Jump to content

Trapa panoramica - probleme & intretinere (Tiguan 5N & 5N2)


fantozzi007
 Share

Postare recomandată

verifica piesele 18 daca etanseaza bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Vali_79  daca ai si stalpii uzi verifica mai intai piesa 18.  Daca nu ,   la imbinarea din partea din stanga jos  - > piesa 23 trebuie verificata pe interior , din pacate foarte mult de desfacut pentru a ajunge la ea. Uite aici ce  am facut eu pentru accesul la piesa 23 pe interior : 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Am parcurs link-ul tău...cu greu am ajuns la pagina 31( am început  vrednic de la pagina 1.. ?? ) acolo unde era problema descrisa....

Stâlpii din spate ai mașinii nu par umeziți  și sincer  fiind "placați " cu  plasticul ala este foarte greu sa-mi dau seama, nici pe plafon  în zona colțurilor trapei nu am urme de umezeala și nici pereții portbagajului nu sunt uzi... totuși nici infiltrația nu a fost mare dar oricum cred ca s-ar fi  umezit ...

In partea dreapta , unde am acces la  mufa respectiva , furtunul pare sa fie îmbinat  corespunzător, de aceea nu-mi explic de unda apa...îl mai deschid încă o data sa vad poate totuși este  colmatat cumva. Dupa care voi încerca sa torn ceva apa sa vad  dacă este drenata corespunzător.

In partea stânga,  după cum am văzut la tine ...este munca dracului , toate piesele respective desfăcute ....nu știu dacă nu cumva încercând sa le scot sa nu rup ceva sa dau din lac în puț... nu știu cum o sa fac. O sa mai încerc încă o data , pe sub mașina sa vad dac pot sa curat mai bine  mufa aia ..mi-e groaza ??

 

Modificat de vdragos
Citare inutila
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Vali_79 ca sa ajugi rapid pe linkul postat apesi in titlu sau pe sageata indicata in imaginea de mai jos : 

image.thumb.png.7548b4ed9fe11b4ea9d1e3a561de3dd3.png

Tu ai dat pe topic mai  jos si te-a dus la inceput. 

Sa revenim la scurgere , nu incerca de jos in sus !   Daca vei baga ceva pe scurgere garantat vei scoate furtunul din locas pe partea cealalta si nici macar nu iti vei da seama, decat la urmatoarea ploaie ,  din pacate scapare nu ai , tot trebuie desfacut. 

La rupt clipsuri sunt sanse dar mici ,   se pot inlocui cu alte noi oricum.   Cele mai pasibile la rupt sunt cele de la suportul de la Cric,  sunt intr-un loc care nu se vede oricum ...... daca poti trai tu cu sentimentul ca ai un clips rupt intr-un loc in care nu il vede nimeni si doar tu stii de el :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
Alex G Tiguan

Salutare Vali_79

Am avut aceeasi problema, intra apa prin stanga spate. Am scos tot prin portbagaj, inclusiv plasticul unde se pune extinctorul (cred) si in spate era un furtun albastru ce era sarit dintr-o mufa de cauciuc. Parca nu mai ajungea bine pana la mufa si atunci am facut o mica extensie si le-am lipit. Pe dreapta nu imi intra apa dar banuiesc ca e la fel. Verifica acel furtun si pune o extensie. La mine statea foarte intins si atunci sarea din mufa de cauciuc. Dupa ce am facut asta pe stanga nu am mai avut apa in portbagaj. Sper sa iti fie de ajutor indicatiile, din pacate nu am facut vreo poza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 6/1/2019 at 12:55 AM, Doomy said:

[...]

Operatia de Mententanta/Curatare Trapa se imparte in 2 mari categorii

1) Lubrifiere/curatare  trapa 

2) Curatare si desfundare scurgeri (4 la numar pentru trapa PANORAMICA) 

In urmatorul post va fi atins doar punctul 1 de mai sus. [...]

Găsesc si punctul 2 pe undeva sau macar niste indicatii generice?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ct_act punctul 2 difera de la model un auto la altul , cu toate ca par similare la prima vedere , nu este chiar asa  .  Avand in vedere ca aici este topic de 5n/5n2 , o sa fac o scurta comparatie cu Tiguan AD1 si cu Tiguan Allspace fara alte detalii care nu au legatura cu topicul  

page2.thumb.jpg.fafcc1f31f6843faa390a7c5e9364c34.jpg

Dupa cum se vede , sunt 3 modele de trapa diferite dpdv mecanic  , pana si solutiile implicate in mentenanta sunt diferite , la 5n/2 sunt 3 solutii in procedura iar la Ad1/Allspace sunt 5 solutii  , la aceste doua modele a fost introdus si un "cleaner" cu cod OE  . Din ce am aruncat o privire rapida e si un aspirator cu cod OE implicat in actiune ....VAS Tool 5128 :scratch:...

