Jump to content

Skoda Octavia 3 1.4 TSI - Argintiu Briliant


tetea

Postare recomandată

Salutare dragi colegi forumisti, :)

 

Dupa 10 ani de condus diesel (focus 1.8tdci si toledo 5p 1.9 tdi) a sosit momentul sa trec la benzina 1.4 TSI @ 150cp, Skoda Octavia 3, comanda data pe 31.07.2017, fabricata pe 19.09.2017, asteptat Rabla si ridicat pe 24.10.2017.

Dupa o plimbare pe la toti dealeri Skoda din Bucuresti, unde am ajuns la concluzia ca majoritatea nu vor sa vanda... Imi spun ca ma suna sau altii ca imi trimit pe mail nu stiu ce oferta si...nimic, ii sun eu sau trimit email si imi raspund dupa 2, 3 zile...

De exemplu o tanti de la un dealer, nu vreau sa-i dau numele, cand am intrebat-o ce discount imi ofera, a inceput sa repete ca un robot, eu primesc doar 70 de lei din vanzarea unei masini si imi tot repeta asta, parca eu venisem sa o intreb cat are salariul. 

La alt dealer tot o tanti draguta care mi-a oferit masina pentru test drive, dupa cateva zile de schimb de telefoane si email-uri, am sunat-o sa ii spun ca azi vreau sa dau avansul si de alt dealer am o oferta la fel ca a ei. A spus ca nu poate mai mult si sa mai ma gandesc. M-am dus la Brady unde a mai pulsat ceva si am semnat acolo.

A doua zi ma suna tanti din nou si cand a auzit ca am dat avansul la alt dealer,  m-a certat rau de tot, parca era mama, cum mi-am permis eu sa fac asa ceva, ea mi-a oferit masina pentru test drive... :biggrin:

Dupa cum am spus, intr-un final am semnat cu Brady, mai exact cu Laurentiu pe care il recomand cu incredere.

 

Masina este varianta de echipare Style, culoare Argintiu Briliant, cu urmatoarele dotari:

 

  • Blocuri optice spate TOP LED
  • Faruri cu tehnologie LED cu functie AFS si instalatie de spalare a farurilor
  • Kessy
  • Radio MP3 Bolero MIB2
  • Senzori parcare fata/spate
  • Smartlink
  • Maxi DOT color
  • Airbag-uri spate
  • Incalzire scaune spate + conexiune USB
  • Oglinzi pliabile electric cu iluminarea spatiului de intrare in masina si efect antiorbire
  • Parbriz incalzit
  • Comanda vocala
  • Duze stropitoare incalzite
  • Elemente protectie sasiu
  • Front Assistant
  • Spatare scaune fata
  • Stergator luneta
  • Volan sport
  • Jante Velorum 16"

 

Prima impresie, dupa aproape 200 km de mers prin Bucuresti, este foarte buna, silentioasa, incapatoare, multe dotari/setari care trebuie sa ma obisnuiesc cu ele :)

Foarte incantat si de motor, imi pare suficient de puternic pentru ce vreau eu, abia astept sa termin rodajul sa vad ce poate. Raspunde prompt la comenzi si se simte puterea chiar de la turatii mici de 1500rpm. Foarte rapid ajung la 50-60 km/h, asta fara sa o fortez sau fara sa trec de 3000rpm.

In urmatoarele zile sper sa fac un drum mai lung si sa revin cu mai multe detalii despre cum se comporta la drum lung si mai multe poze.

Am montat folie pe Bolero si as dori o recomandare unde pot monta folie pentru faruri si proiectoare? Locatie, pret si daca sunteti multumiti, in mesaj privat.

Multumesc.

 

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

9.jpg

10.jpg

Link către comentariu

Felicitari pentru masina si sa te bucuri de ea fara probleme :) Dotarile sunt fix ce trebuie, eu unul le simt lipsa (oglinzi pliabile electric si faruri si stopuri LED)

Iti trimit PM maine dupa ce montez folia pe faruri si iti zic cum lucreaza baietii

 

Link către comentariu

Go Tetea ! Si la mai multe 1.4 TSI-uri noi pe forum.

- Confirm si eu pataniile tale cu dealerii. Tot la Brady am ajuns, sau mai bine zis am revenit.

- Folie am pus de la Detailing Auto Concept. Sunt chiar pe Iuliu-Maniu mai spre Auto Soft. Fara probleme pe 3 masini.

- Jante & cauciucuri de iarna nu pui ?

- Daca ai drum prin AFI si ai intrebari despre masina, da-mi de stire.

Link către comentariu

@Mask001 multumesc!

@vdragos bugetul a fost limitat si l-am depășit destul de mult :). Am tot configurat si pana la urma renunțat la jantele de 17 Denom în favoarea altor opțiuni pe care nu le pot pune mai târziu. 

@Doc Morelli multumesc, o sa dau o fuga pana la ei zilele următoare.

Am luat cauciucuri Nokian WR4 (am avut si pe fosta masina si am fost multumit de ele) si le-am pus deocamdată pe jantele cu care a venit masina.

