Jump to content

VW e-Up! - discutii generale


Vizitator.
 Share

Postare recomandată

  • 2 weeks later...

Cel mai mic consum de pana acum.

Drum de 9Km, sambata dimineata, 16 grade, Bucuresti. Caldura oprita, mod eco+. Drum de 24 de minute, viteza medie 24Km/h.

 

20180310_123056_HDR.jpg

Modificat de Johnny Bravo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
Husarencu David

Salut, sunt posesorul unui e-up de 2 saptamani si sunt foarte incantat de alegerea facuta..... as avea o intrebare:

Stie cineva care este puterea maxima de incarcare a bateriei la curent alternativ?

Cu cablul din dotare reusesc sa incarc doar cu 3.4 kw/h chiar si la o statie de 22kw.

Modificat de Husarencu David
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
On 10/19/2017 at 11:39 PM, Rave said:

Uite ca asta cu revizia chiar nu stiu cum e. Tineam minte ca primele doua revizii sunt doar verificari dar nu mai stiu daca la asta sau alte modele ca m-am uitat la mai multe marci. O sa ma uit candva prin carte sa vad daca scrie ceva...

Altceva nu e de schimbat, doar filtrul de polen... Pana si placutele de frana se schimba mai rar, pentru ca masina foloseste foarte mult frana de motor. Si pe spate are tambure de care practic nu ar trebui sa se atinga nimeni pe durata de viata a masinii. Aproape... :)

Jucaria asta nu e vreun dream car dar e foarte, foarte buna la ceea ce e gandita sa faca. Am avut dubii daca e ok sau nu sa iau electrica in Romania (si inca mai am :)) ) dar... so far so good!

A77C7137-4868-4931-9E6D-172222422ABC.thumb.jpeg.0d7ae166834037882e12c7f2875499d1.jpeg

 

Arata bestial culoarea asta, cred ca esti singurul care detine aceasta culoare. Azi in configurator nu mai apare. Sa o stapanesti sanatos!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Husarencu David charger-ul de pe e-Up!-ul stie sa ia maxim 3,6 kWh din orice statie AC. e-Golf-ul stie maxim 7,2 sau 7,3 kWh.

@klmdbase am vazut saptamana trecuta una identica in oras deci nu sunt singurul nebun :)) Asta exceptand cazul in care se plimba altcineva cu masina si nu stiu eu... ?

Nici cand am luat eu parca nu aparea culoarea asta dar cum am luat masina din stoc nu mai tin foarte bine minte ce era in configurator...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

E fun electricul, intr-adevar.

Azi am condus a doua oara o masina electrica (inchiriata de data asta ca sa fiu doar eu) si m-am convins ca vreau si eu una.

Am facut un drum pe care il fac destul de des si mi-a iesit consumul de mai jos.

Sunt curios cum se compara cu e-Up la o viteza medie asemanatoare.

IMG_3175.jpg

Modificat de Iulian M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu sunt curios ce inseamna toate alea in unitati pe care sa le inteleg :)) 

Aparent, 4.8 mi/kWh inseamna 12.9 kWh/100 km. La ghici, 20 km cu medie de 30 km/h i-ai putea face si cu mai putin in e-Up! fara AC. Dar si cu mai mult! Consumul poate varia in functie de trafic, temperatura exterioara, stilul de mers, daca drumul e prin oras sau pe autostrada, cat de mult folosesti frana regenerativa, daca folosesti AC sau nu etc.

Cand e orasul gol am avut medii si de 8-9 kWh/100Km ceea ce ar insemna 7-8 mi/kWh dar prin aglomeratie si mergand tare am vazut si 12-13 kWh/100Km ceea ce inseamna 4-5 mi/kWh... Iarna, cu caldura la maxim am vazut si 25-30 kWh/100Km pe distante scurte, adica 2-2.5 mi/kWh, asta la i3 ar trebui sa fie mai ok pentru ca are pompa de caldura.

