Jump to content

Tiguan 5N2 - 2.0 TDI - 4motion - The New Explorer


Doomy

Postare recomandată

Nice! Eu am schimbat cu totul oglinda din dreapta, nici nu ma gandeam ca ar fi piese de schimb la ea. Oricum e migaloasa munca si iti trebuie rabdare, ceea ce se pare ca tu si cu mine avem. :)

Link către comentariu

@grp  Asa e !  Multa rabdare !  

 

Dupa doua luni de "hibernare" in care nu am prea folosit Exploratorul , am avut un drum de dezmortire cu ~ 1200 km la sfarsit de Ianuarie, deplasare in care am vizitat iar vestul tarii , mai precis Timisoara si Arad .   Drumul a fost o placere , nu prea aglomerat , ca de obicei la 07:00 AM eram deja intrat pe autostrada la Boita, asa ca toata aglomeratia de pe Valea Oltului a fost evitata...

 

 

 

Timisoara a fost destul  de aglomerat . . .

page1.thumb.jpg.34a598b984c7f35ae44f98ae0561b1c9.jpg

 

Nici Arad nu a dezamagit cu aglomeratia . . . 

page2.thumb.jpg.e1a5b9b9a5c3ecbeffbd555dd9a9ddd0.jpg

 

Nimic special in rest , vremea a fost de partea mea , nu am prins ninsori sau ploi , doar frig destul de mare . 

Anvelopele Nokian s-au comportat foarte bine , nu le-am gasit puncte negative  , se descurca de minune pe curbe cu polei dar si pe soseaua umeda. Deja am inceput sa prind incredere in ele , faza de acomodare a trecut. 

 

Link către comentariu

Hai ca abea a inceput anul si odata cu asta incepem lista noua de ghinioane :

234.jpeg.bb95a38be9e86e865ca56afe198ec66b.jpeg

 

Primul ghinion a venit la inceput de februarie, intr-o zi cu vant puternic, am plecat dimineata devreme pentru un drum de 50km pana la destinatie si la plecare am zis totusi sa dau si eu jos praful de pe masina cu o fisa la spalatorie. 

Cum dadeam sa intru in rampa de spalare, erau destul de mari rafalele de vant , iar eu eram atent la furtunele care se tot miscau sa nu cumva sa le agat la intrare.....si cum eram eu atent la furtunul din dreapta, vine cel din stanga , se prinde de oglinda de la sofer si la momentul de maxima tensiune mi-a aruncat capacul de oglinda ca din prastie la vreo 10 metri in spatele exploratorului :eek:

page1.thumb.jpg.f1059b0c91cde28ec33fa63de20b10c4.jpg

 

page2.thumb.jpg.16e95b59d680c406848f3e117bcd86d8.jpg

 

Sa-ti bagi picioarele ...in beci ....fix Luni dimineata la prima ora ....asa inceput de saptamana  .  Prima tentativa futila a fost sa caut bucatile lipsa....macar macar sa fac ceva ....nush ce sa zic , asta a fost primul gand pe moment . 

Apoi am zis fuck it il pun asa cum e, sa ajung la destinatie si apoi vedem.....dar cucu ....nu mai avea nici un clips intreg 

page3.thumb.jpg.aa529aa2fe42a39df7edd3bb00c5d089.jpg

 

Misto drumul pana la destinatie , dupa 70kmh se auzea vantul de parca iti sufla direct in ureche cineva cu paiul.... 

page4.thumb.jpg.9dfdb1c4ce680dc6212cb10b76a26677.jpg

 

Dupa ce am tras aer in piept de 10 ori , asa cum se zice  ca trebuie sa faci in astfel de situatii, numai ca mie mi-a luat vero 10 reprize de 10 bucati....am ajuns la concluzia ca mai bine ca mi-am facuto-o cu mana mea decat cine stie ce alt incident. Din momentul asta am inceput sa cautam solutiile de remediere. 