Iar ca metoda de curatare pentru 5n2  producatorul da astfel de indicatii generale :

Check water drains for dirt:

·         Open glass panel completely.

·         Use a beaker -1- to pour water onto the opened glass panel in the guide rail -arrow-.

NOTICE Proceed with care to prevent water running into the vehicle interior.

Proceed so that water flows in both directions and both drains are checked.

·         Check that the water runs evenly from the front as well as the rear of the wheel housing at the underside of the vehicle.

·         If the water does not drain at the appropriate points, the drains must be cleaned.

image.png.1b3c6e1c855fe3f2a6c3ac7c52e30a35.png

Mai pe romaneste spus , fiecare se descurca cum poate folosind indicatia aceasta "the drains must be cleaned".    Ca si ghid merg aici procedurile de schimbare furtune . 

Pentru toate modele de Tiguan :  5n2 - piesele 23/23  si Ad1 - piesele 21/26 si Allspace piesele 20/21 , recomandarea personala este ca desfundatul sa se faca din INTERIOR spre EXTERIOR .  Exista foarte mare riscul ca o actiune de curatare din exterior spre interior sa disloce furtunele din locasele de curatare si sa provoace probleme mai mari.  

Concluzia este ca pentru o desfundare eficienta trebuie desfacute diverse componente pentru a ajunge din interior. 

Pe viitor voi face un tutorial pentru 5n/5n2 dar momentan sunt in teste cu diferite solutii / metode. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand spui din interior in exterior, presupun ca se face de sus, in sensul de curgere a apei prin furtune, daca tin cont de mufarea segmentelor de furtun, de jos ar fi greu oricum ca trebuie demontate lucruri, aripi, capitonaj.

Cumva furtunele au si acea terminație sub forma de + la capătul de jos, care reține debris-urile mai mari si care sporeste riscul de înfundare?

Din săpăturile mele pe net, vad ca recomandările sunt de fire de nylon (ca la cele de trimmer gazon) sau altceva neted, sa nu facă asperități pe interiorul furtunelor.

La reprezentanță am vazut ca se foloseste linia de aer comprimat, dar o văd ca soluție care mai degrabă demufează ultima piesă.

Modificat de ct_act
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ct_act  Nu la asta ma refer , sub nici o forma nu trebuie introdus ceva pe furtune , orice obiect sau aer sub presiune cat timp acestea sunt montate pe masina .  NU recomand asa ceva.   Daca ai bagat aer comprimat in ele garantat 100% vor sari pe jos , posibil si de sus .  Eu am reusot sa discloc una cu tub de aer comprimat , dar cu compresor...... 

In reprezentanta fac cum cred ei  pentru ca nu fac lucru cu simtul de raspundere  , toata mizeria sare pe langa mustiuc daca acesta este infundat , iar la final sare furtunul din el. 

In functie de fiecare model auto , acele mustiucuri sunt mai moi sau mai rigide sau au forme diferite in functie de unghiul de terminare .  Dar toate arata ca cel descris de tine la capatul exterior. 

Din interior spre exterior inseamna ca se deschid stalpii ,  sau dupa caz plafonul si se demonteaza furtunele  din locase se introduce o ustensila de curatare (perie rotunda cap mic) si se curata in interior.   Automat mustiucurile sunt si ele curatate in acest proces. 

Ca si recomandare  preventiva  daca vrei sa le verifici , torni putina apa in toate 4 si vezi cum se scurge apa in cele 4 colturi  .   Apoi localizezi scurgerile pe dedesubt  si cu foarte mare grija , le "masezi " ca pe sfarcuri, bland dar ferm , pentru a simti daca este murdarie in interior.  Daca simti nevoia sa introduci ceva sa le cureti , acel obiect nu trebuie sa depaseasca lungimea exterioara a mustiucului ,  cu miscari circulare usor se va disloca mizeria  , nu toata dar o buna parte.    

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De la testul preventiv am plecat, una curge mai incet (cateodată spre deloc, are toane) cea din dreapta față, restul se mișcă binișor. O sa le caut pe sub mașină sa vad ce gasesc in partea de jos, functie si de cat e de demontat, contraaripa sau mai multe...

