Jump to content

Revizii (Tiguan AD1)


RoC
 Share

Recommended Posts

în urmă cu 11 ore, ct_act a scris:

Mai exista varianta sa faci revizii longlife la vw la 30k și încă una intermediară la un atelier mai mic. La interval fix de 15k cum sunt eu e cam risipă doar la dealer... dar cică ai teoretic o garanție care e mereu discutată când faci caz de ea.

Just my 2 cents...

Cum poți sa faci asta și sa nu pierzi garantia?ma uitam pe filtre schimbate,deși erau man ,era scris mare VW și un cod

20211008_123838_1024x576.jpg

20211008_123751_1024x576.jpg

Link to comment
Share on other sites

Vw are niște schimburi de consumabile la perioade foarte lungi (motivele nu le dezbatem aici), uleiul 30k, filtrul de aer 90k, filtrul de motorina 60k... oficial le schimbi conform carnetului de revizii, practic tu le mai schimbi de câte ori vrei între schimburile oficiale (important este ca pe mașină sa fie făcute la timp).

Filtre OE (cu logo VW) poți lua de la orice magazin de piese.

 

Totusi, nu se uita nimeni la ce scrie pe filtru când îl scot sa îl arunce... sa îmi spună ei ca un filtru de aer VW plin de praf ajuns 45k e mai bun ca orice alt filtru de aer nou! La 15k deja e inutilizabil din proprie experiență dar sa ne imaginam ca il ții cumva 45k...

Edited by ct_act
Link to comment
Share on other sites

Eu am schimbat filtrele toate inclusiv cel de combustibil la fiecare revizie...sa înțeleg ca fac greșit,bine nici cei de la reprezentanta nu mi-au spus ca nu trebuie...

Plus ca nu deși mi-a bifat sa îmi dea înapoi filtrele folosite,mi-au dat înapoi doar filtru aer și filtru polen,sa cred ca nu le-au schimbat și doar le-au curățat pe celalte,de exemplu filtru combustibil,filtru ulei.

Da eu oricum nu prea ma pricep dar ma enervează când cineva profita de naivitatea mea.

Edited by B-B
Link to comment
Share on other sites

Celelalte filtre nu le-ai primit inapoi pentru ca te-ai fi murdarit(unul plin de ulei si celalalt de motorina) si riscai sa-ti murdaresti si portbagajul. Ce zic colegii de mai sus, e ca e bine sa le schimbi la 15000km, dar din cauza pretului de la reprezentanta lumea prefera sa le schimbe altundeva la mijlocul intervalului de 30000km.
Eu de exemplu am cerut la reprezentanta sa puna filtru de polen Mann Frecious Plus care filtreaza si PM2.5 si e jumatate pretul fata de cel OE.

Link to comment
Share on other sites

Și în completare... reviziile trebuie sa le faci intr-un service autorizat RAR, mai departe înțelegi singur, dar pot sa apară cârcoteli când ajungi la un dealer prima dată și acolo nu te vede cu istoric la ei în sistem.

:)

Personal prefer ca la mașini sau motorizări nou apărute sa merg la dealer, teoretic sunt școliți periodic direct de fabrică... unii doar teoretic... practic la Darius CT se uitau prin 2018 la un amărât de bitdi de credeam și eu ca e v10. Spanac! ;)

 

 

Link to comment
Share on other sites

adrian001

Cel putin au scule, ca nu stiu sa le foloseasca sau nu isi dau interesul, asta e altceva. Eu singurul si mare avenaj la reviziile facute la dealer (pe langa avantajul la revanzare ca masina are istoric la reper.), ar putea fi un gest de bunavointa daca doamne fereste ai vreo problema grava imediat dupa iesirea din garantie. In trecut se mai obisnuia asta (depinzand de problema), dar pe foamea asta si dupa dieselgate, nu stiu ce sa zic daca mai e valabil. 

Link to comment
Share on other sites

Mulțumesc pentru răspunsuri,foarte profi,mai am o întrebare pentru revizie,voi unde o faceți?cei care aveți garantie și trebuie sa o faceți la reprezentata?

De exemplu la porsche este mult mai scump ca la avia cum am auzit?

Recomandați și pe alții?

