Jump to content

Tiguan 5N2 - 2.0 TDI - 4motion - The New Explorer


Doomy

Postare recomandată

Frumos! Cu noroaiele iti dau dreptate - par genul ala pe care dupa ce realizezi ca nu mai poti urca, te opresti, si aluneci usor inapoi... :D

Link către comentariu

Saptamana trecuta am bagat un drum pana in Oradea si locatii apropiate  cu un total de ~1900km facuti , totul bine ! Trage de rupe ! Egr se vede ca e nou !  Am prins vreme destul de urata si nu prea am avut timp de poze . 

Una mica din Oradea: 

Oradea.thumb.jpg.48f391b79eedf0c0778bbf057fb7f53f.jpg

 

Iar astazi am avut un drum de ~870km :)  Buc->Turda si retur in Buc , 6 ore dus de condus pe noapte si 7 ore intors de condus zi/seara  . Not bad  dar asta nu imi bate recordul de ~1100km intr-o singura zi in romanica acum doi ani am facut Buc->Timisoara-> Buc same day :rolleyes:  

Oricum , o placere sa fie condusa !  

La intoarcere am oprit in Sighisoara pentru un fast food rapid :

Sighisoara.thumb.jpg.5af3e96cacf2808df45127e58dc44f0a.jpg

apoi pe drum cateva poze mai artistice : 

1.thumb.jpg.d695e8a23e9078755544787d1b89ab28.jpg2.thumb.jpg.9b4f8fe7e6f95dc871982bc9a99feb52.jpg

 

Iar la intoarcere pe DN1 m-am bucurat ca aveam pantaloni maro pe mine cand a lovit un fulger pe drum in fata masinii :eek: 

fulger.thumb.jpg.658f79b1f31cf08ada79ef9037bd2659.jpg

Abea astept sa vad ce va urma.....

Link către comentariu

La ultima verificare la cald (duminica inainte de cei 800km )   nivelul era tot la maxim.  Nu am completat deloc de la ultima revizie.  

Link către comentariu

Cat de cocotata este :)  Cum se simte pe drumuri virajate - mai ales ca traseele mentionate au cateva zone cu serpentine si curbe cel putin interesante.

In alta ordine de idee, te inteleg perfect - am avut prin 2013-2014 o perioada cand faceam multe drumuri prin tara cu Bora, la modul ca, de exemplu, din aprilie pana in septembrie 2014 am contorizat 10k km, si stiu cum m-am bucurat, si cum imi aduc aminte de fiecare km... Asta e cand iti place masina pe care o conduci.

Ma uitam la filmuetul tau - si am vazut cateva locuri faine, unde m-as duce pentru o noapte doua de offcamping - insa nu cred ca razbesc cu duba fwd :(

Modificat de mad_kat
Link către comentariu
Publicat (modificat)

@mad_kat cred ca cea mai adecvata descriere vine de la Andrei_72 mai sus : 

On 12.05.2019 at 11:21, Andrei_72 a scris:

O zic și aici, sa fie public :): On-road, mi-a plăcut foarte mult ținuta de drum a exploratorului. Bine închegată, stabila, ruliu și tangajul reduse foarte mult. Toate modificările au fost făcute cu cap, sunt de efect și lucrează in armonie. Off road, capacitățile de trecere le-ai adus la un nivel la care e greu de crezut ca un Tiguan poate sa facă asa ceva. Mersi pentru experiența!:icon_thumright: A fost super-fain!

Pentru mine este o schimbare destul de mare fata de ce a fost OE inainte.  Masina este foarte stabila pe curbe , nu se apleaca lateral chiar si la viteze mari.   Daca ar fi sa aproximez in procente  am pierdut cam 20->30% din confortul dat de arcurile stock si bucsele OE.   Pentru mine este numai buna !  

Poti incerca drumul de la Conacul Dascalu in sus pe strada " Dintesei"   zona aceea este destul de plata si se poate ajunge si cu T4 , sigur vei gasi acolo loc de campare.  Drumul este destul de lung si plat  . Vei stii imediat cand trebuie sa te opresti ca se va schimba drumul si peisajul brusc in Offroad Extrem. 