Prima a fost sa pun capacul de la oglinda Alkar care inca il aveam...... 

page7.thumb.jpg.223a1bfc3213e8d76ad341e6d98d3889.jpg

 

Apoi a inceput cautarea si culmea dupa doar cateva ore , cu ajutorul lui @Andrei_72 am gasit un anunt de dezmembrari care avea usi complete de tiguan de vanzare si la culoarea care trebuie  Acapulco Blau .... 

page8.thumb.jpg.758c58d31b4340eb1df22ffda995eccf.jpg

 

Am sunat, am discutat si la prima discutie a fost vorba sa cumpar oglinda cu totul ....ca deh , nu o poate lasa incompleta.  Dar nu a fost sa fie asa pentru ca aparent era defecta si a acceptat sa imi vanda capacul de oglinda. 

 

Trei zile mai tarziu a ajuns capacul dupa cateva probleme la curier ... iar cand am deschis coletul nu mi-a venit sa cred.... 

page5.thumb.jpg.992270cd5a71f31dc6854f7bf4f13ff0.jpg

 

Nu avea clipsuri rupte , nici macar zgarieturi adanci , doar superficiale ! care au iesit la un polish manual !  

Apoi urmatoarea zi deja era pe masina fara alte incidente. 

page6.thumb.jpg.4ce579e79909b05320f807d6ddc6b8d0.jpg

 

Toata distractia asta a fost 200 ron .....incredibil ce usor am scapat financiar, nervii in schimb au lasat sechele. 

 

E bine totusi ca lista cu ghinioane a inceput cu ceva "light" de incalzire asa ...

 

To Be Continued . . . 

 

Link către comentariu
27 minutes ago, Doomy said:

 

To Be Continued . . . 

 

Nu ne speria

Link către comentariu

hai ca a fost decent - ai gasit pe culoare, doar capacul, cand ai avut nevoie...

Link către comentariu

Daca mai sus am expus Beleaua NR 1 din Februarie 2024  ....Hai sa trecem la Beleaua nr 2 :

 

Ma  intorceam intr-o duminica pe autostrada A2 de la Fetesti si cu vreo 50 km inainte de intrare in Bucuresti, eram in depasire pe banda 2, cu viteza relativ mica de autostrada, cam pe la 125kmh, cred ca depaseam singurele 3 masini care le aveam in cale in acea perioda de timp.....cand s-a hotarat un BMW cu numere de CaLifornia sa iasa de pe B1 sa depaseasca el si mi-a taiat fata , am franat violent de la 125 la 80 cam asa  , totul a fost evitat, nu chiar la muchie dar .....asta a fost indeajuns sa se intample...

 

Dupa ce am trecut peste acest moment, am dat sa revin la viteza de croaziera iar, dar mare mi-a fost surprinderea ca odata ce treceam de 100kmh incepea masina sa tremure destul de tare, nimic nu se simtea in volan, tremura toata , asa ca am oprit la km 30 in parcare sa inspectez pe afara si pe dedesubt, dar nu mi-am dat seama de nimic. 

Ajuns acasa , m-am bagat serios pe sub masina, am tras de toate fiarele care ar putea sa cauzeze astfel de vibratii si am constatat ca partea din spate a cardanului se misca la liber cam 1 cm stanga/dreapta.....era clar in acel moment , bucsa din spate se rupsese de la socul acelei franari. 

 

Cum nu aveam timp de pierdut ca in 4 zile trebuia plec intr-o delegatie, nu cu Exploratorul, dar totusi nu puteam sta cu gandul ca are problema tehnica nerezolvata, am cautat online si am luat primul cardan gasit care are livrare si montaj in 48 ore .: 

 

Marca Spidan - produs de GKN cod piesa GKNP20079 complet cu bucse , rulment si echilibrat: 

page1.thumb.jpg.018c8ad2e97fa55f87f3d1e1c5cc8efa.jpg

 

Impreuna cu suruburi noi de prindere OE: 

page2.thumb.jpg.230a1677b7c29dc5b76ffc342dbc6c4a.jpg

 

page3.thumb.jpg.3e27981f4517c2d8f23a3ea784ead259.jpg

 

page6.thumb.jpg.d1100529ee6fdaa550bf3b711012610d.jpg

 

page5.thumb.jpg.b30b5322cd0157594163089b1d67ec63.jpg

 

Cardanul vechi avea bucsa spate varza , chiar daca era crapata , balansorul exterior era aproape complet desfacut :

 

1360873597_Cardan1.gif.8d457946513dfeb8462d5df304232687.gif

 

page7.thumb.jpg.44820c81a5248253bb32b0fb1faf1ef7.jpg

 

