Jump to content

Revizii (Tiguan AD1)


RoC
 Share

Postare recomandată

în urmă cu 11 ore, ct_act a scris:

Mai exista varianta sa faci revizii longlife la vw la 30k și încă una intermediară la un atelier mai mic. La interval fix de 15k cum sunt eu e cam risipă doar la dealer... dar cică ai teoretic o garanție care e mereu discutată când faci caz de ea.

Just my 2 cents...

Cum poți sa faci asta și sa nu pierzi garantia?ma uitam pe filtre schimbate,deși erau man ,era scris mare VW și un cod

20211008_123838_1024x576.jpg

20211008_123751_1024x576.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vw are niște schimburi de consumabile la perioade foarte lungi (motivele nu le dezbatem aici), uleiul 30k, filtrul de aer 90k, filtrul de motorina 60k... oficial le schimbi conform carnetului de revizii, practic tu le mai schimbi de câte ori vrei între schimburile oficiale (important este ca pe mașină sa fie făcute la timp).

Filtre OE (cu logo VW) poți lua de la orice magazin de piese.

 

Totusi, nu se uita nimeni la ce scrie pe filtru când îl scot sa îl arunce... sa îmi spună ei ca un filtru de aer VW plin de praf ajuns 45k e mai bun ca orice alt filtru de aer nou! La 15k deja e inutilizabil din proprie experiență dar sa ne imaginam ca il ții cumva 45k...

Modificat de ct_act
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am schimbat filtrele toate inclusiv cel de combustibil la fiecare revizie...sa înțeleg ca fac greșit,bine nici cei de la reprezentanta nu mi-au spus ca nu trebuie...

Plus ca nu deși mi-a bifat sa îmi dea înapoi filtrele folosite,mi-au dat înapoi doar filtru aer și filtru polen,sa cred ca nu le-au schimbat și doar le-au curățat pe celalte,de exemplu filtru combustibil,filtru ulei.

Da eu oricum nu prea ma pricep dar ma enervează când cineva profita de naivitatea mea.

Modificat de B-B
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Celelalte filtre nu le-ai primit inapoi pentru ca te-ai fi murdarit(unul plin de ulei si celalalt de motorina) si riscai sa-ti murdaresti si portbagajul. Ce zic colegii de mai sus, e ca e bine sa le schimbi la 15000km, dar din cauza pretului de la reprezentanta lumea prefera sa le schimbe altundeva la mijlocul intervalului de 30000km.
Eu de exemplu am cerut la reprezentanta sa puna filtru de polen Mann Frecious Plus care filtreaza si PM2.5 si e jumatate pretul fata de cel OE.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Și în completare... reviziile trebuie sa le faci intr-un service autorizat RAR, mai departe înțelegi singur, dar pot sa apară cârcoteli când ajungi la un dealer prima dată și acolo nu te vede cu istoric la ei în sistem.

:)

Personal prefer ca la mașini sau motorizări nou apărute sa merg la dealer, teoretic sunt școliți periodic direct de fabrică... unii doar teoretic... practic la Darius CT se uitau prin 2018 la un amărât de bitdi de credeam și eu ca e v10. Spanac! ;)

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel putin au scule, ca nu stiu sa le foloseasca sau nu isi dau interesul, asta e altceva. Eu singurul si mare avenaj la reviziile facute la dealer (pe langa avantajul la revanzare ca masina are istoric la reper.), ar putea fi un gest de bunavointa daca doamne fereste ai vreo problema grava imediat dupa iesirea din garantie. In trecut se mai obisnuia asta (depinzand de problema), dar pe foamea asta si dupa dieselgate, nu stiu ce sa zic daca mai e valabil. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc pentru răspunsuri,foarte profi,mai am o întrebare pentru revizie,voi unde o faceți?cei care aveți garantie și trebuie sa o faceți la reprezentata?

De exemplu la porsche este mult mai scump ca la avia cum am auzit?