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu am asa multa experienta ca @Doomy dar eu as inlatura acel mustiuc.

acolo se strange/sedimenteaza praf si se infunca. face mai multe probleme decat beneficii (cred ca e gandit sa nu intre ceva pe furtun).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca muștiucul face trecerea prin etanșare către exterior, probabil doar terminația lui favorizează colmatările.

Eu așa inteleg din schema de mai sus, nu cred ca trebuie eliminat. 

@Muale offtopic: era ceva similar la compartimentul servofranei, un ștuț de pluvial care se termina cu o membrană, pe acela il scoteau cei de prin service cum il vedeau, parca era dusmanul lor... ăla era gros de doua degete si tot se înfunda. La panoramic e mult mai mic, deci ... extra-bonus la probleme. :)

Modificat de ct_act
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu eliminat, taiate pliurile astfel incat sa fie drenajul mai bun.

am facut asta la un tiguan , una din cele 2 din fata era plima de pamant intarit si ceva resturi vegetale.

sunt multe chestii ce fac probleme, imbinarea furtunului cu tava de trapa, mustiucul de jos, imbinarile furtunului de pe parcurs.

cauciuc ce imbatraneste si se largeste. scapa apa. uda stalpi sau plafon.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
On 06.07.2020 at 13:15, ct_act a scris:

De la testul preventiv am plecat, una curge mai incet (cateodată spre deloc, are toane) cea din dreapta față, restul se mișcă binișor. O sa le caut pe sub mașină sa vad ce gasesc in partea de jos, functie si de cat e de demontat, contraaripa sau mai multe...

 

Mustiucurile pe fata sunt in terminatia stalpului scoti doar grila de la stergator si bagi mana in sus pe stalp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina mea este Allspace, am intrebat aici pentru ca subiectul trapă era tratat pe larg :) si am rămas la întrebări generice. Între timp am gasit toate scurgerile dar nefiind topicul pentru modelul meu nu am mai detaliat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut. Eu inca nu am probleme cu plafonul ud , sau ceva de genul asta ,dar preventiv unde ma pot duce sa imi pun si eu adaosul/mustiucul pt furtunele de scurgere de la trapa? Si de asemenea sa le si curat in cazul in care au ceva pe ele.Poate sa si ung sinele de deschidere a trapei.

Mai pe scurt , cred ca vreau o revizie "de preventie "  , dar eu nu sunt genul "dibace " si nu ma bag sa fac singur genul acesta de treburi. Multumesc 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Doomy cred te poate ajuta. Dar nu știu ce spui prin "adaos/muștiuc".

Eu când am desfăcut și am văzut ce e cu acele prinderi/muștiuc le am tăiat și am pus furtun cu colier. Nu mai are moarte. 

Multe cazuri de infiltration sunt cauzate de muștiuc ce scăpa, nu de furtun înfundat. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La furtun înfundat se scurge greu, se umple tubul până sus si dă peste marginea de sus, de la plafon, apoi prin stalp in jos.

Cu trapa deschisă merge turnată apa cu sticla in fiecare colț, se observa cat de repede dreneaza, daca apa stă atunci se verifica partea inferioara a tuburilor care au un căpăcel de cauciuc (nu suflati pe ele cu aer comprimat).

Modificat de ct_act
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
On 5/7/2017 at 2:26 PM, fantozzi007 said:

Salut!

Zilele trecute am achizitionat pt sotie un VW Tiguan Sport&Style din Germania 2.0 TDI, fabricatie 2009.  Cand soferul cu platforma a ajuns in parcul din Germania sa ridice masina, m-a sunat si mi-a spus ca pe partea stanga (fata-spate) masina este plina de apa( va atasez si poze). Ieri a ajuns acasa ! Era ceva apa doar pe partea stanga a masinii si putin umeda in portbagaj :mellow: . Am vazut intre timp o gramada de filmulete desrpe panoramic pe youtube...ce sa mai zic ?! :scratch: Dupa ce am scos toata apa din mocheta cu un aspirator, am constatat ca nici reglajul de la scaunul soferului nu mai functioneaza si nici incalzirea scaunului -_- . Ce ar putea fi ? Cauza clar ca este de la apa !

