Jump to content

Revizii (Tiguan AD1)


RoC
 Share

Postare recomandată

Salutare! 

 

Am bifat si revizia numarul 4 in cel de-al treilea an: 61.911 km, schimb ulei motor (OEM 0w20), schimb ulei DSG (OEM), schimb bujii (OEM) si lichid de frana (OEM).

Manopera cu lichidul de frana si diverse 'materiale mici' au costat 1.200 lei. Uleiurile (6 litri pentru DSG au fost aproximativ 1.000 lei, bidonul de 5 litri pentru motor aproximativ 200 lei) si bujiile (aproximativ 400 lei) le-am cumparat treptat de la diversi furnizori on-line de piese auto. 

 

Am ales pentru a treia oara service-ul autorizat din Valcea (cost aproximativ benzina - 150lei),  tot cu peripetii si de data aceasta - la intoarcere am observat ca masina smucea/tremura la accelerare (peste 2.000 rotatii/min). M-au pus in legatura cu service-ul autorizat din Vitan pentru verificare si se pare ca s-au grabit la schimbul bujiilor - aveam o eroare pe cilindrul 4, la schimbul bujiilor intre ele si bobina aferenta mutata, pare ca totul este in regula. 

 

Oferta completa cu toate piesele si consumabilele primita de la service a fost de aproximativ 3.800 lei, asa incat am reusit sa economisesc 800 lei.

 

Drumuri bune! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revizia 5 la 58k km facuta la PBN

 

Inspectie (fara schimb de ulei) - 213.25 RON

Manopera schimb ulei si ulei Haldex - 488.91 RON

Manopera schimb ulei si ulei cutie DSG - 1842 RON (cost 6L ulei - 1160 ron)

Manopera schimb placute spate si placute spate - 1067 RON

 

Total - 3611.16 RON

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut. Are cineva o lista cu toate schimburile care trebuie facute si la cati km? Toata lumea ma trimite la manual dar in manual nu sunt trecute toate. Inainte aveam carte de service unde scria clar ce si cand dar acum nu. Se merge pe principiu - stai tu linistit ca te anunta masina, gen - n-ai tu treaba.... Am intrebat si la reprezentanta, mi s-a raspuns strict pe ce am intrebat.

Multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Am vazut tarziu rugamintea ta de data trecuta, atasez aici ce am primit eu de la dealer cand am cumparat masina. Sper sa iti fie de folos...

service.PNG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
morpheusmaster

La 34K - schimbate placutele fata. La 62K acum, imi zic sa le schimb din nou ca sunt ajunse la senzor.

 

Voi ce valori de trafic reusiti sa obtineti cu un set? ...mie mi se pare usor exagerat sa schimbi placutele ca pe ulei...

 

...nu mai zic ca in ritmul asta, in 200K o mai platesti odata :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie mi-au dat prima data necesar discuri si placute fata la 46k km si am refuzat sa le schimb deoarece vizual inca pareau ok dpmdv. La 58k km cand m-am dus pregatit sa le schimb aflu de la acelasi service (PBN) ca defapt mai au 9mm placutele si nu e nevoie sa le inlocuiesc iar pt discuri primisem necesarul de inlocuire deoarece aveau o zgarietura (fanta) mai adanca pe interiorul discului. 

Ai senzori pe fata iar din momentul in care se aprinde mai ai 1 mm de placuta cu care poti merge linistit 500km. Ajunse la senzor inseamna 4-5mm 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

morpheusmaster

Adica tu ai facut cu un singur set de placute fata 58K? Ei ti-au zis sa le schimbi la 46k si tu ai mai mers cu ele pana la 58K? ... eu am venit pentru schimb ulei si lichid de frana (3 ani) ... acum nu stau sa ma uit la milimetri ca mai fac 200 sau 500km cu ele pana necesita schimbare, mie mi se pare usor aberant sa schimbi setul la 30K, in conditiile in care nu rup franele...

 

Urmeaza si concediul in perioada urmatoare si mai bine schimbate acum decat cand ti-e lumea mai draga sa ma trezesc cu senzorul sau cine stie pe unde... dar cum ziceam, aici nu e vorba de azi sau in 2 saptamani, e vorba ca la 62K deja sunt la setul 3 pe fata...

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am 60k km acum si nu am schimbat niciodata placutele pe fata. In plus, conform masuratorii lor, sunt la circa 40% placutele (9mm) in momentul de fata si teoretic ar trebui sa ma mai tina inca 20k km. 

