Jump to content

Revizii (Tiguan AD1)


RoC
 Share

Recommended Posts

Multumesc de atentionare. Te rog sa muti unde ii e locul daca ai suficient timp. Nu mi-am dat seama, am mers pe tipul de masina dar cu timpul incep sa asociez componente identice pe tipuri de masini diferite. 

Nu mai cita inutil postul anterior - last warning!

Edited by Guest
Quote inutil
Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Tiguan 2019 2.0 150cp. Fac 2 ani in februarie si am cam 18k km insa CB imi arata schimbul de ulei in 11k km sau 24 zile. Pt a nu fi probleme cu garanita trenuie sa ma prezint in intervalul indicat de CB? Sau se aplica doar regula 2ani/30k km? Nu e diferenta mare (doar 2 luni) dar as vrea sa stiu cum ma programez. Mersi.

Link to comment
Share on other sites

De ce nu suni la reprezentanta sa intrebi ? Oricum la cati km ai facut, eu nu as mai merge un km in plus cu uleiul ala, mai ales ca banuiesc ca masina o ai de noua. 

Edited by adrian001
Link to comment
Share on other sites

E nevoie sa faci revizia la 2 ani de la cumparare sau pana in 30.000 de km (nr. de km scade in functie de modul de folosire).

Link to comment
Share on other sites

@razvan.ac Eu am observat ca la ultimele modelele din grup nu mai scade numarul de km in functie de modul de folosire.

Link to comment
Share on other sites

Si eu am auzit si fost sfatuit sa las uleiul pana ma notifica masina pentru ca "recunoate" modul de folosire, dar nu mi s-ar parut ca e reala treaba, cel putin in cazul meu. Am facut 15K, l-am schimbat la un alt service pentru ca la reprezentata o tineau cu intervalul flexibil si uleiul long life, iar apoi am mai facut vreo 13k si CB era cam precis, mai arata vreo 2000 km de facut pana la revizie. Daca nu as fi facut schimbul intermediar, m-ar fi dus 30k cu acelasi ulei, desi circul zilnic si prin oras, deci nu e vreun regim de naveta si autostrada.

Link to comment
Share on other sites

La dealer le ceri pur si simplu sa te mute pe interval fix de 15k, degeaba o tin ei cu flexibilul.

La modul de exploatare, e mai prietenoasă utilizarea in extern, orasul dă uzură mai mare.

La bitdi fac revizii la 15k (ulei Longlife) pentru ca asa am cerut eu la prima revizie, evident că dealerul nu s-a supărat. :))

Edited by ct_act
Link to comment
Share on other sites

Corect 10mii km, asa sa schimbi uleiul și filtre 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

 Tiguan 2019 2.0 150cp prima revizie facuta la VW Apan Braila. 18k km.

Inspectie + schimb ulei, filtru ulei = 768 lei. Ce vad este ca au pus ulei VW LL cod GS55545M2, nu castrol ca la alte reprezentante. cam 90 lei bidonul de 1L (la autokarma e 36 lei vad :D) 

Filtrele de aer si de polen le-am schimbat eu in 5 min. Am mers pe mann la amandoua. Ambele m-au ajuns 99 lei. La reprezentata as fi dat cam 400 lei (conform deviz). Cel de aer din fabrica este mann (identic cu ce am luat), cel de polen este Valeo (tot pe acolo ca si calitate). Doar ca VW recomanda schimbul la 90k km/ 6ani la filtrul de aer 😲

 

O problema sesizata este manerul din plafon de la sofer care nu mai urca (are arcul sarit/rupt). Va fi schimbat pe garantie.

 

In schimb am intebat cand se face revizia la trapa culisanta si mi-au spus ca nu le apare in sistem acest lucru.

In maintenance manual de la VW vad urmatoarele:

 

image.thumb.png.7ee8e2ee180fe53e45a3419c2e86fcb7.png

 

Voi cum ati procedat? vi s-a curatat/gresat sina la cerere sau asa era cerut? Mersi.