Recomandați și pe alții?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Al doilea schimb de ulei făcut la 29.6xx km, mașina livrata in Iunie 2020. Am revenit la Nurvil Vâlcea după o pauza de peste 8 ani, băieții s-au mișcat foarte repede - la 11:20 am lăsat mașina, la 12:20 era gata (venise pauza de masa și s-au grăbit probabil). 
Am adus eu uleiul (OEM LL IV 0w20 - 215 lei bidonul de 5 litri) și filtrul de ulei (OEM - 45 lei), manopera a fost de 220 lei. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revizie 5 ani @ 38500 Km, cost total 2926 RON la PBV. 

 

Schimb ulei motor + filtru de ulei 

Schimb ulei DSG (la solicitarea mea)

Schimb lichid de frana

Schimb filtru de aer (la solicitarea mea)

Schimb filtru de polen (la solicitarea mea)

Mentenanta trapa panoramica (la solicitarea mea)

 

Atasat si factura detaliata pentru consumabile/manopera aferenta fiecarei operatiuni.

Rev Tiguan 5 ani.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am luat azi filtru de polen de la MANN (cel cu 3 straturi, practic cel mai bun filtru care se poate monta pe mașină). A costat 48 lei...nu 230. Înțeleg că toată lumea trebuie să facă niște bani dar deja asta e....lăcomie ca să nu zic altfel. Nici nu mă mai uit la celelalte repere, dacă filtrul ăsta e de 5 ori mai scump...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da. Si eu am schimbat atat filtrul de aer cat si filtrul de polen singur. Si o voi face an de an (cel putin la ala de polen e musai). Tot mann am luat si eu si ala de aer era identic cu ce era pe masina, iar ala de polen e echivalent cu cel valeo care era (daca nu cumva mai bun).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!

 

A ajuns aproape 3000 lei (600e) o revizie? …ENORM! Mi se pare doar mie? …adica e o revizie in final, nu operatie pe cord.

 

In alta ordine de idei, la 16K si aproximativ 9 luni de cand aveam masina am facut 1 revizie (2.0 DKZA), la solicitarea mea si am schimbat filtre + ulei motor.

 

Totodata le-am sesizat celor de la PBV ca trapa avea dificultati in functionare (culisa greoi si uneori refuza inchiderea la 1 actionare) si am cerut rezolvarea problemei. Acestia au rezolvat-o dar degeaba am facut “scandal" si asa mai departe ca in final tot pe cheltuiala mea (achitarea 60052950 ) a ramas. Eu, mai inocent, am asteptat 1 revizie (de asta ii zice revizie, nu?) sa le comunic problema… ei au considerat ca nu e “defecta din fabrica” ci n-am avut eu grija sau am murdarit-o excesiv, in fine, nu mai comentez. Asta era doar asa o mica paranteza legat de magariile unora…

 

Fast forward, am mai pus inca 16K pe odometru si vreau sa mai programez o revizie si sunt nehotarat, ma gandeam sa va cer parerea:

 

Varianta 1: Ulei motor cu filtru la ei si schimb eu aer si polen (deja e nesimtire sa ceri 4x la un amarat de filtru) si ulei DSG + HALDEX + lichid frana la urmatoarea
Varianta 2: Motor + DSG + HALDEX ? (overkill? too soon?)

*in plus la V1 sau V2, dupa ce trece iarna o revizie / mentenanta la trapa.

 

Catta83, vad ca la 38K (5ani) ai schimbat uleiul la DSG. Dat fiind faptul ca eu sunt la 32K dar in 18 luni (m-am plimbat putin in pandemie) sa-l schimb acum, la cererea mea sau sa astept urmatoarea revizie? (~48K - 3 ani maxim) Aceiasi intrebare ma framanta si legat de uleiul din HALDEX, sa-l schimb acum sau e cam devreme? Lichidul de frana?

Intervalele de service oferite de producator mi se par prea lejere si la cat praf e la noi si regimul de exploatare al masinilor… better safe than sorry sau overkill?

 

Cheers!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Quote

Varianta 1: Ulei motor cu filtru la ei si schimb eu aer si polen (deja e nesimtire sa ceri 4x la un amarat de filtru) si ulei DSG + HALDEX + lichid frana la urmatoarea

Filtrul de aer si polen zic sa le schimbi tu.

