Jump to content

Alegere anvelope vara 2018


Marian
 Share

Postare recomandată

Despre anvelopele Firestone Roadhawk, poate spune cineva ceva? Vad ca au A la franare si 71 db...........

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am . Sunt silentioase, franare f buna, accesibile la pret si vad ca si la teste au scor bun.  205 55 16. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

După ce am citit topicul de aici si cel cu anvelope vara 2017, mi-am cumpărat un set de Michelin Pilot Sport 4, 235/45R17. Din fabrica am avut CSC5. Au ținut aprox 60.000km, dar erau tocite complet. Față de ele PS4 sunt mai aderente  si surpriza, mai confortabile. După 2000km cam acestea sunt concluziile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 4/2/2018 at 7:00 PM, ssoriteu said:

Atentie . Vei avea probleme cu ele pe ploaie torentiala . Am avut si am jurat ca nu ma mai ating de Dunlop 

Quote la postul anterior este interzis prin regulament si se sanctioneaza!

 

Am cautat ceva postul asta tocmai pentru ca azi dimineata, pe o ploaie "de poveste", am prins o balta ceva mai voluminoasa fix Intro curba si....m-am trezit instant cand masina a acvaplanat si am ajuns de pe banda 2 pe banda 1.

Extrem de neplacuta situatia/senzatia mai ales ca nu cred ca aveam mai mult de 70kmh.

Ce mai e de spus...?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aveam aceeasi discutie cu altcineva. Ce sa faca anvelopa cand pierde contactul cu solul datorita apei?

Acvaplanarea e una(mers constant pe suprafata cu strat de apa), si intrarea brusca la o viteza oarecum "nu mica" intr-o masa de apa  e alta. A, si forta centrifuga-centripeta sa nu o uitam.

datorita vitezei, anvelopa "pluteste". Poate fi ea orice marca. 

daca mergeai constant pe strat de apa cu viteza de............si aparea acvaplanarea atunci discutam.

Inainte de a denigra niste anvelope(am si eu Dunlop) schimba-le cu altceva si reia aceeasi situatie.

Modificat de skodamen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am găsit un set de continental csc5 dot2017 7mm profil rulate 1000km la 900ron 4 bucăți. Sa le iau? Sunt 225 40 18  92w.

Pe mașina am aceleași anvelope dar dot 2013 (4mm rămași).

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@skodamen

Este frumos ca atunci cand tragi o concluzie sa ai habar despre ce vorbesti, nu?

Daca ma intrebi: " ce experienta ai cu privire la problema mai sus mentionata?" raspunsul meu este urmatorul: in ulltimii 8 ani toate sezoanele calde le-am "trecut" cu roti pe 18 si am facut, in medie, 20k km in absolut toate situatiile de drum imaginabile. De asemenea, am utilizat, anvelope de la budget pana la premium. Chiar masina actuala a venit echipata cu P7 pe care le am schimbat ( nu de vechi sau uzate) cu aceste Dunlopuri tocmai pentru ca nu mi a placut comportamentul pe ud si pentru ca erau dure si zgomotoase.

Asadar, ca sa concluzionez pentru tine, pana acum nu mi s-a intamplat ca in conditii relativ identice meteo, la viteza mai sus expusa, intr-o curba usoara, sa ajung cu masina de pe banda 2 pe banda 1 trecand prin apa. 

In plus te-as ruga sa studiezi conditiile de test pentru stabilirea pragului de acvaplanare iar apoi sa mi spui daca gresesc cand  afirm ca nu este normal ceea ce mi s a intamplat.

In fine, ideea a fost de a impartasi experienta si circumstantele in care s-a petrecut tocmai pentru ca mai sunt oameni care se documenteaza inainte iar aceste informatii, din lumea reala, nu le gasesti in nicio brosura.

Multumesc.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cristi511

Ca "moderator" ai putea fi mai moderat....?

 

Nu stiu cum e cu Sp Sport Maxx sau alte profile pe 18" sau 19" ... eu vorbesc de   Dunlop Sp Fast Response si Dunlop Blue Response  pe 205 55 R16"

Concluzia mea dupa 8 ani si aproape 100 000 km rulati cu ele e ca au fost cauciucuri ok.

Am prins destule ploi si pe DN uri si pe autostrada si nu am avut probleme deosebite.

Daca ploaia e "torentiala" sau "de poveste" , acvaplanare poti pati oricand , cu orice pneu,  in cazul in care prinzi o balta mai adanca sau foarte multa  apa pe sosea.

Nu ma intereseaza sa fac reclama la Dunlopuri.... nu am actiuni la ei, nu vand anvelope, si momentan chiar am alta marca, dar nu as zice ca Dunlop e praf.

