Jump to content

Functionarea echipamentelor (Tiguan AD1)


Mirceake
 Share

Postare recomandată

11 hours ago, blue_eyed said:

Acum am vazut postarea asta. Poti fi un pic mai explicit ? Unde este regresul? Ce te nemultumeste comparativ cu ce ai avut pe passat?

Eu unul sunt mega multumit de cum lucreaza acest ACC

Nemultumirea mea este legata de faptul ca, pe anumite conditii de drum/atmosferice, nu il vei putea folosi. Concret, daca ninge si se depune zapada pe radar primesti eroare in bord si sistemul se dezactiveaza sau daca a se depune gheata pe radar/senzori la fel. Este neplacut sa mergi vreo 500 de km 100% manual dupa 11 ani de cand nu ai mai facut asta.

Eu am patit asta atat pe ninsoare cand a dat eroare pe autostrada cat si la gheata care s-a depus pe senzori si radar de la apa celor din fata.

Regresul consta in faptul ca nu ii poti seta o viteza si sa treci peste radar si senzori. Passat-ul intr-adevar nu avea radar si nu mentinea distanta automat fata de cei din fata insa ii puteai seta orice viteza pe care o mentinea indiferent de conditiile de drum.

Ok, am facut un upgrade, am ceva teoretic mai bun care imi mentine viteza, distanta samd dar parerea mea este ca ar trebui sa existe si o de optiune de bypass a radarului in cadrul sistemului. 

Stiu, o sa te gandesti ca nu este mare chestie sa cureti radarul si sa iti continui drumul. Am atasat o poza facuta dupa 120 km din drum in care am incercat sa curat - era bocna, nu am putut dezlipi nimic de pe bara, radar, numar etc.

Capture.JPG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@AMW e adevarat ca cei de la VW au omis ceva cu neimplementarea unui tempomat la dezactivarea ACC-ului, insa nu cred ca este o problema asa de mare incat sa spui ca tempomatul e mai bun ca ACC-ul. Conditiile atmosferice descrise de tine sunt prezente cel mult un sfert din an. Prefer sa am ACC-ul activ 3/4 din an decat doar tempomat intreg anul. Mai mult, in cazul acelor conditii poate e mai bine ca soferul sa aiba controlul total al masinii. Repet ca sunt de acord cu tine ca cei de la VW au omis ceva important in cazul asta si nu cred ca ar fi fost asa de greu de implementat.

@AXC iti cunosc nemultumirea, mi s-a intamplat si mie, iar data viitoare voi face acelasi lucru.

Modificat de Xadrian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asistentul radar se poate dezactiva si atunci tempomatul functioneaza ca unul obisnuit. Cel putin asa e la masina mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 2/27/2018 at 10:34 PM, AMW said:

ALS-ul este enervant daca ai nevoie de faza lunga imediat, trebuie sa dai de doua ori. De exemplu - pe un DN intr-o localitate slab luminata si fara masini in fata ALS refuza sa se activeze...considera ca are suficienta lumina.

AFS (daca despre asta este vorba) nu  "considera ca are suficienta lumina" ci, asa lucreaza el (este setat din soft), la intrarea in localitati sa functioneze doar in regim de faza de intalnire (scurta).

Baleerea intre scurta si lunga o face doar in afara localitatii, DN, E,  Autostrazi,  in functie de situatia de moment.

Am calibrat de 4 ori la PBV, ACC si AFS si LANE, etc :) asa ca .....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si cum "stie" ca se afla in localitati? Eu am presupus ca functioneaza pe senzor de lumina deoarece noaptea pe Transfagarasan (munte pe o parte si padure pe cealalta parte unde nu prea mergi cu viteza) comuta intr-o veselie intre scurta si lunga.

@vdragos eu am cautat la mine si nu am gasit optiunea asta cel putin cand aveam eroarea de radar/senzori in bord. Parca am incercat si cand nu aveam eroarea dar nu sunt sigur. 

@Xadrian nu contest ca este bine, mai ales pe vreme rea, sa detii cat mai mult controlul insa daca intri pe autostrada cu masina aratand ca in poza, chiar daca este uscat pe jos, esti obligat sa conduci "manual" caz in care sistemul nu isi indeplineste rolul de a ma proteja si/sau asista in conducere => regres :P

Legat de sezonaliate, ce sa zic, mi-as asuma ca am o masina sezoniera sau cu o functionalitate limitata la o decapotabila sau la o masina sport. La un SUV nu pot sa accept asta, trebuie sa fie "all season", it's a must :)

Ma rog, sunt convins ca nu sunt primul care se simte deranjat de asta si cel mai probabil a ajuns si la urechile inginerilor de la VW care au decis ce vedem. Totusi, in Germania au si zapada si frig si autostrazi.

