Jump to content

The future is now! E-Up!


Rave

Postare recomandată

Treaba asta cu incalzirea/racirea remote mi se pare si mie foarte buna. Pe cele otto merge un webasto si cu telecomanda GSM devine o placere iarna

Link către comentariu

incalzirea nu e instantanee? adica ceva rezistenta electrica in bord, nu radiator cu antigel.

daca pornesti cu 5 minute inainte (si la cat de mica e masina) + parbriz incalzit ai plecat imediat.

daca sta in priza la munca, mai dai drumul din cand in cand sa nu stea zapada pe ea, la iarna :)

Link către comentariu
14 hours ago, Rave said:

Update:

A mers! Cand am ajuns la masina era cald! :)

E drept, ma asteptam la asta pentru ca atunci cand am setat asta eram in masina, telefonul era conectat prin bluetooth si mi-am imaginat ca odata data comanda nu ar avea de ce sa nu mearga.

Testul important l-am facut, insa, mai tarziu. In timp ce stateam linistit in casa, si masina statea inchisa si parcata, am pornit climatizarea si... a mers!!

F13A0955-75D8-4B74-8642-1E3D3C5C00B6.thumb.jpeg.3bdeadf33abacb70bbd57c04d67dd9b5.jpeg

Dar sa poti sa faci asta gratis (bine, timp de un an de zile...), si mai ales fara sa fi fost informat despre asta, mi se pare genial! 

 

Si dupa ce trece un an, cat te va costa? sau pui tu alt sim cu net?

Link către comentariu
2 hours ago, imads said:

@Rave Ai idee daca la masina pe care o ai e doar incalzire stationara sau si racire?

Nu e incalzire stationara, cel putin nu in definitia clasica a ei. Porneste direct AC-ul, care e alimentat din baterie, si se poate seta orice temperatura. 

1 hour ago, Muale said:

incalzirea nu e instantanee? adica ceva rezistenta electrica in bord, nu radiator cu antigel.

daca pornesti cu 5 minute inainte (si la cat de mica e masina) + parbriz incalzit ai plecat imediat.

daca sta in priza la munca, mai dai drumul din cand in cand sa nu stea zapada pe ea, la iarna :)

Nu stiu exact cum se face incalzirea, banuiesc ca e o rezistenta ceva sau poate doar AC-ul, n-am idee...

Masina nu sta in priza la munca, mai intru cateodata sa incarc dar, practic, n-am loc de parcare inauntru. :( 

51 minutes ago, blacka said:

Si dupa ce trece un an, cat te va costa? sau pui tu alt sim cu net?

Alt sim nu pot sa pun pentru ca nu am acces la el, nici macar nu stiu unde e sim-ul respectiv, si cum chestia asta se face prin server-ul lor trebuie sa fie ceva de la ei, banuiesc. 

Stiu ca exista un abonament dar nu stiu exact cat costa. O sa ma interesez ca e utila chestia asta.

Consumul nu cred ca e diferit la incalzirea in timp ce masina e parcata fata de atunci cand e in mers pentru ca, din ce stiu eu, masina nu are vreo metoda de a capta caldura de la baterii, cum are i3-ul de exemplu, si cred ca se bazeaza doar pe AC sau rezistenta sau ce-o avea ea sa incalzeasca.

Si, atata timp cat nu e vreo diferenta majora la consum, prefer sa ajung la o masina calda decat la una rece, chiar daca se incalzeste repede...

Daca masina sta la incarcat, inauntru sau afara, este chiar recomandat sa fie pre-incalzita pentru ca asa consuma direct de la priza si reduce consumul in mers ceea ce duce la o autonomie mai buna. 

Modificat de Rave
Link către comentariu

Vai ce surprize plăcute: să te reîntorci, să iei o electrica ...

Bravo, felicitări.Esti fantastic. Chiar dacă nu ai menționat explicit nicăieri, sunt convins că a cântărit și latura ecologica/civică, motiv pentru care fac o reverență până în pământ, de'mi trosnesc toate oasele :)).

Eu iau în calcul, peste vreo 4-5 ani, când lucrurile vor fi mai mature, să îmi iau un Scirocco electric, iar pentru Maur să fac un garaj muzeu :)).

În altă ordine de idei, din iunie sunt și eu electric: tramvai. Fac 35 de min pana la srv cu 50 de lei luna. Si nu plătesc Casco, RCA, revizie ... Si fac și mișcare. Iar Poolak'ul sta la parcare subterana. E forța :)).

Vrei ornamentele alea pentru pedale?

Link către comentariu

Nu face reverente ca partea eco nu a fost un factor decisiv... A fost unul dintre plusuri, da, dar din pacate nu am ajuns inca acolo unde sa devina chiar un factor decisiv...