Orice pneu e un compromis, cost, uzura, aderenta pe ploaie, aderenta pe uscat, etc....Atunci cand il cumperi te gandesti: merg mai mult pe ploaie sau pe uscat ? vreau liniste in masina , aderenta buna pe asfalt uscat la temperaturi ridicate,  sau ma ploua mult, merg la munte pe serpentine ude,  sau vreau ceva cu care sa ma dau pe circuit cu masina de 250 cp...etc... si in functie de astea cauti ce ti se potriveste.

PS:

Aqua planarea e legata si de latimea cauciucului : se pare ca daca e mai lat  ai aderenta mai buna pe uscat, dar mai proasta pe umed: 

http://www.tyrereviews.co.uk/Article/Do-wider-tyres-give-you-more-grip-225-vs-255-vs-285-wide-tyres.htm

deci si aici e un compromis : cauciucuri mai late -> aderenta mai buna pe uscat,  mai inguste -> aderenta mai buna pe  ploaie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Le am cumpărat. Continental csc5 225/40/18 dot 4217, 7mm, 4 bucăți 850 Ron.

 

IMG_20180627_185420.jpg

IMG_20180627_195325.jpg

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 hours ago, cristi511 said:

@skodamen

Este frumos ca atunci cand tragi o concluzie sa ai habar despre ce vorbesti, nu?

Acvaplanarea nu inseamna intrarea intr-o curba, in care gasesti o balta. Inseamna circulatia pe un drum in conditii de ploaie, si la un moment dat pierderea aderentei ca urmare a unei pelicule de apa ce se formeaza intre sosea si pneu. In plus, datorita canalului mare pe care le au Dunlopurile, chiar sunt ok la acest fenomen numit acvaplanare, evident, respectand legile fizicii.

Intrarea intr-o balta, in curba, putea sa duca la diverse comportamente ale masinii indiferent de anvelope. Aici te ajuta mai mult gradul de uzura si calitatea cauciucului din care e facuta anvelopa. Ma rog, ma opresc, probabil moderatorii stiu mai bine, au mai multa experienta, poate au mai fost si la cursuri de prezentare, etc.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

serbanromeodorin
în urmă cu 4 ore, cristi511 a scris:

@skodamen

Este frumos ca atunci cand tragi o concluzie sa ai habar despre ce vorbesti, nu?

Daca ma intrebi: " ce experienta ai cu privire la problema mai sus mentionata?" raspunsul meu este urmatorul: in ulltimii 8 ani toate sezoanele calde le-am "trecut" cu roti pe 18 si am facut, in medie, 20k km in absolut toate situatiile de drum imaginabile. De asemenea, am utilizat, anvelope de la budget pana la premium. Chiar masina actuala a venit echipata cu P7 pe care le am schimbat ( nu de vechi sau uzate) cu aceste Dunlopuri tocmai pentru ca nu mi a placut comportamentul pe ud si pentru ca erau dure si zgomotoase.

Asadar, ca sa concluzionez pentru tine, pana acum nu mi s-a intamplat ca in conditii relativ identice meteo, la viteza mai sus expusa, intr-o curba usoara, sa ajung cu masina de pe banda 2 pe banda 1 trecand prin apa. 

In plus te-as ruga sa studiezi conditiile de test pentru stabilirea pragului de acvaplanare iar apoi sa mi spui daca gresesc cand  afirm ca nu este normal ceea ce mi s a intamplat.

In fine, ideea a fost de a impartasi experienta si circumstantele in care s-a petrecut tocmai pentru ca mai sunt oameni care se documenteaza inainte iar aceste informatii, din lumea reala, nu le gasesti in nicio brosura.

Multumesc.

 

Salut. Daca te interesezi cine a scos sistemul de anti acvaplanare ai sa vezi ca DUNLOP

Modificat de serbanromeodorin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mdaa...acum ce sa zic..si Aurel Vlaicu a fost primul si totusi Romania nu e lider mondial in fabricarea avioanelor ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci se plang mai multi utilizatori ca sunt dezamagiti de Dunlop in ultima vreme, si astia sunt utilizatori care au nevoie de aderenta, nu merg cu 195/65/15, si Cristi are doar 190 CP si anvelopele lui sunt noi de anul asta, si voi insinuati ca poate de la uzura, sau de la altceva a derapat?  omul are 4x4, deci despre ce " poate e de la sofer, sau masina" vorbim aici?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Utilizatorii care se plang de Dunlop o fac din cauza uzurii premature, nu a aderentei, ba chiar oamenii se multumesc sa comenteze ca daca vrei aderenta buna nu au cum sa reziste mult.

