Jump to content

Discutii generale [Arteon]


bubu182
 Share

Recommended Posts

Imi place nou Arteon, are personalitate si va atrage priviri si dupa ani buni de la lansare. Desi vine cu un pret destul de mare, vine si destul de multe dotari in standard (faruri Full Led, ACC+Front Assist+Lane Assist, Composition Media 8", Jante 18" 245/45/R18, interior Piele+Alcantara etc).

Am facut o configuratie decenta (pentru mine, dar nu pot atasa pdf-ul pentru ca are putin peste 4MB) si iese 38k pentru un 2.0TDI 150CP DSG7 (estimez aprox. cu 3k mai mult decat un passat normal, dar vorbim de mai multa masina, si pe alocuri alte componente din cate inteleg din review-uri). 

In lunile urmatoare vor mai introduce in oferta un diesel si 2 benzinare: 

  • 2.0TDI 190CP DSG7 (cam 1600euro in plus fata de 150CP),
  • 2.0TSI 190CP DSG7 (estimez aprox acelasi pret cu 2.0TDI150CP), 
  • 1.5TSI 150CP (probabil si manuala si automata, cu un pret sub 35k pentru automata, probabil spre 34k sau chiar mai jos, spre 33k pentru 1.5TSI manuala).

190CP pe masina asta ar fi decenti (fie diesel fie benzina), si daca nu te intinzi prea mult la optionale poti sa faci o configuratie in jur de 40k.

Edited by rempha
Link to comment
Share on other sites

Am vazut vreo 2 in realitate, pe autostrada in Germania. Frumoase... :)

Link to comment
Share on other sites

Am vazut si eu unul pe strada in Germania, in culoarea neagra. Prezenta detine din plin, iar tehnologie contra cost ofera de asemenea din plin. Insa pentru buzunarul meu este mult prea scumpa, nu de alta, dar incerc sa-mi controlez senzatia de nou si sa nu o las sa se manifeste cum vrea ea.

Astept sa apara masina de TestDrive pe la Autohaus-uri si dau o fuga sa o probez. Presimt insa ca voi fi dezamagit de locul la cap a pasagerilor din spate cum sunt la actuala masina. Norocos ca nu calatoresc in spate.

Motoarele de 190 respectiv 150 cp sunt cele de pe A4-ul actual, asa-i ? Am condus un A4 190cp quattro automat si are intr-adevar putere, dar nu m-a impresionat. Sunt curios cum s-ar comporta pe Arteon, o masina cu 70-200 kg mai grea ( nu sunt cifre exacte ).

Motorul de 1.5 TSI l-as alege doar daca as face maxim 10 000 km pe an, si nici atunci nu as fi convins. Este inteles de la sine de ce.

Nu am vazut-o in varianta R-line ci Elegance. Momentan sunt mai placut impresionat de un B8 R-line pe care l-as lua mai ieftin sau la acelasi pret. Din nou, chestie de gusturi.

Link to comment
Share on other sites

Irinel Tincea

Este expus in mall Baneasa,pentru cine vrea sa il vada. Arata super bine pe alb.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Aici va invit sa discutăm aspecte generale despre model, pentru discutii despre configurare / optionale etc, am facut topic separat

Ms.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Sau sunt facutele poze puse de Cristi mai ciudat, din unghiuri care nu o avantajeaza, sau o fi culoarea de vina, insa fata de pozele de prezentare si film, arata foarte foarte urat,  eu credeam ca sa o fie un nou look, o noua imagine, alte linii, defapt arata ca un passat CC facelift cu alta grila/faruri. Sunt absolut sigur ca o sa aiba multi cumparatori, dar repet, ma asteptam la un salt mai mare fata de ce ofera VW.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Am fost la Drive Test cu noul Arteon, echipare R-Line, motor 2.0TDI 150CP DSG7, roti de iarna 18", culoare galben mustar.

