Jump to content

Tiguan 5N2 - 2.0 TDI - 4motion - The New Explorer


Doomy

Postare recomandată

@Laurentiu_LWR  da  ,  am pus deja si cardul  la plata  ...soon to come :rolleyes:

 

@Doc Morelli   din istoricul acestui topic reiese ca tocmai cu Bridgestone LM005 Blizzak am dat gres   :(    le-am avut deja si m-au tinut doar 2 ierni cu 17000 km aprox pana au ajuns la semnul maxim de uzura .  Performante foarte bune dar cu uzura peste medie.... 

 

Link către comentariu

Cam aiurea, 17-20000 km e cam putin, eu am experiente pozitive cu Blizzak dar in variantele XL, 25.000 km pana acum inclusiv folosite vara.

Link către comentariu

Au venit si anvelopele de iarna , decizia finala a fost intre HANKOOK WINTER ICEPT RS3 W462  si  NOKIAN Snowproof 1   iar la final am ales : 

NOKIAN Snowproof 1 215/70 R16 100 T. 

page7.thumb.jpg.ad2bb332749564805eb65fcfb5e546c1.jpg

 

Am marit putin diametrul -> am trecut de la talon 65 la 70 pentru acest set de iarna.  Am adus diametrul aproape identic cu cel al anvelopelor Cooper, astfel pot folosi ca roata de rezerva una din ele (pentru viitoare planuri) . 

page5.thumb.jpg.7efd610acc891594eaa7a1963f964e42.jpg

 

Ratingul lor este

image.png.cfa19c6f21ca6082d49145535d74bdff.png

Au 12.7 kg fata de 9.9 kg cat aveau Bridgestone dar asta e datorata si dimensiunii mai mari, in schimb se vede clar dupa dimensiunea peretelui extern ca sunt mult mai solide si la grosimea peretelui ma refer, chiar daca nu sunt XL. 

page4.thumb.jpg.2d63b6db31cf57df8ecb18664c61268b.jpg

 

Dotul este 2223 asa ca sunt inca "calde" ....cum se zice :) 

 

Threadul ofera 10mm de carne conform ce spune producatorul dar la masuratoare mie mi-au  iesit doar 9.22 mm ..... furt pe fata :10[1]:  

 

page6.thumb.jpg.cb6f94aff3c1327162bf2dba668204d8.jpg

 

Totusi arata destul de agresiv , cred ca o sa arate genial montate pe explorator :

page2.thumb.jpg.ff6c5f4e093a0106c22f05078354579b.jpg

 

page1.thumb.jpg.11563aa7037ebf4cbf0a5f06d91dd29e.jpg

 

page3.thumb.jpg.93cc98037a84419cbc6302922af394a5.jpg

 

Abea astept sa le vad pe masina montate , incepe urmatorul nivel de anxietate pana la montatul acestora pe masina :)))))))))  parca imi doresc sa vina frigul mai repede. 

Link către comentariu

Da...aproape 30 de grade de frig in weekend...ptiu :))

Interesanta alegere... 4mo ce parere are de dimensiunea asta?

Link către comentariu

Nu stiu cum sunt noile generatii de anvelope Nokian, dar din generatiile anterioare si din experienta proprie, sunt anvelope dedicate si gandite pentru frig si zapada multa, ceea ce in Romania nu prea mai vedem mai mult de vreo 2 saptamani cumulat, in rest ud/uscat...

Sunt curios cum se vor comporta.

Sa le invarti cu placere :)

Modificat de acidone77
Link către comentariu

Arata super anvelopele, si daca nu ma insel e cel mai adanc profil de pana acum?

La Blizzak parca si adancimea profilului e mai mica decat la alte marci... 

 

F utile informatiile, ca de obicei 

Link către comentariu

@cristi511 stiu ca vine cald , de asta asteptarea pana la montat e foarte grea. 

Legat de 4m ....masina de cand e la mine la anvelope de vara a vazut majoritar anvelope oversized , mai mari sau mai mici , acum sunt la diametrul total de 714mm fata de limita maxima de 718 mm care am gasit-o montata stock pe un Tiguan Rline cu jante de 19 .  Adica eu stau cuminte acum :)  Oricum din ce stiu eu , diametrul total care il suporta diferentialele este de 740mm  diametru roata.  Asa ca eu sunt in safe zone zic eu. 