Link to comment
Share on other sites

Al doilea schimb de ulei făcut la 29.6xx km, mașina livrata in Iunie 2020. Am revenit la Nurvil Vâlcea după o pauza de peste 8 ani, băieții s-au mișcat foarte repede - la 11:20 am lăsat mașina, la 12:20 era gata (venise pauza de masa și s-au grăbit probabil). 
Am adus eu uleiul (OEM LL IV 0w20 - 215 lei bidonul de 5 litri) și filtrul de ulei (OEM - 45 lei), manopera a fost de 220 lei. 

Link to comment
Share on other sites

Revizie 5 ani @ 38500 Km, cost total 2926 RON la PBV. 

 

Schimb ulei motor + filtru de ulei 

Schimb ulei DSG (la solicitarea mea)

Schimb lichid de frana

Schimb filtru de aer (la solicitarea mea)

Schimb filtru de polen (la solicitarea mea)

Mentenanta trapa panoramica (la solicitarea mea)

 

Atasat si factura detaliata pentru consumabile/manopera aferenta fiecarei operatiuni.

Rev Tiguan 5 ani.png

Link to comment
Share on other sites

Am luat azi filtru de polen de la MANN (cel cu 3 straturi, practic cel mai bun filtru care se poate monta pe mașină). A costat 48 lei...nu 230. Înțeleg că toată lumea trebuie să facă niște bani dar deja asta e....lăcomie ca să nu zic altfel. Nici nu mă mai uit la celelalte repere, dacă filtrul ăsta e de 5 ori mai scump...

Link to comment
Share on other sites

Da. Si eu am schimbat atat filtrul de aer cat si filtrul de polen singur. Si o voi face an de an (cel putin la ala de polen e musai). Tot mann am luat si eu si ala de aer era identic cu ce era pe masina, iar ala de polen e echivalent cu cel valeo care era (daca nu cumva mai bun).

Link to comment
Share on other sites

Salutare!

 

A ajuns aproape 3000 lei (600e) o revizie? …ENORM! Mi se pare doar mie? …adica e o revizie in final, nu operatie pe cord.

 

In alta ordine de idei, la 16K si aproximativ 9 luni de cand aveam masina am facut 1 revizie (2.0 DKZA), la solicitarea mea si am schimbat filtre + ulei motor.

 

Totodata le-am sesizat celor de la PBV ca trapa avea dificultati in functionare (culisa greoi si uneori refuza inchiderea la 1 actionare) si am cerut rezolvarea problemei. Acestia au rezolvat-o dar degeaba am facut “scandal" si asa mai departe ca in final tot pe cheltuiala mea (achitarea 60052950 ) a ramas. Eu, mai inocent, am asteptat 1 revizie (de asta ii zice revizie, nu?) sa le comunic problema… ei au considerat ca nu e “defecta din fabrica” ci n-am avut eu grija sau am murdarit-o excesiv, in fine, nu mai comentez. Asta era doar asa o mica paranteza legat de magariile unora…

 

Fast forward, am mai pus inca 16K pe odometru si vreau sa mai programez o revizie si sunt nehotarat, ma gandeam sa va cer parerea:

 

Varianta 1: Ulei motor cu filtru la ei si schimb eu aer si polen (deja e nesimtire sa ceri 4x la un amarat de filtru) si ulei DSG + HALDEX + lichid frana la urmatoarea
Varianta 2: Motor + DSG + HALDEX ? (overkill? too soon?)

*in plus la V1 sau V2, dupa ce trece iarna o revizie / mentenanta la trapa.

 

Catta83, vad ca la 38K (5ani) ai schimbat uleiul la DSG. Dat fiind faptul ca eu sunt la 32K dar in 18 luni (m-am plimbat putin in pandemie) sa-l schimb acum, la cererea mea sau sa astept urmatoarea revizie? (~48K - 3 ani maxim) Aceiasi intrebare ma framanta si legat de uleiul din HALDEX, sa-l schimb acum sau e cam devreme? Lichidul de frana?

Intervalele de service oferite de producator mi se par prea lejere si la cat praf e la noi si regimul de exploatare al masinilor… better safe than sorry sau overkill?

 

Cheers!

Link to comment
Share on other sites

Quote

Varianta 1: Ulei motor cu filtru la ei si schimb eu aer si polen (deja e nesimtire sa ceri 4x la un amarat de filtru) si ulei DSG + HALDEX + lichid frana la urmatoarea

Filtrul de aer si polen zic sa le schimbi tu.