La vechiul Passat B6(manual) ma tineau 80k km placutele pe fata si le schimbam doar cand se aprindea senzorul. Planuiesc sa fac la fel si aici :)

 

da, este aberant sa le schimbi la 30k insa tine f mult de stilul de condus, de aceea acel senzor are un rol f important.

Modificat de AMW
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Reveniti la subiectul topicului va rog ! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Va salut! Trebuie sa fac schimbul de uleiuri, la auto din profil si nu am gasit ce tip de ulei trebuie la cutia de transfer si ce cantitate. Va multumesc!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Bună ziua. 

Pentru tiguan 1.5 tsi care merge anual 10-12 kkm-interval fix de schimb- se poate folosi 0w30 în loc de 0w20?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu respecta 508/509.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am o intrebare

 

M-a contactat serviceul pt schimbul de ulei, il vad din aplicatie ca mai am 1500 km pana trebuie schimbat

totul ok pana aici , dar mi-au zis ca daca vreau sa combin operatia asta si cu schimbul de lichid de frana si ulei cutia de viteze  care sunt scadente la iunie, masina facand 2 ani in iunie.

 

Eu stiu de la Tiguanul anterior ca am schimbat uleiul la cutia de viteze la 4 ani, acum se face la 2 ani? si de asemenea lichidul de frana, cand se schimba? in manual nu mai scrie nimic de toate aceste operatii.

nu mai zic de faptul ca toate preturile au urcat la cer, 

Modificat de zero4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca si ei, saracii...ce sa faca. Mie mi se pare incredibil ca in manual nu mai este detaliat planul de service (cum era in vremurile bune) si practic trebuie sa apelezi la cunostinte, la prieteni, la forumuri ca sa stii cand trebuie facute chestii la masina pe care nu ai dat chiar foarte putini bani. Toti merg pe principiul -stai tu linistit ca ne ocupam noi sau "n-ai tu treaba". Eu cand am intrebat de planul de service mi s-a raspuns ca ma anunta masina... (asta si la porsche si la midocar). Asa ca ... nu am schimbat nici uleiul de frana si nici uleiul la cutia de viteze in 4 ani si 50K. Uleiul de cutie o sa-l schimb la 60K sau 5 ani, asa cum spune toata lumea. Lichidul de frana nu o sa-l schimb. Sa nu mai zic ca nu vor sa-ti dea un istoric cu ce operatiuni s-au executat la masina ta, in cadrul reprezentantei -raspunsul a fost: va arat aici la monitor dar nu pot sa va printez!

Modificat de eutavi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ala de la frana nu e "ulei".

Se schimba si ala, mai ales ca e printre lichidele ieftine. Initial era primul schimb la 3 ani, apoi la fiecare 2 ani.

Mai nou, primul schimb de lichid de frana se face la 4 ani.

 

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nenciu Victor

Gasisem si un Tiguan 2022 si 2023 la WeltAuto si 2.0 TDI 150Cp si 1.5 ATC 150 Cp la preturi bune si vad din ce am citit ca nu sunt scumpe reviziile. Ma asteptam gen cum e la BMW sau Mercedes masina scumpa revizie scumpa. Dar 1000 de lei pentru o revizie nu e mult, plus ca o faci o data pe an... merita. Am vazut si postarile legate de consum ... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Publicat (modificat)

ca update am schimbat azi uleiul , filtrul de aer si polen si lichidul de frana 2230 lei - in bucuresti,  masina face 2 ani in iunie,

 

bonus la schimbul de ulei haldex mai am de schimbat si bujiile, ca cica se schimba si astea la 2 ani ( la bujii initial a zis ca se schimba la 3 ani si ca masina are 3 ani si nu stiu eu bine cand am cumparat-o, apoi cand i-am aratat ca masina are 1 an si 11 luni , a zis a, s-a schimbat la 2 ani de anu asta) , si programul de service e stabilit de calculator, unde tu ca si client nu ai acces.

mi s-a zis sa citesc manualul, unde nu scrie nimic de perioadele de revizie si nici nu au vrut sa imi dea un plan clar cu schimburi la ulei cutie de viteze, bujii, ulei haldex, etc

 

Mi se pare o bataie de joc enorma

Modificat de zero4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bujiile se schimba (schimbau) la 4 ani sau 60000km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Savescu Lenuta

Salutări 

La un Tiguan 2017 2000 tdi ce ulei se recomanda și la ce interval se schimbă? Masina are 200000km adusa recent.

Dar distribuția la ce interval o schimbați?