Diametrul actual 714mm la cooper si la cele de iarna Nokian 709mm .  Momentan au trecut 100.000km ruland pe astfel de anvelope , iar intre timp s-au ieftinit si diferentialele prin dezmembrari sau la reconditionari , nu  mai sunt preturile de acum 5 ani :) )))))))  dar eu zic ca nu va fi nevoie de asa ceva. 

 

@acidone77 Multumesc , revin cu feedback dupa ce le iau pulsul pe drum.  

Am avut Nokian WRD4 acum 4 ani pe Exlporator, sunt familiar cu asta.   Conform ce zice nokian->  WRD4 este pe End Of Life si va fi inlocuit de modelul SnowProof .  Acum eu am versiunea de Snowproof 1 Model 2022  , iar anul asta deja a aparut Snowproof 2 care par mai agresive dar  inca nu l-am gasit de vanzare pe dimensiunea dorita. 

Zapada ca zapada , dar frigalau tot vezi care automat noaptea si dimineata se transforma in polei ,  every little bit helps. 

Per total asa e cu vremea cum spui tu , multe cunostinte au trecut pe allseason din acest motiv, nu judec  este alegere personala,  dar eu nu sunt pregatit sa fac acest pas dpdv psihic, pentru ca fizic sunt pregatit avand in vedere ca @Cooper Discoverer sunt la baza M+S . 

 

@zidanne corect ! 

 

@detinator  Bridgestone 9mm si acestea tot 9 mm masurate in mijloc ambele , doar ca la Bridgestone spre laterale aceasta masuratoare era in scadere, la Nokian sunt uniforme pe toata suprafata . 

Uite aici despre ce vorbesc la Bridgestone : 

page33.jpg

 

 

 

 

 

Link către comentariu

Nu ca as vrea sa se faca frig mai repede, dar nu mai aveam rabdare, trebuia sa le vad macar puse pe jantele de iarna asa ca dorinta a devenit realitate :

page99.thumb.jpg.2ba80fc13217c9bead7e5dac45c37b2e.jpg

 

Dar mai am de asteptat pana sa le pun pe masina ca nu este vreme de anvelope de iarna......inca. 

page98.thumb.jpg.9b1826e09af761f01112c33cdbaee177.jpg

 

Asteptarea e grea ...

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Lucrul nou e lucru' nou ! ...... piesa OE este piesa OE...... si piesa AM este piesa AM  ....

 

Am constatat ca intra apa pe la oglinda nou montata de la sofer atunci cand spal masina , intra destul de multa...... :251: , dupa o scurta investigatie si o comparatie cu cea veche , am vazut ca buretele de etansare de la cea noua este putin diferit la forma fata de cel OE si nu calca bine /uniform in toata zona ..... asa ca solutia simpla si rapida dar si din topor a fost sa izolez buretele cu "Gasket Maker" din pacate rosu , ca asta aveam disponibil in portofoliul meu de piese . 

page1.thumb.jpg.b8a576360f56b43c3d5da75663a39743.jpg

page2.thumb.jpg.a8e694f9635e42e9201e5815ab7bf74f.jpg

 

Odata ce se va intari acesta va fi cauciucat si usor de scos daca va fi necesar ,   s-a dovedit sa fie o solutie buna pentru ca 3 ore mai tarziu am testat  "lucrarea"  cu doua fise la spalatorie tinute continu in diferite parti ale oglinzii si nu am reusit sa vad pe interior mai mult de o picatura , care putea sa ramana renegata de dinainte .... 

page3.thumb.jpg.28e45fa8bc17c165a44448a1adc983dc.jpg

 

Il urma ploilor din ultimile zile si alte fise la spalatorie am constatat ca nu mai intra apa deloc, deocamdata este un succes temporar , dar am ramas cu un gust amar....  

 

Incep investigatiile si procesul pentru repararea oglinzii vechi OE , sa vedem ce iese .