In cazul in care nu cumperi din comert originale VW, poate preferi altceva,  pastreaza filtrele vech montate de  reprezentanta, iar inainte de  urmatoarea revizie le montezi la loc.

Asa, nimeni nu se supara.

Edited by halamadrid
Link to comment
Share on other sites

REvizia la haldex, cu dat jos sita si curatat!, plus inlocuire ulei as face-o acum

revizia la dsg dpmdv mai poate astepta pana la 50/60k km

Totodata la 60k as schimba toate uleiurile ( motor, cutie, cutie transfer, diferentiale, haldex )

Lichidu de frana parca e prima data la 3 ani, dupaia din doi in doi ( nu stiu daca are limita de km )

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, halamadrid said:

Filtrul de aer si polen zic sa le schimbi tu.

In cazul in care nu cumperi din comert originale VW, poate preferi altceva,  pastreaza filtrele vech montate de  reprezentanta, iar inainte de  urmatoarea revizie le montezi la loc.

Asa, nimeni nu se supara.

 

Merci frumos de pont, uite la asta cu pastratul nu m-am gandit dar e cel mai bun si fara batai de cap scenariu.

 

4 minutes ago, acidone77 said:

REvizia la haldex, cu dat jos sita si curatat!, plus inlocuire ulei as face-o acum

revizia la dsg dpmdv mai poate astepta pana la 50/60k km

Totodata la 60k as schimba toate uleiurile ( motor, cutie, cutie transfer, diferentiale, haldex )

Lichidu de frana parca e prima data la 3 ani, dupaia din doi in doi ( nu stiu daca are limita de km )

 

 

Merci frumos! Am inteles de pe forum ca e bataie de cap cu "dat jos sita si curatat" ca nu au operatiunea asta in procedurile de service  si nu te intelegi cu reprezentanta sa faca asta. Adica tu le zici si zici degeaba. Dincolo de acestea, fiind 32K  facuti in 18 luni si 90% regim extraurban... e musai oare si curatarea sitei? Parca m-as rezuma la a schimba doar uleiul de data aceasta si eventual la 60K (cand sunt mai aproape si de iesirea din garantie ma gandesc) fac operatiunea "curatarea sitei" intr-un service pe sistemul ce-i facut cu mana ta e sfant.

Link to comment
Share on other sites

@morpheusmaster mai multe detalii despre Haldex 5, sita, curatat, probleme, iti poti face frunzarind acest topic

Vei decide tu daca sa schimbi si uleiul sau sa dai si sita jos pt curatat, cu inlocuirea celor 2 oringuri.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Similar Content