Link to comment
Share on other sites

Mentenanta la Trapa se face anual la toate modelele , de obicei este la cerere ( zic  "de obicei" pentru ca am auzit si de cazuri rare in care se anunta )  .  Nu prea esti anuntat de astfel de interventii "secundare" in general .  

Operatia nu consta doar in curatarea si lubrifierea sinei , chederele de asemenea au procedura de mentenanta. 

 

In medie dupa 2->3 ani de apar deja primele semne de deteriorare iremediabila la chedere daca nu a fost facuta mentenanta.  Pentru ei e mai profitabil sa schimbe un cheder/sau chedere  dupa garantie decat sa recomande mentenantele periodice. 

 

Link to comment
Share on other sites

Salutare, 4 ani de service si alte interventii, nu prea am vazut facturi pe grup asa ca las si eu astea aici pt cine e interesat de preturi si interventii service la Porsche Nord Buc., la ultimul service am refuzat schimbul placutelor fata spate si discuri spate pt un deviz de aproape 4000 de lei , desi am mers mereu la ei este ultima data, cu 1500 stim cu totii ca pui piese superioare in aceleasi conditii de service . 

20201222_212912.jpg

20201222_212941.jpg

20201222_212819.jpg

20201222_212849.jpg

20201222_212638.jpg

20201222_212749.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
avenirv

Revizia 2, ITP, schimbare roti. uleiuri motor+filtre aduse de mine cu facturi de la augsburg si bardy. masina inca in garantie.

in final peste 1600 roni.

neutru revizie-itp-roti 1.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Cătălin Tomita

Salutare ce ulei recomandați la un Tiguan 2.0 diesel din 2017?

Ulei Volkswagen 0w30 sau

Castrol 5w30?

Link to comment
Share on other sites

Andrei_72

Salut!
Despre uleiuri, exista topic in care poți găsi informații suficiente.

Pe scurt, Castrol este un ulei mediocru, in cel mai bun caz. Uleiurile OE sunt superioare uleiului Castrol dar exista si alte variante la fel de bune sau mai bune decât uleiul OE.
De avut in vedere, mult mai importanta decât folosirea unui ulei foarte scump este frecventa cu care se schimba uleiul.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

A2a revizie la 51k km (3ani si 6 luni)

1.4 benzina, manuala, 4x4

 

WhatsApp Image 2021-10-04 at 15.04.13.jpeg

Link to comment
Share on other sites

@Vlad_1 lichidul de haldex l-ai cerut tu la 51k sau l-au bagat ei  la scadenta de 3 ani ? 

Link to comment
Share on other sites

Mi-au propus ei.

 

Nu ma pricep. Tineam minte de ceva discutie pe forum, dar nu mai stiam sensul ei. Daca trebuie sa le ceri tu sau ti-l baga sa te fraiereasca :))

A trebuit sa decid pe loc, si am zis ca mai bine schimb decat sa imi para rau ca nu am schimbat.

Link to comment
Share on other sites

Salutare,tocmai am făcut și au revizia mare(Tiguan 2019) la 52k la Avia Motors Pantelimon.

Schimbat ulei motor+filtre,schimbat ulei dsg(filtrul am văzut ca doar la curățat mecanicul) plus schimbat ulei haldex și lichidul de frana.

4036 de lei toate operațiunile astea.

Link to comment
Share on other sites

Numai mie mi se pare mult?

Link to comment
Share on other sites

Nu da quote la postul anterior , este impotriva regulamentului !

 

Este,dar ce sa faci dacă masina este în garanție,la porsche ar fi fost mai mult,și asa pe garanție e greu sa iti schimbe ceva...am un sunet la motor și nu îmi mai răspundeau la telefon,a trebuit sa ma duc acolo și mi-a zis atunci sa las masina și azi o sa ma duc și eu sa asist la pornire,tare îmi e sila când platesti revizii de 4000 de lei și cand ai o problema trebuie sa tragi de ei sa te rezolve...