Link către comentariu
  • 4 weeks later...

A trecut aproape o luna de la ultima postare , avem ce povesti ....exploratorul aproape a luat foc .....asa ca sa trecem la s-a mai intamplat in ultima luna de zile

 

- La inceput de Noiembrie am tras o fuga pana la Piatra Neamt pentru doua zile , a fost ultima tura pe anul asta cu anvelopele Cooper , noaptea a fost destul de frig , nu am avut probleme dar , just to be safe la intoarcere am hotarat sa trec la anvelopele de iarna.  

page12.thumb.jpg.0cbb8b85968ca6ae3447a0b142f43b0d.jpg

 

-  Nu e ca si cum mi-ar fi parut rau ca eram nerabdator sa le vad pe masina , asa ca zis si facut : 

page2.thumb.jpg.641acb382cd1aa5a9f85c90290dc2ecd.jpg

page3.thumb.jpg.2888475a4c592d28f339e1598427b57a.jpg

 

Impreuna cu o curatare a etrierilor si a intregii zone , inclusiv scurgerile de la contra-aripi fata

page4.thumb.jpg.5bedd7e19ef289319d745faf0b3242a1.jpg

 

Revin cu impresii odata ce trec kilometrii , deocamdata ca prima parere este ca sunt WOW la confort. 

 

- Trecem mai departe .....intr-una din zile pe la pranz mi s-a facut pofta de o Shaorma ....norocul meu ca a fost pofta atat de mare incat am decis sa ma duc singur sa o iau fresh , in loc de  chestia care ajunge pe delivery....  thank god .....

ZIs si facut , numai ca atunci cand am vrut sa pornesc Exploratorul.....cucu si canci ....a invartit odata si atat a fost sa fie.....fara nici un alt semn inainte , nici macar invartit greoi ...macar odata ......nada  ...bateria Exide a cedat.  Bateria cumparata cu 4 ani in urma care avea 4 ani si 6 luni de la productie. 

Am zis initial sa iau bateria sa o pun pe redresor sa vad daca rezolv rapid ceva pana o schimb : 

page5.thumb.jpg.2b3158bd35532d5c3e335ba5ed9da5e6.jpg

 

Aici am vazut prima problema ... Initial a dat eroare ca nu se poate incarca , apoi arata 13.1   apoi se deconecta iar ... asa ca incarcarea nu a fost solutia.  

Am luat bateria si pus-o inapoi pe masina ,  am pornit masina folosind un Starter portabil  si am plecat catre cel mai apropiat centru  de baterii de mine -> Caranda pe Drumul intre Tarlale. 

De acolo am ales cea mai mare baterie care era pe dimensiunea mea  si anume 80 AH fata de 77 Exide si fata de 72 OE .    Cu productie "calda" sa zic asa din 43/23 . 

page6.thumb.jpg.b739d25aed70e3178892ad871d535669.jpg


Aici vine si partea intereasnta ....cand a dat bateria jos, cel de la service mi-a zis ca este cam calda, iar la o verificare mai atenta,fundul bateriei era aproape topit (plastic negru), practic bateria fierbea in interior, se amestecasera celulele din cate am inteles.  Daca mai statea pe masina mult este clar ce urma sa se intample.:wacko:  Din cate am inteles a intalnit si alte cazuri si cu alte marci cu doua cauze posibile :defect de fabricatie sau un soc puternic (groapa) care a declansat problema.    Nu tin minte sa fi luat vreo groapa mai nasoala in ultima perioada. 

Cert este ca Exide l-am sters de pe lista , vedem acum cat o tine si Caranda , sper sa scot macar 3 ani din ea.... 

Long story short ...Pofta de shaorma mi-a salvat exploratorul ...

 

- Apoi a urmat o vizita la @F l o r i n pentru schimbarea chipului de la contact , o eroare stocata care a identificato inca de cand am montat oglinda la el . 

page8.thumb.jpg.8bb5e217ceb4c487b8b197335d243409.jpg 

page7.thumb.jpg.fc8db1e5f599cff87232bcb57e71bad6.jpg

page9.thumb.jpg.4e320303e61d846578a34c8da2fc70cc.jpg

A fost de mesterit si adaptat cablajul , dar nu a fost mare bataie de cap pentru Florin , iar la final mi-a facut si un test de baterie /incarcare si a iesit totul perfect. 

