Jump to content

AC/Climatronic - probleme


Andrew
 Share

Postare recomandată

Salut

Am si eu o problema cu AC la passat 2012, 2.0 TDI. In primavara a inceput sa se auda in interior la pornirea AC un suierat care s-a amplificat in timp. Am zis ca nu mai are freon, am umplut instalatia, totul ok, insa dupa o luna a aparut acel suierat si nu mai raceste. A mai intampinat cineva problema asta? Mentionez ca in ianuarie m-a lasat si bateria, poate are vreo legatura cu schimbatul bateriei. Atasez un video cu simtomele.

Multumesc anticipat.

https://www.youtube.com/watch?v=xqjDq7y2yd4

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, nu are legatura cu inlocuirea bateriei. Verifica cat freon mai ai in instalație

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 09.06.2022 at 16:36, florilar1 a scris:

Cand consumul electric, presiunea si sarcina pe compresor sunt ok dar nu scade presiunea pe joasa, vinovata este valva de expansiune (agata).

Valva este al doilea punct de separatie intre presiunile de joasa si inalta.

 

On 07.06.2022 at 10:54, hydr0xygen a scris:

Adresa 08: Clima automată  (1K0 907 044 BH)

 

14:04:14 Grup 002: compresor
  0.820 A  CurentCompresor (măsurat)
  0.820 A  CurentCompresor (valPrescr)
  1000 /min  compresor- Turaţie
  6.4 Nm  SarcinăCompresor 

 

14:04:14 Grup 003
  11.8 bar  PresRefrigerant 
  48.4 %  e-ventilator (V7) valMăsur
  49.6 %  e-ventilator (V7) valPrescr
  Con.    turaţieRalanti- Ridicat
  
 14:05:02 Grup 004
  36.0*C  TemperaturaExter (nefiltrat)
  28.5*C  TemperaturaExter (filtrat)
            -  Temp. (G89) canalAerIntr.
  72.0*C  Antigel- Temp.
  
 14:04:57 Grup 005
  30.0*C  DuzăPrincipală ST. (G150)
  24.0*C  DuzăPrincipală DR. (G151)
  32.0*C  DuzăPicioare. ST. (G261)
  31.0*C  DuzăPicioare. DR. (G262)
  
 14:04:50 Grup 006
  23.0*C  TempIeşire. Evaporator (G263)
  31.0*C  Temp. Bord (G56)
  840.0  RazeSolare. ST. (G107)
  830.0  RazeSolare. DR. (G107)

 

14:04:14 Grup 007
                ventiAerProaspăt (V2) valMăsur
  12.20 V  ventiAerProaspăt (V2) valPrescr
  96.8 %  SarcinăTurbină 
  13.30 V  Tensiune Terminal 30

Am schimbat valva de expansiune, aceleași simptome. Nelămuriri mai sunt legate de senzorul G89, pe care am înțeles ca unele mașini nu-l au, și de acel ventil V2 la care n-am valoare.

Totuși, am făcut proba pe toate temperaturile, de la LO pana la 29,5 bagă aceeași temperatura, doar pe Hi bagă fierbinte. Astăzi aveam aproape 10 pe Hp, in creștere cu motorul turat, si aproape 6 pe Lp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce valori iti arata senzorul de pe evaporator cu clima pornita?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

31 de grade.

 

loguri la momentul actual 

 

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


                Adresa 08: Clima automată  (1K0 907 044 BH)

18:23:30 Grup 001: General
  0.0  compresor- Decuplare
  800 /min  TuraţieMotor 
  0.0 km/h  Viteză 
  00:00  TimpStaţionat 

 

18:23:33 Grup 002: compresor
  0.815 A  CurentCompresor (măsurat)
  0.820 A  CurentCompresor (valPrescr)
  1000 /min  compresor- Turaţie
  4.5 Nm  SarcinăCompresor 

 

18:23:36 Grup 003
  9.8 bar  PresRefrigerant 
  32.8 %  e-ventilator (V7) valMăsur
  35.6 %  e-ventilator (V7) valPrescr
  Con.  turaţieRalanti- Ridicat

 

18:23:39 Grup 004
  31.5*C  TemperaturaExter (nefiltrat)
  31.5*C  TemperaturaExter (filtrat)
   -  Temp. (G89) canalAerIntr.
  85.0*C  Antigel- Temp.