Link to comment
Share on other sites

acidone77

Poti defalca operatiunile conform facturii? Sa vedem de unde reiese suma de mai sus?

Link to comment
Share on other sites

Nu mi se pare nici scump, dar nici ieftin. Masina este pregatita pentru multi ani si multe zeci de mii de kilometri, cel putin din punctul de vedere al cutiei de viteza si al diferentialului.

Link to comment
Share on other sites

Din pacate nu mentioneaza nimic de diferentiale , doar de haldex ,  ca si in cazul colegului @Vlad_1 care a postat detalierea facturii , doar lichidul de haldex este schimbat , iar in manopera acestuia de ~100 ron nu intra si curatarea pompei mai specific operatia necesara pentru gen5 haldex.

 

Schimbarea doar a lichidului haldex nu ajuta atat de mult , conteaza foarte mult curatarea sitei in caz contrar , lichidul nou este contaminat de rezidurile din sita . 

Va recomand acest topic pentru informare :   

 

De mentionat ca la Gen 5 , cum este Tiguan AD1 , in absenta filtrului din generatia Anterioara Gen4 , toate rezidurile se strang in sita pompei , care va lucra din ce in ce mai mult si intr-un finaal va ceda , iar in unele cazuri "trage" dupa ea si alte componente cum este calculatorul de haldex datorita rezistentelor ridicate. 

 

 

Diferentialele fata + spate aveau un cost estimat de 800->1000 lei doar acestea doua  daca erau facute in reprezentanta. Sunt complet separate de shimbarea uleiului de haldex.  Daca nu ma insel sunt la 60k Km scadenta sau 3 ani .   Pentru colegul @B-B  nu i le-au recomandat ca masina inca nu avea cei 3 ani sau Km scadenti , dar nici colegului @Vlad_1 care are deja 3 ani si 6 luni nu i-au fost dati la schimbat . Amandoi colegii nu aveau limita de KM  -> 60K  si de aceea cred ca nu le-a fost recomandat.  Probabil la urmatoarea revizie cand se vor implini acest Km se va recomanda si aceasta operatie. 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Am trecut eu de 75k (3 ani) și nu s-a recomandat nimic pe diferențiale.

Nici nu pot sa stau sa ii întreb tot timpul dacă mai e ceva de facut... cu ani de zile în urma aveai scris în manual ce și cum, în ziua de azi scoți cu forcepsul cuvintele de la ei ca în manuale nu mai scrie decât lucruri pentru cei spălați pe creier... dar e progres!

Când am făcut a patra revizie (la 60k) cred ca a fost 5000lei, au dat și pompa jos, sita era ok, cred ca sunt poze pe topicul mașinii, filtrul la dsg nu s-a schimbat ca nu ajungeau la el iar uleiul era luat din oras de la piese, pentru prima data nu mai vedeam logo-ul vw pe bidonul de 1 litru.

Preturile la revizii la dealer sunt exagerate, ca mulți cumpăra masini sh și fac service pe unde apuca... nu e de mirare.

Astept cu interes revizia de 120k, la bitdi va fi aia de 60k plus minim distribuția... să vedem dacă ne apropiem de targetul celor 5 cifre.

Mai exista varianta sa faci revizii longlife la vw la 30k și încă una intermediară la un atelier mai mic. La interval fix de 15k cum sunt eu e cam risipă doar la dealer... dar cică ai teoretic o garanție care e mereu discutată când faci caz de ea.

Just my 2 cents...

Edited by ct_act
Link to comment
Share on other sites

în urmă cu 16 ore, Doomy a scris:

Din pacate nu mentioneaza nimic de diferentiale , doar de haldex ,  ca si in cazul colegului @Vlad_1 care a postat detalierea facturii , doar lichidul de haldex este schimbat , iar in manopera acestuia de ~100 ron nu intra si curatarea pompei mai specific operatia necesara pentru gen5 haldex.

