Jump to content

VW e-Up! - discutii generale


Vizitator.
 Share

Postare recomandată

Ciudata configurarea fara priza rapida, afecteaza fix scopul masinii, adica utilitatea.

Altfel la o masina de 3.5m cred ca se poate trai si fara senzori sau camera, oricum majoritatea telefoanelor de azi au display mai mare, nu mai zic de rezolutie :)

Nu contest ca sunt placute dar pretul care se adauga, deja nu mai merita masina. 

Skoda era buna la bani dar vine cu portia, ca toate lucrurile bune (rentabile) :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

diferenta intre una basic si una dotata e exact 1k de euro... stiu ca asa am facut comanda una basic si una full (ma rog, aproape...) si cea dotata am transformato in egolf... pt inca 9k de euro fata de up...

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce anume intelegi tu prin "dotata ?! Mai ales la diferenta de 1.000 de euro?

"e-Up!-ul pleaca de la 12.000 (parca) si unul "full" sare de 15.000... Cel putin asa era acum vreo 2 luni cand m-am uitat ultima data sa vad cat m-ar costa sa trec de la actualul la cel nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

boxe, comenzi pe volan, camera rear, senzori de parcare... asta era in plus la 1000 euro...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Astazi am incarcat prima data ... sunt f multumit de baterie ... am facut 196 km cu prima incarcare de la dealer (de la 91% la 33%).

Doar ca, desi incarcarea a fost la o statie CCS din Kaufland, a incarcat 19.1 kWh in 1 ora si 3 minute ..

Pe aplicatia e-charge arata ca statia duce 50, masina maxim 40 ... dar nu a trecut niciodata de 26 ..

Inainte de a incarca am avut un drum de 16 km ... 

Ar trebui sa fac ceva anume sa incarce mai repede?

Sa fie bateria mai calda .. sau sa fie rece?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca o sa vezi vreodata 40 kW dar asta e normal la mai toate masinile. O sa mai creasca dupa ce se mai incalzeste putin afara si nu mai e atat de rece noaptea.

Temperatura bateriei influenteaza puterea si viteza incarcarii, da, dar nici acolo nu prea ai cum sa umbli masina neavand un sistem de management al temperaturii. Una peste alta nu e rau pentru autonomia masinii si, mai ales, pretul ei!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Rhadoo din pacate au dublat doar capacitatea bateriei iar viteza de incarcare a scazut... normal ar fi trebuit sa incarci pana la 80 la suta in 40 de minute...in realitate dureaza 1,5 ore iar un full mai bine de 2 ore.... nasol daca ai de facut un drum mai lung de 200 km... La golf au reusit sa iti dea aproape constant 40 kw/h  la e-up au dat-o in bara... vezi pe youtube ca sunt multe postari cu noul e-up... Este o curba de incarcare cu un maxim de curent pana la 65 - 70 %... si dupa aia horor ... ultimele 10 procente 30 de minute...

Modificat de Rave
Renunta la quote, este pedepsit de regulament, foloseste tag-uri cum am facut eu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi inchipuiam ca nu merge full cu 40 ... stiu ca e o curba ... dar ma asteptam ca intre 30 si 70 % sa fie cat mai aproape de maxim ..

Eu pe Youtube ma uitam la canalul unui bulgar care tot a incercat destule pe masina lui ... dar el are prima varianta .. si acolo se apropia repede de maxim.

Am crezut ca e cu statia o problema ... oricum incarcarea urmatoare e la alta statie ... doar de curiozitate :)

Ms de pareri!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

16 minutes ago, Kong said:

Este o curba de incarcare cu un maxim de curent pana la 65 - 70 %...

Toate masinile electrice au aceasta curba de incarcare. Si nu doar ele ci cam tot ce foloseste o baterie Li-ion tocmai pentru a nu afecta bateria pe termen lung.

Acesta este si unul dintre motivele pentru care mai toti declara timpii de incarcare 20-80%. Odata pentru ca este recomandat sa folosesti bateria intre aceste doua limite, atat incarcarea full cat mai ales descarcarea completa afecteaza bateria (pe termen lung, evident) si e recomandat ca bateria sa fie incarcata 100% doar pentru drumuri lungi. Apoi, timpul 20-80% este mai scurt decat cel 20-100% din cauza scaderii drastice a puterii pe intervalul 80-100%.