 

18:23:42 Grup 005
  38.0*C  DuzăPrincipală ST. (G150)
  31.0*C  DuzăPrincipală DR. (G151)
  39.0*C  DuzăPicioare. ST. (G261)
  35.0*C  DuzăPicioare. DR. (G262)

 

18:23:44 Grup 006
  31.0*C  TempIeşire. Evaporator (G263)
  36.0*C  Temp. Bord (G56)
  700.0  RazeSolare. ST. (G107)
  650.0  RazeSolare. DR. (G107)

 

18:23:49 Grup 007
     ventiAerProaspăt (V2) valMăsur
  12.20 V  ventiAerProaspăt (V2) valPrescr
  96.8 %  SarcinăTurbină 
  13.30 V  Tensiune Terminal 30

 

18:23:51 Grup 008
  13.50 V  Tensiune Terminal 15
       
  0.0 %  SemnalAtenuare 
  0.0  VarianăŢară 

 

18:23:55 Grup 009
  Dec.  Luneta- încălz. (măsurat)
  Dec.  Luneta- încălz. (valPrescr)
  Dec.  Confirmare Încălzitor
  0.0  Acţionare Încălzitor

 

18:23:59 Grup 010
  Dec.  solicitare Încălzitor
  Dec.  solicitare încălz.
  Dec.  lampăMarşarier 
  Dec.  Ştergător 

 

18:24:03 Grup 011: e-motor/potmetru pt. clap.Recirc (V113/G143)
  207.0  Potenţiom. (G143) valMăsur
  207.0  Potenţiom. (G143) valPrescr
  55.0  valÎnvăţ (G143) (aerProaspăt)
  207.0  valÎnvăţ (G143) (recirc)

 

18:24:06 Grup 012: e-motor/potmetru pt. clap.Temper. ST. (V158/G220)
  28.0  Potenţiom. (G220) valMăsur
  28.0  Potenţiom. (G220) valPrescr
  28.0  valÎnvăţ (G220) (răcire)
  225.0  valÎnvăţ (G220) (încălzire)

 

18:24:10 Grup 013: e-motor/potmetru pt. clap.Temper. DR. (V159/G221)
  27.0  Potenţiom. (G221) valMăsur
  26.0  Potenţiom. (G221) valPrescr
  26.0  valÎnvăţ (G221) (răcire)
  225.0  valÎnvăţ (G221) (încălzire)

 

18:24:13 Grup 014: e-motor/potmetru pt. Clap.Centrală (V70/G112)
  220.0  Potenţiom. (G112) valMăsur
  221.0  Potenţiom. (G112) valPrescr
  232.0  valÎnvăţ (G112) (bord)
  24.0  valÎnvăţ (G112) (picioare)

 

18:24:16 Grup 015: e-motor/potmetru pt. spaţiuPic-/Clap.Dezaburire (V107/G135)
  28.0  Potenţiom. (G135) valMăsur
  29.0  Potenţiom. (G135) valPrescr
  223.0  valÎnvăţ (G135) (dezaburire)
  29.0  valÎnvăţ (G135) (picioare)

 

18:24:19 Grup 016: e-motor/potmetru pt. Clap.obturare (V71/G113)
  23.0  Potenţiom. (G113) valMăsur
  23.0  Potenţiom. (G113) valPrescr
  222.0  valÎnvăţ (G113) (sus/desch)
  23.0  valÎnvăţ (G113) (jos/înch)

 

18:24:23 Grup 017
  3.0  VariantăVehicul 
  0.0  StarePlafon 
  -------------------------------------------------------------------------------------------------

Si cateva loguri cu motorul turat la 2000, stationand, cand se simte putin mai rece

 

18:31:43 Grup 001: General
  0.0  compresor- Decuplare
  2000 /min  TuraţieMotor 
  0.0 km/h  Viteză 
  00:00  TimpStaţionat 

 

18:31:47 Grup 002: compresor
  0.820 A  CurentCompresor (măsurat)
  0.820 A  CurentCompresor (valPrescr)
  2700 /min  compresor- Turaţie
  2.2 Nm  SarcinăCompresor 

