Jump to content

Revizii (Tiguan AD1)


RoC
 Share

Postare recomandată

Salutare!!! In urma cu aproximativ 1 an jumatate,  dupa lungi cautari si verificari am reusit sa achizitionez din Germania un VW Tiguan II, motor 2.0 TDI, tractiune fata, cutie manuala la 68 mii km. Conform cartii tehnice si istoricului dat de cei de la PROCAR TIMISOARA masina a avut revizia facuta la 56 mii. Cand am ajuns cu ea in tara primul lucru a fost sa ii fac o inspectie tehnica si am cerut un schimb de antigel si lichid de frana, asta se intampla prin luna octombrie 2020, in mai 2021 (76 mii) m-am decis sa ii fac schimbul de ulei (LIQUI MOLLY 5w30 4200 LONG LIFE III) cu toate filtrele aferente(ulei, aer, polen, motorina), schimb realizat acasa. La ora actuala am 90 de mii si deja am achizitionat cele necesare pentru urmatorul schimb, cu diferenta uleiului si anume am zis sa incerc mult controversatul RAVENOL USVO VMP. Ca si intrebare, a schimbat cineva uleiul la cutie pe modelul asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiul din cutie este pentru transmisie, pentru lubrifierea prin barbotare a arborilor si suprafetelor de atac a rotilor dintate.

In mod normal, este lifetime si nu necesită schimb. Ai vreun motiv anume pentru care se impune schimbarea?

 

La fel, lichidul de racire (pe care l-ai schimbat) este lifetime. Reclamă schimbarea doar dacă se contamineaza cu alte substante. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De antigel lifeitime inca nu am auzit. G13 are termen de utilizare de 5 ani sau chiar mai mult, dar nu lifetime, G12 si restul, mai putini ani.

Uleiul din cutie nu cred ca are aceleasi proprietati de ungere si protectie la frecare dupa 10 ani in masina, ca la inceput.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Makron: nu am niciun motiv sa-l schimb, doar ca am mers putin pe ipoteza "nici un ulei nu este pe viata " , are si el niste proprietati pe care in timp sau dupa un anumit nr. de km le mai "pierde" si pe langa asta am mai discutat, am mai vazut la unii altii ca undeva pe la 120 mii ar fi indicat sa ii faci un schimb, acum parerile sunt impartite. Eu am zis sa intreb informativ, sa nu mai caut in alta parte informatii. In privinta lichidului de racire din cate mi s-a spus are undeva la 5 ani, nu era necesara dar am zis sa o fac.

 Iti multumesc pentru postare.

 

Halamadrid: Sunt perfect de acord cu ce ai zis!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lifetime inseamna <<pe intreaga  durata de utilizare a masinii>>. 

 

Componentele sau lichidele pentru care in manualul de service nu este prescris vreun interval de schimb sunt lifetime. (lichid de racire, ulei transmisie cvm, bujii incandescente)

Termenul de valabilitate al lichidului se refera la altceva. Este termenul de depozitare, pana la utilizare. Similar cu termenul curelelor de distributie.

Daca ar fi alfel, ar trebui ca un lichid valabil, de ex., pana in 2023, se toarna acum in circuit, anul urmator trebuie schimbat deoarece nu mai e valabil. Nu mai luam in discutie cazul, foarte probabil in care se amestecă lichide din loturi diferite.

 

Cat priveste proprietatile de lubrifiere a uleiului de transmisie, empiric se pot face multe presupuneri dar in lipsa unor argumente eu consider ca manualul de utilizare care nu  prevede niciun interval de schimb, are prevalentă.

 

In fine, fiecare pe  preferintele lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Barbotarea nu presupune obligatoriu ca suprafetele de contact nu se ating niciodata. Exista momente (de exemplu la pornirea motorului) cand, datorita insuficientei uleiului remanent pe angrenaje, acestea se pot atinge superficial si sa provoace aparitia microparticulelor metalice in suspensie. Chiar daca in momentele de repaus ai crede ca aceste particule se vor depune pe fundul cutiei de viteze, tot datorita barbotarii, o parte din microparticule vor fi antrenate inapoi in fluxul de ulei si vor fi aruncate intre rotile dintate. Acestea pot provoca aparitia si mai multor microparticule metalice (accelerarea procesului pe masura ce acestea se acumuleaza).

Toti producatorii recomanda inspectia uleiului din cutie la anumite intervale.

