Jump to content

Ceasuri Bord


raducodreanu
 Share

Recommended Posts

Va intreb si eu ceva pentru un prieten .. la un Audi A6 din 2001 are un display multifunctional care nu mai afiseaza nimic (cel putin nimic care sa poata fi interpretata) are linii lipsa si multe ... se poate remedia situatia sau trebuie schimbat tot clusterul (ceasurile cu totul) ?

Mersi

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 166
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • raducodreanu

    6

  • silkworm

    6

  • F l o r i n

    36

  • tata11

    8

mi la schimbat in vara,de atunci merge bine,o singura problema a fost ca indicatoarele de la ceasuri nu au fost montate bine la loc si aratau eronat,le am rezolvat cu un prieten in 10min.

Link to comment
Share on other sites

am inteles ... singurul inconvenient e ca galati e foarte departe de timisoara ;)

Link to comment
Share on other sites

eu am trimis ceasurile cu curierul(dureaza 3-4 zile dus-intors),asta nu a fost o problema,mai am o masina

Link to comment
Share on other sites

rcs66 - spune-mi te rog cum ai rezolvat calibrarea acelor de la IC

Link to comment
Share on other sites

Se calibreaza cu ajutorul VCDS-ului. Intri pe Output Test, vezi unde sta acum, il reglezi.....si tot asa, pana le calibrezi.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

salutare la toata lume.poate sa imi spuna cineva cum se demonteaza ceasurile de bord vw sharan 2

multumesc anticipat

Link to comment
Share on other sites

ohne_zucker_06

Incearca sa cauti sau chiar sa postezi in aria tehnica la Sharan, nu la Audi.

Aici este un topic cu manuale de Sharan, s-ar putea sa gasesti in manual ce te intereseaza.

http://vwforum.vwfor...manuale-sharan/

Edited by ohne_zucker_06
Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Salut .Am o problema cu un A6 din 2002 1.9 AWX ,la care au luat foc efectiv ceasurile de bord . La prima constatare am ajuns la concluzia ca ceva sa intamplat pe partea de alimentare cu tensiune {deoarece am gasit sig de +15 corespunzatoare ceasurilor arsa si pini din mufa albastra de +15 si masa topiti }.Am inlocuit ceasurile toate bune masina a functionat aproximativ 1500 km sau doua saptamani fara probleme dupa care ceasurile de bord au suferit aceasi problema.Mentionez ca s-a desfacut masina bucati si nu sa gasit nimic la inst electrica ,s-au montat alte ceasuri si masina merge insa pentru cat timp.A patit cineva ceva similar sau exista vre-un defect tipic pentru acest model {mentionez ca ceasurile sunt modelul cu trei mufe mari}.Daca ma pote ajuta cineva cu un sfat multumesc anticipat.

Link to comment
Share on other sites

Sa inteleg ca sunteti la al trei lea IC ? Cand spuneti ca ati schimbat ceasurile va referiti desigur la tot instrument clusterul nu? Sau doar ceasurile in sine? Pt ca, daca ar fi doar motorasele si nu tot IC ul, as spune, ca problema se afla pe placa de baza, respectiv un regulator voltaj sau convertor DC-DC.

Dar, daca ati schimbat bordul cu totul si ati gasit iarasi sigurantele arse, atunci banuiesc circuitul de alimentare. Presupun ca electricianul auto a masurat tensiunile la mufele de alimentare. Nu strica si o testare vag, dar una competenta , nu cu o clona de 100 lei.

Link to comment
Share on other sites

Salut. Ai avut montat ceva aftermarket pe masina?

Link to comment
Share on other sites

Doua ceasuri sau distrus {si cand spun ceasuri ma refer la tot ansamblul sau instrument cluster sau optical indicator }. problema apare pe placa ceasurilor. Prima data am gasit sig de +15 arsa si nu era decalibrata sau altceva si mufa albastra cu partea de alimentare topita in dreptul pinilor de plus si minus ,iar a doua oara [dupa ce msina a functionat fara nici o problema o perioada de timp] numai pe placa in dreptul parti de alimentare identic ca prima oara .