 

18:31:52 Grup 003
  11.0 bar  PresRefrigerant 
  40.4 %  e-ventilator (V7) valMăsur
  41.6 %  e-ventilator (V7) valPrescr
  Con.  turaţieRalanti- Ridicat

Modificat de hydr0xygen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toti senzorii de temperatura par a da informatii corecte,motorasele clapetelor lucreaza toate,compresorul lucreaza,iar cu toate astea evaporatorul are 31 de grade..In mod normal,cand la grile ai 4,5 -5 grade C,evaporatorul are 0.5-1 grad.Presiune prea mare nu ai in instalatie care sa arate ca exista un obstacol pe undeva.Nu ma mai duce gandul decat la valva de expansiune,cea unde intra conductele in habitaclu.Dar habar nu am cum ai putea sa o verifici ca sa n-o schimbi degeaba.Sunt curios daca tevile metalice de ac de pe langa filtrul de motorina au temperatura diferita.Cea groasa trebuie sa fie rece tun,sa aiba bruma pe ea,cea subtire sa fie fierbinte.Dar as putea pune pariu ca atunci cand evaporatorul are 31 de grade,lucrul asta nu se intampla.Ca freonul sa absoarba caldura din evaporator,el trebuie expansionat,adica in acea zona trece din stare lichida in stare gazoasa cu absorbtie de energie termica.De-aia ma gandesc la valva aia de expansiune,poate la nivelul ei,nu se mai vaporizeaza freonul.Rog colegii mai experimentati sa ma corecteze daca gresesc.

 

Modificat de Dan Cristi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am schimbat-o, după cum am menționat , iar săptămâna trecută radiatorul din fata. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din datele pe care le-ai postat, LP-ul e mult prea mare ... compresorul nu face ce trebuie. Presiunea pe joasa trebuie sa fie in jurul valorii de 2-3 bari la un sistem care funtioneaza corespunzator. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Seara și dimineața sau la drum lung trebuie setată la 20-21 grade, altfel e prea rece in mașina . O sa schimb compresorul, alta varianta nu mi-a rămas .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze,am trait cu impresia ca ai schimbat electrovalva de pe compresor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@hydr0xygen, acum ca te-ai lamurit cu clapetele si temperaturile de pe tubulatura, in sensul ca lucreaza si masoara corect, nu mai este nevoie sa le loghezi.

 

La orice loguri clima trebuie sa fie pe Low, pentru a scoate din ecuatie unitatea de climatronic cu logica ei de racire.

 

Mai departe, in log-uri nu vad temp pe evaporator.

Din cifrele pe care le-ai pus se observa ca electrovalva de pe compresor raspunde comenzilor insa cuplul absorbit de compresor este prea mic, cand clima merge la maxim cuplul poate sa urce si peste 8Nm.

 

M-as gandi la fulia de compresor, poate s-a slabit surubul din capul axului si functionand asa (nestrans) s-au barbierit si dintii de pe ambreiajul de protectie (sunt mai moi) astfel ca nu mai antreneaza axul compresorului.

 

La ce service ai fost si ai schimbat atatea piese si nu-si asuma raspunderea pentru nimic?

 

 

Primul radiator de clima s-a colmatat pentru ca initial ai amestecat uleiul PAG original cu POE dintr-un robot de service de cartier si apoi ai continuat an de an sa schimbi freonul si uleiul (ce avea fiecare service acolo) pana s-au format depuneri in radiator.

Supapa de expansiune cum arata?

 

Moartea radiatoarelor de clima este revizia anuala la clima, cu freon de calitate diferita din service-urile de cartier...nu mai spun de ulei, tipurile lui.

In general o instalatie de clima se lasa pe automat si functioneaza intreaga durata de viata a masinii (~10 ani - conform producator) fara intretinere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Dolfinsalut, la grup 6 apare temperatura pe evaporator, testele au fost facute cu clima pe LO si automat turatie maxima la ventilator, deoarece e foarte cald in masina. 

