Jump to content

Tiguan 5N2 - 2.0 TDI - 4motion - The New Explorer


Doomy

Postare recomandată

Saptamana care a trecut a inceput mirific......   groapa +roata  = ???? 

Oare ce sa fie .......crrrrrrrr crrrrrrrr crrrrrr , pac pac pac  , poc poc poc  :mad: si uite asa a crapat un rulment. 

page1.thumb.jpg.5e8402efa22cd02153460a5ebb5f732a.jpg

Am evitat un prost cu o duba care a iesit cu spatele in drum mult peste banda mea de mers ,iar in manevra de evitare am iesit putin de pe asfalt si am dat intr-o groapa atat de fabuloasa incat  rulmentul a zis piua......  nu erau mai mult de 20kmh.....

Imediat dupa ce am dat in groapa au inceput pacanituri si zgomote de tzacanit....... initial nu am fost sigur ca este rulmentul , se auzeau atat de multe sunete ciudate incat eu am fost sigur ca este  planetara de vina :sick:

Janta si anvelopa sunt intacte , le-am verificat pe ambele. 

Din fericire am scapat doar cu rulmentul , cand am scos discul am fost 100% ca este rulmentul ,  practic acesta se comprimase pe interior si toata vaselina iesise afara. Joc nu avea , nici sunet in rulare......ciudat. 

page3.thumb.jpg.2e6cf02a8a2a7a15aad5bfd9b9a4e0b9.jpg

Preventiv am verificat si planetara, rulmentul din diferentialul fata dreapta  , articulatiile si restul bucselor de pe ambele parti care s-au dovedit a fi neafectate. 

page2.thumb.jpg.04f4452ed3502b466c31557e0035b3f7.jpg

:vaidecapulmeu:

Link către comentariu

Nu am scos filmarea  :(  nici nu m-am gandit la asta pe moment.  

Gata ,am modificat si semnatura . 

Link către comentariu

Cum ziceam mai sus....inca o zi de Luni inceputa mirific..... 

Dimineata devreme mi-am dus si eu sotia la  aeroport , iar pe drum la intoarcere , mers cat se poate de calm pe centura Buc  , am simtit ca pedala de ambreiaj se intareste si apoi se inmoaie la schimbarea dintre viteza 3 si 4 , nu i-am dat mare importanta si am continuat drumul , mai aveam maxim 5 km pana acasa....cu vreo 500 m inainte de destinatie s-a intamplat:  s-au auzit la zgomote de metale contorsionate , masina tremura , iar pedala de ambreiaj era foarte tare de efectiv ziceai ca trec pompierii pe strada. 

Am tras asa de ea si am parcato , plin de nervi , ca eu trebuia sa plec din Buc si masina trebuia sa ramana cuminte in parcare..... banuiala mea era ca a cedat rulmentul de presiune si acesta din urma a distrus si placa.   La apasarea pedalei de ambreiaj se auzea un huruit metalic , iar pedala era tare de aici si concluzia ca ar fi rulmentul ....

Ne avand de ales am parcat masina  , deja cu planuri si scenarii in cap cum sa o fac "bine" cat mai repede . Pana marti seara a stat cuminte in parcare , cand a fost dusa in service . Si de aici ....surpriza . Nu mai facea nici un zgomot , nimic , pedala a revenit la normal ....totul era OK :scratch:.

Bunnnn , am zis ca e maxim de dubioasa situatia si ca neaparat vreau sa asist la remedierea situatiei.  

Miercuri am cumparat tot ambreiajul :  SACHS cu rulment  SACHS si 1 L de Lichid de frana OE

page1.thumb.jpg.0982a3ec778e548f82e7883b80fcef06.jpgpage2.thumb.jpg.8a28d61778952b8094ca94e89562126a.jpg

Am zis ca trebuie sa profit si eu de situatia asta de [cenzurat] :) asa ca am comandat si bucsele pline de la basculele fata , impreuna cu ambreiajul . Daca tot dau jos puntea pentru ambreiaj , montez si bucsele, iar geometria o fac doar o singura data. Bucsele au fost montate in suportii OE . page3.thumb.jpg.17fe52d7f383c7488ff6a70777cf6886.jpg

A trecut si joi , zi cu tensiune maxima si nerabdare  , incarcand sa ma afund in munca pentru a uita de  situatie  si uite asa s-a facut vineri. 

Operatia a inceput la jumatatea zilei si a durat 12 ore , mult de munca , mult de dat jos , multe proceduri de urmat pe rand.... 

Cand am ajuns in final sa dam cutia jos  ,  surpriza a fost identificata

page5.thumb.jpg.8462a318ec8d9e801af3deae3e1aad0f.jpg

Arcul de la placa de presiune care tine "soarele" s-a rupt , a cedat din cauza " stersului " , iar bucata metalica din el a iesit in exterior si a zgariat in carcasa cutiei de viteze ,  mai mult a si scobit in rulmentul de presiune , de aici erau si blocajele de pedala.  Carcasa cutiei de viteze a suferit ceva zgarieturi dar inca nu era cazul de spargerea acesteia. 