    • Doomy
      By Doomy
      Era timpul sa fac o schimbare......   dupa 9+  ani petrecuti in compania vechiului  Explorator era timpul pentru ceva mai nou .... si acel ceva mai nou a venit sub forma acestui Tiguan 2.0 TDI , 4motion CFFB   .  Povestea lui incepe cam asa ... 
      Am decis in ianuarie anul acesta ca voi schimba masina , din diferite considerente : spatiu , varsta fosteia , dorinta de 4x4 , pitici pe creier,.....etc .  Am zis ca de data aceasta nu vreau sa ma grabesc , cu banii in buzunar si timpul printre picaturi  am inceput sa caut variante pentru masini posibile . Tiguanul deja era top in lista dar nu am ezitat sa cer oferte si sa fac test drive cu alte modele de masini noi  gen Kia Sportage sau Suzuki Vitara.... . Nu vreau sa intru mult in detalii cu celalalte marci doar ca in bugetul meu la masina noua  aveam toate optiunile din "lume" mai putin 4x4  daca mai faceam un mic efort ajungeam si la tiguanul AD1 nou dar fara 4x4 si cu cel mai mic motor , asa ca am ramas pe Tiguan 5N2. 
      Am zis din start ca nu vreau sa dau sansa masinilor din tara si ca vreau personal sa o aduc  cunoscand bine piata auto de la noi si ce minuni poti sa gasesti .   Am plecat cu cateva optionale care erau obligatorii pe lista de cautare  dar si anumite optiuni care nu trebuiau sa fie pe lista de optionale : 
      Ce vroiam eu :  
      Model Track & Style ( 2012->2015)  Xenon   Volan cu comenzi  Incalzire in scaune  Navigatie(oricare)  Interior Beige (preferabil Piele integrala dar mergea si Alcantara )  Ceasuri Color Proiectoare ceata Clima Carlig remorcare OE Kilometrii cat mai putini , targetul era pana in 80.000 km   Ce NU vroiam eu :
      Buton Start  Suspensie DCC Trapa Panoramica Culoare neagra  exterioara Lunile au trecut , am ajuns in Mai cu zeci de telefoane date si peste 12 autoturisme urmarite  pentru postul de Explorator    .   Majoritatea care le gaseam nu aveau  toate optiunile dorite , sau aveau probleme de natura "accident" , cunoscatorii/pasionatii stiu ce inseamna si cat stress implica o astfel de cautare ....
      La inceputul lunii Mai am primit un telefon de la un prieten care lucreaza intr-un dealer VW din zona Buzau care stia ca eu sunt in cautare de masina ...ce masina si optiuni preferate  care mi-a zis direct la telefon  "Cineva a venit la noi si a incercat  sa schimbe un Tiguan manual  cu vreo 69.000 km cu un Tiguan automat cu 135.000 km  , schimb pe schimb  si noi nu l-am putut ajuta...."     Am luat toate datele masinii , am facut verificarile necesare si au iesit OK , din lista mea de optiuni nu era cu Track&Style  si avea Trapa dar in rest avea mult mai multe alte optiuni pe langa cele dorite de mine printre care interiorul Beige de piele.   Am zis ca merita vazut .....asa ca intr-o Sambata am plecat spre Buzau sa vad masina , iar dupa 3 ore de verificari amanuntite , sub masina,  VCDS , vizual si test drive  iar dupa toate testele facute ....am zis in sfarsit ca asta este masina pentru mine !  Dupa ce am cunoscut si proprietarul  nu mai aveam nici un dubiu , persoana in varsta pe la 65 ani care in urma unei probleme medicale nu mai putea folosi corect piciorul stang  asa ca  vroia sa schimbe masina cu orice pret cu una automata.  
      Istoricul masinii este destul de simplu  : 
      In August 2017 a fost cumparata din Reprezentanta VW din Berlin in posesia careia a fost inca de la productie  , adusa in tara pe roti  de proprietar  , dusa in reprezentata VW la noi in tara si efectuata revizia la 69700 k (filtre +ulei +lichid de frana )  apoi din August 2017 pana in Mai 2018 au fost facuti doar 325km   , masina fiind predata catre mine cu 70.025 km in starea de mai jos  

      Si acum sa inceapa partea de prezentare  a noului  Explorator 
      Model Sport&Style  productie 09.2012 pe carte este 2013  , 2.0  TDI 4motion cu motor CFFB cu 70.025 km .  
      Printre dotarile care merita mentionate sunt : 
      Webasto  Trapa Panoramica Park Pilot si senzori de parcare Driver Alert  Directie cu Servotronic Lane Assist Dynamic Light Assist Alarma de fabrica Scaun Electric Sofer Navigatie RNS 510 cu hdd 30gb Bi-Xenon Carlig Remorcare Interiorul Beige este cel care  a adus punctul decisiv , eu pe germania nu am gasit nici un exemplar care sa intruneasca macar 8 din 10 puncte enumerate mai sus ,... marea mea slabiciune !! ma topesc dupa acest interior. 

       
      Lista cu modificari care vreau sa le fac  este destul de lunga , unele fiind facute deja la momentul pozelor , o sa revin cu un alt post sa detaliez modificarile / accesoriile.  
      Enjoy!

       
       
    • andREI
      By andREI
      La proaspat achizitonatul Tiguan (care nu a venit cu carte service iar manualul e in germana) nu sunt sigur care este presiunea recomandata pentru anvelope.
      Presupun ca presiunea depinde de dimensiunea anvelopelor si de incarcarea vehiculului. In prezent am anvelope de 235 / 55 / R17 si m-ar interesa presiunea pentru utilizare normala (nu incarcare plina).
    • Michael
      By Michael
      Iata ce va mai primi Tiguan ca optiune anul viitor: "Next year an electronic suspension control system will be added. Tuning will then vary situation dependently between the levels Comfort, Normal and Sport". Sunt curios in ce va consta exact acest sistem
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in broserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim! :) 

 

Accept