 

 

 

 

 

Diferentialele fata + spate aveau un cost estimat de 800->1000 lei doar acestea doua  daca erau facute in reprezentanta. Sunt complet separate de shimbarea uleiului de haldex.  Daca nu ma insel sunt la 60k Km scadenta sau 3 ani .   Pentru colegul @B-B  nu i le-au recomandat ca masina inca nu avea cei 3 ani sau Km scadenti , dar nici colegului @Vlad_1 care are deja 3 ani si 6 luni nu i-au fost dati la schimbat . Amandoi colegii nu aveau limita de KM  -> 60K  si de aceea cred ca nu le-a fost recomandat.  Probabil la urmatoarea revizie cand se vor implini acest Km se va recomanda si aceasta operatie. 

 

 

 

Am fost întrebat dacă fac aceste operațiuni acum sau la 60k și am zis ca fac la 60k,dar sa știi ca am văzut ca a curățat ceva scos de acolo,ma uitam la el prin geam și curata lucruri,am citit postul cu haldex înainte și chiar ca ma gândeam ca mecanicul asta curata filtrul haldex,ce m-a deranjat ca un filtru,nu știu care,de ulei dsg sau uleiul motorului a fost curățat și pus înapoi,am văzut personal prin geam,imi pare rau ca am plecat de acolo fără sa întreb și acum stau cu inima îndoită...

 

Am pus și poze cu dovada plății...

20211008_125416_1024x576.jpg

20211008_125422_1024x576.jpg

în urmă cu 21 ore, acidone77 a scris:

Poti defalca operatiunile conform facturii? Sa vedem de unde reiese suma de mai sus?

Am atașat mai sus bonul,în factura îmi scrie doar suma exacta.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Similar Content

