Jump to content

VW e-Up! - discutii generale


Vizitator.
 Share

Postare recomandată

Husarencu David
On 19.06.2018 at 23:29, Rave a scris:

@Husarencu David charger-ul de pe e-Up!-ul stie sa ia maxim 3,6 kWh din orice statie AC. e-Golf-ul stie maxim 7,2 sau 7,3 kWh.

@klmdbase am vazut saptamana trecuta una identica in oras deci nu sunt singurul nebun :)) Asta exceptand cazul in care se plimba altcineva cu masina si nu stiu eu... ?

Nici cand am luat eu parca nu aparea culoarea asta dar cum am luat masina din stoc nu mai tin foarte bine minte ce era in configurator...

Multumesc Rave intradevar asa este din pacate ori 5 h ori 10 h ori ~ 30 minute. La CCS...din pacate pe timp de iarna la -4 grade am incarcat in 1h40 la statia CCS kaufland Constanta...de la 22 % la full

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Husarencu David

Si eu am aceeasi problema la franare....acelasi troncanit....in plus de asta nu imi mai functioneaza cablul type 2 dat de reprezentanta.....dupa numai 8 luni....

Am sa merg cu ea la Cardinal Motors sa vedem ce spun... 2 probleme in mai putin de un an pe o masina noua m i se pare cam mult....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Husarencu David

Eu am teal blue, e foarte ok culoarea, si tine destul de bine si praful,  murdaria....in sensul ca nu se vede asa tare ca pe alte culori

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 1/21/2019 at 2:42 AM, Ar.Bogdan said:

Am luat mașina în culoarea Teal Blue , mai are cineva aceasta culoare, ce părere aveți de ea?

am eu adica, sotia..... foarte draguta, toti care o vad pentru prima oara o apreciaza.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare, astăzi am primit și eu mașina, pot spune că a fost o experiență extraordinară să o conduc . Mașina merge foarte ușor , parca aluneca pe asfalt . In acest moment întâmpin 2 probleme : 1- nu am primit la mașina portbagajul acela reglabil ( acel carton ajustabil pe nivel sub care se ascund cablurile ) , stit dacă este dotare standard sau lipsește doar la mine? 

2 - nu am reușit să configurez aplicația car-net , din ce am înțeles pe internet trebuie activata nuj ce cartela , aveți mai multe informații? 

O sa incarc zilele astea și niște poze 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cosmin Iordache

salutare oameni buni,

Dacă ar fi să nominalizați o funcție/ un opțional al e-UP-ului care vă este cel mai de folos, care ar fi acela?

Eu sunt în discuții cu cei de la PBN deoarece am dori să achiziționăm unul o dată cu re-deschiderea programului RABLA PLUS 2019. Și încercam să ne facem o părere ce ar trebui să includem. Nu-s multe, în schimb nu se mai pot face comenzi cu configurația dorită, drept urmare va trebui să alegem una de pe stoc și încercăm să facem o alergere corectă (renunțăm la ceva, dar punem ceva util).

Noi am închiriat una în weekend-ul acesta ca să ne dăm seama dacă este OK pentru noi (80km zilnic, 2 adulți + 2 copii). Dar am avea posibilitatea să o încărcăm la birou, drept urmare range-ul de 100-120 km(70km iarna cum spuneau deja posesorii) nu ar trebui să constituie o problemă. 

Cel mai util pentru noi mi se pare funcția de pre-încălzire a mașinii prin aplicația Car-Net, putând pregăti mașina (vară/iarnă) atunci când este la încărcat, ne afectând autonomia mașinii. 

Cu mulțumiri anticipate, un (sper) viitor posesor de e-UP!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iarna vezi frecvent 60...70  km range dupa full incarare. Si cam atat si tine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, asa e! Dar daca face 80km/zi inseamna 40 dus si 40 intors. Cu masina incarcata si acasa si la birou e mai mult decat suficient.

Functia de pre-incalzire se poate seta si din aplicatia masinii, Maps+More sau cum se numeste, care ar trebui sa fie standard (nu stiu daca la toate player-ele sau nu dar cred ca are nevoie de bluetooth sa functioneze). Nu poti face asta online din ea, dar poti seta o ora de plecare la care masina sa fie incarcata si la o temperatura setata. Daca ai unde sa lasi masina in priza este foarte utila.