O sa iau Alcar cum ai tu dar astept si Black Friday poate gasesc vreo oferta pe superskoda.

As avea cateva întrebări, azi sau duminică sau in alta zi, vorbim pe privat.

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

@Razvione multumesc.

 

Intre timp masina a primit folie pe faruri si proiectoare de la Detailing Auto Concept.

Km au ajuns la 1200, am fost cateva zile la munte, mai exact Bucuresti, Brasov, Sighisoara, Sibiu, Brasov, Bucuresti. Inca nu am depasit 3000rpm, masina s-a comportat exemplar, stabila, slientioasa, cu un consum destul de bun.

Ce ma deranjeaza este lagul (lipsa de putere) in viteza a doua, intre 1000rpm - 1400rpm. Este o senzatie aiurea, apas pedala si 2, 3 secunde nu se intampla nimic. Mi s-a intamplat de cateva ori cand incercam sa schimb banda si aveam nevoie de putin zvac.

Am condus si pe timp de noapte unde am avut ocazia sa testez si farurile LED. Pot sa spun ca este diferenta destul de mare intre halogen si LED-uri, lumineaza foarte bine drumul, mai ales faza lunga.

Cu ocazia asta am constat ca nu am Intelligent Light Assistant, adica nu comuta singur faza scurta cu faza lunga. In configuratorul Skoda scrie Light Assistant ca dotare serie pentru varianta de echipare Style.

Adica am un asistent de lumini dar nu il am pe ala inteligentul?! Poate ma lamureste cineva ce este Intelligent Light Assistant vs Light Assistant, in manual nu am gasit.

Multumesc.

 

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

Link către comentariu

Bravo! S-a stapanesti sanatos! Misto cu scaunele spate incalzite, cand am dat eu comanda nu mergea decat cu priza de 220 si am zis ca nu... in fine, micile regrete de :dupa: :) 

Intelligent Light Assist  comuta automat faza lunga-scurta in functie de ce detecteaza o mica camera montata in oglinda.

Light assistant "normal" aprinde farurile pe timp de ploaie, la intuneric.

Link către comentariu

Pentru acceleratii mai serioase trebuie sa tii motorul intre 3000 si 5000. Este totusi un 1.4 si turbo-lag-ul se simte. Oricum, o sa iti placa din ce in ce mai mult motorasul, mai ales dupa ce treci de 4-5000 km.

Link către comentariu

@SwatKat multumesc.

In legatura cu Light Assistant ai dreptate. Am sunat azi la dealer si mi-a spus acelasi lucru. Am asistentul de lumini dar nu il am p-ăla inteligentu'. :)

@Doc Morelli destul de aiurea cu lagul ăsta, trebuie să mă obișnuiesc.

În rest masina imi place foarte mult, în fiecare zi imi fac de ducă, nu-mi vine sa ma dau jos de la volan.

Link către comentariu

Sa te poarte cu grija si noroc, foarte frumoasa si bine echipata. Motorizare reusita, in momentul  de fata si eu tot asa ceva as lua. Dar din pacate iarasi mi s-au blocat ochii pe o alta noua reducere de costuri al concernului VAG (Skoda-Seat etc. ) , scuza-ma dar intotdeauna observ asa ceva, si anume ca acumulatorul nu mai are capacul acela facut din acea pasla termorezistenta si izolatoare.... Iarasi un castig de un euro doua per masina, fara sa trebuiasca sa reduca nici macar un cent din pretul masinii. Cu tendinta asta in 10 ani nici macar izolatie nu mai pun pe sub masina, ca oricum nu se vede si de ce sa tina mai mult de 5 ani caroseria...oricum primul proprietar il va vinde pana atunci.  In rest frumoasa foc si mie personal O3 FL imi place mai mult ca si cel de inainte care avea o fata fara personalitate si foarte stearsa. 

Link către comentariu

Aceasta nu este arie de versus.

Va rog sa ramaneti on topic: masina colegului nostru.

Multumesc.

Link către comentariu

Asa a venit masina, fără capacul acela. Azi trebuie să ajung la dealer sa iau CIVul si revin cu detalii.

Link către comentariu

Am fost la dealer si am luat CIVul, l-am întrebat de capac si nu stia nimic. A ramas ca se interesează...

M-am uitat la una din showroom si nu avea nici aia. :mellow:

Am vorbit cu un coleg care a ridicat masina in aceeași săptămână cu mine, aceeași motorizare si nici el nu are acel capac.

Este clar ca s-au gandit sa mai facă ei o economie de 1, 2 euro la mașina. Mi-e frica sa ma uit pe sub mașina, cine stie ce plastice lipsesc si de acolo. :)

Modificat de tetea
Link către comentariu
  • 7 months later...

Salutare,

Nu am mai postat de ceva vreme aici, intre timp masina a implinit zilele trecute 10.000 km si m-am gandit sa scriu cateva impresii si cateva poze.

Din Aprilie am trecut la jante pe 17 Denom cu anvelope Goodyear. Masina a devenit mai stabila pe curbe, un pic mai rigida, parca si consumul a crescut putin insa arata foarte bine. :) Jantele cu care a venit masina, Velorum pe 16, le voi folosi cu cauciucurile de iarna.