Cu ornamentele nu am ce face ca eu am nevoie de ornamente pentru DSG. Poate doar cea de la acceleratie sa o probez sa nu dau comanda si sa descopar ca nu se potriveste...

87F6C6E5-2FB9-453B-B017-888DF490F716.thumb.png.8bf2543bd4f3f8a579b22e11bbc35749.png

Acum sper doar sa nu tratez masina ca pe restul lucrurilor electronice pe care constant uit sa le incarc :))

Deocamdata stau bine la capitolul incarcat, inca nu am ajuns in pana prostului :))

F4B716E1-C71B-4A10-AC88-D7DC0D692E30.thumb.jpeg.52c7a8ff31f24c967aa7fb38a78d1397.jpeg

5260F605-7478-44A9-BB3A-8BF037793FAB.thumb.jpeg.89d02148bdadd96491184ba4b2f4d933.jpeg

3596A17F-39D3-4E9F-A288-57A27FE15BCB.thumb.jpeg.f278dad732e2b4034945a5f6aae3ed6c.jpeg

46AC65E0-5D62-4E37-9FEA-31B5D17605B6.thumb.jpeg.1e8534c91058e3c53af4ed0201c94320.jpeg

Link către comentariu

daca ploua pe prizele alea, totul ok?

cu iphone e normal, 98% dintre utilizatori cauta cablu sa incarce si in toate screenshot-urile gasite pe net toti au sub 10% baterie.

probabil e ceva specific apple? :))

 

la asta nu mergi pe vapori, mergi pe electroni.

avand in vedere cat costa un cablu de incarcare (are ceva sistem de protectie anti-furt?) cred ca "bajetii" ar trebui sa se reprofileze ;)

olx:" vand cablu incarcare rapida folsvagen, nota 9/10. il dau ca am vandut masina)

Link către comentariu

Problema e la prelungitor, da. Pe “redresorul” ala imi arata sa nu-l bag sub apa, dar n-ar trebui sa fie o problema daca ploua pe el... cel putin asa cred. :))

Masina se poate lasa la incarcat si pe ploaie si mufele, cea din masina si cea din statie, sunt destul de bine acoperite cat sa nu intre apa in ele. Si odata ce incepe incarcarea cablul se blocheaza si nu mai poate fi scos. Nu stiu daca se deblocheaza cand se termina incarcarea sau doar cand se deblocheaza masina, o sa verific...

La astea de 220 cred ca e o problema... Dar ele au fost gandite, cred, pentru a fi folosite intr-un garaj, curte sau ceva oarecum sigur... ca nu prea lasa nimeni un prelungitor pe strada 10 ore cat dureaza incarcarea...

F791190C-9C0F-4052-ADC3-214CBBCDADDA.thumb.jpeg.b55d7e5ab98027fbb3939c0172189b97.jpeg

Aici nu stiu cum vine... Privesc eu in trecut sau ea catre viitor?! :))

Link către comentariu
acum o oră, Rave a scris:

Deocamdata stau bine la capitolul incarcat, inca nu am ajuns in pana prostului :))

Dar si cand ramai o sa fie problema ca nu iei curent cu cabluri de la alta baterie :D 

Link către comentariu

M-am gandit la Conti TS860. Am 850 pe Leon si sunt foarte multumit de cum se comporta. Nu neaparat pe zapada, desi isi fac treaba suficient de bine, dar pe carosabil ud merg si, mai ales, se opresc de parca e uscat. 

Si cum strazile sunt mai mult ude iarna, in afara de 2-3 zile cand sunt pline de zapada, tind sa prioritizez lucrul asta. Ma refer la strazile principale, evident, printre blocuri nici viteza nu atat de mare cat sa merite cauciucuri cu tinte sau altele...

Nu ca ar fi proaste pe zapada, ca n-am avut probleme cu ele pana acum si s-au comportat mai bine decat ce am mai condus, dar acolo cred ca sunt variante mai bune, Nokian poate...

Link către comentariu

Sau mai bine nu, citeste pe topicul de anvelope de iarna sa nu facem offtopic aici (nokian a fost prins cu alte anvelope decat cele vandute in teste).

 

Recomand ts860, sau altceva, nimic de la nokian.

Link către comentariu
4 hours ago, qwk said:

Iti recomand Nokian WR D4 sau A4

 

3 hours ago, deenman said:

Recomand ts860, sau altceva, nimic de la nokian.

O sa raman la TS860 pentru ca au iesit cele mai bune in cam toate testele: 

“The Continental WinterContact TS850 was largely unbeaten in its four year life, so it is no surprise the new TS860 once again dominates the test, winning on snow, in the wet, lowest fuel use, best comfort, and scoring extremely well in the dry.