La fel de utila este incalzirea in scaune, poti sa mergi iarna fara caldura pornita, imbracat, si te ajuta sa nu ingheti in caz de ceva... Restul, aceleasi dotari ca la o masina normala... conteaza ce vrei.

Singurele 100% necesare sunt priza de incarcare rapida si toate cablurile. Celelalte sunt toate discutabile, pentru toate poti gasi plusuri si minusuri, mai ales cand e sa te incadrezi intr-un buget limitat.

Modificat de Rave
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Vă salut! Incepand cu data de 1 noiembrie sunt posesorul unui vw e-up! Acum că a dat caldura si consumul a scazut la 11 folosind eco+, mi-am făcut curaj si am incarcat la Kaufland Brasov si am plecat spre Kaufland Sibu intrucat imi arata că pot merge 170 de km si distanța dintre cele 2 puncte este de 143km!

Surpriza a fost la intrare in Sibiu cand am ajuns pe 0 asta după 140 de km! 

Avand in vedere că acumulatorul este de 18,7kw si consumul este de 11kw/ 100km rezultă că ar fi trebuit să pot parcurge 170 de km! (18,7/11×100=170)

Mentionez că consumul mediu a fost de 11!

Intrucat m-am panicat am rugat pe cineva să mă lase să incarc 3 km la o priza de 220!

La incarcare la Kaufland Sibiu au intrat 16.2 kw!

Intrebarea mea este dacă ați pățit asa ceva? Oare aș mai fi putut să merg incă 30 de km pe 0, aceasta fiind rezerva?

Modificat de leo_e-up!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Sunt proaspat posesor de e-up - la cluj - si vroiam sa va intreb care sunt acele 'best practices' de incarcat bateria ca sa nu se deterioreze: trebuie lasat sa se descarce pana la x%? trebuie tot timpul lasata sa se incarce la maxim? Incarcarea rapida dauneaza (asa scrie in carte, atasez)?

Unde pot seta capacitatea maxima de incarcare a bateriei daca nu am car-net si app e-manager?

Mersi

 

 

55546952_358755231515507_5833667552022102016_n.jpg

54433705_392317898256459_6948618947277094912_n.jpg

55487954_741282692932154_169231173275353088_n.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, în legătură cu problemele pe care le aveam, cu suportul din portbagaj am înțeles că din 2019 nu mai este dotare standard , am vorbit și o sa îl comand separat ( ~550lei am înțeles că este ) . Cu aplicația car-net încă nu i-am dat de cap, dar conform informațiilor de pe situl Volkswagen ar trebui sa fie posibilă activarea acestuia... Momentan mă cert cu toată lumea :)) . In acest moment folosesc aplicația vw up pt a seta orele de preîncălzire și încărcarea maxima a bateriei ( de regulă o încarc până la 80% în fiecare seară , iar în timpul zile utilizez cam 20%) deci un regim de funcționare în timpul săptămânii intre 60 și 80%. Din ce știu regimul ideal de funcționare se incadreaza intre 40% și 80%. Capacitatea "utilizabila" a baterie este de 16-16,5kwh , restul fiind rezervat de către producător pt a menține bateria in parametri de funcționare în situațiile în care mașina este lăsată pentru o perioada mai mare de timp neîncercată . 

In acest moment am o nouă problema , nu găsesc în meniu unde este "sunetul motor" . Am citit în carte că ar fi in setări , dar la mine pur și simplu nu este acolo...Din ce știu eu este obligatoriu din 2019 , deci sigur ar trebui sa aibă...

IMG_20190317_183411__01.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, nu este obligatoriu, inca, asa ca, cel mai probabil, nu ai. :) 

Cu aplicatia ce anume nu i-ai dat de cap?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu merge sa introduc în aplicația car-net seria de șasiu a mașinii, nu îmi dă voie . Pe net scrie că pt unele modele ( electrice sau hibrid) trebuie activata cartela din interiorul mașinii . Cu cine am vorbit ( agenti de vânzări) nu am reușit să rezolv...