@Rhadoo e-Up!-ul vechi, ca al meu, are baterie de 18.6kWh si duce 50kW maxim, e normal sa se incarce semnificativ mai repede :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da ... doar ca ma asteptam sa mearga si versiunea noua cu cat mai aproape de maxim :).

La versiunea veche probabil daca te uiti atent la ac cand e la incarcat, se vede cum se misca :)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Maxim la asta nou inseamna, probabil, vreo 35-36 kW la maxim 25 de grade afara si minim 15 grade noaptea :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am jucat zilele trecute si am facut un grafic de mana luand datele de la Bjorn Nyland, este intre e-golf si noul e-up. Asemanator si la Citigo, pe mine asta ma interesa.

Sper ca e de ajutor celor curiosi.

20200418_130403.thumb.jpg.eb3d5b5848ce1a23cc04b000c51c8de4.jpg

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7 hours ago, Rave said:

Toate masinile electrice au aceasta curba de incarcare. Si nu doar ele ci cam tot ce foloseste o baterie Li-ion tocmai pentru a nu afecta bateria pe termen lung.

Acesta este si unul dintre motivele pentru care mai toti declara timpii de incarcare 20-80%. Odata pentru ca este recomandat sa folosesti bateria intre aceste doua limite, atat incarcarea full cat mai ales descarcarea completa afecteaza bateria (pe termen lung, evident) si e recomandat ca bateria sa fie incarcata 100% doar pentru drumuri lungi. Apoi, timpul 20-80% este mai scurt decat cel 20-100% din cauza scaderii drastice a puterii pe intervalul 80-100%.

@Rhadoo e-Up!-ul vechi, ca al meu, are baterie de 18.6kWh si duce 50kW maxim, e normal sa se incarce semnificativ mai repede :)

nu duce 50 kw niciodata... doar ca incarcarea mai rapida cam pana la 85 % pe cand a noul eup e super inceata ...cu un maxim pana la 65% dar un maxim de 30 si ceva kw/h... toate datorita lipsei managementului termic al bateriilor...Tesla reuseste cele mai mari viteze de incarcare prin preincalzirea bateriilor la 60 de grade inainte de hipercharge... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.Mă simt dator să va informez cu unele detalii tehnice despre modelul VW eUp an fabricatie Martie 2020.Maşina încăpatoare,bine gândită pt. oraş.La capitolul autonomie şi alte detalii tehnice voi reveni pe parcurs

Ca minusuri la 2 zile după ce am achiziționat maşina le enumăr mai jos(menționez că ştiam de ele şi oricum făceam alegerea)Locurile din spate cam are un grad de disconfort,nota 4( de la 1 la 10).Pentru minori este ok.Lipsa reglajului la iluminatul din bord.Lipsa opțiunii de a avea alarmă,cotieră față,USB,conectarea  aplicatiei pentru a avea info despre masina se face fff greu( VW Connect).Lipsa unui buton de pornire.(Până la urmă este electrică).Cam astea sunt minusurile.Menționez că ştiam de ele cu ajutorul vostru.Am să revin cu alte info.Nu ezitați să mă întrebați ceva legat de aceasta maşină.

20200429_171818.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cornelyon Daca ai suport de telefon ai si o mufa USB in gaura in care se fixeaza. Daca nu, ai oricum un slot SD pe player si bluetooth :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iar cotiera este disponibila ca si accesoriu. Pretul ei este destul de piperat dar e foarte solida (piticul de 5 ani s-a urcat in picioare pe ea ca sa scoata capul afara prin trapa, in stationare, evident!, si a rezistat eroic) si are un spatiu de depozitare capitonat. Eu am cerut sa-mi fie montata pe masina inainte de livrare si recunosc ca n-as fi suportat buburuza fara ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bogdanxtoma

@wert cotiera presupun că e codul VW 1S0061123A.

Sunt și eu interesat de așa ceva dar nu am găsit dacă se potrivește pe electrice. Tu ai model 2020 sau cel vechi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se potriveste pe toate Up!-urile, de cand a fost el lansat, indiferent de motorizare si/sau anul de fabricatie!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, acela este codul cotierei și, după cum spune Rave, este aceeași indiferent de model. Nu știu dacă mai e de actualitate dar, pentru a-ți face o idee, in 2018 cotiera a costat ~1100 RON plus ~250 RON montajul la PBN. Eu nu am e-Up, buburuza mea consuma dinozauri lichefiati...