Bucsa din fata , cea veche comparat cu cea noua => acelasi producator si cod ca cea OE

page11.thumb.jpg.0c070a2e96b4f82c2d47da60509ad905.jpg

 

Am pus cardanul nou pe masina dupa verificarea acestuia: 

page14.thumb.jpg.233fdc6f1ca56eccdbd91b65fb6fc0da.jpg

 

page9.thumb.jpg.6d8b439d1f423bd9c1986c29334be882.jpg

 

Apoi am decis sa fac "personal" o inspectie detaliata daca tot era masina pe elevator ....ceea ce ne duce la Beleaua nr 3 din Februarie si anume : 

Planetara dreapta , cea schimbata cu 4 luni in urma, a decis sa arunce colierul exterior si impreuna cu acesta si putina vaselina .  A fost rezolvata pe loc cu montarea unui colier nou , impreuna cu curatarea zonei de vaselina contaminata.  

page10.thumb.jpg.485f6ebf2d2c5f1c01646ee8cbf96625.jpg

 

Ma bantuie planetarele astea.....ideea de a ma duce cu o planetara la sfintit intr-o Duminica nu mai pare asa stupida cum mi s-a parut prima data cand mi-a venit. 

Sa speram ca la cea din dreapta povestea cu problemele se incheie aici. 

 

Dar totusi  hai sa continuam ....

La inspectia vizuala am mai descoperit ceva.....Beleaua Nr 4

page13.thumb.jpg.a8d2605a401136aca2c91aa6275676f3.jpg

 

 

jk2).gif.54c7a168ca45d216818ac020143d8898.gif

 

Dar continuam in urmatorul post..... 

 

Macar singura parte pozitiva din acest post a fost ca am scapat de vibratiile cardanului, totul a revenit la normal, am testat si la viteze mai mari fara probleme, asta mai trebuia, sa schimb cardanul si masina tot sa tremure.......

 

 

Link către comentariu

Nu puteai schimba doar bucsa de la cardan?

Link către comentariu

@acidone77 ba da se putea schimba bucsa  dar am considerat ca este o bataie de cap mai mare din mai multe motive

 

1)  Deja am reconditionat odata cardanul si l-am echilibrat echipat cu bucsele vechi montate , asa ca doar schimbatul unei bucse nu isi avea rostul pentru ca oricum trebuia sa il dau jos sa il duc la echilibrat.  Si automat nu schimbam doar bucsa pe spate daca era jos cardanul, trebuia si cea din fata schimbata ca asa se recomanda . 

2) doua bucse de calitate OE/OEM sunt peste 50% din pretul unui cardan nou. 

3)  Un rulment reconditionat pe cardan tine cam 100.000km estimat si eu ma apropiam de acea cifra cu al meu reconditionat. 

 

Asa ca decizia a fost sa nu mai investesc in cardanul actual. Macar sa tina 100.000+km si sunt multumit. 

Link către comentariu
  • 1 month later...

Hai ca deja am ramas in urma rau cu postarile , din pacate timpul nu este de partea mea .....asa ca continuam cu Beleaua nr 4 .....

 

Dupa cum ati vazut in poza de mai sus , cand am montat cardanul am facut si o inspectie vizuala peste tot, pe langa problema de la planetara dreapta ....am gasit acea "scurgere" la planetara stanga/cutie... ☹️

 

Ba esti nebun...... 

 

M-am reprogramat rapid pentru schimb de simering si in cateva zile exploratorul era iar pe elevator  page19.thumb.jpg.6862fafd688d92bde5f7dc58db7aac54.jpg

 

Prima surpriza....am dat scutul jos si pata aproape disparuse misterios .....:screwy: mai erau ceva urme dar ....mult mai putin .... tot am decis sa desfacem sa vedem ce se intampla in spatele planetarei : 

page15.thumb.jpg.59c83bef97837548775bb2d2f84847f3.jpg

 

Odata ce am dat jos planetara .....am ramas surprins si eu si "mecanicii" (plural)  care vazusera si ei scurgerea cu cateva zile inainte si care misterios nu mai era....daca ar fi fost ceva scurgere , pe spatele planetarei ar fi fost prezente urme pe capac.....dar era complet uscat ! 