P.S. Si simplul fapt ca merg cu un triunghi galben mereu aprins in bord este deranajat.

 

Modificat de AMW
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  Ii spune Sign Assist ! :)) .... este conectat la senzori, radar si camere ... se calibreaza toate odata .

daca nu ai Sign Assist ( desi, ma ndoiesc ), ii spune Navi ca esti in localitate 

Pot fi calibrate si individual dar, dat fiin interconectarea lor, 90 % din cazuri nu functioneaza cum trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@AMW asta semnalasem si eu aici la un moment dat si mie mi se paruse un pic ciudat insa, dupa ce am vazut masina facuta praf si oameni morti intr-un accident pe autobahn pt ca un sofer a mers pe tempomat pe o vreme cu putina gheata pe jos iar el a realizat prea tarziu ca in fata lui este stau,... parca incepe sa-mi convina ca se dezactiveaza acc-ul, asa te obliga sa iei controlul total al masini si te face mai vigilent... cred

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand nu merge ACC-ul se poate activa limitatorul de viteza. Indiferent cat de tare apesi pedala nu va trece peste viteza setata..spre exemplu 130. Asa ceva e bun in conditii de viscol pe autostrada. Daca vrei actioneaza si ca un fel de tempomat in sensul in care se mentine viteza max setata cat timp e piciorul pe acceleratie.

Lumea intelege gresit notiunea de asistenta sofer. Toate sistemele de ACC, lane assist etc ajuta soferul. Insa omului daca ii dai un deget iti ia toata mana si se culca pe o ureche crezand ca masina merge singura. Doar ajuta soferul, mereu trebuie vigilenta. Asa a si fost gandit sistemul. 

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 5/15/2018 at 2:32 PM, cascadoru said:

  Ii spune Sign Assist ! :)) .... este conectat la senzori, radar si camere ... se calibreaza toate odata .

daca nu ai Sign Assist ( desi, ma ndoiesc ), ii spune Navi ca esti in localitate 

Pot fi calibrate si individual dar, dat fiin interconectarea lor, 90 % din cazuri nu functioneaza cum trebuie.

:eek: M-ai dat pe spate! Da, acum ca mi-ai zis sunt convins ca asa este si asta se intampla. Eu ma gandeam la ceva mult mai basic si cand colo neamtul a facut integrari intre sistemele de pe masina a.i. sa ofere o experienta cat mai buna. Tare!

@blue_eyed Da, stiu ca am citit postul acela al tau si sunt de acord ca exista un pericol in folosirea tempomatului. Totusi, cum cred ca am mai zis si eu mai sus, de asta stau intre volan si scaun, ca sa conduc un vehicul, nu sa ma conduca el pe mine, cel putin momentan :)

Da, limitatorul de viteza functiona si intr-adevar poate sa fie o solutie de back-up pentru aceste momente. Setezi 100, bagi piciorul in kick down si iti vezi de drum :Driver:

Ma rog, stiu ca nu toata lumea gandeste asa si ca poti aluneca foarte usor catre neatentie dar sunt sigur ca voi invata sa traiesc iarna cu sistemul care functioneaza asa.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiam ca AFS se activeaza doar in functie de viteza si ce lumini vede camera de langa oglinda: sub 60km/h nu functioneaza dar se poate schimba pragul din VCDS.

Ma indoiesc ca tine cont de poze, GPS, etc.

Modificat de Mesmer88
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar daca am Discover Media se pare ca daca apas butonul de comanda vocala de pe volan, imi spune sa contactez dealer-ul pentru codul de activare. Asa ar trebui sa fie sau trebuia sa fie activata functia?  In cartea pentru infotainment, comanda vocala pare sa existe.

Modificat de Xadrian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista, dar pentru activarea optiunii se plateste, nu este oferita in standard!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai inteleg standard doar Composition Media dar eu am Discover Media care nu e standard si am platit pt ea. Nu exista ca optiune separata. Plus ca e prezentata in manualul de Discover Media.

Mai mult urmatoarea optiune ar fi Discover Pro care are un alt layout. Ce rost ar mai avea butonul de Voice de la Discover Media ?

Raspuns VW: Pentru Romania aceasta optiune nu este disponibila. Nu exista coduri de activare pentru masinile produse pentru Romania in cazul comenzii vocale.

Modificat de Xadrian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Buna ziua.

Astazi, ruland pe drum si avand ceva peste 5300 km, au disparut de pe display, dintr-o data, toate informatiile similare cu cele din fisierul atasat.

S-a mai intamplat cuiva ? Se poate repara/recupera ?

Multumesc.

image.png.3449bf98e4b566429a7e5a64261925ae.png

termen lung informatii.docx

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Completare la postarea precedenta:

distanta parcursa este aratata ca fiind cea de la inceperea calatoriei, adica 628 km. Dar pe parcurs eu am controlat consumul mediu si totul arata bine. doar pe undeva la ultimii 80 km s-a schimbat totul (a trebuit sa fiu concentrat pe trafic - am traversat istanbulul in rush hour).

multumesc.