La exterior masina arata bine din toate unghiurile (rotile standard R-Line 18" Sebring sunt frumoase dar cred ca pentru cele de vara as merge pe Chennai 19"). Interiorul desi seamana foarte mult cu cel de la Passat, e bine lucrat, materialele sunt de calitate iar volanul si scaunele R-line ridica foarte mult aspectul interiorului. Daca ai peste 190cm recomand fara trapa deoarece se atinge cu capul (sin in fata si in spate). De condus, am condus destul de putin, (cativa km) dar am putut sa remarc antifonarea mult mai buna (comparatie cu Tiguan Allspace acelasi motor sau Superb-ul din semnatura). Oricum pentru silentiozitate desavarsita si la acelasi pret recomand 2.0TSI 190CP DSG7. In cele cateva curbe 90 grade, directia mi s-a parut destul de precisa (clar sub BMW 320d pe care l-am testat in iulie 2017, dar peste Superb-ul meu cu roti de 18", stiu proasta comparatie :) ), iar ruliul este foarte putin sesizabil in perceptia mea (cu 19" cred ca lucrurile s-ar imbunatatii si mai mult. La prima un mers linistit dinamica motorului 2.0TDI 150CP pare sub 2.0TDI 170CP vechea generatie, dar la o apasare mai ferma noul DSG7 stie sa foloseasca eficient toate resursele (Tiguan Allspace cu acelasi motor si DSG s-a simtit mult mai lenes).

O configuratie acceptabila pentru mine 2.0TSI 190CP DSG7 R-Line, Pachetul Exclusive Media + plus alte cateva must have (pentru mine) se duce aproape de 42-43k care este un pret destul de aproape de Audi A4 cu dotari similare si nu foarte departe de un A5.

A cumparat cineva Arteon?

Link to comment
Share on other sites

CosminBalan26

Si eu am facut un td , probabil cu masina descrisa anterior de colegul rempha, daca ai facut td-ul la promenada mall e acelasi. Interiorul e frumos pare destul de bine inchegat, volanul R si felul in care se simte mi-a placut mult, m-am jucat umpic cu ceasurile digitale si sunt interesante. Motorul de 150cp mi s-a parut mai lenes o idee ca cel de pe masina personala  cc 170cp dsg6:). Nu am condus foarte mult, dar in cele 2 3 spreent-uri mi-a lasat senzatia ca trage ceva mai greu.  De asemenea lagul in momentul in care pleci de pe loc mi s-a parut mai mare la acest arteon 150 cp dsg7 fata de cel de pe dsg6. Am remarcat insa ca acest dsg7 schimba mult mai lin, pot zice ca eu chiar nu stiam in ce treapta se afla masina daca nu ma uitam in bord. Per total masina mi-a placut, de afara arata intr-adevar foarte bine, iar interiorul arata bine, mai alea datorita ceasurilor digitale. Personal as lua in calcul motorul de 190cp pt aceasta caroserie, sau de ce nu cel bitdi daca bugetul permite :-).

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • Administrator

@Chino, urmatorul astfel de post (indiferent ca e vorba de acest topic, de topicul privind GTE sau altul) iti va aduce o sanctiune!

Daca vrei sa postezi ceva, fa-o postand imagini sau impresii, NU postand filmulete de pe youtube, in speranta de a-ti face trafic acolo.

Multumesc pentru intelegere!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

 Salut.

De o saptamana ma plimb cu un Arteon 2.0 TDI 150 CP FWD R-Line asa ca mi-am facut i impresie destul de completa despre aceasta masina.

 Pentru inceput, arata intr-un mare fel, cel putin in opinia mea, mai ales cu pachetul R-line si jantele aceste pe 19, intoarce multe capete pe strada. Motorul este cinstit dar sincer, pentru cum arata masina, il merita clar macar pe cel diesel de 190 de cai, daca nu vrei un benzinar turbo de pana la 280 CP sau diesel-ul biturbo de 240 CP. Cam orice plecare de pe loc mai agresiva se lasa cu scartait de roti asa ca eu as merge pe varianta 4Motion.