Inspectia ar trebui sa includa nu numai verificarea nivelului de ulei ci si analiza cantitatii de microparticule metalice si de asemenea culoarea acestuia (oxidarea) care poate fi diferita de la cutie la cutie in functie de multi factori (ex: stilul de condus).

Studiile pe care le-am gasit arata necesitatea schimbarii uleiurilor moderne de cutie intre 100.000 si 150.000 km (functie de stilul de condus) pentru a fi siguri ca microparticulele metalice nu se vor acumula suficient incat sa accelereze exponential procesul de uzura al angrenajelor.

Dar, fiecare are libertatea de a alege...

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Va salut, ma poate ajuta cineva cu un cod pentru filtrul de combustibil pentru un Tiguan AD1 2.0 TSI 180cp? Pe site-ul man scrie 'lifetime filter' dar a scris cineva pe pagina precedenta ca se schimba la 90k(recomandat la 30K). Multumesc

Filtre Tiguan AD1.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic sa stai linistit. a mea are + 125 mii si ... " mananca la combustibil ..." deci, pompa inca baga bine :biggrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si eu am luat-o la 115k si nu stiu daca a fost schimbat, as schimba pentru linistea mea dar nu stiu ce fel de filtru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Cum topicul dedicat manualelor este inchis am gasit ca cel mai potrivit este sa intreb aici.

 

Stiu ca nu se mai poarta de mult dar, din intamplare, are cineva vreun plan service din acela clasic, pe hartie,  cu operatiuni in detaliu (de ex. lucrari  la 30.000, la 60.000, la 4 ani etc)?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am fost la Brady pentru o inspectie cu ceva schimburi , bujii, curatare la trapa.

66k km, 4ani juma, 1.4 tsi act 4x4 man

1830 lei

WhatsApp Image 2022-10-06 at 21.42.17.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Ce reprezinta acel "lubrifiant special" ?

 

...destul de piperat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aaaaha! Merci Doomy, chiar imi dadea cu virgula cum de-a fost atat de putin intretinerea la trapa :D da... deci acolo era "diferenta". Ce pot sa zic, ... 280 RON pt 100mil, o alta gaselnita supraevaluata :D 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salutare.

Poate sa spuna cineva ce include fiecare revizie la un Tiguan?

Ar trebui sa fac revizia de 60.000 si nu stiu ce presupune aceasta. Am cerut 2 cotatii de la 2 dealeri si ambele difera in manopere / piese.

Lista nici nu pare prea mare, iar pretul se invarte in jur de 2000 de lei.

Unde pot gasi ce presupune fiecare revizie (manopere si piese).

 

Mersi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! 

 

Eu am primit un plan de service de la dealer, iar pentru revizia de 60.000 km sunt trecute urmatoarele operatiuni:

- Schimb ulei (ulei si filtru);

- Filtrul de polen;

- placute frana (fata si spate);

- bujii;

- lichid de frana (care trebuie schimbat la aniversarea primilor 3 ani).

 

Cred ca sunt ceva diferente intre motorizari si tipul cutiei de viteze. La 30.000 km in planul primit este doar schimbul de ulei (plus filtru), la 90.000 km pe langa schimbul de ulei este prinsa si inlocuirea filtrului de aer, iar la 120.000 km pe langa cele mentionate mai sus pentru 60.000 km trebuie schimbat uleiul cutiei de viteze DSG. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

@b94uri - poti sa postezi si tu, te rog, planul pe care l-ai primit?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

itp + schimbat discuri si placute pe spate

 

franeSpate.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

As dori o recomandare pentru interval inlocuire : filtru de aer si filtru de motorina, Tiguan 2.0 TDI 4 Motion , model 2021.

Conform recomandari dealer/producator pentru seria de sasiu si model, avem asa:

-Filtru de motorină: înlocuire - La fiecare 90.000 km

-Filtrul de aer: curățare carcasă și înlocuire cartuș filtrant - La fiecare 90.000 km sau la fiecare 6 ani

Nu e cam lung termenul ?
Ar fi mai ok sa fac schimburile odata cu revizia de la 2 ani ?

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din punctul meu de vedere, max 15.000 sau 1 an.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am o nelamurire legata de montarea corecta a filtrului de habitaclu / polen. Filtrul uzat montat in Germania era cu sagetile Airflow in JOS, reprezentanta din Romania a montat filtrul nou cu sagetile Airflow in SUS. Cum este corect? De unde pot lua informatia oficiala corecta, nu am manual la masina?!

IMG_4992_scaled.JPG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!