La aprox 3 luni de cand aveam masina, m-am trezit cu un mare bolovan aruncat de cineva dupa trotuar in bara fata partea dreapta (se vede in poza). Am cumparat de la reprezentanta kit-ul acela de vopsea si lac dar inca nu l-am folosit.

Pa la 3000 de km masina nu mai tragea cum trebuie, parca avea 80 CP. Am vrut sa fac programare la service dar inainte am cerut cateva sfaturi si mi s-a spus ca este posibil sa fie de la benzina.
De cand am masina am bagat doar benzina de 100 de la MOL sau OMV. Tocmai facusem plinul de la MOL cu EVO 100 Plus, dupa ce am consumat benzina de la MOL am bagat de la OMV si nu am mai avut probleme de atunci.

Ornamentul negru lucios din jurul schimbatorului de viteze este plin de zgarieturi cu totate ca am avut grija si nu am lasat pe cei de la spalatorie sa se atinga de bord. La fel de zgariate sunt si ornamentele negre de la usi, din exterior.

Front Assist merita toti banii, atat in oras cat si in afara. Chiar duminica eram pe A2, destul de aglomerat, cei din fata au franat brusc si FA mi-a furat pedala de sub picior cu toate ca eram pe faza dar a fost mai rapid. :)

Apropo de FA, tot zilele trecute eram pe un drum de tara destul de ingust si a trebuit sa intorc. Am inceput sa fac manevre inainte si inapoi iar deodata masina a franat brusc. Prima data nu mi-am dat seama ca a franat ci am crezut ca am lovit un stalp sau un pietroi, mi-a stat inimia :) cand imi arunc ochii pe Bolero scria cu rosu ceva legat de frana dar nu am apucat sa citesc tot. Am coborat din masina m-am uitat in stanga, in dreapta, nu era nici o lovitura sau zgarietura, atunci mi-am dat seama ca masina franase singura, era iarba inalta si ceva bolovani in spate.

Cum spuneau si alti colegi, directia trebuie corectata destul de des pe autostrada mai ales daca bate vantul din lateral.

Farurile cu Led-uri sunt excelente mai ales faza lunga. La faza scurta mi se pare ca bate prea jos la viteze de autostrada, in oras este ok. Cand ma duc sa fac revizia ma gandeam sa le cer un reglaj. La telefon au spus ceva de 60 sau 80 de lei. Nu ar trebui sa se faca pe garantie?

M-am hotarat ca reviziile cu ulei si filtre sa le fac la fiecare 10.000 km iar zilele urmatoare urmeaza sa merg la Brady. La ulei ma gandeam sa merg pe cel original VW.

Tot la Brady am vazut ca au o oferta pentru Igienizare Aer Conditionat la 60 lei. A facut cineva? In ce consta?

De la superskoda am cumparat cele doua amortizoare pentru sustinerea capotei, husa din piele pentru cotiera si covorasul din cauciuc peste tunelul din spate.


Imi place sa o conduc la fel ca in prima zi mai ales la drum lung. Am tot plecat la mare si la munte iar de multe ori plecam dimineata si ma intorceam seara. Cu fosta masina nu eram adeptul excursiilor de o zi.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

7.jpg

8.jpg

9.jpg

10.jpg

11.jpg

Link către comentariu

Salut,

Felicitari pentru cum intretii masina. Daca vrei sa tii masina long-tem, este foarte bine sa ii faci reviziile la ~10k. Daca mai mergi si la Brady, ai posibilitatea sa alegi dintre 4 uleiuri. Lasa Castrolul "original VW" si mergi pe Mobil 1. Este o alegere mai buna.

Referitor la benzina, eu am trecut de la Petrom 98 la Rompetrol 98 si motorul este putin mai silentios. Pierderi de putere nu am avut cu nicio benzina.

Cu farurile LED, am verificat si eu la revizie, asa bat si la mine. Astia sunt parametrii de functionare.

Link către comentariu

ce sunt acele 3 tuburi negre de la motor care arata ca un nai?

misto amortizoarele de la capota, pacat ca nu sunt standard. oare se potriveste carcasa de baterie de plastic ce este montata pe vw, sa pui la tine?

vad ca au renuntat la stropitorile montate in capota si le-au facut loc pe grila de plastic de la stergatoare.

husa de cotiera nu imi place :(

 

Link către comentariu
4 hours ago, Muale said:

ce sunt acele 3 tuburi negre de la motor care arata ca un nai?

 

Interesanta observatie! Par a fi niste rezonatoare Helmholtz pe admisie, cel mai probabil pentru acustica.

Link către comentariu

Alea 3 tuburi au toate motoarele noi tsi de 1.2-1.4 din ce stiu eu (eu pe 1.2T am). Mi-am pus intrebarea ce sunt dar mereu am uitat sa caut, mersi @ihlades de lamuriri

Am cautat acum si nu am reusit sa gasesc ceva exact referitor la cele 3 chestii pe net

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!