 

Dupa o curatare rapida a zonei am constatat ca nu era deloc ulei prezent....era mizerie putina si umiditate de la spalat/ ploi de afara...  dar nici urma de ulei.... 

 page20.thumb.jpg.82472fe876d43d8a024655b32660c679.jpg

 

Am verificat si nivelul de ulei din cutie si era perfect, inclusiv uleiul in interior, era curat.  Bunnnnnnnnnnnn

 

Decizia a fost sa nu umblu la simering, l-am lasat asa cum e, deja imi trecusera emotiile si incepeam sa ma relaxez....  asa ca daca totul merge bine hai sa imi fac de treaba singur......

 

Vorba aia , daca tot e pe elevator masina,hai sa rezolv acum tot ce mai am pe partea desfacuta... La pipaiala planetara stanga avea un mic joc in capul interior , mic de tot dar era acolo putin......indeajuns sa imi dea trigger

page21.thumb.jpg.a290d25962dbaa32155f98423158b345.jpg

 

Asa ca am zis , ca daca tot am planetara noua pe dreapta sa am si pe stanga una noua si sa scap de eventuale probleme pe viitor.... 

Ca si piesa disponibila era doar modelul SKF cu tripoda , cel cu care am avut incident acum cativa ani ....... Mecanicii nu au gasit in aplicatie alt cod compatibil. 

Dar eu aveam deja un cod pregatit din catalogul GKN, care corespundea cu specificatiile OE si care avea compatibila cutia de viteze NGF. Asa ca comanda  a fost facuta pe propia raspundere ... 

 

Intra in peisaj noua planetara comandata si venita cateva ore mai tarziu : Lobro  - 305767  -  fix aceiasi dimensiune ca cea OE , sau ma rog ce a mai ramas din cea OE pentru ca avea oricum ambele capete schimbate. 

page17.thumb.jpg.ac0057f9e80530b297f0ab29c1f9a068.jpg

 

page16.thumb.jpg.a2ce4e02ebee0e8585025074d489bc4a.jpg

 

20 minute mai tarziu era deja pe masina asamblata :

page18.thumb.jpg.3ae1a450ed5fd17569e0146fa4841074.jpg

 

Am platit si am plecat in test drive de drum....   Am mers incet primii 10 km cam asa , apoi am iesit si putin pe autostrada,  totul bine , acceleram fara zgomote , fara alte probleme, am apucat sa ma duc pana la Cernica pe autostrada A2 , deja eram mega multumit...  that feeling....... 

m1.thumb.jpg.3da9d9c7223f40c3d895d5c09ced19be.jpg 

 

That feeling.......  mama ce bine ma simteam ca e totul iar la 100% , zero probleme ....am apucat sa sun si sotia ca ajung in 10 minute acasa  si ca totul este bine. 

 

Pana am facut rondul de la Cernica sa ma intorc tot pe autostrada inapoi acasa , m-am inscris pe banda de preselectie si am dat sa accelerez , nu tare dar pe acolo ....cand de-odata am auzit o pocnitura si sunetele standard ale planetarei bubuite......... Nu era nici un dubiu ca planetara noua era de vina ... asa ca am sunat si m-am intors in service..... 

m2.jpg.338b05138d5496e24de5ee1c8e70f381.jpg

 

Dupa o constatare vizuala rapida , nu parea nimic in neregula, am dat planetara Lobro  jos si am constatat ca la capul interior era ceva blocat in interior , nu se mai putea misca la liber cu mana decat in anumite unghiuri..... 

Am pus la loc planetara veche ......  Iar pe cea Lobro am trimis-o in garantie cu toate ca pe deviz scria  "Montata la cererea clientului" ..... fara sperante prea mari ....

 

Toate cele de mai sus se intamplau pe la jumatatea lunii Februarie....  

 

Undeva prin saptamana 3 din martie, cam la 33 zile de la depunerea cererii de garantie am fost sunat ca a venit planetara din service.... 