In cazul in care nu cumperi din comert originale VW, poate preferi altceva,  pastreaza filtrele vech montate de  reprezentanta, iar inainte de  urmatoarea revizie le montezi la loc.

Asa, nimeni nu se supara.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

REvizia la haldex, cu dat jos sita si curatat!, plus inlocuire ulei as face-o acum

revizia la dsg dpmdv mai poate astepta pana la 50/60k km

Totodata la 60k as schimba toate uleiurile ( motor, cutie, cutie transfer, diferentiale, haldex )

Lichidu de frana parca e prima data la 3 ani, dupaia din doi in doi ( nu stiu daca are limita de km )

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, halamadrid said:

Filtrul de aer si polen zic sa le schimbi tu.

In cazul in care nu cumperi din comert originale VW, poate preferi altceva,  pastreaza filtrele vech montate de  reprezentanta, iar inainte de  urmatoarea revizie le montezi la loc.

Asa, nimeni nu se supara.

 

Merci frumos de pont, uite la asta cu pastratul nu m-am gandit dar e cel mai bun si fara batai de cap scenariu.

 

4 minutes ago, acidone77 said:

REvizia la haldex, cu dat jos sita si curatat!, plus inlocuire ulei as face-o acum

revizia la dsg dpmdv mai poate astepta pana la 50/60k km

Totodata la 60k as schimba toate uleiurile ( motor, cutie, cutie transfer, diferentiale, haldex )

Lichidu de frana parca e prima data la 3 ani, dupaia din doi in doi ( nu stiu daca are limita de km )

 

 

Merci frumos! Am inteles de pe forum ca e bataie de cap cu "dat jos sita si curatat" ca nu au operatiunea asta in procedurile de service  si nu te intelegi cu reprezentanta sa faca asta. Adica tu le zici si zici degeaba. Dincolo de acestea, fiind 32K  facuti in 18 luni si 90% regim extraurban... e musai oare si curatarea sitei? Parca m-as rezuma la a schimba doar uleiul de data aceasta si eventual la 60K (cand sunt mai aproape si de iesirea din garantie ma gandesc) fac operatiunea "curatarea sitei" intr-un service pe sistemul ce-i facut cu mana ta e sfant.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@morpheusmaster mai multe detalii despre Haldex 5, sita, curatat, probleme, iti poti face frunzarind acest topic

Vei decide tu daca sa schimbi si uleiul sau sa dai si sita jos pt curatat, cu inlocuirea celor 2 oringuri.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut,

Ieri am facut cerere de programare in service PBV1 din aplicatia We Connect (pentru ca ma tot anunta ca este timpul sa fac revizia). Pe la pranz am primit un e-mail in care eram intrebat cand as dori sa fac programarea - le-am spus ca doresc in 2-3 zile dar sa fie dimineata.

Doamna care mi-a raspuns mi-a scris inapoi confirmandu-mi programarea la 8:40 dimineata (cu termen de finalizare dupa-amiaza maxim 16:30) si cost aproximativ de 1200 lei pentru schimb ulei, filtru ulei si filtru polen.

Masina este achizitionata in Decembrie 2019, am efectuat doar 13700 km cu ea si este la prima revizie.

 

2 probleme: prima este timpul foarte mare al operatiunii (8 ore!) si a doua este costul - nu include filtru de aer (cum am vazut la altii). Filtrul de polen a ajuns mai scump ca cel de aer sau de combustibil? La masina anterioara costa pana in 100 lei.

Sa-mi achizitionez eu filtrul de aer si cel de polen si sa le schimb (asa cum faceam la masina anterioara VW Passat)? Nu stiu codul pieselor din pacate...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu merg pe filtre mann. si le schimb singur pt ca intervalele de service mi se par prea mari, plus ca pretul e de 3 ori mai mic. Cauta aici codul si apoi pe diverse site-uri le comanzi online: https://catalog.mann-filter.com//EU/eng

 

Operatiunea nu dureaza mult (sa zic un max 2h), cine stie ce fel de marja si-au luat ei. Mai bine ii suni si clarifici.

