Jump to content

S Kodiaq Moon White


yanq

Postare recomandată

Prima "mozoleala" :) Frumoase poze, telefon sau aparat?

Ai folosit HHC la coborare?

Link către comentariu

Telefon. Camera de pe galaxy s7 inca face minuni :)

Da, am folosit modul offroad,  implicit asistenta la coborare/urcare.

Se simte foarte ciudat pedala de frana pe coborare cand ai hhc activ si vrei sa mai ajustezi viteza din pedala de frana datorita sistemului care e si el acolo si franeaza.

Am testat si acc+lane assist. Atat timp cat exista marcaje se descurca ireprosabil. 

La acc e interesant atunci cand merge singura in spatele unei masini si o alta masina te depaseste si revine pe banda in fata ta, nu iti franeaza brusc ca sa pastreze distanta setata, ci o face progresiv, aproape fara sa-ti dai seama.

In oras franeaza si accelereaza singura dupa masina din fata. Uneori pleaca singura de pe loc, alteori trebuie sa tragi de maneta acc, probabil dupa timpul de stationare dar cred ca are si alte variabile in ecuatie.

Singura problema cu acc-ul activ in oras este sa ajungi primul la semafor in oras fara sa ai masina in fata. Iti trece pe rosu ?

Link către comentariu

De ce ar mai fi nevoie sa mai ajustezi din viteza pentru ca el o tine constant la 9-10km/h iar pe o panta destul de abrupta, nu este o viteza mare.

Acc-ul este numai pentru autostrada, scrie si in carte, ca il mai folosim noi si in oras e alta dar trebuie foarte mare atentie.

 

Link către comentariu

Uneori creste viteza si cu hhc pana la 12-14 km/h. Sunt situatii in care e necesar sa o mai reduci din pedala, testat pe propria piele

Acc+lane assist= trafic jam assist care e pentru oras ?

Link către comentariu

Cred ca viteza creste in functie de ce "simte" sub roti. Eu am coborat pe un 6-7% cu namol amestecat cu pietris si mi-a tinut-o in 9-10km/h.

Cat despre ACC cu sau fara LA, la traficul din Buc ce este salbaticie curata, este danger.

Link către comentariu

Azi am testat ACC-ul peste 30 km fara sa ating pedalele de frana sau acceleratie absolut deloc, mare parte din traseu pe DN10 (foarte aglomerat). Setat pe 90 km/h a traversat 2 treceri de cale ferata, a adaptat viteza fara greseala de fiecare data si a franat pana la stationare si a pornit singura dupa vehiculele din fata sau cand acestea au iesit de pe carosabil, a efectuat depasiri ale unor vehicule stationate pe carosabil si ale altora chiar si in mers. Deci daca te incadrezi din timp in depasire poti sa o faci cu ACC-ul! Din punctul meu de vedere a fost ireprosabil! Nu e doar un moft ACC-ul, chiar iti poate usura viata la volan.

FB_IMG_1522948281155.jpg

FB_IMG_1522950686771.jpg

Modificat de yanq
Link către comentariu

Cand spui ca a pornit singura dupa autovehicolul din fata te referi la faptul ca sistemul start stop a pornit masina cand cel din fata a plecat sau ACC-ul a pus masina in miscare ?

Desi nu am incercat prea mult ACC-un in oras, la mine, daca masina din fata s-a oprit, ACC-ul ma opreste si pe mine dar se dezactiveaza si trebuie reactivat de la maneta. Stiu ca la fratele mai mare (VW) exista o optiune, daca nu ma insel traffic jam la care nu trebuie sa mai reactivezi ACC-ul, pleaca singura daca cel din fata a plecat fara sa apesi tu pe vreo pedala sau maneta.

Link către comentariu

Start stop nu folosesc. Am grija sa il dezactivez de fiecare data. Da, franeaza pana la oprire si porneste deplasarea singura cand masina din fata se pune in miscare sau iese de pe carosabil. Azi a pornit singura de fiecare data. Am avut si situatii in zilele precedente in care stationarea a fost mai lunga si a necesitat actionarea manetei ca sa porneasca. Am acc si lane assist, implicit am si traffic jam.

Link către comentariu

Ai ACC si Lane Assist dar implicit nu ai Traffic Jam Assist. Skoda Kodiaq nu are aceasta optiune in oferta . Acelasi lucru este si la VW Tiguan, daca ai ACC si Lane Assist nu ai implicit Traffic Jam Assist. Pana sa ma documentez bine de tot, asa am crezut si eu, insa Traffic Jam Assist, pe langa ca e o functie software, foloseste intr-un fel si partea hardware pentru a reusi sa faca acele plecari in siguranta de pe loc fara a mai fi nevoie de inputul soferului. Foloseste atat radarul si senzorii de la Lane Assist si ACC, cat si radarul de la Side Assist si Rear Assist. Functia de Traffic Jam Assist nu are nevoie de inputul soferului indiferent de timpul de asteptare in Jam (ambuteiaj). Va pleca imediat ce masina din fata pleaca. Din aceasta cauza am decis ca sa mai adaug ca optiune (dupa ce deja comandasem masina) si optiunea Side Assist Plus, Emergency Assist, Rear Traffic Alert si Traffic Jam Assist .