 

M-am prezentatn in ziua programata pentru montat dar nu inainte de a verifica planetara , macar la mana , inainte de a fi montata.  Personal am scos planetara noua din cutie , am inceput sa manipulez capul interor cu miscari rotative, la inceput a mers perfect in toate directiile dar de-odata a inceput sa se miste mai greu si a inceput sa agate......moment in care a agatat serios de tot si aproape nu am mai putut sa misc deloc la mana , Mecanicul sef a constatat acelasi lucru ca planetara are o problema , fapt pentru care a fost deschis dosarul nr 2 de garantie......pentru care inca astept rezolvare. -_-

De mentionat este ca eu banuiesc ca e vorba de aceiasi planetara doar cu capul interior schimbat , se vedeau anumite urme pe ea dar nu am avut certitudinea astfel incat sa pot scoate acest lucru in evidenta. Cert este ca in interior fie era ceva defect, fie nu avea vaselina suficienta...... 

 

 

Trecem peste !   Asteptam un denodamant indiferent care este acesta. 

 

Eu deja sunt impacat cu gandul ca o sa imi fac sabie din planetarele care le am in colectie. 

 

Link către comentariu

Salut! Imi pare rau pentru problemele aparute, dar hei! Se rezolva toate! ☺️

Am schimbat si eu la Tiguan acel cardan, se deteriorase rau bucsa si flansa parca pe la 110 000 km, masina era manuala. Schimbasem si distributia preventiv si m-a mai dus pana la 180 000 km fara probleme. N-am avut alte probleme cu ea, nici cu planetarele, cati km are masina in prezent? 

Modificat de corad0
Link către comentariu

@corad0 182.000~ km     , nu imi fac griji ca raman cu problema nerezolvata ..... :rolleyes:  doar ca la astia mai pasionati problema aia apasa rau de tot pana la rezolvare.....stii cu siguranta ce zic. 

Link către comentariu

Ti-ar trebui un jimmny cu osii rigide, ca la planetare clar ai ceva blestem :D

Link către comentariu

Daca ai tot avut atatea probleme cu planetarea AM, de ce nu pui una OE? Si alea sunt la fel de problematice?

Link către comentariu

În 15 zile calendaristice au obligația să-ți rezolva problema pe garanție, la tine a durat 33... Aș apela cu încredere ANPC.

Link către comentariu

OT: Am cel putin 3-4 luni de cand am facut sesizare la ANPC si nu am primit nici un raspuns. Probabil si pentru ca paratul era "institutie de stat". Daca era firma privata...era o paine de mancat si pentru ei....

Link către comentariu

Nasol, că nu ai scăpat de problemă. Și nici de păsărica care va ciripi o perioadă. :rolleyes: 

Link către comentariu

@acidone77  raportul de pret este cam de 3 la 1 , 3 planetare AM fac cat una OE, planetara stanga OE vine pe comanda doar si costa in jur de 5400 ron , dreapta care este mai lunga este in jur de 4900 ron (culmea)  asa ca ....diferenta este prea mare la pret, mai scumpe decat cardanul .......:))))    Sa iau una OE si sa constat ca bubuie si aia .....:mop:

 

@sneakerin mod normal asa este , dar in cazul asta mai special  cand "Clientul a solicitat montarea piesei cu toate ca nu era compatibila in sistem" , am zis sa nu fac presiune. 

 

@Emy D si @grp  trecem si peste asta.

 

 

Am fost contactat ca a venit si planetara nr 2 la 12zile dupa incident , dar inca nu am apucat sa ajung sa o montez, probabil la inceput de luna Mai ajung.  

 

Pana atunci sunt alte planuri ..... 

 

Link către comentariu

@Doomy inteleg ca cele OE sunt scumpe, si era de asteptat, dar cred ca diferenta aia de pret se regaseste totusi in ceva mai calitativ... e si multa bataie de cap si nervi cand astea AM te tot lasa asa din senin :) 

Link către comentariu

Nu vreau sa iau o decizie pana nu investighez mai mult , posibil sa fie si alte motive la mijloc de ce crapa planetara ..... o sa revin. 

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Hai ca trebuie sa ajung la zi cu postarile  , sunt in urma grav si nu imi place. 