Sistemele compatibile si modelele de masini compatibile.PNG

Ce scrie in momentul inregistrarii.PNG

Informatii site Volkswagen.PNG

Mesajul de eroare cand se introduce seria de sasiu.PNG

Printre dotarile masinii.PNG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cate stiu eu, noile modele de e-up entry nu vin cu car-net.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai făcut un cont pe linkul de mai sus, din păcate mă lovesc de aceeași problema... 

De ce nu ar veni cu aplicația Car-Net ? Eu cum ar trebui sa verific starea de încărcare a bateriei? Sau cum ar trebui sa folosesc funcția de pre-heat ? In plus am întrebat la dealer ai nu exista opțiune pentru Car-net(ar trebui sa fie default) . Atâta timp cât ai maps+more ar trebui să meargă și car-net , părerea mea ... 

Cartela de internet oricum se afla în mașină pt apelurile de urgență, iar funcțiile pe care ar trebui sa le faci din Car net pot fi făcute din mașină cu maps+more , deci nu vad dc nu ar merge... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mă mănâncă sa schimb becurile pe spate cu leduri , a mai făcut cineva aceasta manevră?  Am găsit pe net și triplele cu led ( tuning) dar mă interesează mai mult pentru consumul inutil de curent , nu de aspect ... Știți dacă are martor de bec ars , și pe ce becuri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cosmin Iordache
On 3/15/2019 at 10:38 PM, Rave said:

Singurele 100% necesare sunt priza de incarcare rapida si toate cablurile. Celelalte sunt toate discutabile, pentru toate poti gasi plusuri si minusuri, mai ales cand e sa te incadrezi intr-un buget limitat.

Mulțumesc mult Rave. Așa am făcut, am făcut astăzi rezervarea pentru un model ce are fast charge, Car-Net și comenzile de pe volan. Aștept să înceapă programul RABLA și ... vrrruuum. 

On 4/3/2019 at 9:44 PM, Ar.Bogdan said:

De ce nu ar veni cu aplicația Car-Net ? Eu cum ar trebui sa verific starea de încărcare a bateriei? Sau cum ar trebui sa folosesc funcția de pre-heat ? In plus am întrebat la dealer ai nu exista opțiune pentru Car-net(ar trebui sa fie default) . Atâta timp cât ai maps+more ar trebui să meargă și car-net , părerea mea ...

Din ce am vorbit la VW, Car-Net este opțional și am văzut-o doar pe modelul cu roți de 15". Poți verifica foarte simplu: dacă nu este trecut pe lista de dotări care ți-au dat-o când ai achitat mașina, nu este.

IMG_20190411_222949.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

Nu am primit lista cu dotările standard, am primit doar lista cu dotările opționale pe care le am in +, menționez că am luat și pachetul design exterior cu geamuri fumurii și jante de aliaj pe 15'

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

howto pt. e-up, informatii oficiale din partea VW. Ma gandesc ca sunt utile pentru toti posesorii de electrice, fiind asa de bine structurate.

 

Noile statii de incarcare vor putea face un management al incarcarii; mai mult ele vor putea reduce si intensitatea incarcarii (sa zicem dupa atingerea a 80% din capacitatea bateriei) tocmai pt a evita supraincalzirea si plata nejustificata a curentului (stiut fiind ca viteza de incarcare scade considerabil in plaja 80-100%)

(1) ... bune practici...
(A) Tehnologia Litiu-ion
- Acumulatorii Litiu-ion sunt destul de robusti, dar spre deosebire de cei Ni-MH (Touareg Hibrid), sunt mai sensibili la descarcari decat la incarcari mari.
  Totusi si incarcarile mari sunt daunatoare, dar nu atat de mult ca descarcarea puternica.
  Incarcarea puternica produce incalzirea acumulatorului, de aceea, producatorii de autovehicule limiteaza utilizarea acumulatorilor aproximativ in intervalul 10 - 90%, cu alte cuvinte, energia ce poate fi stocata in baterie, nu este in totalitate disponibila pentru consum.
- Pentru a creste durata de viata a unui acumulator, acesta trebuie utilizat intr-un domeniu restrans, la o incarcare partila (de ex. 40% - 60%).
  Ca exemplu, pentru a creste durabilitatea (si pentru a nu produce gaze in habitaclu), VW utilizeaza pentru functia ECO Coasting (Golf Bluemotion 1.5 TSI 96 kW DSG), acumulatorul suplimentar Li-ion, pozitionat sub scaunul soferului, in intervalul 40 - 58% din capacitatea sa.
  Mai exact acumulatorul are o capacitate de 6,9 Ah, din care se utilizeaza numai 2 Ah