    • Doomy
      By Doomy
      Era timpul sa fac o schimbare......   dupa 9+  ani petrecuti in compania vechiului  Explorator era timpul pentru ceva mai nou .... si acel ceva mai nou a venit sub forma acestui Tiguan 2.0 TDI , 4motion CFFB   .  Povestea lui incepe cam asa ... 
      Am decis in ianuarie anul acesta ca voi schimba masina , din diferite considerente : spatiu , varsta fosteia , dorinta de 4x4 , pitici pe creier,.....etc .  Am zis ca de data aceasta nu vreau sa ma grabesc , cu banii in buzunar si timpul printre picaturi  am inceput sa caut variante pentru masini posibile . Tiguanul deja era top in lista dar nu am ezitat sa cer oferte si sa fac test drive cu alte modele de masini noi  gen Kia Sportage sau Suzuki Vitara.... . Nu vreau sa intru mult in detalii cu celalalte marci doar ca in bugetul meu la masina noua  aveam toate optiunile din "lume" mai putin 4x4  daca mai faceam un mic efort ajungeam si la tiguanul AD1 nou dar fara 4x4 si cu cel mai mic motor , asa ca am ramas pe Tiguan 5N2. 
      Am zis din start ca nu vreau sa dau sansa masinilor din tara si ca vreau personal sa o aduc  cunoscand bine piata auto de la noi si ce minuni poti sa gasesti .   Am plecat cu cateva optionale care erau obligatorii pe lista de cautare  dar si anumite optiuni care nu trebuiau sa fie pe lista de optionale : 
      Ce vroiam eu :  
      Model Track & Style ( 2012->2015)  Xenon   Volan cu comenzi  Incalzire in scaune  Navigatie(oricare)  Interior Beige (preferabil Piele integrala dar mergea si Alcantara )  Ceasuri Color Proiectoare ceata Clima Carlig remorcare OE Kilometrii cat mai putini , targetul era pana in 80.000 km   Ce NU vroiam eu :
      Buton Start  Suspensie DCC Trapa Panoramica Culoare neagra  exterioara Lunile au trecut , am ajuns in Mai cu zeci de telefoane date si peste 12 autoturisme urmarite  pentru postul de Explorator    .   Majoritatea care le gaseam nu aveau  toate optiunile dorite , sau aveau probleme de natura "accident" , cunoscatorii/pasionatii stiu ce inseamna si cat stress implica o astfel de cautare ....
      La inceputul lunii Mai am primit un telefon de la un prieten care lucreaza intr-un dealer VW din zona Buzau care stia ca eu sunt in cautare de masina ...ce masina si optiuni preferate  care mi-a zis direct la telefon  "Cineva a venit la noi si a incercat  sa schimbe un Tiguan manual  cu vreo 69.000 km cu un Tiguan automat cu 135.000 km  , schimb pe schimb  si noi nu l-am putut ajuta...."     Am luat toate datele masinii , am facut verificarile necesare si au iesit OK , din lista mea de optiuni nu era cu Track&Style  si avea Trapa dar in rest avea mult mai multe alte optiuni pe langa cele dorite de mine printre care interiorul Beige de piele.   Am zis ca merita vazut .....asa ca intr-o Sambata am plecat spre Buzau sa vad masina , iar dupa 3 ore de verificari amanuntite , sub masina,  VCDS , vizual si test drive  iar dupa toate testele facute ....am zis in sfarsit ca asta este masina pentru mine !  Dupa ce am cunoscut si proprietarul  nu mai aveam nici un dubiu , persoana in varsta pe la 65 ani care in urma unei probleme medicale nu mai putea folosi corect piciorul stang  asa ca  vroia sa schimbe masina cu orice pret cu una automata.  
      Istoricul masinii este destul de simplu  : 
      In August 2017 a fost cumparata din Reprezentanta VW din Berlin in posesia careia a fost inca de la productie  , adusa in tara pe roti  de proprietar  , dusa in reprezentata VW la noi in tara si efectuata revizia la 69700 k (filtre +ulei +lichid de frana )  apoi din August 2017 pana in Mai 2018 au fost facuti doar 325km   , masina fiind predata catre mine cu 70.025 km in starea de mai jos  

      Si acum sa inceapa partea de prezentare  a noului  Explorator 
      Model Sport&Style  productie 09.2012 pe carte este 2013  , 2.0  TDI 4motion cu motor CFFB cu 70.025 km .  
      Printre dotarile care merita mentionate sunt : 
      Webasto  Trapa Panoramica Park Pilot si senzori de parcare Driver Alert  Directie cu Servotronic Lane Assist Dynamic Light Assist Alarma de fabrica Scaun Electric Sofer Navigatie RNS 510 cu hdd 30gb Bi-Xenon Carlig Remorcare Interiorul Beige este cel care  a adus punctul decisiv , eu pe germania nu am gasit nici un exemplar care sa intruneasca macar 8 din 10 puncte enumerate mai sus ,... marea mea slabiciune !! ma topesc dupa acest interior. 

       
      Lista cu modificari care vreau sa le fac  este destul de lunga , unele fiind facute deja la momentul pozelor , o sa revin cu un alt post sa detaliez modificarile / accesoriile.  
      Enjoy!

       
       
    • andREI
      By andREI
      La proaspat achizitonatul Tiguan (care nu a venit cu carte service iar manualul e in germana) nu sunt sigur care este presiunea recomandata pentru anvelope.
      Presupun ca presiunea depinde de dimensiunea anvelopelor si de incarcarea vehiculului. In prezent am anvelope de 235 / 55 / R17 si m-ar interesa presiunea pentru utilizare normala (nu incarcare plina).
    • Michael
      By Michael
      Iata ce va mai primi Tiguan ca optiune anul viitor: "Next year an electronic suspension control system will be added. Tuning will then vary situation dependently between the levels Comfort, Normal and Sport". Sunt curios in ce va consta exact acest sistem
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in broserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim! :) 

 

Accept