Jump to content

AC/Climatronic - probleme


Andrew
 Share

Postare recomandată

Un alt aspect pe care nu l-am menționat este ca între revizia de anul trecut, pana acum 1 luna de când nu funcționează am avut pierdere 100 g, apoi după completare cu 525 pana la schimbat radiator după 2 săptămâni pierdere 130 g, iar după completare și schimbat valva expansiune timp 1 săptămâna pierdere 100 g. 
Ca și coincidenta, clima nu funcționează fix din ziua când am scos mașina de la service după recondiționare turbina, iar acel zgomot ca de aspirator in spatele volanului la 1800 turații apare tot de atunci. De plătit am plătit factura, nu ma gândesc ca ar fi avut motiv sa-mi strice altceva.
O sa văd dacă poate cineva sa-mi verifice șurubul de pe axul compresorului.

Modificat de hydr0xygen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bina seara . Am o nelamurire si nu stiu unde pot deschide un nou topic.

Am un passat b6 1.9 tdi .

Imi pierde clima  . Dupa ce incarc cu freon 2 zile merge dupa mai deloc.

Am facut un test ceva care se vede la uv dar nu se vede nicaieri ca pierde .

Intrebarea mea este . 

In habitaclu exista radiator de clima sau cum functioneaza sa bage aer rece in masina. ? 

Alti spun ca radiatorul de caldura este si de clima 🤔🙄. Deja o iau pe ulei +). 

Orice informatie e bine venita . Multam fain 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

100 g de freon pierdute in ultima saptamana mi se pare foarte mult.A mea a pierdut 75 g freon in 5 ani.Zgomot in spatele plansei de bord apare intr-adevar atunci cand nu ai freon suficient.

Modificat de Dan Cristi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ziceam cateva pagini in urma ca am un zgomot foarte enervant provenit de la ventilatorul habitaclului.Pentru ca dadea semne de oboseala mai demult (un fel de tiuit pe treptele 1-2),am decis sa schimb acest ventilator.Am cumparat Valeo 715347 care vine fara acel modulator de trepte.Astazi l-am inlocuit si am pus blocul electronic de pe cel vechi pe cel nou.A fost o joaca de copil,am demontat torpedoul si tubul de ventilatie ce duce la picioarele pasagerului.Stiu ca nu era nevoie neaparata de demontarea acestor piese,dar m-au scutit de niste pozitii extrem de incomfortabile,mai ales ca sunt ditamai ursu' :).Cu ocazia asta,am scos si plasticele de sub stergatoare si am curatat gaurile de scurgere a apei de ploaie.E incredibil ce am scos de acolo,cantitati impresionante de namol amestecat cu frunze.Recomand operatiunea asta tuturor posesorilor de B6,CC si B7,ca la alealate nu stiu cum e sistemul de drenaj,macar la 6 luni.Nu e mare minune,doar ca iti cam zdrelesti un pic mainile,ca n-am demontat bratele stergatoarelor de lene si de lipsa de presa.Poate folosesc cuiva informatiile astea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare! Am o problema cu un sunet care a inceput atunci cand isi facea regenerarea, atunci cand apasam ambreiajul se auzea acest chitait, daca merg cu ea in continuare, incepe sa se auda si cand e in viteza, dar daca stau pe loc 2 minute, sunetul dispare.

Kitul complet si volant schimbat acum 40.000km de la Sachs.

Totusi, sunetul se aude mai mult din partea distributiei, decat din partea cutiei, poate fi o rola de AC? Sau rulmentul de la cutie se aude in partea distributiei fiindca se face ecou?

Multumesc anticipat.

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Boggers, cred, cu mare probabilitate, ca zgomotul provine de la o placa de metal (038103648G) care astupa o gura de vizitare a ambreiajului.

Cand se foloseste un kit AM se mai intampla ca volant sa atinga in ea.

Rezolvarea, scoti placuta pana data viitoare cand folosesti un kit OE, sau montezi acum un ambreiaj OE.

Fara aceasta placuta intra mizerie si umezeala, mai multa, in compartimentul ambreiajului.

 

OT. Postarile acestea trebuie mutate.

 

image.thumb.png.b1d166b7c9217377954344cf4cf3b567.png

 

image.thumb.png.3c821258c5d033ed36a40dda60866abf.png

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, revin cu o solutie la urmatoarea problema (video mai jos).