- In procesul de incarcare, in functie de puterea disponibila (P), au loc reactii exoterme, ce conduc la imbatranirea in timp a acumulatorului, adica la scaderea capacitatii sale de a inmagazina energie prin incarcare
   P = U * I, unde U = tensiune baterie si I = curent incarcare
   (1) Incarcare rapida (CC): P = 50 kW => pentru o tensiune de incarcare de 400 [V] (e-Golf 2018 > suporta 430 V), rezulta un curent maxim de incarcare, I = 125 [A] (116 [A], e-Golf 2018 >)
   (2) Incarcare rapida (CA): P = 2,3 kW (cablu incarcare la priza) => pentru o tensiune de incarcare de 400 [V], rezulta un curent maxim de incarcare, I = 5,8 [A]
   Asadar cu cat curentul de incarcare este mai mare, cu atat mai mare este caldura degajata si bineinteles degradarea in timp a bateriei.


(B) Bateria de inalta tensiune

- Bateria este obtinuta prin inserierea mai multor celule de baterii Li-ion.
- In procesul de incarcare, aceasta inseriere, atrage dupa sine o restrictie foarte importanta: prima celula care a ajuns la incarcarea maxima, opreste procesul de incarcare.
  Restrictia se bazeaza pe informatia de mai sus, conform careia supra incrarcarea unei baterii conduce la distrugerea sa.
  Pentru a putea fi contracarat acest neajuns, celulele nu trebuie sa aiba tensiuni cu mult diferite intre ele.
  Diferentele mici, pot fi insa indepartate prin atasarea in paralel cu celula care a ajuns la incarcarea maxima, a unei rezistente ce va consuma surplusul.
  Intrucat consumarea energiei electrice cu o rezistenta, produce dupa cum se stie caldura, ea trebuie mentinuta sub control.
  De aceea controlarea supra incarcarii unei celule cu ajutorul unor rezistente (aka balansarea tensiunii de incarcare) poate fi facuta doar pentru corectari minore.
- Procesul de balansare se efectueaza intotdeauna la finalul procesului de incarcare, si dureaza foarte mult (rezistentele interne pentru balansare sunt mici).
 
(C) Concluzii
  - o incarcare rapida a acumulatorului, conduce la sporirea diferentelor de incarcare intre celule (bateriile nu sunt niciodata identice), deci la necesitatea efectuarii unui proces de balansare in baterie.
  - procesul de balansare ce urmeaza incarcarea dureaza mult, deci cu siguranta va fi omis. Astfel sporesc in timp diferentele intre celule si deci datorita limitarii de incarcare, o scadere a energiei stocate.
  - procesul de incarcare rapida (CC) produce cu siguranta o incalzire accentuata si deci o imbatrinire accelerata.
  - procesul de incarcare de lunga durata (CA) produce o incalzire redusa, deci o imbatranire de asemenea redusa.
  - procesul de incarcare de lunga durata (CA) nu sporeste diferentele de tensiune intre celule, balanasarea redusa posibila sa fie efectuata de sistemele din baterie, este eficienta, rezultand mentinerea capacitati de stocare a energiei de-alungul timpului (SOH - state of health).
  - Volkswagen recomanda ca dupa fiecare ciclu de incarcare rapida, sa urmeze cinci cicluri de incarcare de lunga durata.
  - Daca se circula peponderent in oras, iar accesarea unei statii de incarcare/priza 230V, nu este o problema, este indicat sa se limiteze nivelurile de descarcare si superior de incarcare, efectuandu-se incarcari mai dese.

(2) ... pot seta capacitatea maxima de incarcare ...

- la e-up! ce nu este dotat cu CarNet Security & Service (eRemote):
In cazul in care autovehiculul este dotat cu infotainment "composition phone", accesul se face de asemenea prin  e-Manager-ul local, adica prin telefonul mobil si aplicatia Maps+More.
Daca are infotainment "composition" (aici imi spuneti voi daca se poate), atunci intr-adevar nu are posibilitatea sa controleze capacitatea maxima de incarcare ci doar curentul maxim, prin selectarea acestuia in incarcatorul din dotare.
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Husarencu David
On 10.03.2019 at 17:35, Cosmin Iordache a scris:

salutare oameni buni,

Dacă ar fi să nominalizați o funcție/ un opțional al e-UP-ului care vă este cel mai de folos, care ar fi acela?

