Jump to content

Debitmetru de aer -probleme


kky
 Share

Postare recomandată

De vreo 2 zile simt oscilatii de putere,demaraj,cand trage cand nu,parca e ceva strangulat cand nu trage,am scos mufa la debitmetru si am mers o tura ,trage mai rau,iar static cand scot mufa la relanti incepe acel suierat al turbinei,pun mufa si dispare suieratul.Am luat furtunasele la verificat ,nu am gasit crapaturi,scurgeri...si inca ceva am observat ca tubulatura,furtunul ala gros de la egr parca e cam moale...imi pare rau ca nu am verificat niciodata atunci cand functiona cat de tare se intareste,ca sa cunosc o diferenta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acu imi apare in bord "ECHAPPEM. ATELIER"in franceza,ceva de genul si e aprins martorul la motor.Pierderea asta de putere am sesizat-o acu 2 zile ,pe o vreme umeda,ceata si ploaie,ieri la fel a plouat,azi ceata iar( locuiesc in Belgia),s-ar traduce"Esapament atelier,sau evacuare service"ceva de genul ce apare in bord,intreb poate fi sonda lambda?motoarele axr au sonda lambda????????

Modificat de ionica39
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salutare!

Am un golf4 alh din 2000 si nu trage ca alte masini cu aceeasi motorizare(am mers cu o skoda cu acelasi motor si zboara). Cum pot verifica daca este turbina de vina sau debitmetrul(la test imi apare ceva  de genul MAF intermitent)? Care ar fi codul de la debitmetru?

Modificat de cornelush1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In week-end am schimbat filtrul de aer si din curiozitate am demontat si debitmetrul,si am observat ca filamentul rezistiv lipseste.

Ciudat esta ca nu am nici o eroare la Mass Air Flow?

Debitmetrul trebuie mai mult ca sigur schimbat nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU.ceea ce vezi lipsa e un senzor de temperatura folosit de alte motoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci debitmetrul meu este in regula?Deja aveam de gand sa imi caut altul.

Am un log in mers.Imi poti spune te rog cum ti se par valorile la MAF?

post-127123-0-03984600-1396459760_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Destul de bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult!Am scapat de o cheltuiala(greu cu banii in studentie).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cine este interesat de un debitmetru nou pentru Golf 4, 1.9 TDI an fabricatie 2003,tip motor ATD,sa ma contacteze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gctinvalentin

debimetrul tau este cam obosit nu are voie sa scada sub 850 la peste 3000rpm daca te uiti pe logul tau ce valoare are debimetrul la peste 3000rpm cred ca o sa imi dai dreptate asa ca pune bani la pusculita si iati alt debimetru

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate sa fie de debitmetru, poate sa fie si o problema pe linia de vacuum... trebuie verificat. Oricum, avand in vedere ca valorile lui sunt la limita acceptabilului, se poate incerca o curatare fina cu alcool izopropilic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

L-am curatat dar nu cu alcool ca nu am gasit.am folosit spray de contacte in schimb.am schimbat si filtrul de aer ca era cam imbacsit.Maine fac un log nou si revin cu detalii.

Multumesc pentru sfaturi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

atentie sa pulverizezi de la distanta, cum vezi si in poza.....altfel il poti strica de tot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am dat și eu cu spray.....nu am reușit nimic, soluția a fost sa-l schimb! diferența e mare cu debitmetru nou, se merită banii!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din pacate, acesta e solutia in cele mai multe cazuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai da, dar unul BOSCH este cam 700 RON, iar original cu sigla VW-Audi tot de la BOSCH ajunge 1200-1400 RON :(

Pana acum am schimbat doua debitmetre. Primul a fost cu piesa la schimb (reconditionat) cum se zice, care m-a tinut doua saptamani, dar se simtea diferenta, abia piscam pedala si se ducea masina de nu ajungeam sa ii dau a 4-a.

Dupa ce m-a lasat asta, am luat altul SH care m-a tinut cam o luna pana la o depasire pe la 160 km/h pe la Hateg, dupa care se simtea diferenta de putere si consum marit. Pana sa se slabeasca asta al doilea am facut aproape 400 km cu 100 RON ~ 16.5 L motorina de la Rompetrol.

 

Problema e ca stiu ca va trage masina cu unul nou si nu reconditionat sau SH, dar daca ma lasa si ala la o fortare a masinii pe la 160 km/h, ce ma fac? Normal cam cat are garantie o piesa auto cumparata de noua. 1-2 ani ?

Modificat de Ionut Maruta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atasez un log. Ca simptome, masina e foarte lenesa sub 2000 rpm. Am verificat, actuator (are doar 3 ani), geometrie si toate furtunasele de vacuum.

Daca scot mufa de la debitmetru raspunde impecabil la acceleratie.

LOG-01-003-010-01111.xls

Modificat de rabbit85
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

valorile debimetrului nu sunt tocmai ideale,asa ca incearca sa mai faci un log mai lung si vezi valoarea debimetrului - nu are voie sa scada sub 850mg/str la peste 300rpm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

debitemtrul pare ok ... inca.... turbina - ai suprapresiune, deci e posibil sa necesite o curatare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intradevar debitmetrul este ok, insa problema a constat in proasta reglare a actuatorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

debitemtrul pare ok ... inca.... turbina - ai suprapresiune, deci e posibil sa necesite o curatare

 

De asta era suprapresiune pe turbina.....