Modificat de Doomy
Link către comentariu

@Planetara

sv4u8.jpg.2887f99e4caf71e1bae0c2e3a6a49419.jpg

dute-canta-la.jpg.7c48f77b464ab147d3fa75f46b540230.jpg

 

Filmul il stiam , dar acum sa fim seriosi , daca as face asa  ori  se sparge trapa de la flexarea caroseriei ori  tiguanul va ajunge asa: 

321.thumb.jpg.022daf57420937c7d2651d2e9896cb3a.jpg

 

 

Link către comentariu

@Doomy chiar vroiam sa te intreb, cum te descurci cu panoramicul la flexare, nu trosneste? Sau incerci sa eviti?!

De exemplu la passat, cum urc/cobor o bordura se aude acel zgomot de la trapa, nu vreau sa ma gandesc cum e in offroad! :)

Link către comentariu

@xdx  Incerc sa tin chederele la trapa "lubrifiate" cat de mult posibil  . Fac lunar operatia de curatare si mentenanta special sa elimin acele zgomote de  "cauciuc flexat"  . Daca o las neglijata se aud si la mine zgomotele .  

Oricum regula de baza in folosirea trapei : atunci cand faci "offroad" sau "alte activitati de flexare"  , trapa sa fie inchisa  pentru a evita stresul "balamalelor" , am citit asta si pe alte forumuri . 

Daca nu ies de pe asfalt operatia de lubrifiere tine intre 2-3 luni . In caz contrar  ~1 luna . 

Daca tu auzi zgomotele , nu strica o curatare si o lubrifiere. 

 

Link către comentariu

Poti detalia un pic si operatiunile care le executi la trapa si ce vaseline folosesti? Cele originale, altele, daca da, care...

Exista o scula speciala pt curatare cat si pt gresare: https://vw.snapon.com/SpecialToolsDetail.aspx?type=Tools&itemid=17480121&PrevGroup_Name=Collision Repair&PrevGroup_Id=121&groupId=1327&Group_name=Collision Repair&Cat_ID=1327&Cat_Name=Collision Repair

Se monteaza pe tubul de vaselina originala, dar sint curios ce folosesti tu. Si la mine se aud zgomote la trapa cand caroseria e flexata la gropi si borduri

Modificat de detinator
Link către comentariu

In urmatoarele saptamani planuiesc sa fac un tutorial complet pentru curatarea si mentenanta trapei  .  Voi detalia atunci metodele si solutiile folosite . 

Unelta mentionata de tine este pentru trapa de Audi Q5 si Q7 care au sinele putin diferite de cele  VW  .

 

Link către comentariu
8 hours ago, Doomy said:

Unelta mentionata de tine este pentru trapa de Audi Q5 si Q7 care au sinele putin diferite de cele  VW  .

Este VAS6621, e comuna si la Passat de ex, conform Elsa. Practic avem aceeasi trapa si pe Golf/Passat/Q5/Q7

Pe Q3 e putin diferita scula

Link către comentariu

O sa las asta si aici : 

Disectia detaliata a EGR-ului care a crapat si cele descoperite in interior :banghead:

 

Link către comentariu

Vai de capul meu cata imbarligaciune e pe acolo. Unde e capsula de vacuum si clapeta de pe vremuri ? :(

Foarte faina autopsia!

Nu pot sa nu ma gandesc la doua cuvinte - de fapt patru: "Bad" "Design" "EGR" "Off" ... Acum, ecologistii sa atace! :)

Modificat de mad_kat
Link către comentariu

@mad_kat: măcar de ar fi singurul, dar nu e.. de când am tot desfacut mașinile, mi-am afus aminte de Peugeotul meu 405, fabricat în 1991, cu carburator. Pe vremea aceea, producătorii foloseau la interior 100 de șuruburi și două cleme, acum folosesc 90 de vleme din care 30 sunt de pkastic sau de unică folosință și 10 șuruburi. Sincer nu îmi aduc aminte de greieri la mașină aia, deși i-am schimbat interiorul complet cu vinilin în două culori.