Nu, situatia intalnita se putea intampla cu orice anvelope. dar, ce stim noi, hai sa vedem daca pe viitor, cu alte anvelope si situatie similara ajunge de pe banda doi pe unu.. Situatia intalnita se numeste fizica, e aproape similar cu aceea de a gasi gheata intr-o curba pe o sosea relativ uscata.Daca era gheata te duceai in decor, daca e doar apa ajungi de pe banda doi peunu, indiferent de anvelope.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum adica se plang utilizatorii de uzura anvelopa? eu am citit ca se plang de aderenta lor, nicidecum de uzura. Sunt trei pe softpedia cu jurnal de bord care se plang ca au cumparat dunlop sportmaxx 2  si dupa 2-3 luni de teste au venit cu feedback. Nu le plac anvelopele si nu ar mai cumpara. si le compara cu fostele anvelope avute, o parte tot din gama Dunlop si alta parte anvelope premium gen Continental CSC5/ Goodyear Asy 2, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Majoritatea parerilor sunt formate in urma anumitor situatii din trafic, fara sa se poata afla cum s-ar fi comportat alta anvelopa fix in aceeasi situatie. 

Cu siguranta ca pe o pista special amenajata altfel se pot face comparatii fata de traficul de zi cu zi, urban si extraurban, unde se presupune ca respectam niste legi, iar conditiile nu sunt niciodata aceleasi, intr-o zi sunt 40 de grade, in alta 20, intr-o zi ploua tare, in alta mai incet, dar iese un camion cu rotile pline de pamant si murdareste asfaltul, etc, etc. 

Pentru asta exista teste specializate, realizate in alte conditii si cu alte mijloace fata de ce putem face noi pe strada.  Teste care din pacate pot fi platite din motive evidente, dar totusi cred ca ne putem face o idee.

Nu vreau sa supar pe nimeni, sper sa nu se inteleaga gresit ce am scris.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu CSC5 nu am avut niciodata probleme pe apa, in vreo 80k km. Pur si simplu refuzau sa acvaplaneze :) Pe ploaie torentiala puteam merge cu 120-130 pe autostrada prin santurile alea cu apa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca depozitez asa anvelopele pana in martie 2019 are ceva? Sunt date cu o solutie pentru anvelope, sa mai protejeze cauciucul, stau la subsol (-2) la 11-13 grade.

IMG_20180629_151250.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Le puteti aseza una peste alta fara probleme. 

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 6/28/2018 at 5:43 PM, Flavyus said:

Cu CSC5 nu am avut niciodata probleme pe apa, in vreo 80k km. Pur si simplu refuzau sa acvaplaneze :) Pe ploaie torentiala puteam merge cu 120-130 pe autostrada prin santurile alea cu apa.

Salut. Nu vreau să fiu eu Gică contra, dar cu acele anvelope, despre care continuu să cred că au fost printre cele mai bune și durabile pe care le-am avut pe mașină, eu am avut parte de o acvaplanare de m-au „trecut toate apele”. Exact cum a pățit și colegul cu dunlop-urile... am trecut de pe o bandă pe alta atât de rapid încât nu am știu ce mi se întâmplă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu azi pe autostrada n-am “plutit”. Mai multe sanse erau sa decolez :D dar de plutit nici gand.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit poza asta, acu ce sa mai cred. Astia am vazut ca le tin pe niste rafturi din bare, vertical puse. Eu le-am asezat orizontal. Nu am cum sa le pun pe jante, deci trebuie sa le tin fara.

Sa le pun vertical? totusi sunt ranforsate, nu flexeaza, ma gandesc ca nu se deformeaza asa usor.

 

anvelope-cu-jante1.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

safari hunter
On 6/27/2018 at 10:31 PM, deenman said:

Cum adica se plang utilizatorii de uzura anvelopa? eu am citit ca se plang de aderenta lor, nicidecum de uzura. Sunt trei pe softpedia cu jurnal de bord care se plang ca au cumparat dunlop sportmaxx 2  si dupa 2-3 luni de teste au venit cu feedback. Nu le plac anvelopele si nu ar mai cumpara. si le compara cu fostele anvelope avute, o parte tot din gama Dunlop si alta parte anvelope premium gen Continental CSC5/ Goodyear Asy 2, etc.

Utilizez de 8 ani Dunlop Sport Maxxx RT și dacă profilul a scăzut sub 4 până la 3,5 mm am început să caut altele noi. Dunlop-urile sunt foarte aderente, excelente pe carosabil umed, dar asta implică și o uzură accentuată a profilului 1mm / 10000 km. Până mai recent prețul Dunlop era cam descurajant față de modele similare la Michelin sau Continental. Acum au scăzut cu aproape 150 lei la modelul menționat dimensiunea 225 / 45 /17 94Y XL MF, ciudat.

Nu știu câți ați avut curiozitatea să măsurați, dar adâncimea profilului nou al anvelopei Dunlop SpMaxxx RT este de 7 mm față de 8 mm la alte branduri și de aici senzația că în scurt timp anvelopa intră în limitare de acvaplanare sau pierdere a aderenței pe umed. Pe finalul duratei de utilizare devine tot mai zgomotoasă și este extrem de sensibilă la setări incorecte de presiune, mai ales in sens negativ favorizând apariția uzurii "tooth saw". Indiferent de marcă și preț, cred că trebuie să învățăm să întreținem corect anvelopele și mai ales să ne adaptăm la calitățile și limitările acestora. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • R_a_z_v_a_n a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!