Mergand conservator poti sa te apropii de consumul oficial al e-Up!-ului, adica 11,7 kWh/100Km (5.3 mi/kWh), vara! Long-term-ul actual, pentru ca s-a resetat contul de Car-Net, arata asa:

00f12c957226264.png

Consumul mediu de 5.2 mi/kWh inseamna 11.9 kWh/100 Km ceea ce e foarte aproape de cel oficial. Dar cum incepe sa scada temperatura sub 10 grade incepe si consumul sa creasca in functie de cat de frig iti e. :) 

Consumul la electrice fluctueaza mult mai mult decat la termice si este influentat si de masina: putere, greutate, daca are sau nu pompa de caldura, daca are sau nu sistem de management al temperaturii bateriei etc. Pana la urma tot ce conteaza este range-ul si, desi am vazut si 150-170 Km range (95-105 mile), media acum e pe la 120Km (75 mile) si poate scadea iarna pana pe la 80Km (50 mile).

Nu stiu cat de relevante iti sunt chestiile astea, sau daca te-au ajutat sau nu, dar daca pot sa te ajut si cu altceva, sunt aici. :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de informatii.

Pe unde ma aflu acum, e-Up! nu exista, i3 e $45.000+, beneficii fiscale zero iar benzina e cam la jumatate de pret fata de Romania. Economic nu pot sa justific acum trecerea la o electrica doar ca mi-a placut mult senzatia de acceleratie instanta din i3 si usurinta cu care conduci; m-a facut practic sa ma simt mai calm la volan intr-un trafic agitat.

Ideea ca poti recupera energie prin franare mi se pare foarte tare si cu putina obisnuinta folosesti o singura pedala in oras dupa ce anticipezi distanta de franare.

Tu ca proprietar probabil stii toate astea iar eu am citit despre ele dar abia acum le-am experimentat :)

 

 

 

Modificat de Iulian M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie imi place foarte mult i3-ul, atat ca interior cat si ca exterior. Este un exercitiu foarte frumos de design. Fata de modul in care se conduce am niste rezerve, fiind foarte BMW-ish, de exemplu directia inutil de grea, dar nu e un capat de lume. Dar nu as cumpara niciodata masina aia! Nu atata timp cat la 40k o sa iasa Leaf Plus (sau cum s-o numi) si Hyundai Kona Electric care, ambele, ofera 450 Km reali. Kona atinge range-ul asta pe autostrada la 100 km/h si cu AC pornit, deci in oras ar trebui sa sara lejer de 500 km range. Asta in timp ce i3-ul este 45k si are 200-250 km range...

Si nici e-Up!-ul nu mai e atat de ofertant pentru ca ar trebui sa apara in 2019 un e-Citigo (sau Citigo Electric... ) cu range dublu. Acum ramane de vazut si cat o sa coste...

Oricum, cine vrea sa cumpere o electrica ar trebui sa astepte 2020. Atunci ar trebui sa apara destul de multe electrice printre care si I.D.-ul care cica vine cu ~500Km range la “pret de Golf”. Ramane de vazut daca aia 500Km sunt NEDC sau WLTP si daca iese la pret de Golf Trendline sau Golf R ?

Modificat de Rave
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salut, ma bate gandul sa cumpar si eu una,  inca nu stiu daca ca masina principala sau secundara, poti sa detaliezi costurile intretinerii, servisare periodica/ daca exista?  Cat costa o incarcare completa acasa la priza, cat dureaza?  Cati ani are garantie masina/bateria?  Care este range-ul minim atins, cum te descurci cu portbagajul modic?   Noi suntem o familie de 4 persoane, si zilnic vom fi  4 in masina la un moment dat...    Sunt tare curios si de cat costa casco. Dar cel mai important costurile anuale ptr asa o masina.

Modificat de Mumus.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai ca incerc sa raspund eu. 

1. Intretinere: 

Am 14 luni cu masina si, pana acum, nu m-a costat nimic. In primavara o sa schimb totusi filtrul de polen pentru ca mi se pare oricum deja prea mult, mai ales in Bucuresti. Mai am vreo 14.000km pana la revizia de 30.000km si nu stiu exact ce presupune aceasta... teoretic ar trebui sa presupuna schimbul filtrului de polen si o inspectie a masinii, pentru ca alte consumabile nu prea are... pana si placutele de frana se schimba mai rar deoarece masina se foloseste mai mult de frana regenerativa.