E interesant că vw ne vinde "bad design" la prețuri destul de mari...

Link către comentariu
10 hours ago, mad_kat said:

"Bad" "Design" "EGR" "Off" ... 

Treaba nasoala e ca EGR off vine la pachet cu DPF off.

Link către comentariu
  • Administrator

offtopic: gresit ce ai afirmat mai sus @Muale . Facut corect in soft EGRul nu va avea probleme de regenerare a filtrului DPF, iar acesta va functiona in continuare normal. Crede-ma ca am vazut si am si reparat masini ce nu mai regenerau dupa EGROFF (veneau cu DTC "regeneration duration" si nu mai intrasera in regenerare de cateva saptamani)

Link către comentariu

Sa mai lucram si pe partea de mentenanta

-  Au ajuns la scadenta placutele de frana pe fata , sunt cele OE montate din fabrica , nu are in istoric schimb de placute fata/spate  pana acum  .  Cele de pe spate le-am schimbat eu anul trecut.  Asa ca acum la ~92.000km vin si placutele pe fata.  Nu s-au aprins in bord , dar nici nu intentionez sa astept pana se aprind  .  Am mers pe ATE . 

-  Lichidul de frana care intra la "mentenanta anuala"   , cu acest prilej fac si schimbarea lichidului de frana. 

-  Toate suruburile de punte noi si OE  

-  Distantierele de punte fata (pentru rigidizarea

-  Rulmentul stanga fata  care la inspectia vizuala incepe sa dea putina vaselina pe la O-ringul de la senzorul de ABS.  Asa ca nu astept sa crape , se schimba preventiv  , am mers pe marca FAG . 

12.thumb.jpeg.d9676b6e860ef0de7095d2bbc36d784b.jpeg

Link către comentariu

Am  gasit si un mic efect secundar al distantierelor , mai mult pe fata decat pe spate :  Oversplash page1.thumb.jpg.bf0cbaa3d8a8bf34b7235aba2c186d7a.jpg

Not a big deal , dar daca erau mai mari clar efectul se amplifica .  Asa ca 12 mm sunt la marele fix. 

Link către comentariu

Am reusit sa fac si mentenanta /curatarea trapei  iar de data aceasta am si documentat tot .  Este a 5-a oara cand o fac de cand masina este la mine . 

Toata detalierea operatiei este postata in topicul dedicat Trapei din aria Tiguan 5n&5n2 : 

Iar rezultatul final este acesta:  

 

Link către comentariu

Am terminat si cu piesele de mai sus  .  

 

- Inlocuit placutele de frana pe fata  cu cele  ATE apoi aerisit franele cu lichidul OE. 

20190531_112632.thumb.jpg.dccdaafb9838e7988251c4797677d678.jpg

 

- Schimbat rulmentul suspect , a fost justificat deoarece avea vaselina iesita prin incheieturi  deci clar urma sa isi dea duhul

page.thumb.jpg.e19529a38b209c347662ce5b13aa3867.jpg

 

- apoi am schimbat toate suruburile de la punte si am montat si distantierele necesare rigidizarii caroseriei . Chiar se simte o diferenta la urcatul unei borduri sau in alte situatii specifice. 

page1.thumb.jpg.11e85e2c00c3b5ce63106129ccb71eee.jpg

 

- La final am facut si "retusurile" necesare etrierilor si protectiior de disc  , acum arata cam asa

page2.thumb.jpg.e6d0862cc6966ca13edc0b6d0f391221.jpg

Ansamblul total este cam asa

20190531_144559.thumb.jpg.153ac3cbffa8f38c989b28dd12f0dbdd.jpg

 

Va urma inca o revizie pe anul acesta. In rest aduna km cuminte. 

 

Modificat de Doomy
Link către comentariu

Mi se pare mie sau plăcuțele alea mai aveau viata în ele? 

Link către comentariu

Multa dar nu e nimic mai placut decit un schimb preventiv de placute :)).

 

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   1 membru

    • kadettro
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!