Citat:

18:23:44 Grup 006
  31.0*C  TempIeşire. Evaporator (G263)
  36.0*C  Temp. Bord (G56)
  700.0  RazeSolare. ST. (G107)
  650.0  RazeSolare. DR. (G107)

Eu cand accelerez masina, creste presiunea in instalatie, creste turatia la compresor, dar scade cuplul.
 

Citat:

18:23:33 Grup 002: compresor

  0.815 A  CurentCompresor (măsurat)
  0.820 A  CurentCompresor (valPrescr)
  1000 /min  compresor- Turaţie
  4.5 Nm  SarcinăCompresor 

----------------------------------------------

18:31:47 Grup 002: compresor
  0.820 A  CurentCompresor (măsurat)
  0.820 A  CurentCompresor (valPrescr)
  2700 /min  compresor- Turaţie
  2.2 Nm  SarcinăCompresor 

 

Schimburile de radiator si supapa de expansiune le-am efectuat din ''auzite'' de pe forum sau din surse proprii, deoarece nimeni nu isi asuma sau are cunostinte despre frigotehnie la masini, raspunsul tuturor celor intrebati a fost ca si rezolvare compresorul, eu avand hella de doar 4-5 ani m-am incapatanat sa-l schimb. Toate schimburile de freon/ulei s-au realizat la acelasi robot de AC auto, magazin de piese auto, unde am avut "convingerea" ca buteliile comercializate sunt conforme, firma fiind pe piata din 2006.

 

Supapa de expansiune arata fix ca cea noua, aceeasi pozitie pe interior, si ceva lichid verde pe ea.

 

Masina mea fiind cumparata de mine personal din 2007 de noua, m-a tinut mai bine de 10 ani fara investitii majore.

Deci o sa schimb compresorul cu unul mai ieftin tip Valeo sau NRF, decat sa investesc intr-un compresor Hella de aproape 400 €.

Modificat de hydr0xygen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze, n-am vazut temperatura pe evaporator pentru ca ai interfata in romana si nu sunt obisnuit, imi "sar" ochii peste randuri.

Oricum, nu este necesar sa lasi ventilatia la maxim cand loghezi, doar cand instalatia functioneaza si vrei sa observi daca "tine" temperatura pe evaporator la flux mare de aer.

 

Pana sa ajungi la schimb compresor verifica ce ti-am spus, surubul si ambreiajul compresorului.

Turatia compresorului pe care o vezi pe interfata este calculata de calculatorul de clima pe baza turatiei motorului, ea nu este masurata de vreun senzor, de asemenea si valoarea cuplului este obtinuta tot dupa o formula de calcul (presiuni instalatie, comanda electrovalva, etc). 

 

 

Lichidul verde de pe supapa veche de unde era?

Ai avut vreodata substanta de contrast pentru AC? pentru ca si acestea am inteles ca mai colmateaza radiatoarele.

 

Daca a cazut compresorul trebuie sa studiezi de ce; pentru ca daca a facut span trebuie sa schimbi din nou radiatorul, supapa expansiune, filtrul uscator la care adaugi spalare instalatie.

Nu poti pune un alt compresor fara o investigatie, altfel span-ul va roade si din compresorul nou si in 1-2 ani cade si el.

 

De ex. compresoarele OE de productie Delphi se stie ca nu fac span, se mai rup pistoane, dar se repara (se iau piese de la altul), insa Sanden, Zexel si Denso pentru cei de la service-urile de AC este clar, 100% span.

 

Investigheaza cu atentie problema, nu te arunca la schimb compresor pur si simplu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13 hours ago, hydr0xygen said:

Azi am schimbat-o, după cum am menționat , iar săptămâna trecută radiatorul din fata. 

Electrovalva de pe compresor nu lucreaza cum trebuie.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@hydr0xygen Eu am scris in general:

"Cand consumul electric, presiunea si sarcina pe compresor sunt ok dar nu scade presiunea pe joasa, vinovata este valva de expansiune (agata).

Valva este al doilea punct de separatie intre presiunile de joasa si inalta."