Masina isi facea regenerarea apoi am sesizat cand apasam ambreiajul un sunet metalic destul de pronuntat, acesta se intensifica daca continuam sa merg, iar daca ma opream 3-5 minute disparea complet, cand incepea sa mai scada temperatura, pentru ca dimineata, la rece nu se auzea absolut nimic. (sunetul se auzea mai pronuntat in partea distributiei decat in partea cutiei de viteze)

Solutia a fost simpla, din partea lui @Dolfin, care mi-a recomandat sa desfac placuta de langa planetara dreapta, care acopera volantul de praf si alte chestii. Am defacut placuta in cauza, am inspecat-o vizual, se puteau vede foarte putine zgarieturi, dar am pus niste silicon rezistent la caldura (300 grade) pe partea dinspre blocul motor, apoi am strans surubul la loc si asigurat ca este montata corect, iar sunetul a disparut (am dat o tura de 25 minute si pe autostrada cu ea sa se incinga ca atunci cand se auzea zgomotul)

Video-ul cu problema este aici : 

 

Solutia este aici

Placuta.thumb.png.d0c7e5fbda202a4b60e477172990f9ea.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am aceeasi problema. Am schimbat un volant bun din cauza acestui zgomot... Dar, nu am inteles unde si de ce ai pus silicon.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut, s-au rezolvat toate probleme prin schimbare compresorului, am ales Denso DCP32045 tip 7SEU17C. 

S-a facut o punte intre inalte si joase cu un tub transparent prin care circula freonul, pe compresorul vechi abia circula freonul, iar pe asta nou circula fluent fara intreruperi.

Nu s-a gasit span, doar s-a facut putin gri, cred ca de la ulei.

Am gasit o firma foarte serioasa, explica orice nelamurire. Autocamyn din Iasi, recomand cu incredere.

Modificat de hydr0xygen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Surubul de pe fulie pare sa fie la locul lui

intre loguri vechi si noi nu mi se pare o mare diferenta, deci de unele defecte poti sa-ti dai seama doar dupa presiunile de pe inalte si joase

 

Log vechi

18:23:33 Grup 002: compresor
  0.815 A  CurentCompresor (măsurat)
  0.820 A  CurentCompresor (valPrescr)
  1000 /min  compresor- Turaţie
  4.5 Nm  SarcinăCompresor

 

18:23:36 Grup 003
  9.8 bar  PresRefrigerant 
  32.8 %  e-ventilator (V7) valMăsur
  35.6 %  e-ventilator (V7) valPrescr
  Con.  turaţieRalanti- Ridicat

 

Iar logurile de pe noul compresor.

 

Group 002: Compressor
  0.615 A  Compressor Current (actual)
  0.625 A  Compressor Current (specified)
  1000 /min  Compressor Rotations
  5.2 Nm  Compressor Load

 

Group 003
  10.4 bar  Refrigerant Pressure
  39.6 %  Radiator Fan Activation (actual)
  40.4 %  Radiator Fan Activation (spec.)
  OFF  Engine Speed (increase)

 

Group 004: Temperatures
  23.5°C  Outside Temp. Unfiltered
  21.5°C  Outside Temp. Regulation
   -  Fresh Air Intake Temperature
  65.0°C  Coolant Temperature

 

Group 005: Outlet/Footwell Blower Temperature
  6.0°C  Left Outlet Blower Temperature
  5.0°C  Right Outlet Blower Temperature
  13.0°C  Left Footwell Blower Temp.
  18.0°C  Right Footwell Blower Temp.

 

Group 006
  4.0°C  Evaporator Temperature
  15.0°C  Interior Temperature
  0.0  Left Sunlight Intensity (G107)
  0.0  Right Sunlight Intensity (G134)

 

Group 007
     Turbine Voltage (actual)
  12.00 V  Turbine Voltage (specified)
  94.4 %  Turbine Load 
  13.90 V  Voltage (Terminal 30)
 

IMG_0556.JPG

Modificat de hydr0xygen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Compresorul vechi se invartea la mana?

 

Desfa-l si vezi care-i problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se învârte la mâna , și intr-o direcție și in cealaltă, nici ușor ca un rulment dar nici greu. Era fierbinte cand la dat jos, după vreo 35-40 minute cu motorul oprit avea vreo +40 de grade. Daca îl desfac nu știu dacă am ce sa văd, și mai ales sa-l repar!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa-l desfaci in scopuri științifice.

 

Dupa cum arata fulia lui dupa doar 4 ani, corodata, este clar ca cel putin in aceasta nu au fost materiale de calitate.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, atat am putut, surubul de pe fulie e foarte strans. Partea care se invarte,inspre pistoane,  e jumatate galbena restu e neagra, posibil contact imperfect? Si a fasait aer ca atunci cand desfaci o sticla de cola cand am desfacut primul surub.

Pe compresor hella scrie made in china, pe denso scrie germany.

https://share.icloud.com/photos/021X05EVVl96H4FlE-VFplWpw

 

Modificat de hydr0xygen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum arata platoul care misca pistoanele compresorul ala nu prea a avut ulei suficient. O poza cu supapele ai?