La interior, materiale destul de calitative, plasticul mai are scapari pe alocuri, izolare fonica buna, in timpul condusului si datorita drumurilor bune ale tarii noastre mai auzi cate un scartait al geamurilor pe cheder, fapt datorat lipsei ramei la portiere, lucru al naibii de frumos, in alta ordine de idei. Scaunul soferului cu masaj, un mare bonus la drum lung. Spatiu interior suficient, chiar si pt un sofer de 1,91 , ce-i drept cu scaunul lasat la minim. Sunetul Dynaudio bun, navigatia mare cu touch, infotainment mai mult decat suficient, incalzirea in scaune e must pt iernile din Romania, n-are volanul incalzit dar n-am gasit optiunea in configurator, scaunele au suport lateral bun, cel al soferului are sezutul reglabil pe lungime si inclinare. Iluminare interioara foarte faina, poti alege acum intre 3 culori a caror intensitate o poti regla din setari, alb neon, galben si albastru, au mai evoluat la acest capitol fata de Tiguan, unde au introdus iluminarea reglabila a ledurilor interioare, dar numai pe culoarea neon. Bordul digital este similar cu cel de pe Tiguan, comenzile sunt asezate bine, side assist, lane assist, park assist, cruise control adaptiv pe care sincer l-am folosit de 2 ori si pe masina mea, mai mult ca sa vad cum functioneaza, n-am rabdare sa ma leg de nici o alta masina pe autostrada.

Lipsa avertizarii luminoase de unghi mort o regretam la Tiguanul meu dar sincer, nu prea m-a convins, tot am impresia ca are o intarziere. Am mers doar cu un Mercedes care avea asa ceva si la care, in momentul in care aveai ceva prezent in unghiul mort,  ti se aprindea un triunghi cu semnul exclamarii pe portocaliu in sticla oglinzii respective. Sistemul acesta la VW este cu un led asezat pe laterala interioara a carcasei oglinzii, led a carui intensitate poate fi reglata dar in opinia mea are un lag, o intarziere in aprindere, nu prea m-am impacat cu el. Cam acelasi lucru il pot spune si despre sistemul de parcare automata, pe care de asemenea il regretam la masina mea si care are nevoie de foarte mult timp ca sa gaseasca un loc de parcare, trebuie sa mergi foarte incet, unele locuri nu le detecteaza asa ca momentan ma oftica doar butonul de plastic sec si negru care-mi aduce aminte despre lipsa lui. Nu acelasi lucru il pot spune despre trapa panoramica, care da, imi lipseste si este foooarte misto si in cazul Arteonului, cu singura precizare ca prezenta ei te priveaza de suportul pt ochelari de soare situat pe plafon, cel putin asa cred. 

 Locurile din spate sunt bune ca dimensiune, ce-i drept eu stau putin ciudat datorita inaltimii mele dar nu mai rau decat am stat in spate intr-un X6. Compenseaza climatizarea separata pt pasagerii din spate si incalzirea in bancheta. Pragurile iluminate arata bine, sincer nu am fost atent sa vad dc au iluminat doar pragurile din fata, ca la Tiguanul meu sau daca au facut si ei o treaba calumea, iluminandu-le pe toate 4. Luneta este mica asa ca vizibilitatea spate este scazuta, in schimb compenseaza camera de mers cu spatele a carei lipsa chiar o simt in fiecare zi la Tiguan, camera care face o treaba f buna chiar daca este simpla, nu panoramica, alta optiune in care as investii in cazul configurarii unui Arteon ideal.

 Portbagajul este cu deschidere si inchidere electrica, iluminat, incapator si are 2 carlige pliabile pe laterale, foarte utile pt mersul la cumparaturi. Farurile adaprive isi fac treaba si merita banii, pe faza lunga automata lumina efectiv imbraca drumul, fara sa deranjeze soferii de pe celalalt sens de mers. Culoarea cred ca isi merita cei 560 Euro, la aceeasi bani ai mai multe optiuni frumoasa, un albastru misto, auriul celebru si-am vazut ca mai au un alb pertat la 1100 euro. 

 Per total, masina imi place, aseara am stat si am configurat Arteonul ideal in variata benzinar 280 de cai si diesel biturbo 240 de cai, am ajuns pe la 58-59 K euro si m-a luat capul, nu mai tin minte sigur care cum era mai scump, parca benzinarul, dar la suma asta deja iti gasesti muuulte variante si de la firme premium asa ca pana la urma, totul se reduce la alegerea fiecaruia.