Dupa ce am aspirat toata apa din mocheta in cursul zilei de ieri, astazi i-am facut proba cu furtunul cu apa insa fara a spala plafonul, doar lateralele si capota motor. Dupa , am constatat ca a intrat din nou apa si tot pe partea stanga (partea soferului). Deci clar ca nu intra pe la panoramic, ci prin alta parte, probabil prin compartimentul motor. Precizez ca parbrizul este original din fabrica. Exista si la Tiguan ca si la Passat ace tuburi de drenaj al apei sub grila de la stergatoare ?! 

Ce ma sfatuiti sa fac ?

Precizez ca marti , sapatana aceasta, am facut o programare la Nurvil RM Valcea pentru remedieri probleme, dar pana atunci stau ca pe ace !

A mai intampinat cineva problema ? Sunt intr-o situatie destul de neplacuta ...:mellow:

Exisata posibilitatea ca toate cele 3 motorase de la scaun sa fie arse? Am verificat toate sigurantele si totul este in regula. Am scos mufia aceea din podea, am suflat-o si am folosit spray pentru contacte. Am zis ca doar, doar si- o reveni...NIMIC ! Tot reglajul scunului este "mort si ingropat" ...

Multumesc anticipat !

P.S. Am cautat pe forum si nu am gasit nimic in legatura cu aceasta problema...

IMG_1189.JPG

IMG_1190.JPG

Salut am aceeași problema ca mulți dintre voi doar ca e mai mare ,locul in care se scurge apa înaintea furtunurile apa se scurge in plasticul de jurul împrejurul trapei unde la fiecare colț are orificiile pentru furtune ,la mine plasticul e crăpat sau spart și as vrea sa îl înlocuiesc și dacă tot pot face lucru asta ma gândesc sa pun și plasa care lipsește ideia e ca nu știu cum se numește și de unde le pot cumpara iar dacă se pot cumpara și in Uk  mașina fiind in Uk model vw tiguan 2008

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,a aparut si la mine o problema cu trapa cred la ploaia de acum  o saptamana si azi a inceput sa curga apa pe scaunul de la sofer prin lampa de sub parasolar si parea ca se scurge ceva apa pe stalp interior pe la balamale si se duce sub mocheta este problema tot la furtun (mustiuc) acum cateva zile am turnat apa pe sus si avea cadere buna.Ce sa verific si cum?Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand verifica dacă butonul de virgula (,) de pe tastatura e defect. 

Apoi cum ai spus și tu, muștiucul de pe furtunul de drenaj. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10 hours ago, philip67 said:

Salut,a aparut si la mine o problema cu trapa cred la ploaia de acum  o saptamana si azi a inceput sa curga apa pe scaunul de la sofer prin lampa de sub parasolar si parea ca se scurge ceva apa pe stalp interior pe la balamale si se duce sub mocheta este problema tot la furtun (mustiuc) acum cateva zile am turnat apa pe sus si avea cadere buna.Ce sa verific si cum?Merci

Jos plafonul, refacut, inlocuit furtunase scurgere sau desfundat, dupa caz. Chiar ieri am avut un Tiguan AD1 cu problema acesta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor,

As vrea sa intreb daca a remarcat cineva ca partea mobila a trapei panoramice se poate rabata( ridica) mai mult decat o face atunci cand actionam butonul in sus? Ei bine, eu am constatat acest lucru acum o luna si ceva, accidental, in timpul unei operatiuni de curatare ( inchizand-o si deschizand-o de mai multe ori, am vazut ca s-a rabatat mai mult decat stiam ca se poate face, pacat ca nu am facut o poza...) si m-am bucurat gandindu-ma ca, astfel, se largeste spatiul dintre partea mobila si cea fixa a trapei, pentru a intra un volum mai mare de aer, insa nu stiu cum am facut acest lucru, pentru ca nu mi-a mai reusit de atunci.

Stie cineva cum se face sa poti rabata trapa in felul acesta ?

Va multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este vorba de  "Service Position" , nu te juca cu aceasta functie ca o poti decalibra si nu o mai poti reface decat cu scula de "reprezentanta" aka Odis ( nu merge cu VCDS) .  Nu se merge cu masina in timp ce trapa este in "Service Position" .

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles, este ca la ''service position'' de la stergatoare, doar ca in cazul asta implica oarece riscuri. Acum ca mi-ai explicat despre ce este vorba, nu-mi mai bat capul, oricum, asa cum spuneam, accidental am adus trapa in acea pozitie. 

Bine ca am lamurit problema si o pot sterge de la capitolul ''semne de intrebare''?.

Multumesc Doomy pentru informatii.

O zi buna.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!