2. Incarcare:

Masina se poate incarca in 3 moduri:

AC la 230V - la priza de acasa

AC pe Type2, mufa normala pentru masini electrice - la statii de incarcare

DC pe CCS, mufa de incarcare rapida - la statii fast-charge

Masina poate incarca 2,4 kWh la 230V, 3,6 kWh pe Type 2 si 50 kWh pe CCS. Avand in vedere ca bateria este de 18,6 kW, incarcarea dureaza cam 6 ore la priza normala, 4-5 ore pe Type 2 si 20-30 de minute pe CCS. Acasa, la un pret de 0,5 lei/kW, o incarcare full costa ~9 lei. Trebuie sa vezi exact, pe factura ta de energie electrica, cat costa un kW ca sa poti sa faci calculul. 

3. Garantie

Masina are garantia standard VW de 4 ani. 2 oferiti de fabrica si 2 oferiti de importator. 

Bateria are garantie 8 ani timp in care, daca scade sub 75% capacitate, se schimba gratuit (nu ar trebui sa fie cazul).

4. Autonomie

Minim am vazut cam 70-80km range iarna, cu caldura pornita. Maxim cam 130km, desi am vazut si 160-170km cand coboram de la munte.

5. Portbagaj

E mic. Suficient pentru niste cumparaturi sau bagajele pentru un weekend a 2 persoane. Este o masina de oras.

6. Spatiu

E ok pentru 2 adulti si 2 copii in spate. Poate chiar 2 barbati in fata si 2 fete mai micute in spate dar nu poti sa bagi doi adulti de 1.80 unul in spatele celuilalt. Iarasi, vorbim de o masina foarte mica de oras... Masina are strict 4 locuri, nu 5.

7. Casco

Depinde mai mult de sofer si de oras decat de masina. Eu platesc 500 de euro/an la Allianz. 

8. Costuri anuale. In 15.000km si un an de zile eu am platit ~100 de lei (am exclus lichidul de parbriz, RCA, Casco, vigneta si alte costuri care se aplica tuturor masinilor) dar incarc in general la statii gratuite (cel mai mult la Kaufland cand fac si cumparaturi) asa ca aceste costuri pot fi total diferite pentru cineva care foloseste masina altfel.

Modificat de Rave
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos.  O sa astept sa apara si e de la skoda, sa vedem, poate mai scade pretul la e up...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

am garaj, am si 220 si trifazic in garaj, garaj inchis, nu prea coboara sub zero grade niciodata,  cum e cu prima de la stat, cu aia 10000 de euro, am auzit de la cineva ca ai fi obligat sa faci minim 20000 km pe an, este adevarat?

Am vb cu cineva si zice ca daca o iei in leasing sau ceva de genul, ai fi obligat sa faci km astia pe an.  Eu m-as cam baga la un up chel, si cu o rabla si cu reducerea de la stat, cred ca as ajunge penla 10000 de E, sunt curios cu un avans de 2-3mii de E, ce rata as avea... Trebuie sa ajung mai intai la un dealer, sa vad ce si cum.  Tu ai luat-o cu cash?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trifazic o sa poti sa folosesti doar daca montezi o statie de incarcare Typ 2, dar nu ai neaparat nevoie de ea pentru ca masina sta vreo 6-8 ore sa se incarce la priza normala.

Eu am luat masina cash, da, cu Rabla Plus dar fara Rabla, se terminase programul. Singura conditie pentru acordarea Rabla Plus (cei 45.000 de lei, pentru ca bonusul este in lei) a fost sa nu am datorii la stat. Nu stiu sa existe vreo conditie legata de numarul kilometrilor dar nici nu m-am interesat de achizitia pe firma, suna stupid, oricum. :) 

Cat despre leasing, nu stiu. La fiecare firma de leasing difera conditiile, avansul necesar si dobanda; cel mai bine intrebi la ei. Sunt cateva calculatoare de leasing pe net, poti sa te uiti pe ele informativ.

Masina chiar cheala nu poti sa o iei, trebuie sa adaugi macar incarcarea rapida, masina vine standard fara, si cablul; masina vine cu unul singur si e doar vreo 150 de euro optionalul fata de vreo 350 de euro cat costa daca vrei sa-l cumperi dupa achizitie. Difuzoarele spate iarasi sunt optionale, din ce tin minte, sunt cateva lucruri care merita luate.

LE: stai ca acum am vazut ca au bagat o echipare “cheala” care nu are mai nimic pe ea... alegi din ea ce-ti place. Da, e posibil sa ajungi pe la 11.000-11.500 de euro pret de achizitie, nu cred ca vei mai primi vreo mare reducere de la dealer la pretul asta.