Mulțumesc 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nenciu Victor

La Tiguan, ulei-ul in Romania, e recomandat de pasionati la 10.000 km si de unii mecanici, de masina 15.000 km, distributia la 100.000 daca e curea, 180.000-200.000 km lant :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cristi S.

Cam eronat ce a scris colegul de mai sus. (poate e pt masini mai vechi sau alte modele - sau service de cartier)

Conform service VW, uleiul se schimba la 30.000 km sau 2 ani (daca e longlife si ai interval de service variabil) sau 15.000 km sau 1 an (pt intreval fix). Distributia la 210.000 km.

Acum daca sunt unii mai catolici decat papa sau nu au ce face cu banii, pot schimba si mai des. 

La cati km ai la masina daca nu a fost schimbata distributia ar fi recomandat sa o faci cat mai curand. La fel si revizia uzuala (mai ales ca e o masina SH si nu ai garantie 100% la ce s-a schimbat). 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrei_72

In cazul Tiguan-ului AD1 Diesel, intervalul recomandat de producător pentru schimbul Kitului de distribuție, este la 210.000.

 

Cat despre schimbul de ulei, răspunsul nu e așa simplu.

 

Vorbind strict din punct de vedere financiar / economic, ar trebui făcut in funcție de planurile pe care proprietarul le are cu mașina, cați ani intenționează sa o păstreze, la cați kilometri intenționează sa ajungă, si ce vrea sa facă cu ea la final.

 

Din punt de vedere tehnic, pentru a fi păstrata intr-o stare buna, ar trebui făcute reviziile in funcție condițiile in care mașina este exploata. Sa luam de exemplu o mașina care merge 30000 km preponderent intr-un trafic urban aglomerat, cu porniri dese, multe opriri si plecări de pe loc, eventual cu Stop-start, in mediu cu mult praf, si in tot acest timp adunând foarte multe ore de funcționare. Nu este același lucru cu una care merge mai mult pe drumuri nationale, la un regim de viteza relaxat, la fel cum si asta diferă de situația in care o mașina merge mai mult pe autostrada, la vieze mai mari. Eu unul, nu găsesc argumentele pentru crede ca un interval de service fie el cel nou extins, fie cel clasic, fix, este acoperitor pentru cele 3 situații ipotetice.

 

Este adevărat ca la fel ca toți marii producători, VW implementează o politica economica si ecologica in privința intervalelor de revizii, recomandând sa se efectueze la 30.000.

15.000, nu cred ca mai este o cifra de actualitate pentru noile modele (referindu-ne strict la recomandările de interval de service date de VW). 

 

Cat despre interesul marilor producători ca mașinile lor sa ajungă la varste avansate cu multe sute de mii de km, fără sa necesite reparații majore, si daca intervalele pe care le recomanda au in vedere acest obiectiv, asta rămâne pentru fiecare proprietar sa gândească cu propria minte, si sa ajungă la o concluzie.

Informații mai mult sau mai puțin avizate sunt multe in acest domeniu si oricine le poate găsi. Spre exemplu:

 

In cazul meu, am ajuns la concluzia ca in condițiile unui rulaj echilibrat ca raport intre regim urban si extra-urban e bine de schimbat uleiul mai devreme de 10000 km.

 

Bineînțeles fiecare este liber sa analizeze informațiile si in consecința sa își utilizeze resursele de care dispune si sa își întrețină mașina personala așa cum crede ca e bine.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nenciu Victor

Cristi S. mai informeaza-te ... LL nu e pentru Romania, unde nu avem autostrazi, calitatea uleiului vandut in Ro nu e la fel cu cea din afara ... 

Datele oferite de VAG si alti producatori sunt date pe niste teste facute, in conditii normale de uz, pe drumuri bune, cu autostrazi, cu lichide de calitate ... Nu toate porcariile ce se vand la noi in tara ... Plus ca acum a intervenit marea folosire a materilalelor reciclabile si multi folosesc aliaje in componenta si fac rabat la anumite cote. Dar o servisare mai deasa fata de ce zice producatorul, nu va avea niciodata cum sa cauzeze, motor kaput :D Financiar mai mult de 1000 de lei nu ai cum sa dai, pe filte si ulei plus manopera. Macar care sunt mai importante. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cristi S.

Nu am cu ce sa ma informez...Eu doar am scris ce recomanda service-ul VW. 

Sa zici ca "distributia la 100.000 daca e curea, 180.000-200.000 km lant" e o mare aberatie, dar nu intram in polemica...Aici ar trebui sa te informezi tu.

Evident ca o servisare mai deasa e mai benefica pt masina dar nu si pt buzunarul proprietarului.

Numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!