Modificat de xmisterx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, "swash plate" are urme vizibile de uzura, ceva la care te astepti la unele cu vechime de peste 10-12 ani.

Pistoanele nu par roase, nici camasile cilindrilor, ramane se te mai uiti tu.

Ce ulei avea service-ul ala de cartier, cat a introdus, cat de bine era calibrat robotul acela...am mai scris.

 

Pare ca a functionat sub stres termic mare.

Bine ca n-a facut span.

Sa ne spui daca functioneaza corect si peste 1 luna, sper sa fie bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK. Service-ul unde am fost ieri și am schimbat compresorul m-a chemat la verificare după 1 săptămâna. Am găsit verificarea de anul trecut, de la “magazinul de cartier” și am avut o umplere de 120 cc ulei, azi le-am zis problema și cum bine ai zis, ca și replica “nu e calibrat de aia indica 120 “. Oricum cine a băgat nu mai lucrează acolo, iar persoana mi-a zis ca e anul compresoarelor, deci ori n-au rulaj ori am fost mai ghinionist.

Modificat de hydr0xygen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau nu au stiut exact cum se monteaza un compresor nou sau sh. Cand schimbi un compresor se introduce in compresor cantitatea de ulei conform fisei tehnice a acestuia iar la umplerea instalatiei cu freon se mai completeaza in functie de tipul instalatiei, in general programele din aparatele de incarcare contin catiatatea de ulei necesara pt fiecare tip de masina. Eu cred ca compresorul montat nu a avut ulei suficient si de aceea sa incalzit in exces.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, hydr0xygen said:

OK. Service-ul unde am fost ieri și am schimbat compresorul m-a chemat la verificare după 1 săptămâna. Am găsit verificarea de anul trecut, de la “magazinul de cartier” și am avut o umplere de 120 cc ulei, azi le-am zis problema și cum bine ai zis, ca și replica “nu e calibrat de aia indica 120 “. Oricum cine a băgat nu mai lucrează acolo, iar persoana mi-a zis ca e anul compresoarelor, deci ori n-au rulaj ori am fost mai ghinionist.

E anul compresoarelor din cauza ca nu le monteaza corect... sau unii cauta freon ieftin si baga de frigider sau chinezesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Astazi s-a stricat Clima, in sensul ca nu mai baga aer rece deloc, s-a oprit brusc, desi cand am plecat cu masina de acasa mergea bine.

A dat si ceva semne in ultimul timp, daca masina era parcata in soare, baga rece dupa 5 min.

I-am facut o diagnoza si la Compresor load am 3.5Nm. Din ce am citit in acest topic pare sa fie electrovalva.

Poate cineva sa confirme sau sa infirme?

Ce cod are electrovalva? Vreau sa caut un pret estimativ.

 

Mulțumesc!

Screenshot_20220628-004254_Gallery.jpg

Modificat de razvann87
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate nu poate nimeni sa infirme sau sa confirma cu certitudine. Spera la ce e mai bun (electrovalva adica), dar fii pregatit pentru ce e mai rau (si aici pot fi multe) ... Singura posibilitate sa testezi electrovalva aia, ar fi sa o dai jos si sa o testezi pe un banc special pentru asa ceva ... dar nu am auzit sa existe ceva de genul. 

 

LE: Codul si pretul electrovalvei depinde de ce compresor ai instalat pe masina. Din amintiri, pretul e undeva pe la aprox. 300 RON. 

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi pentru raspunsul rapid.

Nu ma pricep la mecanica, doar putin cu diagnoza. O sa merg maine la un mecanic care se ocupa cu reparatii de AC.

Inteleg ca soluția ar fi schimbarea electrovalvei si daca totul merge bine, am scapat. Daca nu, varianta cea costisitoare, inteleg ca ar fi compresorul si implicit toata instalatia?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florynbadescu

Salut. La Golf 5, motor 1.4 mpi, cod BUD se aude suierat cand functioneaza AC- climatronic, un zgomot ca de rulment uzat. N-am ajuns la mecanic si nici la diagnoza. Am cumparat masina de curand pentru fiica mea. Problema sigur este de la AC pentru ca daca trec pe ECON se face liniste. Ma gandesc la ventilatorul mic sau la compresor. Alte pareri de la cei care s-au confruntat cu asa ceva? AC functioneaza normal. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Am si eu o problema ciudata cu clima.

Azi am dat drumu la clima a pornit compresorul a băgat aer rece vreo 30 secunde apoi s-au închis clapetele, dar ventilatoarele se auzeau la aceeași putere în spate.

Chiar dacă schimb direcționarea aerului nu mai baga in habitaclu, dar dacă dau ECON închide compresorul si deschide clapetele, iar primul val de aer e rece, deci răcește!

Ce ar putea fi de închide clapetele pe Clima?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!