The new Nokian WR D4 also continues where the WR D3 left off, scoring extremely well on snow and in the dry. Compared to the best winter tyres on test, the WR D4 lacks a little in the wet, but it's still one of the best winter tyres on test.”

Am 850 si sunt extrem de multumit cum se comporta asa ca alegerea noului model, care cica e si mai bun, e simpla. Si diferenta de ~100 de lei pe set, la 205/55/16 ca 165/65/15 nu am gasit Nokian, nu e suficient de mare cat sa ma faca sa ma razgandesc. 

3 hours ago, Ebi said:

   Daca vreodata vei fi nevoit sa folosesti un prelungitor tip tambur ca vrei sa o incarci de la apartamentul tau, sa stii ca trebuie derulat complet cablul de pe tambur chiar daca nu ai nevoie de toata lungimea cablului. Derulat este un fir lung de o anumita rezistenta, iar rulat este o bobina care are o rezistenta suplimentara si chiar se poate incalzi foarte tare plus pierderi mari de putere.

Acum pentru cauciucuri de iarna avand in vedere ca nu mergi la sky cu ea si o vei folosi intr-un oras de campie,  cu asfalt si serviciu de curatare strazi, orice marca este buna. Cuplu ai arhisuficient, cauciucurile sunt f. inguste  exact ce se recomanda iarna, greutate are, nu cred sa ai vreo problema. 

Stiam de faza cu prelungitorul si chiar se recomanda sa nu incarci de la prelungitor tambur datorita riscului foarte mare. 

De cauciucuri bune am nevoie fix din cauza cuplului mare. Acum, daca accelerez tare de la 10-20 km/h, masina rupe aderenta. Rau! La iarna trebuie sa fiu destul de temperat... ;) 

3 hours ago, megamotoreta said:

Dar iarna,la -20 grade, mai rezista bateriile? sau trebuie sa incarci cu curent  cu alt voltaj, cum alimentam noi cu benzina de 99-100?!

 

2 hours ago, yeeeeman said:

Voltajul e acelasi, iar bateriile nu sunt chiar expuse direct la intemperii ci se afla intr-o capsula izolata sub podea.

Referitor la temperaturi extreme, in primul rand acestea apar doar cateva zile pe an la noi, deci e cam irelevant ce se intampla.

Compotamentul acumulatorilor li-ion la temperaturi extreme (sub -30 de grade) este destul de bine studiat si ce este important de mentionat este faptul ca nu se distrug peste noapte insa nu e recomandat sa lasi masina sa stea o luna nefolosita, spre exemplu. Desigur, chiar si in utilizare constanta, la temperaturi foarte scazute o sa se reduca autonomia si rata de descarcare in sarcina va scadea rezultand o putere mai mica.

Nu stiu cum e la e-Up, insa bateria nu cred ca are un sistem automat de incalzire/racire, insa alte marci au asa ceva, adica indiferent de temperatura de afara, temperatura bateriei este mentinuta automat in niste limite recomandate, prelungind astfel durata de viata.

A explicat foarte bine @yeeeeman  Bateriile nu patesc nimic nici la temperaturi mici, mai ales daca se merge cu masina. Autonomia scade, incarcarea e ceva mai grea dar nu e ceva chiar de speriat... Cand creste temperatura totul revine la normal

Link către comentariu

Bun, o sa incep cu concluzia: genial!

Masinuta asta este foarte tare, este absolut perfecta pentru oras.

Mersi @Rave pentru ocazia de a conduce asa ceva. 

Compar cu Zoe si spun ca sunt 2 lumi diferite: croisantul iti arata din start (vizual si auditiv) ca vei avea parte de o experienta noua, diferita, in timp ce eup-ul te minte inclusiv pana in momentul in care te urci la volan si dai la cheie :))

E-up e doar un pas, insa e primul pas catre un viitor full electric. :)

 

IMG_20171028_191644-1587x1190.jpg

Link către comentariu

Si o poza si de la mine cu o masina in adevaratul sens al cuvantului si o...de fapt nu, un... gadget pentru care ai nevoie de permis :))

4527145B-4141-4BC3-B196-B1B38C37E6AF.thumb.jpeg.0a85ffc7293af5c366dfca9fdb370331.jpeg

Link către comentariu

@Dun e misto insa inainte de orice altceva e diferit. Plus ca am descoperit ca poti sa conduci in oras fara sa atingi frana de serviciu ceea ce este cu adevarat...special :D

@Rave sunt masini si jucarii, sa stii ca nu de putine ori vreau o jucarie si duc dorul Leonului. 

Link către comentariu
  • cristi511 a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!