Modificat de wert
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la o cautare pe google dupa cotiera vw up gasesc preturi de la 150 de lei in sus. Realizez ca nu e originala. Dar care e diferenta? Nu vreau sa dau link sa nu se considere reclama.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bogdanxtoma

Principala diferență e la modul de prindere. Cea de la VW see prinde cu o plăcuță metalica de șasiu, restul in principal se prind cu șuruburi de carcasa de plastic de la frana de mână. 

Prețuri am văzut online prin .DE începând cu 165€

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cateva observatii la masina dupa 800 km ..

1. Consumuri in oras mai mici decat in afara (era evident ... dar doar ca idee ... in oras cel mai mic consum a fost 6.8 kWh/100 km .... in afara a fost 8.4 kWh/100 km)

2. Merge si in afara la o nevoie ... Am plecat cu bateria 100% (singura data cand am incarcat-o la maxim), am reusit sa parcurg 323 km in afara, si la intoarcere abia se aprinsese beculetul si imi arata ca mai fac maxim ~40 km ... am mers foarte incet si am aplicat tot ce stiam despre mers economic (consumul mediu a fost 8.6 la dus si 8.5 la intors). Observatii:

- consumul e mai mare cu farurile aprinse .. 

- consumul e considerabil mai mare pe ploaie ... am prins cam 15 km de ploaie torentiala, si consumul instant arata valori duble pe acea portiune

3. Ieri am mers in oras in modul normal, fara nici o inclinatie spre mers economic, si la intoarcere, dupa 11 km prin oras, am avut mediu 8.0 kWh/100 km. Nu mi s-a parut f mare diferenta comparativ cu eco+ la consum, dar la feeling, zici ca e alta masina :)

4. Tot ieri am observat ca la viraje la maxim stanga sau dreapta (in parcare, la viteze foarte mici), cand ajungeam cu volanul bracat maxim, se auzea un zgomot de la directie (cumva asemanator cu atunci cand franezi usor si ai discurile ruginite) .. nu franam in acel timp, nu era zgomot de cauciuc pe asfalt si nu l-am mai sesizat pana acum. S-a mai auzit la careva?

5. Portbagajul suficient pentru nevoile din oras ... voi scoate forma de polistiren din locul rotii de rezerva, voi pune acolo toate chestiile masinii, inclusiv cablurile, si voi incerca sa capitonez porbagaul cat de cat

6. In weConnect mi-a aparut ca revizia e la 2 ani / 30.000 km. Dealerul mi-a spus ca e la 1 an / 15.000 km .... Voi ce valori stiti de la dealeri?

7. Mai sunt colegi care nu folosesc plugShare ... am gasit statia ocupata, cu masina incarcata, fara checkin, fara numar de telefon ... dupa 20 min de asteptare am mers la alta statie.

8. Energia recuperata in fiecare mod in "frana de motor":

- rec 1 : 12.9 kWh / 100 km

- rec 2 : 26.0 kWh / 100 km

- rec 3 : 39.0 kWh / 100 km

- mod B : 51.0 kWh / 100 km

9. In mod B, daca e nevoie sa franez pentru oprire de la viteza mai mare, si folosesc si frana de picior, in prima faza foloseste tot motorul electric pentru franare (pe CB indica -99 kWh / 100 km, de la -51 kWh/100 km cat arata in B), si apoi daca apesi mai tare pedala, trece la sistemul traditional de franare.

Modificat de Rhadoo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mefisto81bogdan

In B se opreste complet ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe drum drept, daca estimezi corect distanta da, dar ultimii metri mai merge un pic. . poate fi suparator in trafic.

In panta, nu se oprește complet, si dupa oprire trebuie ținut piciorul pe frana, pt ca altfel pleaca usor usor ..

In rampa se oprește mai repede, si nu pleaca cu spatele (dupa oprirea completa, mai face 2 cm cu spatele dar revine dupa).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La e-Golf e 30 mii km sau 2 ani revizia. Oricum la 2 ani ar trebui sa se examineze lichidul de frana si cel de racire, plus schimbat uleiul in compresorul de AC. 

La mine in B, merge cu 5kmh fara sa se opreasca. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan unpinned this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!