 

dar a mai umblat cineva la el de nu era reglat bine ? ... el nu se deregleaza singur....are vopseaua aplicata pe piulita, ca sa nu se deregleze cumva....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Actuatorul este relativ nou, are doar 3 ani si a fost reglat dupa cel vechi. Masina tragea destul de bine insa suprapresiunea tot era existenta. Pana la urma am decis ca trebuie reglat si am mers la un service, insa cei de la de acolo l-au reglat atat de prost, incat masina se comporta ca atare. Am decis in final sa ma ocup eu de reglarea acestuia, la indicatiile pe care le-am primit de la Cipos si pe aceasta cale ii multumesc. Mai intai am dat actuatorul jos sa verific acel bolt al geometriei, se misca extrem de usor. Dupa care am ajustat actuatorul in asa fel incat geometria sa fie dusa la capatul cursei iar intre suportul de prindere si capsula sa fie 0,5 -1 mm. Am scurtat tija pana am ajuns la acea toleranta de 0.5- 1mm intre suport si capsula si apoi am inceput sa fixez actuatorul in cele 2 piulite. Prin urmare a disparut lagul care il aveam inainte si totodata nu mai face nici acea suprapresiune.

Modificat de rabbit85
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmmm... Lagul ala l-am avut si eu pana in 2000 RPM si inca se mai simte. Cred ca mi-a umblat mecanicul acolo fara sa-mi spuna, desi l-am intrebat.

La apasarea pedalei de acceleratie mai usor si nu brusc se simte ca trage mai de jos, adica sub 2000 RPM, dar la apasare brusca am si acum un pic de lag.

Si motorul pare mai turat si mai galagios la plecarea de pe loc cu viteza 1, pana in 2000-2500 RPM. Imi aduc aminte cat m-a tinut fostul debitmetru cumparat cu piesa la schimb, in doua saptamani se simtea cum si motorul era legat in privinta sunetului scos la plecarile de pe loc. Nu era atat de galagios si nu se tura atat de mult ca sa ajunga masina la 30-40 km/h.

 

Citeam in pagina anterioara ca ai scos mufa la debitmetru si trage mai bine. Avem aceleasi tip de motor AXR/ATD sunt la fel din cate stiu.

Eu daca scot mufa se simte ca e mai puturoasa, iar lagul ala pana in 2000 RPM este mult mai mare :(

 

Daca trag de tija aia de la actuatorul turbinei cam o jumatate de centimetru reusesc sa trag de el, apoi pare ca are un popritor ceva in interior ca mai mult nu merge tras. Am inteles ca atat cam trebuie sa culiseze... e de ajuns mi-au zis doi mecanici...

 

Ma mananca azi palma sa imi iau un debitmetru nou BOSCH, l-am scos la 600 RON din 750-850 cat se vinde in magazinele de piese auto, dar mai astept dupa Pasti sa vedem ce bani mai raman :)

 

Codul de la debitmetru nostru BOSCH este: 0281002531 echivalentul celui OEM (VW/Audi) - 038 906 461B

 

Ultima data am bagat motorina de 200 RON (cu ce mai aveam imi indica 44 litrii pe tester) si mai am o gradatie pana la rosu si va spun ca am facut doar 400 km fix pana azi... La drum intins in 100 km. nu-mi scade sub 6.5-6.2 media :(

 

Am consum mare.

Modificat de Ionut Maruta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul meu actuatorul fiind dereglat debitmetrul nu mai facea el legea. Ceea ce descrii, spunand ca e mai puturoasa cu mufa de la debitmetru scoasa, e normal si asta inseamna ca inca mai este bun. Problema cu lagul poate sa fie rezultatul a mai multe probleme  si anume:

1. Electrovalva N75. Pentru inceput Incearca sa le inversezi intre ele. Din cate stiu la AXR, acestea sunt prinse intr-un cadru metalic, deci prespupune mai multa munca.

2. Actuator dereglat

3. Actuator defect (ruginit sau capsula sparta)

3. Geometria turbinei blocata cu funigine.

4. Pierderi de vacuum

 Referitor la tija actuatorului sincer nu imi dau seama cum anume ai tras de ea si incearca sa afli daca s-a umblat la actuator. Cei doi mecanici sunt intr-o eroare maxima. Culisarea tijei de o jumatate de centimetru este extrem de mica. Ar trebui sa fie intre 13 si 17 mm in functie de masina.

Ca recomandari. Nu arunca banii pe un alt debitmetru. Verifica actuatorul cu atentie. Din cate vad masina e din 2006. Un actuator nu tine mai mult de 6-7 ani, se gripeaza, ori se sparge capsula. Incearca, cauta pe cineva care poate sa faca o testare (log ) in mers, pentru ca e foarte relevanta si poate spune multe, despre mersul motorului.

Modificat de rabbit85
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!