Link to comment
Share on other sites

cam ciudat.... ori ai avut ghinion ori sunt probleme pe instalatia electrica a masinii.

Link to comment
Share on other sites

Cu siguranta sunt probleme pe partea de alimentare. Gaseste un electrician bun care sa inceapa de la mufe catre alternator.. sau invers.

Link to comment
Share on other sites

Astazi am montat alt I.C. [al 3-lea ]. Fara sa fac nici o modificare la masina si totu-l este O.K. dar pentru cat timp ?????. Am luat decizia sa inlocuiesc altenatorul si comutatorul de lumini inainte sa-i dau drumul la masina .

Link to comment
Share on other sites

Trebuia sa faca cateva masuratori, cu alternatorul vechi - in functie de asta, se tragea o concluzie.....

Link to comment
Share on other sites

Dacă îți va lua foc și al treilea, este clar că nu e o simplă coincidență. De altfel, eu mă îndoiesc că ar fi o simplă coincidență... poate dacă IC-ul tău avea multe sute de mii de km și l-ai înlocuit cu unul cam tot de aceeași vârstă, dar chiar și așa, ăsta nu este un mod "nobil" pentru un instrument cluster de a-și da "obștescul sfârșit".

Încearcă să faci următorul experiment: află care este siguranța responsabilă de IC, apoi fă punte timp de câteva secunde între plus și minus la alimentarea IC, și înlocuiește siguranța aceea cu siguranțe din ce în ce mai mici, până se arde una.

Nu știu cum au calculat nemții siguranțele, dar la un A6 4B, una dintre siguranțe, de 20A, este atât pe închiderea centralizată, cât și pe toate luminile ambientale... dar poți să faci punte între plus şi minus la becul din portbagaj, că siguranţa nu ţi se va arde, în schimb ţi se vor încălzi firele atât de tare, încât se vor topi, iar de aici până la un incendiu nu mai e mult. Am pus siguranţă de 10A şi e mult mai bine.

Desigur, asta nu îţi va rezolva problema, dar cel puţin nu îţi va mai lua foc IC-ul.

LE: vezi că în IC se află şi imobilizatorul, deci nu ştiu cum se va comporta maşina dacă ţi se arde siguranţa de la IC în timpul mersului.

Edited by silkworm
Link to comment
Share on other sites

dupa ce ai pornit masina, imobilizatorul nu mai are nicio treaba

Link to comment
Share on other sites

Imobilizatoarele se comportă în mod diferit - unele opresc maşina după ce ai pornit-o, altele nici măcar nu permit învârtirea motorului. Nu ştiu cum e la 4F, dar la 4B imobilizatorul are treabă exact după ce ai pornit maşina (adică o opreşte).

Link to comment
Share on other sites

Nu, procedura de pornire e aceeasi - la pornire, clusterul, ECU si cip-ul din cheie - autorizeaza pornirea. Daca ceva nu se potriveste, se opreste imediat.

Daca totul se potriveste, dupa aia immo dispare din schema...

Link to comment
Share on other sites

Recomand ferm verificarea circuitului de alimentare incepand de la mufe IC catre alternator sau invers. Mentionez ca s-a desfacut masina bucati si nu sa gasit nimic la inst electrica ,s-au montat alte ceasuri si masina merge insa pentru cat timp.

Evident instalatia electrica nu a fost verificata minutios, ori de catre un profesionist. Schimbarea alternatorului poate oferi solutia cautata, dar constituie o incertitudine pana la un diagnostic ferm.

Link to comment
Share on other sites

Dacă alternatorul este original, al maşinii, nu ar strica să fie analizat piesă cu piesă de un meseriaş. Eu la un A6 mai nou, pe la 300.000 km, am avut rotorul atât de uzat în zona periilor, încât alternatorul nu mai încărca (am pus alt rotor). La tine e posibil să dea curent mult mai mare în anumite momente, ca un fel de "spike"-uri. Probabil s-a produs vreun scurt în bobine.

Edited by silkworm
Link to comment
Share on other sites

  • cogdao changed the title to Computer bord la A6 c6

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

   Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!