Modificat de Rave
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu vazusem ceva chel + Ac,  o sa merg la dealer, sa ma interesez, eventul ptr un testdrive daca exista, sa vad real ce si cum si cat ma costa... Ca tare as vrea sa merg gratis...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

11.000eur este un pret bun. Ai idee ce Durant’s de Ciara are Baterii intro exploatare normals de 100-20%?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

38 minutes ago, Mumus. said:

Eu vazusem ceva chel + Ac,  o sa merg la dealer, sa ma interesez, eventul ptr un testdrive daca exista, sa vad real ce si cum si cat ma costa... Ca tare as vrea sa merg gratis...

Da, am vazut si eu acum ca au bagat o varianta cheala. Nu stiu daca as cumpara masina chiar asa dar are un pret bun. Incarcarea la 230V, pe frig, e cam asa:

ac048e1091039544.png

37 minutes ago, ANdi B. said:

11.000eur este un pret bun. Ai idee ce Durant’s de Ciara are Baterii intro exploatare normals de 100-20%?

Durata de viata a bateriilor nu stiu care este. Ele sunt garantate 8 ani timp in care, daca scade capacitatea lor sub 70%(parca) se schimba gratuit, dar nu cred(sper) ca o sa fie cazul :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ptr mine este perfect 6-8 ore o incarcare la maxim. Trebuie musai sa merg sa vad ce oferta mi se face.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare grup. Sunt și eu în așteptarea unui VW E-UP ( trebuie să sosească în martie) . Sunt curios cum poți beneficia de funcțiile de control ( remote) . Am înțeles că ar fi o aplicație de tip ( Car-net) . Ce poți mai exact să faci și la ce bani?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu sunt interesat de un e-up, de abea astept feedback si de la tine.

 

O fi adevarat ca de la anu nu va mai fi acordata subventia de la stat.

Modificat de Mumus.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Car-Net este o aplicatie pe telefon, si un site, cu ajutorul careia poti sa vezi cateva date despre masina:

- daca sunt usile inchise sau nu

- daca sunt luminile aprinse sau nu

- nivelul bateriei

- autonomia ramasa

- locul unde este parcata masina (nu face update al pozitiei in timp real)

- un istoric al tuturor drumurilor cu consumul explicat pe larg

- poti sa pornesti si sa opresti incarcarea (daca masina este la incarcat)

Cel mai important este ca ai control asupra climatizarii, adica poti sa pornesti si sa opresti AC-ul la ce temperatura vrei tu astfel incat atunci cand ajungi la masina sa fie deja rece/cald in ea si poti sa setezi o ora de plecare la care masina sa fie incarcata si sa fie la o temperatura prestabilita. 

Serviciul e gratuit un an si apoi costa cam 100 de euro/an (au avut reduceri de Black Friday si atunci a fost mai putin dar eu apucasem deja sa platesc).

Poza de mai sus este din aplicatie daca esti curios cum arata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta nu e topic de achizitie dar... tu vrei sa dai rate de 1.000 de euro/an (trebuie sa scazi si dobanzile din ce platesti) timp de 5 ani, adica 5.000 de euro + avans de 4.000?

Adica sa cumperi o masina de 13.000-13.500 de euro (statul asigura 45.000 de lei care nu inseamna 10.000 de euro) cu 9.000? Si vrei si un optional de 500 de euro inclus in achizitia asta.

Chiar daca dai si o rabla, si te duci la 10.000 de euro, n-o sa-ti faca nimeni reducere de aproximativ 4.000 de euro la o masina de 13.000-14.000. Mai gandeste-te! :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuia sa fie un mesaj privat :)

 

Ideea e ca, cu o rabla si subventia de la stat masina sa coste cat mai putin, pana acum am primit oferte de 12-13mii euro, masina cheala, doar cu ac si cabluri, oferte de la smart 4 usi si up 4 usi. As vrea avans de 3-4 mii de euro si rata lunara cat mai mica.  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc pentru răspuns, am primit confirmarea de livrare pentru inceputul lunii martie, deja nu prea mai am răbdare, voi cum ați trecut de perioada asta? PS: Am luat mașina în culoarea Teal Blue , mai are cineva aceasta culoare, ce părere aveți de ea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan unpinned this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!