Am depasit momentul acesta , rasufland usurat ca am identificat problema , asa ca am trecut la partea cea mai migaloasa :  Reasamblarea ! :D 

Am pus la loc ambreiajul nou

20181109_174809.thumb.jpg.47422dae012df057ce81d4048162aa56.jpg

Curatat si cutia si motorul de toata pilitura de fier si praful acumulat pe acolo. Apoi am pus bucsele noi :D  partea care mi-a placut cel mai mult...

page4.thumb.jpg.fce8a6fb95147c67288c9ef4b518b096.jpg

Mare sentiment de fericire ce am avut dupa ce am montat tot la loc si am dat prima cheie la masina...... :soare: a pornit la sfet , fara zgomote cu pedala ferma si "noua"  pe scurt ambreiajul complet functional.  Pe langa faptul ca avea cateva erori de la scoaterea bateriei  iar farurile cereau Basic Settings , in rest totul era ok.

Am refacut azi Geometria :

20181110_094830.thumb.jpg.07aa24325bdfc5c02cf1fd85a12c8261.jpg

Am facut deja 150 KM cu ea , mers corespunzator pentru rodajul ambreiajului , o sa revin cu impresii despre cum se comporta si cel mai important despre Bucsele pline :D   Pana acum singura diferenta simtita reala ! ( nu placebo)  este ca atunci cand fac viraj   cerc cu masina nu mai face acel balans lateral , sta ferma pe drum.  La drum drept nu vad absolut nici o diferenta.  Vom testa si pe curbe  si in "alte conditii" apoi sa vedem . :winter:

 

Si acum posibila cauza care a fost data de mecanicii mei dupa ce au vazut cele intamplate stiind si istoricul masinii inclusiv cel de offroad :  cel mai probabil la incidentul cu Rulmentul de sus a fost declansata problema cu placa .....probabil ca am dar "soc in motor" cum zic si alti membri pe forum :)  dar cu siguranta nu vom stii niciodata. Nu pot decat sa ma bucur de noul ambreiaj asa cum stiu eu mai bine. 

In rest ma pregatesc sa o incalt si de iarna. 

Ce pot sa zic ,   @sebip  chiar iau in considerare partea cu sfintitul .  Si tu ai avut ghinion cu accidentul tau , dar din cate am vazut in pozele tale mai mare ghinion a avut ala cu loganul :) la el e dauna totala sigur.   

@EEXCALADE Din fericire nu au fost alte pagube !  Doar zgarietura din carcasa cutiei . Si adevarat ca a fost la marele fix . Cred ca daca mai mergeam asa cu ea dadeam in alte belele.   

@grp nu cred ca vrei sa stii ce a fost la gura mea cand am auzit primele suntete :censur: dar asta este reactia generala a persoanelor carora le-am arata poza cu placa. 

Viata merge inainte.. 

Modificat de Doomy
Link către comentariu

Am patit la fel la passat b7 CFFB.

Cutie manuala la 125 mii km.

A fost un lot cu probleme .... eu am mers 130 km in regim de autostrada ca n am avut incotro.

Prkblema este arcul de ka placa de presiune... aka se rupe si ti a frecat in carcasa si rulment.... nu rmentul a fost problema ci, victima colaterala.

Bine ca nu ti a spart cutia.

Modificat de cascadoru
Link către comentariu

Curat ghinion! Dar uneoti în viață exact așa se întâmplă. Pe lângă deranjul financiar, există si deranjul emoțional, dacă mai poti avea sau nu mai poti avea incredere în mașină, mai ales la un drum lung... am trecut prin asta și te înțeleg în totalitate.

Bine ca ai rezovat-o, macar din punctul asta de vedere ai sa fii liniștit. Cred ca in primăvară am să schimb și eu bucse sau ce naiba o fi, ca se aud niște bătăi uneori și mi s-a pus deja pata pe creier.

Să lași toate ghiioanele anului ăsta, iar anul viitor să nu mai ai parte de niciunul! :Driver:

Link către comentariu

Trebuie sa mergem inainte. Eu cel putin nu ma mai stresez cu masina asta asa tare. La prima am fost de parca nu mai exista pe lumea asta decat masina.

@grp Ce e nasol e ca nici cei ce isi permit o masina noua nu pot sta linistiti ca drumurile lor vor fi lipsite de probleme...asa ca "noi sa fim sanatosi !"

 

 

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Lasand gluma la o parte , sotia a vorbit cu popa sa sfinteasca masina :))

E al treilea post care incepe cu o intamplare dintr-o zi de luni.....si de data aceasta ce sa fie.....ce sa fie......am luat o piatra in parbriz  :icon_cry:   , pana vine popa nu mai ies cu masina lunea. 

Pe flescaiala aia de luni am luat o piatra imediat dupa ce am intrat pe autostrada ,mai mult ca sigur de la tot nisipul/pietrisul care a fost aruncat de autoritati pe sosele. 

page3.thumb.jpg.52cd13748aba3ed260321b5228630efa.jpg

Fiind trecut prin asta cu mai multe masini , cat de repede posibil am oprit sa pun scoci deasupra gaurii , sa vezi distractie in timp ce m-am chinuit sa acopar gaura cu scoci si in acelasi timp sa usuc zona ca scociul sa prinda , astea toate in timp ce afara ningea..... 