Eu sunt în discuții cu cei de la PBN deoarece am dori să achiziționăm unul o dată cu re-deschiderea programului RABLA PLUS 2019. Și încercam să ne facem o părere ce ar trebui să includem. Nu-s multe, în schimb nu se mai pot face comenzi cu configurația dorită, drept urmare va trebui să alegem una de pe stoc și încercăm să facem o alergere corectă (renunțăm la ceva, dar punem ceva util).

Noi am închiriat una în weekend-ul acesta ca să ne dăm seama dacă este OK pentru noi (80km zilnic, 2 adulți + 2 copii). Dar am avea posibilitatea să o încărcăm la birou, drept urmare range-ul de 100-120 km(70km iarna cum spuneau deja posesorii) nu ar trebui să constituie o problemă. 

Cel mai util pentru noi mi se pare funcția de pre-încălzire a mașinii prin aplicația Car-Net, putând pregăti mașina (vară/iarnă) atunci când este la încărcat, ne afectând autonomia mașinii. 

Cu mulțumiri anticipate, un (sper) viitor posesor de e-UP!

 

Salut....cel mai util optional binenteles este priza rapida CCS cu care poti incarca in ~ 30 minute... pentru ~ 550 €.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
On 2/28/2018 at 9:55 PM, Johnny Bravo said:

Mi-am recuperat, in sfarsit, masina. 

S-au schimbat placutele de frana. Urmeaza sa merg o vreme cu ea, sa vad daca mai trosneste si apoi trebuie sa mai dau o tura pe la service, sa mai faca o diagnoza, sa mai verifice placutele si sa inchida dosarul.

Sper sa fie bine acum.

Salut, sunt proprietar de e-up la Cluj, am dus-o la reprezentanta cu aceeasi problema. Cum ai rezolvat-o intr-un final?

Modificat de ingeniuos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 3/27/2019 at 10:19 AM, matraguna said:

Salutare,

Sunt proaspat posesor de e-up - la cluj - si vroiam sa va intreb care sunt acele 'best practices' de incarcat bateria ca sa nu se deterioreze: trebuie lasat sa se descarce pana la x%? trebuie tot timpul lasata sa se incarce la maxim? Incarcarea rapida dauneaza (asa scrie in carte, atasez)?

Unde pot seta capacitatea maxima de incarcare a bateriei daca nu am car-net si app e-manager?

Mersi

 

 

55546952_358755231515507_5833667552022102016_n.jpg

54433705_392317898256459_6948618947277094912_n.jpg

55487954_741282692932154_169231173275353088_n.jpg

Oare de ce iti faci griji cu bateria, ai 8 ani garantie. Oricum peste 4-5 ani vor fi baterii cu capacitate mai mare. Ex din toamna vin e-up cu bateriile de 300 km range. Daca si mor ti le schimba pe garantie, daca nu, eu as fi bucuros sa cumpar baterii cu range mai mare peste 8 ani, sigur vor fi mult mai accesibile ca si acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bateriile (speram mai performante, mai ieftine) care vor exista peste 8 ani, 100% nu se vor potrivi pe modelele vechi de masini. Alte dimensiuni, alt voltaj, alte mufe., alt soft, alti senzori, alta greutate. Si daca nu vor avea toate astea ce le-am zis, vor face ei un tamburus in plus doar cu scopul sa nu le poti monta la alt model de masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bateria din e-Up!, la fel ca cele ale tuturor masinilor electrice, este formata din mai multe module, care se potrivesc si de la alte masini si care se pot schimba individual. Nu va ganditi la “bateria” masinii ca fiind un AAA foarte mare, ci ca la o cutie mare plina cu multe AAA-uri. :)) 

Si uite ca deja a fost lansat Citigo iV, sora Up!-ului, cu baterie de 36kWh fata de cei 18kWh ai e-Up!-ului si care, avand in vedere ca e aceeasi masina pana la urma, s-ar potrivi pe e-Up! si i-ar dubla range-ul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan unpinned this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!