Link către comentariu

Sistemul este detaliat in manualul pentru Kodiaq. Asa cum exprima si acolo, el nu este un sistem independent ci o extensie a ACC si Lane Assist.

Si il are pentru simplul motiv ca a existat chiar actiune de rechemare in service pentru activarea lui in unele tari intrucat l-au "uitat" dezactivat.

Si celelalte enumerate de tine exista pe Kodiaq: Emergency Assist, Rear Traffic Alert fara vreun cost suplimentar.

Si daca vizionezi clipul de prezentare skoda pentru trafic jam o sa observi la un moment dat ca trage de maneta fiind necesar dupa perioade mai mari de stationare.

 

Cel mai simplu mod sa-ti dai seama daca ai Traffic Jam Assist functional este sa ai indicatorul de Lane Assist functional (verde) si la viteze sub 65 km/h. Scrie tot in manual ?

 

20180405_234715.png

 

20180406_000529.png

Modificat de yanq
Link către comentariu

Nu stiu la ce se refera sistemul de la Skoda, insa orice ACC cu Lane Assist poate relua pornirea cu maneta la oprire, insa cel putin la VW acea nevoie nu exista (daca optiunea de Traffic Jam Assist exista) sau cel putin asa au mentionat cei de la VW. Singurul caz cand soferul trebuie sa intervina este la dezactivarea unuia dintre senzori. Din ce mi s-a spus, la Tiguan (probabil si la alte masini VW cu acea optiune) iti si apare o notificare cu privire la intrarea in functiune a Traffic Jam Assist. Voi confirma dupa ce imi va veni masina daca ceea ce ti-am zis este asa.

Link către comentariu

La Skoda nu iti afiseaza nicaieri in meniu sau vreun indicator separat faptul ca ar fi activ Trafic Jam. In filmul skoda de prezentare a functiei iti arata ca bifeaza Acc si Lane Assist. Singurul element ce ii semnalizeaza prezenta in functionare este indicatorul de Lane Assist verde si la viteze sub 65 km/h. Ma indoiesc ca la VW ar fi altfel.

Link către comentariu

Da, cine stie ... o fi doar o modalitate de a mai ciupi niste bani pe o optiune la Tiguan.

Link către comentariu

@yang am mai vazut intre timp niste filmulete despre subiectul asta si peste tot la skoda, daca masina din fata stationeaza mai mult de 3s sistemul se dezactiveaza trebuind sa apesi din nou maneta pentru activare. La kodiakul tau, daca cel din fata sta oprit la semafor 1 min, ACC-ul iti misca masina o data ce respectiva masina din fata s-a pus in miscare, fara sa mai apesi tu vreo maneta ?

Link către comentariu

La skoda mea cu ACC, daca masina din fata se opreste si nu reporneste in 3 secunde cum zice colegul de mai sus, imi apare pe bord "PLEASE APPLY BRAKE", daca nu apas frana.... masina porneste singura (spre masina din fata) se dezactiveaza ACC si risti sa il lovesti pe cel din fata ta.

Link către comentariu

Confirm ce spune @Etoam testat astazi, dupa ce te-a oprit, daca in 3s masina din fata nu se pune in miscare, esti avertizat sonor si iti apare pe display Break, daca nu apesi pe frana, ACC-ul se dezactiveaza si masina porneste din loc chiar daca cel din fata este stationar ... probabil daca o lasi intra in actiune Front Assist-ul dar nu am incercat :)

Poate o fi vreo optiune mai noua disponibila la kodiak.

Link către comentariu

Există diferențe de funcționalitate intre ACC-ul 160 km/h ce vine standard pe Style si ACC-ul optional 210 km/h. 

La cel optional scrie "si Front Assistant", asta insemnand ca ACC-ul standard nu are Front Assist!? 

In stationare asteptand in spatele altei masini nu am primit niciodata mesajul sa apas frana si nici masina sa plece singura daca cel din fata nu a inceput deplasarea, riscand astfel sa intru in el.

Link către comentariu

Cred ca mesajul cu apasarea franei se intampla doar la masinile fara AutoHold, nici eu pe Ateca nu am patit acest lucru. Masina se opreste iar daca sta mai mult de 3 secunde pe loc, pentru a porni trebuie tras de maneta de activare.

Link către comentariu

Va rog sa continuati discutiile despre functionarea sistemelor de asistenta in topicul dedicat

Va multumesc pentru intelegere.

Link către comentariu

Incet, incet consumul intra in sfera normalului...dat de fabricant.

Jumatate din cei 40 km au fost cu acc-ul activ ...mers in coloana.

Screenshot_20180410-191135.png

Link către comentariu

Nimic special..cam acesta trebuie sa fie consumul normal al marelui urs.

Uite si unul de cand era inca gurmand..

Screenshot_20180410-205014.png

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!