Jump to content

The future is now! E-Up!


Rave

Postare recomandată

edit (si imbunatatit :D )

deci @Rave - te-am vazut aseara cand faceai stanga dupa un anumit pasaj, mergand destul de vioi - interesant cum se aude, de fapt cum nu se aude, printre celelalte masini in accelerare

Modificat de mad_kat
Link către comentariu

Am vazut ca multe din incarcari le faci la locul de munca. Angajatorul ce atitudine are fata de masinile electrice? Te pune sa platesti pentru curent sau e prea mic consumul si insignifiant la nivel de firma? Poate e o intrebare stupida, dar e ceva de luat in seama atunci cand cineva isi face calculul pentru costurile unei masini electrice. 

Link către comentariu

De acord :emthup:.

O sa ascund posturile astea mai tarziu, dupa ce deschid ochii complet, ca sa nu mai fac buba. 

Link către comentariu

@mihai.onu94 Atitudinea a fost pozitiva. Pentru mine e suficient ca ma lasa sa bag masina la incarcat in curte, care e destul de mica si rezervata pentru upper management/vedete si masinile de filmare, angajatii se inghesuie pe strazile din jur.

De plata nici nu a fost vorba, la cat consuma per total firma este absolut insignifiant consumul meu. Doar statie de incarcare au zis ca nu vor sa puna deocamdata; eu fiind singurul cu masina electrica nu merita investitia si ii inteleg total. Daca mai apar macar inca 2-3 or sa ia in calcul si lucrul asta. Fizic nu cred ca ar fi vreo problema pentru ca exista deja o instalatie de 380, la care se incarca SNG-urile, doar ca eu nu pot sa o folosesc, fiind alta mufa, asa ca incarc la 220.

Chiar, o exista un adaptor 380 - Typ 2 ?!

Link către comentariu

Sincer sa fiu, as prefera ca viitorul ala sa intarzie, nu mi-as pierde nici macar 5 minute din viata intr-o masina atat de plictisitoare, fara suparare colegu :) 

Din punctul meu de vedere, cei ce isi cumpara electrice sunt posesori, nu pasionati. Da, ar fi ok o asemenea masina intr-un oras in care beneficiezi de anumite facilitati conducand asa ceva, insa la noi, nici in 50 ani nu se v-a schimba nimic. Si acum or sa sara multi " domne tesla.." Sa isi cumpere ei Tesla si sa faca suta in 3 secunde, cu zgomot artificial de motor in difuzoare.

Sa o stapanesti sanatos si viata lunga bateriilor :)

Link către comentariu

Azi am avut mai mult de umblat prin oras decat de obicei si chiar ma gandeam cum ar fi fost cu o electrica de genul e-Up, dar ma gandeam ca as fi fost limitat de autonomie. Cand mi'am terminat drumurile am fost totusi surprins sa vad ca nu depasisem 60km (asta in Constanta, in Bucuresti poti aduna cu mult mai multi km intr'o sg zi), deci m'as fi descurcat.

@Rave: Pe pagina trecuta spuneai de autonomie de 77km cu AC pornit. AC la ce temperatura era setat? Acei 77km ii poti face avand tot timpul AC pornit sau pe masura ce te deplasezi pastrarea AC in functiune (ptr incalzire, zilele astea) duce la reducerea autonomiei?

Link către comentariu
3 hours ago, golfix said:

Sincer sa fiu, as prefera ca viitorul ala sa intarzie, nu mi-as pierde nici macar 5 minute din viata intr-o masina atat de plictisitoare, fara suparare colegu :) 

Eu cred ca si tu ar trebui sa-ti doresti sa vina mai repede. Cu cat mai multe electrice pe strazi cu atat o sa scada pretul benzinei pentru cei care nu sunt pregatiti sa faca trecerea la electrice. 

In rest nu am de ce sa ma supar, fiecare are preferintele lui, chit ca vorbim de diesel, benzina, gpl sau... electrice :)

Lumea ar fi tare plictisitoare daca am gandi toti la fel, diversitatea e buna! :)) 

2 hours ago, teologul said:

Viitorul acela de care vorbesti e deja aici......cand producerea acestor masini ecologice va fi cu adevarat ecologica. 

scurt, se poate aprofunda.

http://www.go4it.ro/auto/fabricarea-unei-baterii-pentru-masini-electrice-poate-genera-tot-atata-poluare-cat-sofatul-pe-benzina-timp-de-8-ani-16514609/

Da, plus-minus o electrica polueaza la fel.

Avantajul ei, in schimb, vine din faptul ca poti lua aceea poluare si o poti muta undeva in afara zonelor urbane si, in felul asta, aerul pe care il respiram atat in oras cat si la munte/mare ar fi mult mai curat. O masina termica, fie ea diesel sau benzina, polueaza atat prin procesul de fabricatie cat si constant in mers, si multe raman in circulatie mult peste 8 ani, si asa ajunge aerul din orase sa fie... na, cand stati in bara la bara in Bucuresti deschideti geamul si va convingeti singuri ;) 

Si asa, desi practic poluarea e aceeasi, motorul electric tot ofera avantaje din punctul asta de vedere fata de unul termic. 

1 hour ago, andrei0241 said:

Azi am avut mai mult de umblat prin oras decat de obicei si chiar ma gandeam cum ar fi fost cu o electrica de genul e-Up, dar ma gandeam ca as fi fost limitat de autonomie. Cand mi'am terminat drumurile am fost totusi surprins sa vad ca nu depasisem 60km (asta in Constanta, in Bucuresti poti aduna cu mult mai multi km intr'o sg zi), deci m'as fi descurcat.