 

La sfarsit de luna Martie dupa ce am avut doua drumuri de Piatra Neamt in care am facut peste 1000K km cumulat si am mers cu gandul la scurgerea de "ulei" misterioasa de la cutie......verificam masina periodic sa vad daca mai curge si nu am gasit urma de ulei.....  dar ...mi-am si dat seama de unde era asa zisul ulei .... Intr-o oprire la o spalatorie cu fise , am folosit spuma si m-am stropit si pe haine.  Am realizat ca petele ramase au aceiasi culoare cu cea a uleiului ...asa ca mi-a picat fisa....eu cu 7 zile inainte de service spalasem motorul si am folosit si spuma .... cand dau sa ma uit mai bine , sub baterie in sloturile de tip fagure se mai gaseau reziduri de lichid "galben" ......:blink:  deci a fost panica pentru nimic , stress gratis pentru nimic......tot timpul asta a fost de la spuma de spalatorie care ramasese prin crevasele suportului de baterie si care se mai varsa cate putin odata cu miscarile masinii. :screwy:

 

Macar am trecut peste asta si apoi m-am bucurat si eu de drum si de peisaje ,un traseu de lacul rosu facut pe la 11:00 PM 

 page1.thumb.jpg.6b71265b7cbcc37fc779db398cfa09dc.jpg

 

Si traseu de Braj Bicaz , un drum pustiu de care m-am putut bucura  : 

page2.thumb.jpg.d634c5fd3b3cde46ee0e12b53cfc6973.jpg

 

page3.thumb.jpg.0fad1e0670bba936440c43567687f1fc.jpg

 

Aceasta a fost ultima deplasare cu anvelopele de iarna , pe 30 martie am montat anvelopele de vara  !  Am facut cu anvelopele de iarna doar 4400 km de la montaj  inca se prezinta ca noi ! Pajna acum sunt foarte multumit de ele. 

 

Am profitat de o zi frumoasa si mi-am facut de lucru la masina : 

page11.thumb.jpg.0010c142ac3a56c8be08bec952c5f48d.jpg

 

- Curatat frane si lubrifiat culisante sunt deja standard la fiecare schimb de anvelope : diferente intre inainte si dupa -> 

page22.thumb.jpg.b6136cc5d017a7d347ccb677734a90ca.jpg

page33.thumb.jpg.581b5ae6a7b63fc6b4636ad5565f7567.jpg

 

Rezultatul final dupa curatare

page55.thumb.jpg.2667d18f9015d3a362d98520e35d4d73.jpg

 

 

Odata cu operatia de schimb anvelope am facut si o verificare generala a exploratorului , am pus levierul pe toate elementele posibile , am verificat toate suruburile, bratele si lichidele iar rezultatul constatarii  s-a transformat intr-o lista de "TO DO"  dar care va fi detaliata un urmatorul post : 

 

Un mic preview a ce va urma : 

page123.thumb.jpg.a70d8f29e12f9832a642c2812b4c870e.jpg

 

 

Aaaa si sa nu uit , planetara noua a venit si o voi monta undeva la jumatatea lunii Mai . Vedem ce iese si acolo. 

Link către comentariu
andrei_221

culisantele de la etrierii fata nu trebuie unse. Daca pui vaselina normala umfla burdii de cauciuc si se blocheaza in timp, daca pui vaselina siliconica strange praf si tot ii blocheaza. Trebuie doar sa fie curate culisele si atat. 

 

in rest... un mare BRAVO ! pt pasiune.

 

Link către comentariu

@andrei_221  Multumesc ! 

 

Stiu ca exista pareri impartite Pro si  Contra lubrifiatului culiselor fata,  eu fac parte din cea Pro, fac asta de peste 10 ani si inca nu am patit partea cu umflatul, dar nici nu am folosit orice tip de vaselina,  din toate tipurile de vaselina folosite am observat ca Textar Cera Tec este vaselina care tine cel mai mult si care este compatibila cu cauciucul conform specificatiilor fisei tehnice.  Oricum s-ar observa la verificarile periodice daca ar fi probleme.   Asa ca in acest moment nu am motiv sa ma opresc din a folosi vaselina pe culiele fata. 

Link către comentariu

La tine nici nu au timp sa se observe problemele, faci intretinerea preventiva foarte des.

Link către comentariu
Publicat (modificat)

Thumbs up pentru întreținere, chiar ca nu apuca sa se uzeze nimic, e mentenanța prea deasă. :))

Din poze pare ca ai mers pe DN pe partea nordică a lacului, recomand și drumul de la baraj la Durău, e reabilitat relativ recent (2-3ani).

 

Screenshot_20240503_111004_Maps.jpg

Modificat de ct_act
Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   1 membru

    • polone
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!