PS

daca locul postarii nu este bun va rog mutati-l unde trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a clarificat.

pagina "Termen Lung" se reseteaza, pt modelul acesta, la 99 h si 59 minute sau 9999.9 km, care vine primul. asa scrie in cartea masinii, pag 26, paragraful "Memorie Pe termen lung".

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salutare, 

Trailer Assist vine împreuna cu Park Assist sau trebuie activat după?In cazul meu cand leg remorca si incerc , pe bord îmi apare mesajul : Park Assist încheiat - Remorca detectata .Multumesc

Modificat de adysh
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tin minte ca trailer assist era optiune, venea într-un pachet cu rear camera si park assist (600eur). Separat se gaseau camera si park assist fara trailer assist (290eur), vorbesc de allspace, posibil ca pe tiguanul scurt sa fie altfel.

Ghidarea remorcii se făcea in cazul Trailer asist direct din selectorul rotativ al oglinzilor cu vizualizarea camerei spate pe ecranul central.

Deci e posibil ca acum sa nu meargă daca nu a fost luat din start. Poate merge codat ulterior dar aici nu te pot ajuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am studiat mai bine factura si documentele unde sunt specificate opțiunile si intr-adevăr am doar Park Assist.Procedura de codare de care aminteai se face doar intr-o reprezentanță VW sau se poate face si de către altcineva care are ce-i trebuie? Multumesc

Nu mai cita inutil postul anterior, se sanctioneaza!

Modificat de vdragos
Quote inutil
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Salut tuturor, astazi, dupa foarte multe luni de asteptare a ajuns Tiguanul. (inutil sa spun ca trecerea de la Leon FR la asta e ca si cum ai pune un leu in cusca...)

O problema mare pe care o am acum este ca desi setez in modul individual cutia de viteze pe sport, dupa ce opresc si repornesc motorul cutia de viteze trece automat in modul standard (D). Are cineva idee cum sa fac ca sa nu trebuiasca sa selectez la fiecare pornire modul de condus individual, si cutia sa plece in (S) si dupa repornirea motorului?

Varianta cu modul "Sport" nu este o optiune pentru ca nu-mi place directia extrem de tare care este presetata in modul sport.

In caz ca are vreo importanta, este vorba despre un Tiguan allspace, 2.0 TDI 150CP 4Motion Automata + DCC

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Raspunsul ar fi... "Asa face toate"... chiar daca pe individual ai cutia setata pe sport, la pornire revine tot la D. Cauza la care ma gandesc este pentru protectia motorului, sa nu urce sus in ture cu uleiul rece... si s-ar fi putut regla cu o citire a martorilor de temperatura apa si ulei dar probabil vw nu s-a complicat sau poate chiar există o alta explicație.

Poți rămâne cu modul individual selectat si la pornire dai un click de schimbător in spate (D/S) si treci cutia in sport. Este mult mai natural decat a apăsa butoane si a face selecții pe consolă.

Bucură-te de mașină, nu e un mare inconvenient, e minor.

Sa o folosesti sănătos !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ca producatorul ar trebui sa se gandeasca la clientii care vor sa manevreze masina in parcare cu totul setat pe sport :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

23 hours ago, ct_act said:

Raspunsul ar fi... "Asa face toate"... chiar daca pe individual ai cutia setata pe sport, la pornire revine tot la D. Cauza la care ma gandesc este pentru protectia motorului, sa nu urce sus in ture cu uleiul rece... si s-ar fi putut regla cu o citire a martorilor de temperatura apa si ulei dar probabil vw nu s-a complicat sau poate chiar există o alta explicație.

Poți rămâne cu modul individual selectat si la pornire dai un click de schimbător in spate (D/S) si treci cutia in sport. Este mult mai natural decat a apăsa butoane si a face selecții pe consolă.

Bucură-te de mașină, nu e un mare inconvenient, e minor.

Sa o folosesti sănătos !

da, ai dreptate, sa dai din maneta in jos sa o treci pe sport e solutia, si nici nu e asa complicat :)

Merci, incepem sa ne imprietenim desi e grea despartirea de la FR si trecerea la "autobuz"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tiguan-ul are altă destinație de utilizare, e mai așezat, iar masa ii dă mai mult rafinament decat unui FR. Cu un motor mai nervos e cu 0,1-0,5 secunde (tiguan scurt-lung) in urma unui GTI gen. 7. Cand zici așa, parcă nu mai sună a autobuz. :) 

O mașină se descoperă in timp, personal imi place din ce in ce mai mult, indiferent de motorizare.

Modificat de ct_act
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!