@Rave: Pe pagina trecuta spuneai de autonomie de 77km cu AC pornit. AC la ce temperatura era setat? Acei 77km ii poti face avand tot timpul AC pornit sau pe masura ce te deplasezi pastrarea AC in functiune (ptr incalzire, zilele astea) duce la reducerea autonomiei?

Eu am sarit de 100 si mult intr-o zi prin Bucuresti si am rezolvat cu o pauza de 30 de minute sa incarc. Si poti sa-ti faci programul in asa fel incat aceea pauza sa fie si constructiva (am facut niste cumparaturi la Kaufland si am mai frecat telefonul vreo 5 minute pe mail-uri si aia a fost) asa ca nu e chiar timp “pierdut”. 

Da, lucrul asta poate sa nu mearga, poti sa gasesti statia ocupata sau sa nu ai cumparaturi de facut sau sa nu ai timp sa te opresti acele 30 de minute asa ca nu e chiar pentru toata lumea solutia asta...

Autonomia e cu dus si intors... cam la fel ca la masinile normale. Daca ai un consum mediu de 10 l/100 km masina iti arata 500 km range. Daca acel consum creste, range-ul scade. Si invers, daca scade consumul range-ul creste. La fel e si la electrice.

Cand iti arata autonomia o face luand in calcul conditiile actuale, daca nimeresti in bara la bara si creste consumul o sa scada autonomia; daca scade temperatura o sa creasca consumul si o sa scada autonomia. Si reversul este valabil, daca scade consumul o sa creasca autonomia etc.

Ca sa-ti raspund la intrebare direct, atunci Nu. Pe masura ce mergi autonomia ramane constanta, invers proportional, cu distanta parcursa atata timp cat restul factorilor raman neschimbati. De exemplu, cand am fost la Ploiesti, am ajuns (la un calcul total) cu autonomie mai mare decat cea cu care am plecat. Adica am plecat cu vreo 70km autonomie si am ajuns, dupa vreo 55km condusi, cu 30 km autonomie (deci ~85 total...)

Dar asta, e-Up!-ul adica, nu e o masina pentru cei care au nevoie de autonomie mare. Exista Ampera-e - 300-350 km reali, Zoe - 300 km reali, noul Leaf - 250-300 km reali, i3 - 200 km reali, e-Golf - 200 km reali, etc. Si pentru cine isi permite Tesla - pana la 500 km reali - (toate sunt valori aproximative, evident). 

Modificat de Rave
Link către comentariu

Electricele cu autonomie mare au si un pret pe masura. Daca nu ar fi fost e-Up, ai fi luat in calcul una din electricele enumerate de tine, tinand cont de pret?

Link către comentariu

@andrei0241 te rog sa mentinem discutiile aici doar despre masina titularului.

Despre hibride si electrice exista topic(uri) dedicate.

Multumesc.

Link către comentariu

Ca a doua masina am luat in calcul doar Smart Fortwo ED, pe care l-am exclus pentru ca nu mai aveau(si nici nu era disponibila incarcare rapida), si Zoe, dar nu am considerat ca merita sa dau banii in plus avand in vedere ca singurul avantaj (dpmdv) este autonomia; lucru care pe mine nu ma avantajeaza la cum/cat folosesc masina. Adica la cei ~10 km/zi cat fac chiar nu conteaza autonomia finala, oricum ajung cel putin o data pe saptamana la un punct de incarcare sau o incarc la munca. Pentru drumuri lungi exista Leon-ul. 

Restul, adica e-Golf si i3, nu le-am luat in considerare pentru ca sunt si prea mari (Golf) pentru ce am nevoie, si prea scumpe (i3, desi nici Golf-ul nu e departe) si au si range prea mic pentru cat costa (~200 km reali). Probabil as fi luat un i3, pentru ca imi place foarte mult si nu ma intereseaza range-ul, dar trebuia sa fac un efort consistent sa ajung la pretul ala, adica aproape dublu... asa ca am zis pas.

In schimb ma uitam chiar zilele astea la noul Leaf si nu suna deloc rau ~300 km la 25-30k(dupa aplicarea primei de la stat daca ramane de 10.000 de euro) ca inlocuitor de Leon. Desi 95% Leon-ul o sa fie inlocuit de un Kodiaq/Karoq/Ateca benzina, dsg, 4x4...

Restul de 5% ii rezerv pentru eventualitatea in care se lanseaza Tesla Model 3 in Romania :wub:

Link către comentariu

Super frumoasa, am mai vazut una prin oras B999AMP tot electrica, aceeasi culoare si credeam ca esti tu!

Link către comentariu

@hibigibi Bun, ma bucur ca nu sunt singurul nebun cu aceasta culoare! :)) 

Si ce face omul cand ajunge pe un drum privat in afara orasului...?!

 

 

Link către comentariu
  • Administrator

S-o stapanesti sanatos!

N-am crezut ca buburuza asta poate atinge suta. :))

Link către comentariu
1 hour ago, Marian said:

S-o stapanesti sanatos!

N-am crezut ca buburuza asta poate atinge suta. :))

Pff, ba chiar e limitata electronic la 130 altfel probabil ar atinge... 140 :)) 

57 minutes ago, The_Ego said:

Aici a fost si test cum sa iti scada acul de la autonomie in 10 secunde :)).

Da, ce V12... aici vezi exact cum suge curentul :)) 

45 minutes ago, Mumus. said:

Super, chiar bine!

Chiar bine nu e, la 13 secunde, dar macar compenseaza cu un 0-50 decent :) 

Link către comentariu
  • cristi511 a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!