La tine se observa ca la acelasi consum de 0.820A (de fapt e consumul pe electrovalva) ai sarcini pe compresor atat de 4.5 Nm cat si de 2.4 Nm. Cand ai consum maxim de curent ar trebui sa se mentina si cuplul maxim. Al Bundy are in mod logic dreptate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, numai ca poate fi electrovalva sau nu si din pacate eu nu stiu o metoda prin care sa poti diagnostica asta, daca stie cineva il rog sa posteze. Adica exista sansa sa inlcuiesti electrovalva si dupa problema sa nu se rezolve, moment in care trebuie inlocuit compresorul cu totul. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar nu-mi pare rău ca am schimbat radiatorul și supapa de expansiune, oricum trebuiau schimbate odată.  Cât despre electrovalva, fiind aproximativ 400 de lei iar un compresor nou 700+, o sa aleg compresorul, asta după ce găsesc o firma care face și spălări ale instalației.

De curiozitate, astăzi dimineața conducta groasa era foarte rece iar ce-a subțire era la temperatura de afara, iar in mașina era puțin rece fata de normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e foarte scumpa o spalare, din pacate...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@hydr0xygen, daca ai span spalarea instalatiei fara sa schimbi din nou radiator si valva expansiune nu te duce nicaieri.

 

Verifica ce ti-am indicat, uita-te, cu masina pe elevator, cum/daca se invarte axul compresorului in sarcina.

 

Electrovalva nu se poate verifica daca functioneaza corect, in procedura de diagnoza se poate insera un osciloscop pe cablul de comanda al acesteia si se masoara latimea impulsurilor si perioada de repetitie a lor cand este in sarcina, asta pentru a vedea daca unitatea de clima comanda cu adevarat ce se seteaza pe display.

De regula daca consumul de curent actual este identic cu cel specificat putem considera ca functioneaza corect, mai ales daca are doar 1 an.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Compresorul are 4 ani fără alte intervenții,  radiatorul are 1 săptămâna iar valva expansiune are 1 zi de când au fost montate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Dolfin "De regula daca consumul de curent actual este identic cu cel specificat putem considera ca functioneaza corect".

Nu, arata doar ca bobina electrovalvei este ok dar nu si ca mecanic deschide/inchide ok. Este o valva care sunteaza refularea si aspiratia compresorului. Cand curentul pe ea este de 0.82A aspiratia ar trebui sa fie complet izolata de refulare, compresorul ar trebui sa functioneze la capacitate maxima iar cuplul compresorului ar trebui sa se mentina la maxim. 

Modificat de florilar1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@hydr0xygen, daca se dovedeste ca problema este de la compresor si daca a facut span, radiatorul/supapa poate sa aiba si 1h de functionare, sunt compromise.

Unele service-uri de AC spun ca accepta si spalare supapa de destindere, pe raspunderea utilizatorului, altii nu accepta din start o asemenea lucrare.

 

@florilar1, sunt de acord cu ce spui, insa chiar si o electrovalva de pe Alibaba cred ca rezista mai mult de 1 an.

Faptul ca nu absoarbe cuplu la capacitate maxima ma duce cu gandul la ambreiaj declansat sau, daca face ceva ceva racoare in unele instante, slabit surubul de la ambreiaj sau dintii tociti la acesta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiam ca astea cu electrovalva au doar cuplaj elastic. Daca are ambreiaj atunci poate fi si din ambreiaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se gaseste ca piesa de schimb cu numele de ambreiaj, dar este un cuplaj elastic, asa cum spui.

Cam asa arata, va puteti da seama si cum poate sa declanseze.

Dintii din interior se mananca daca surubul din capul compresorului se desface.

image.thumb.png.ec50e588f1a1d3c4e0dff337d383070c.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sistemul asta de "ambreiaj" nu are legatura deloc cu un ambreiaj care cupleaza/decupleaza.Asta e un element care ramane fix atat timp cat axul compresorului nu intampina o rezistenta mai mare decat a fost construit sa functioneze.Mai degraba,e un element de siguranta,care atunci cand se blocheaza compresorul datorita unui defect mecanic,sa se rupa si sa decupleze fulia de axul compresorului,salvand astfel cureaua de accesorii,distributia,motorul..Sunt si compresoare care au atat ambreiaj electromagnetic(ala clasic) cat si electrovalva care ii comanda cat si cum sa comprime freonul.

 

Modificat de Dan Cristi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!