 

Odata cu montajul chipului , a mai gasit eroare pe Bujia Nr 3 , iar la test VCDS a iesit clar ca este arsa , eroare stocata in ziua in care am avut problema cu bateria .  Asa ca Florin m-a ajutat cu comandatul rapid a unei Bujii - BERU si am facut montajul acesteia in aceiasi zi . 

Ca si info  -  Bujia avea 2 ani si 47.000 km de la ultimul schimb  , iar la limita de 60K oricum sunt la scadenta toate 4.   Posibil sa fi fost legat incidentul de problema cu bateria dar vedem ce rezerva viitorul. 

 

- Trecem mai departe , cred ca am profitat de ultima zi calduroasa cu soare din Noiembrie si am facut o curatare si lubrifiere de trapa  + toate chederele , pregatire speciala pentru iarna:

page10.thumb.jpg.b32ee892b0a2462b374617204152697d.jpg

page11.thumb.jpg.10242585210b8eae661d753ead5eddbf.jpg

 

- Tot in ziua  in care am facut trapa , am rezolvat si un detaliu care il aveam in vedere de ceva timp :  am refacut toata protectia cablajului de la vasul de expansiune , dupa cum se vede , toata protectia OE s-a descompus odata cu trecerea timpului.  Acum totul este izolat si apa nu are cum sa intre. 

page13.thumb.jpg.3d0e8112dd4011a002717caf3ad82a4b.jpg

 

- Continuam cu lista -> S-a ars una din lampile de la numarul de inmatriculare  , aveam una deja in stand-by asa ca rezolvarea a fost rapida. 

page14.thumb.jpg.ad5cc49a09f7253ec6bae17f95fd8962.jpg

 

And last but not least , am inceput si proiectul repararii oglinzii de la sofer , cea OE , dar planuiesc aceiasi operatie si pentru cea din dreapta de la pasager :  voi reveni cu detalii dupa ce apuc sa editez un video de DIY

page1.thumb.jpg.204f93222c4040be3b7a33fb2f4edec0.jpg

Link către comentariu

multe baterii patesc asta, dar utilizatorul nu isi da seama. Nu ia foc de la atata lucru. Sa vezi cum se umfla AGM si EFB, zici ca sunt bateriie de telefon 

 

 

Link către comentariu

Nasol cu bateria...pana la urma e buna si shaworma asta in felu ei 😀

Cat despre cauciucuri...desi imi par ca se vad cam mici pe masina la capitolul confort talonul de 70 chiar ofera super confort...

Am 70 si pe AT-uri dar diferenta este destul de mare la capitolul confort.

Ma gandesc ca au peretele mai subtire si de aici diferenta...

Link către comentariu
On 11/25/2023 at 1:57 PM, Doomy said:

Apoi a urmat o vizita la @F l o r i n pentru schimbarea chipului de la contact , o eroare stocata care a identificato inca de cand am montat oglinda la el . 

Mulțumesc pentru vizite !

Link către comentariu
  • 1 month later...

Ti-am răsfoit puțin topicul și am ajuns la concluzia că, ce am pățit eu cu montajul flanșelor fără rulmenți e apă de ploaie față de de ai tras tu. Legat de oglindă, sunt 100% convins că unul dintre cei care manevrează pe ferry este cel care ti-a dat oglinda peste cap. Și eu la prima traversare spre Thasos am pățit ceva similar, în sensul că m-am întors și l-am văzut cu mâinile pe oglindă când se pregătea sa tragă de ea, l-am fluierat, s-a oprit și le-am rabatat din telecomanda. 

 

Păcat că te tot chinui cu planetara aia de ceva timp. Iar legat de baterie și la mine a murit subit, când am schimbat-o, iar cu încărcătorul ăla de la lidl nu reușești sa ii ridici decât voltajul, după ce se duce amperajul poți sa o lași la încărcat toată noaptea și nu trece de 11V. Eu am mers pe Varta Silver, nu ai avut-o că alternativa?