Modificat de Cristi S.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

9 hours ago, DragosBM said:

Salut,

Ieri am facut cerere de programare in service PBV1 din aplicatia We Connect (pentru ca ma tot anunta ca este timpul sa fac revizia). Pe la pranz am primit un e-mail in care eram intrebat cand as dori sa fac programarea - le-am spus ca doresc in 2-3 zile dar sa fie dimineata.

Doamna care mi-a raspuns mi-a scris inapoi confirmandu-mi programarea la 8:40 dimineata (cu termen de finalizare dupa-amiaza maxim 16:30) si cost aproximativ de 1200 lei pentru schimb ulei, filtru ulei si filtru polen.

Masina este achizitionata in Decembrie 2019, am efectuat doar 13700 km cu ea si este la prima revizie.

 

2 probleme: prima este timpul foarte mare al operatiunii (8 ore!) si a doua este costul - nu include filtru de aer (cum am vazut la altii). Filtrul de polen a ajuns mai scump ca cel de aer sau de combustibil? La masina anterioara costa pana in 100 lei.

Sa-mi achizitionez eu filtrul de aer si cel de polen si sa le schimb (asa cum faceam la masina anterioara VW Passat)? Nu stiu codul pieselor din pacate...

 

Filtru Habitaclu: MANN FP 26 009 < il schimbi "la mana", gasesti instructiuni chiar pe site la MANN

Filtru Aer: MANN C 30 005 < tine cont ca ai nevoie de torxuri sa desfaci carcasa, gasesti pe yt unde si cum trebuie desfacut.

 

Sfatul primit il dau mai departe: nu strica sa pastrezi si filtrele originale si la intervalul de service sa le plasezi pe acelea la loc, te scapi de eventuale discutii.

 

Precedenta revizie eu am avut-o in Februarie. Acum in Octombrie (15k mai tarziu) am zis sa schimb aer si polen eu acasa. Filtrul de aer arata ce-i drept ca un filtru de 8 luni dar cel polen cel mai probabil a fost schimbat in Februarie doar pe hartie... + la ce costuri au ajuns (mi se pare aberant sa ajungi sa ceri 400 lei pe 2 filtre + schimbat)

 

Spor!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspunsuri.

Cum ramane cu garantia? Mai am inca 2 ani de garantie si nu vreau sa gaseasca motive sa zica ca am umblat si nu mai este in garantie.

 

Eu nu am schimbat nimic de cand am luat masina, dar cum nu am depasit 15k am zis ca este Ok.

 

Se pare ca filtru de aer are alt cod, motorul fiind 1.5TSI de generatie noua (incepand cu 2018) - codul acestuia conform site-ului Mann-filter.com este C 28 043 . Tot pe acest site la filtrul de combustibil scrie Lifetime filter - chiar asa sa fie?

Modificat de DragosBM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Răspund la toti deodata:

 

@DragosBMStai liniștit cu garanția, o ai doar pe hârtie, în practică sunt atât de reticenți la a schimba ceva, încât poți considera ca nu o ai.

Ref la filtrul de combustibil, nu este lifetime (la MQB se schimbă la 90k km, recomand la maxim 30k) dar poți încerca și ne spui și noua cum a evoluat. ;)

@morpheusmasterFiltrul de aer era îmbâcsit si la mine la 15k km deși filtrul de bitdi este dublu ca suprafață față de un single turbo (vw zice schimb la 60k km, recomand neapărat de schimbat la maxim 15k), cel mai bine stai planton lângă masina sau cu geana pe camere dacă ai dubii ca ai platit si nu s-a schimbat.

Aici vorbim de economii de 200 de lei la o revizie pentru doua filtre la mașini de 35-50k euro?

Surprinzător, întreținerea la o mașină costă, uneori bani, cine vrea la dealer plătește în plus, cine vrea piese OE plătește in plus niște bani care la revânzare prea puțini vor înțelege de ce s-au băgat sau de ce unele piese s-au pus neapărat "factory spec".

Acum ne cramponăm de diferența pe doua filtre, dar la distribuție cum va fi?

Modificat de ct_act
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ct_act Cred ca m-ai inteles ompic gresit, ai dus-o in alta directie...