Pana la urma am reusit cat de cat , iar a doua zi dimineata reparatia a fost facuta , am stat cu morcovul in c** o zi sperand ca nu se vor deplasa crapaturile pentru simplul fapt ca nu aveam de ales.... 

page2.thumb.jpg.75c70c5dd9cb3ab850a0857a2f60136a.jpg

Pana la urma am avut noroc si lucrarea a avut succes , am reusit sa lipesc parbrizul ,au ramas 2 puncte mici de pana 1 mm in diametru

page1.thumb.jpg.22202d5e59c27f9ad2350c3564e884b2.jpg

 

In rest , nimic nou , 1000 km+ de la schimbul ambreiajului si totul este ok  , o sa revin cu review pentru ambreiaj , bucse, anvelope dar sa mai treaca ceva KM  , pana atunci  ne mai distram si noi

page4.thumb.jpg.bfa97fe204255aa40a1627b177ce4437.jpgpage5.thumb.jpg.6574b5559bcd7f987fe55ce2d2954e1e.jpg

Am profitat de prima zapada sa bat si eu un camp acoperit de zapada cu noile anvelope Wasn't disappointed !!!

page6.thumb.jpg.9c3e9b22e1cda1f857a103262d534c01.jpg

Anvelopele isi fac treaba corespunzator , nici vorba de derapaj sau sa intre ASR :)  merg blana ! 

 

M-am mai jucat putin si cu Vcds si am activat "Emergency Brake Flashing" , care a trebuit testat corespunzator

Din cate am vazut merge la viteze de peste 80km/h doar cu frana la podea (blana) , odata oprita masina se declanseaza avariile . In clipul de mai sus sunt 100km/h.

In rest l-am zarit pe acest specimen in drum spre Galati :

20181123_102120.thumb.jpg.f760ad5357f6dbf2e32e4058f8e746a8.jpg

Eu care imi faceam griji de ET si J la jante si de aspectul care il are masina cu ele ....dar aparent unii nu au nici o problema sa puna 185 60 R16 cu un ET enorm si anvelope de iarna pe Tiguan :blink: ce mai conteaza aspectul , siguranta ....etc:ceuameni:

Modificat de Doomy
Link către comentariu

si a luat Tiguan dar, n are bani de anvelope ... saracul.... ! asta cred ca i problema lui.

 

Link către comentariu

Mulțumim de filmuleț dar la astfel de frane riști să faci un "flat spot" de toată frumusețea la cauciucuri și e păcat de ele că sunt noi.

Link către comentariu

Poți sfinti mașina liniștit. Verifica daca nu au oferte de Black Friday, mai ales că acuma toată spuma ii la București!

Link către comentariu

sper ca macar ai parcat pe langa Mariott in weekend, zgomotul de la clopotele lui Dany sa fi alungat ghinionul.

eu nu am testat treaba cu franarea dar credeam ca e activa pe toate astea mai noi.

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Nimic nou ,totul bine, aduna km cuminte . 

In afara de faptul ca saptamana trecuta am mai luat o piatra in parbriz la 1 cm departare de vechea sudura :banghead:   si a trebuit sa fac dinnou reparatie....

page1.thumb.jpg.15a152f82922683123b10feacb8f58b7.jpg

In rest nu am ce sa ii reprosez , merge ca noua :) 

Ne pregatim si de urmatoarea revizie : 

DSC_0484.thumb.JPG.5b31c68c5bfa1bcc63d147d849898043.JPG

 

 

Link către comentariu

la tine intra 5l sau ai luat un bidon sa ai de rezerva?

interesant filtrul de ulei, eu am luat original dar asta arata frumos cu mai mult material filtrant.

Link către comentariu
  • Administrator
On 5/21/2018 at 8:37 AM, Laurentiu_LWR said:

Vezi ca organizeaza baietii iesiri soft off-road...baga-te in "clubul" lor...si sa imi pastrezi si mie un loc...daca nu anul acesta...la anu sigur ?

Dau cu quote la postul lui Laurentiu si sigur vede atat @Doomy cat si alte persoane cu Tiguan/Karoq etc.  A fost un topic aici 

 

Hai sa organizam o iesire la prima zapada (sau macar intre craciun si anul nou) Ce spuneti ?

Link către comentariu

Nu e bun filtru ala. Purflux il face. Cel putin in vechiul TDI PD motorul se comporta foarte urat cu filtru purflux. L-am schimbat dupa 2000km am pus filtru Mahle uleiul a ramas acelasi si pornirea a revenit la normal.  Cica suprafata filtranta este mai mare la acel filtru Purflux in zig-zag dar parerea mea este ca uleiul curge mai greu prin el decat printr-un filtru obisnuit, iar in timp asta poate dauna.

Modificat de deenman
Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!