Link către comentariu

@Laurentiu_LWR  anvelopele Nokian  au peretele exterior extrem de gros , sunt aproape lafel ca Cooper :blink:, cred ca diferenta e insesizabila .  Comparat cu Bridgestone sunt "tanc"  , Bridgestone erau la propiu " baloane"  subtiri si foarte flexibile.   100% confortul este datorat talonului marit. 

 

@grp  Se pare ca am rezolvat cu planetara, nu a mai facut probleme si deja sunt cateva mii km de cand am schimbat-o , deocamdata nu am nimic "nerezolvat"  

becali-versace.gif.161631e304532d7c865cbcec726d79f2.gif

 

Legat de baterie , a fost singura alternativa de rezolvare in 2 ore de la constatarea problemei si cea mai apropiata de mine , acum sper sa tina 3 ani  minim si sunt multumit. 

 

Intre timp , nimic semnificativ de semnalat in ultima perioada , am folosit alte metode de transport pentru deplasarile din decembrie , exploratorul a ramas cuminte in parcare . 

 

Ceva de notat ar fi ca am fost praduit de stergatoare la inceput de decembrie in parcarea subterana de la Auchan Titan ....cred ca este a 3-a oara cand raman fara stergatoare de cand am Exploratorul.Am constata lipsa cand mergeam cu masina , noroc ca nu am apucat sa dau din stegatoare .... Le-am inlocuit cu un set de Bosch.  Macar a fost "gentil" si nu au ramas urme pe parbriz. 

 

page1.thumb.jpg.7628e07de542c5273001f690e9fb753e.jpg

 

page2.thumb.jpg.26d3bf338156126a301151bae4783b7f.jpg

 

page3.thumb.jpg.c268426f1f59117ecf31cbe86a365803.jpg

 

In Decembrie am facut doar ~120km cu el , chiar a stat 2 saptamani in parcare si tot a pornit la sfert de cheie dupa. 

 

Pentru 2024 sunt planuri mari pentru Explorator , sa vedem ce ne rezerva viitorul ! 

Link către comentariu
  • 1 month later...

A trecut ceva timp de cand am rezolvat Oglinda stanga de la sofer  , dar abea acum am avut timp sa fac tutorialul .  

 

Rezumatul pe scurt  : 

La oglinda de la sofer (stanga) am schimbat piesa cu problema , rotita zimtata de la angrenajul motorasului de pliere.  Problema a fost rezolvata cu aceasta schimbare.  Am considerat ca preventia este mama intelepciunii asa ca am facut preventiv schimbul de rotita si la oblinda din dreapta.  

 

Pe aceasta cale doresc sa mai multumesc inca odata colegului @sutit de la care am luat ideea de reparare a oglinzii si de la care am imprumutat scula facuta in regim DIY.

 

Cred ca am prins ultimile doua zile frumoase din Noiembrie ....numai bune de lucrat la masina..... o zi am facut oglinda dreapta si o zi oglinda stanga.  Am facut doua tutoriale despre cum se dezasambleaza si cum se inlocuieste rotita cu problema. 

 

Partea 1 - Dezasamblarea 

 

 

Partea 2 -  reparatia

 

Au fost cam 6 ore de munca pentru fiecare oglinda cu tot cu dezasamblare si asamblare pe masina. Efortul a meritat pentru ca rezultatele au fost pozitive pentru ambele oglinzi , se pliaza mult mai repede acum , motorasele abea se mai aud acum cand functioneaza. Cea din dreapta avea si ea rotita uzata , dar nu rupta , cu toate acestea era foarte casant plasticul si s-au rupt zimti din ea dupa ce am scoso. 

 

Asa ca acum avem pe masina ambele oglinzi OE , fara picaturi de apa care sa mai intre ! 

123.thumb.jpg.bd5aed9154301c6bcf17b2b51d86bc26.jpg

 

 

 

 

Link către comentariu

@Dolfin De aici  am luat rotita in cauza.  Au si alte piese din angrenajul motorasului . Piesele de plastic sunt printate 3D si sunt mai  solide decat cele OE. 

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!