 

Cu toate acestea, la o masina de 45K am pretentia sa nu-mi pui stergatoare coapte din fabrica si la 1 intrevedere, la mai putin de 1 an de la achizitie sa-mi spui ca "stergatoarele trebuie schimbate ca sunt imbatranite" > pac 200 lei. La aceiasi prima intrevedere eu sa-ti zic ca vedeti ca trapa nu culiseaza cum ar trebui la o masina de "varsta" ei ... ah dom'ne stiti, nu trebuia sa asteptati pana la revizie sa ne spuneti asta. Eu ii zic pai si atunci de ce ii mai zice revizie? M-am "certat" cu ei jumatate de zi, in final tot ca ei a fost ca n-am ingrijit eu masina si pac inca 500 lei. Masina noua, da? Cu toate acestea pentru 2 hartii impaturite, ca asta sunt filtrele astea sa ceri cat cer... nu ca ne cramponam acum dar cand ei au ajuns sa ti-o traga pe toate partile parca nu-ti mai vine nici tie sa lasi cheile si la final doar sa tragi cu cardul un salariu minim pentru un schimb de ulei, nu? Despre asta era vorba in postarea mea, doar zic... si repet, cred ca m-ai inteles umpic gresit. Vorbesc din perspectiva a 2a masini cumparate de noi si pana in punctul asta obisnuiam sa inchid ochii pentru acele lucruri pe care la revanzare prea putini le inteleg.

 

Si app de revanzare, sa ajungi cu masina ta luata de noua la verificare cu un potential client si sa-ti demonstreze oamenii din service ca o portiera ti-a fost chituita si revopsita si tu atunci sa realizezi ca asa ai mers cu masina aia toti anii, asa ai cumparat-o si ca papagalul o vinzi "tipla". (*masina n-a ramas in niciun service peste noapte, toate intervenitiile s-au petrecut sub ochii mei (pe camere) sa zic asa deci asa a fost din day1. )

 

Deci in final, ca sa concluzionez, ca m-am lungit... nu era vorba de economia de 200 lei cat era vorba de neseriozitatea celor implicati. Ca mai bine schimbi tu cu mana ta daca ai cunostintele ca iesi mai bine si ca bani si foarte posibil sa fie si masina mai bine intretinuta pentru ca nu prea te mai poti baza pe reprezentante si pe ce-ti spun ei.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Mda, am fost și am platit taxa de prost, adică inspecția tehnică. Am fost programat la 8, mi s-a spus că durează 3-4 ore.....aveam doar verificare și înlocuit filtrul de polen. Am întrebat de ce așa mult...că sunt rampele pline...păi și programarea ce rost mai are?... în fine. După 1 oră mașina a fost scoasă în parcare și ne-am uitat unul la altul până au trecut cele două ore ca să poată marca la deviz manoperă și aia e... Total: 480 lei. Super!

IMG_20211207_101358~4.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...
On 12.10.2021 at 5:47, B-B a scris:

Nu da quote la postul anterior , este impotriva regulamentului !

 

Este,dar ce sa faci dacă masina este în garanție,la porsche ar fi fost mai mult,și asa pe garanție e greu sa iti schimbe ceva...am un sunet la motor și nu îmi mai răspundeau la telefon,a trebuit sa ma duc acolo și mi-a zis atunci sa las masina și azi o sa ma duc și eu sa asist la pornire,tare îmi e sila când platesti revizii de 4000 de lei și cand ai o problema trebuie sa tragi de ei sa te rezolve...

Zgomotul este la pornire, cand motorul este rece? Se aude ca si un ceas? Acest zgomot il am eu, care dispare dupa 1-2 km. Am fost la reprezentanta VW si au folosit un spray pe la o curea si rola, dar zgomotul a reaparut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Prima revizie la 2 ani si 30.000 de kilometri, in Bulgaria (Sofia)

Pretul a fost echivalentul a 1300 de RON, in care intra filtre aer si polen si ulei Castrol.

Apropo de ulei si de pret. Un bidon de 1 litru costa 25 de leva (12,5 euro), in timp ce unul de 4l costa 112,5 leva (56,25 euro), echivalentul a 14 euro/litru.

Te doare mintea ce sunt unii in stare sa faca pentru 2 euro.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!