150D8E97-FD3C-488D-BF44-A8865EB4C08E (1).jpg

A1BA971A-31DF-439D-A987-B9D2A929A32A (1).jpg

C28D76C2-5E8C-4445-A977-7A2BB9A3C6B2 (1).jpg

DAC43DFA-F70A-47F2-B02F-0A1954D66D1C (1).jpg

Link to comment
Share on other sites

lambda_dryver

@DR.N -> Foarte bun review-ul si pertinent! Personal, consider ca, desi are un pret de achizitie destul de consistent, masina ofera mai multe decat competitorii in suma respectiva. Pana la urma totul se reduce la dorinta fiecaruia: dotari mai multe pe o marca mai ieftina, sau dotari mai putine pe o marca premium...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

mi se pare mie sau e cam mic interesul pentru Arteon? De cand a aparut tot astept un topic pe "Masina mea" si inca nimic... is tare curios cate exemplare s-au vandut pana acum.

Link to comment
Share on other sites

Salut , am achizitionat in vw arteon si am observat sa se aburesc farurile full led in interior . Acelasi lucru l am patit si la skoda kodiaq , farurile fiind tot pe led . Dupa ce opresc masina in maxim 5/10 minute farurile sunt in regula numai prezinta nicio urma de a.condens. La reprezentanta mi au spus ca devina este ledul care nu produce caldura ca xenonul sau halogenul. A ti intampinat aceasta problema sau stiti ceva despre aceasta problema. Imi cer scuze daca am postat gresit . Multumesc

Link to comment
Share on other sites

Scrie in manualul utilizatorului ca e normal, fa-ti timp si citeste-l.

Link to comment
Share on other sites

Acelasi lucru il sesizasem si eu la Ateca, dar e doar ceva temporar si normal la LED'uri

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Am intrat ieri pe vw.ro si am observat ca la sectiunea "auto cu livrare imediata", Arteonurile diesel de pe stoc au parte de o actiune Porsche 20 de ani si beneficiaza de un discount de aprox 4500 de euro. Poate ajuta pe cineva informatia asta :) 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Am fost azi si am facut TD cu un 190 tdi 4motion. Am beneficiat de bunavointa consilierului de vanzari si am facut o tura mai lunga: pbn - dimieni - balotesti - otopeni - centura - pbn. Iaa si cateva concluzii:

- motorul de 190 trage decent dar nimic wow. Pentru mine de pe gtd ar fi clar un mic pas inapoi, avand in vedere masa mai mica a golfului si aprox acelasi motor. Dpmdv, asta ar fi trebuit sa fie entry level'ul pe aceasta masina si nu cel de 150, care nici nu vreau sa ma gandesc cum (nu) trage. Pentru senzatii mai puternice clar se cere motorul bitdi de 240 sau benzina aia de 280 :wub:

- cutia de viteze e setata un pic diferit in sensul ca S'ul de pe Arteon e cam ca D'ul de pe golf'ul meu. Aici, chiar si in S urca treapta destul de rapid la mers constat, fata de S'ul de pe Golf unde sta in 3000-3500 si la mers constant.

- suspensia e pentru mine a fost un mixed feeling. E foarte rafinata si confortabila pe drum mai denivelat chiar si cu rotile pe 19 (245/45/19 daca nu ma insel) ajutand si cauciucurile care au totusi ceva balon. In schimb, pe curbe parca parca ar fi fost loc de ceva mai bine, simtindu'se ruliu sensibil mai pronuntat decat pe golf (acolo am dcc, masina de test nu avea)

- franele ar fi primul upgrade pe care l'as face. Dpmdv sunt un pic subdimensionate avand in vedere masa mare a masinii si puterea acesteia. La o franare 140-0 (pe un drum privat) am simtit ca se poate si mai bine, chiar daca cauciucurile erau noi, temperatura optima si asfaltul uscat.

- gadegturile (navigatia noua, aid, hud) sunt interesante, flashy dar parca iti cam fura atentia de la drum. A si intrat o data front assistul din cauza asta. Ups! :)) 

- ergonomia e tipic VW. Mi'am gasit locul la volan in fix 30 de secunde :)  un pic mai lu g daca ar fi fost sezutul scaunului si era perfect

- sistemul audio simplu: ca am stat bara la bara am tot butonat si ascultat diverse genuri muzicale. E ok, dar acum avand dynaudio pe golf, simt diferenta chiar si cu urechea mea de amator

- nu in ultimul rand pretul: usor prohibitiv, chiar si cu discountul ala de va spuneam mai sus. Un diesel 190 dsg tractiune fata chelut e cam la 38k, un benzina 190 dsg putin mai ieftin cu vreo 800 de europeni. Masini de pe stoc, cu discountul ala inclus. Din pacate, la modele configurate de viitorul proprietar nu se aplica reducerea. Modelul de test era 39000, 190 4motion cu vreo 3500 de km dar tot asa, chelut chelut.

