jpg

- Consumabilele folosite au fost "the usual"  Valvoline + filtre conform celor din poza : page10.thumb.jpg.0257c711551de87e90f383c1b9a5498a.jpg

- Pe langa revizie a fost curatata si clapeta de acceleratie , care se prezenta aproape  curata , ca deh....nu mai fumeaza Dieselgate fara filtru page4.thumb.jpg.fa7de5ab1b41c1c0d072b60cc31136cc.jpg

- Pe langa clapeta de data aceasta am curatat si furtunul de retur si galeria inclusiv "degetarul" din capatul furtunului :page6.thumb.jpg.357ce6a3ff30c360da30d74cbeec5596.jpg

- Degetarul a fost repozitionat iar acum gazele intra direct in galerie nu mai bat  in clapeta :page2.thumb.jpg.6ae5ac0d65fb4ae51685725e67409a35.jpg

- Dupa curatare , cam asta a iesit din galerie, furtun si degetar  ;)page9.thumb.jpg.34bc93099385e1e6bf2bc60eef7200db.jpg

- A urmat si o aerisire de ambreiaj :) una ca la carte de data aceasta :Page11.thumb.jpg.2fd9aa1739ecedde9347bf16cc8749d5.jpg

Si cam asta e motivul pentru care trebuie aerisit :eek: :  asa arata lichidul scos inainte si dupa..... Diferenta in pedala a fost sesizabila dupa ce motorul a fost bine incalzit , la drum intins devenea cam elastica pedala , dar acum dupa schimbare este lafel si la rece si la cald : Ferma !  

page1.thumb.jpg.5346963e48594aed63a8722d235d903e.jpg

- La final a fost verificat regulatorul de presiune si filtrul de motorina in cautarea potentialului span  , se prezinta in stare impecabila dupa cum se vede si in poze : page3.thumb.jpg.6fc6578edd9e141dd12c295eeb31fb13.jpg

Iar ca sa se inteleaga de ce "se cauta" de span cat de des posibil , in poza de mai jos este un exemplu clar problema care nu a fost rezolvata la timp( nu e pompa mea , ca sa fie cu inteles :wacko:doar o pompa distrusa exact din aceasta cauza)

page5.thumb.jpg.0f6bf9e50ddb2eea742c0a34b5b871b7.jpg

 

Si la final una de pe drum : 

page8.thumb.jpg.f8371cf956ad28ac07cdb3eb99f322ea.jpg

In rest toate cele bune , in Septembrie urmeaza si un concediu binemeritat in Grecia  ,  locuri noi de explorat :)  

PS : Va urma un review al anvelopelor dupa 15.000km parcursi cu ele , cel mai probabil in toamna , momentan sunt la 10.500 km cu ele. 

Link către comentariu

Nu stiam ca tiguanul are borcanas separat pentru ambreiaj. Extrem de importante schimbarile astea periodice de lichide, si din pacate multi ignora subiectul :(

PS - in ciuda eforturilor cu capacul decorativ - motorul imi place mai mult cum arata "naked"

Link către comentariu

@mad_kat Nu are borcan separat pentru ambreiaj , este standard comun cu cel de frana . Ce vezi tu in poza este borcanul de colectare de la pompa folosita sa faca vacum in instalatie :) 

Arata mai frumos fara capac , dar si zgomotul este pe masura. 

Link către comentariu

cat ulei pui in motor, 4l nu sunt suficienti?

chestia cu "degetarul" ar trebui sa o fac si eu

 

Link către comentariu

@Muale Avand in vedere ca uleiul se masoara la cald intra mai mult de 4L .  Fix nu as putea sa iti spun ,dar sigur sunt peste 4 Litri .  Targetul este ca la cald sa fie  la maxim .  Cantitatea variaza si  in functie de cat il lasi la scurs pe cel vechi.  Pe masura ce se raceste motorul acesta migreaza usor inapoi in baia de ulei . 

Link către comentariu

Cea mai buna decizie cu repozitionarea degetarului. A mea cand am desfacut-o era ca noua, nici pic de depunere pe clapeta. 

Link către comentariu

De ceva timp incoace am vazut ca scutul metalic incepe sa prinda rugina pe la margini si pe la zgarieturile care am reusit sa le fac eu de-a lungul timpului.  Asa ca am zis sa il reconditionez , macar acum la inceput pana nu incepe rugina sa il manance de tot.  Dupa 6 ore de munca rezultatul este cel de mai jos :

- 3 straturi de primer, 3 straturi de vopsea si 2 straturi de lac iar apoi asta a iesit : 

Interior negru + antifon

page8.thumb.JPG.b0b16045e6a5c05c10de7c567d774cc5.JPG

Esterior Albastru + Lac :)  pentru ca sa vreau eu , alt motiv bun nu am.

page9.thumb.jpg.f6968aefa0e6e3b42889b1539866e6d5.jpg page5.thumb.JPG.8cea7e753d9a13083bd9d971b3feee41.JPG

Daca tot am avut timp sa ma ocup de el , am pus pe interior banda adeziva de cauciuc (mai multe straturi ) sa mai elimin din zgomotele produse de scut in anumite momente. 

page3.thumb.JPG.1ef8076e1198a3209016fdb1d7e31450.JPGpage4.thumb.JPG.8f0e28a2a78e4ae8151e84e72b3cc153.JPG

Iar la final , suruburi noi sablate si vopsite in Galben , inca odata pentru ca asa vreau eu  :) 

page2.thumb.JPG.b897ae47e12b1db7e0ff6e8b2e23a978.JPG

 

Rezultatul cam asta este :

page6.thumb.JPG.832c9234f8c722a46b41f83057f02964.JPGpage7.thumb.JPG.16a35eaa71a3016fc336cbaf352a3f5e.JPGDSC_0874.thumb.JPG.09681aba53d92e9b75d4a373cd42f5c9.JPGDSC_0851.thumb.JPG.309eb947a1851cbb327406b6ca23684b.JPG

Pentru majoritatea nu este sesizabil, dar numai ca stiu eu de el , parca a castigat +10cp masina :) munca a meritat ! 

Inca un pitic bifat pe lista ,  usor usor trecem la urmatorul proiect ....pitic  ^_^

Link către comentariu

Gusturile nu se discuta ?. Il prefer inchis la culoare.

Link către comentariu
Laurentiu_LWR

Daca mai vrei cai...mai am un sticker in plus...+5hp ?

large.20190618_184337.jpg.9a703ad4bc9612d2ec8771ec0595e3b3.jpg

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!