In concluzie, nu m'a facut sa mi'l doresc cu disperare astfel incat sa accept si faptul ca weltauto imi da 16000 pe masina :)) asa ca mai astept. Poate peste vreun an, sa vedemce preturi vor mai fi atunci la bitdi :D 

 

Edited by tudy_cnu
Link to comment
Share on other sites

Pana la urma am facut TD si cu cel de 150 cp. Se simte clar puterea in minus, dar ma asteptam sa fie mult mai rau. Si nu a fost. Masina se misca decent si in versiunea asta. Cred ca poate fi si aceea o varianta de luat in calcul si eventual si cu un powerbox si aia e :D 

Link to comment
Share on other sites

@tudy_cnu: hm... am citit ambele impresii, imi pare ca esti chitit pe Arteon ? 

Totusi, in loc de Arteon tdi150, nu mai bine un B8 bitd 240 ? E asa de mare fix-ul pe caroseria de Arteon ?

Link to comment
Share on other sites

Hmm.. recunosc, imi place mult. Totusi, partea rationala a creierului imi spune ca nu ar fi momentul acum sa mai ingrop vreo 25k intr'o alta masina.

Intr'adevar, si B8'ul cu R-line e o varianta demna de luat in calcul, dar nou iese din buget chiar si cu reducerea de vreo 8000 de euro, iar SH in RO sunt foarte rare. Singura varianta mai de doamne ajuta ar fi sa incerc sa vand eu masina mea si apoi sa trag o fuga in DE :) 

p.s.: e un arteon la 41k la valcea, bitdi cu destul de multe chestii pe el, dar nu vreau sa ma gandesc ce fel au fost facuti cei 10000 de km pe care ii are :)) 

Link to comment
Share on other sites

@tudy_cnu: Nu ma intelege gresit, imi place designul Arteon-ului, dar nu consider ca este atat de special incat sa merite price premium-ul cerut pe el

Asta cu "in ce fel s-a mers cu masina pana am cumparat-o eu" este un gand pe care ar trebui sa-l suprimi, daca vrei sa-ti mai cumperi vreodata un sh. Sau crezi ca toti nemtii sunt ultra atenti cu masinile lor ?

Link to comment
Share on other sites

Probabil se referea la faptul ca a fost masina de testdrive si folosita de un angajat de acolo in rest. Apoi daca a fost de test, cu siguranta au vrut toti sa vada cum trage motorul la prima talpa la rece :))

Una e masina luata de la un privat si altceva masina de test si practic masina de serviciu. Era o vorba, cu ce masina urci bordurile de 15cm? Cu masina de serviciu ca nu te intereseaza prea mult, nu ai dat bani pe ea.

Link to comment
Share on other sites

@The_Ego: you;re not helping :lol:

Stiu foarte bine ce spui. Doar ca exista si exceptii: stiu masini care au fost de TD si nu au fost abuzate, la fel cum stiu privati care isi bat joc de masinile lor din prima zi, pentru ca nu-i intereseaza. Nu stiu in cine mai poti avea incredere in ziua de azi...

Link to comment
Share on other sites

@75NOR stiu ca e o loterie. Poti sa gasesti masini ale caror proprietari si'au batut joc de ele, sau pot fi masini care au avut proprietari ca tine :D Doar ca, exact cum zice si Ego, la o masina de TD, sansele sunt mult mai mari sa fi fost fugarita inclusiv in perioada de rodaj. 

Asa, ca fapt divers, mai demult cand am facut TD cu alt model, imi zice omul, hai pe autostrada sa ii dai 180-200 sa vezi ce bine urca :)) Masina cu 700-800 de km

Link to comment
Share on other sites

  • Edy_77 changed the title to Discutii generale [Arteon]

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!