Jump to content

Pierdere antigel


bladerunner
 Share

Postare recomandată

Am si eu un 1.6 AZD si am o problema cu pierderea de antigel. La mine e vorba de unul din cele 2 furtune care pleaca din motor spre interiorul masinii (sub stergatoare) - ambele furtune sunt negre cam de 2cm diametru. Aveti idee unde as putea sa gasesc respectivele furtune? OEM costa 180ron si mi se pare enorm pt 2 furtune (din care problematic e doar unul, cel din partea soferului cum ar veni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 496
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • GABIVVX

    27

  • mihaiionascu

    24

  • alexanderdj

    13

  • SergiuD

    12

Top Posters In This Topic

Posted Images

Sunt furtunele de la caloriferul de caldura.Unde este mai exact prolema..unde iti pierd furtunele respective?Nu prea am vazut sa se ciuguleasca alea?Poate faci o poze cu locul unde sunt problemele sa vedem ce si cum..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca portiunea de furtun care e cu problema e dreapta, poti incerca sa tai furtunul si sa mufezi partile intre ele cu o teava de cupru sau pexal cu diametrul exterior egal cu diametrul interior al furtunului. Asta daca esti sigur ca problema e faptul ca furtunul e tocat sau are pori. Probabil ca pentru furtunul ala iti trebuie o teava cu diametrul de 1/2 sau 3/4 tzoli. Sa strangi furtunele cu un colier si sa infigi teava cat mai mult in ele. Ma rog, e alegerea ta. Daca nu vrei sa-ti bati capul, mergi si cumpara furtunele de la dezmembrari. Dai furtunul jos si te duci la dezmembrari sa iei unul identic. Il poti proba pe loc folosind metoda suflatului cu gura in el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-am pus poze pt ca la mine problema e mai complicata putin - masina a avut GPL care a fost dat jos inainte s-o am eu si la respectivele furtune s-a intervenit: au fost taiate si imbinate cu niste T-uri; acum a ramas furtunul din dreapta ca o bucla numai ca pe traseul lui are vreo 4 imbinari din astea, iar pe la una din ele a inceput sa picure. Nici de la dezmembrari nu mi se parea o idee buna pt ca e totusi cauciuc prin care trece lichid de racire fierbinte si cu o oarecare presiune. Am gasit ceva identic la un magazin de piese auto din Autovit - se pare ca este un furtun de calorifer de pe Dacie. Maine o sa-l si schimb (clemele le am pe cele originale deja montate pe furtunul vechi), sper sa fie ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Buna ziua.

Zilele trecute am ramas fara antigel care a curs jos fiindca am gasit o balta in partea stanga fata.

Am observat ca am umed la furtunul care iese din motor si merge in interiorul masini.

A mai intampinat cineva o astfel de problema .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la acel cineva cum s-a rezolvat problema daca a mai intampinat-o? Poti alege aceeasi rezolvare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

urmele de pete albe uscate reprezinta antigel? mi se pare ciudat deoarece antigelul are culoarea roz...

am astfel de urme la niste coliere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
ing_virgillius

Am si eu o problema

am schimbat saptamana trecuta distributia respectiv pompa de apa si dupa inca un drum la service pentru remedierea unor probleme legate de neglijenta lor ( un plastic pus aiurea) am observat ca pierde antigel.

a strans un mecanic suruburile de la carcasa termostatului, ca s-ar parea ca pe acolo pierdea si sa vedem.

azi am mers din nou la ei fierband de nervi, au zis ca se ocupa de masina mea in 15-20 min. dupa ce am fiert in parcare o ora si ceva am mers la patron cu capsa pusa

in urmatoarele 5 min masina era pe elevator cu 2 mecanici langa, cautatnd defectiunea

eu scandal ( ii aveam la mana cu gafa cu plasticul ca deh "asta denota ca s-a facut treaba de mantuiala") si am insistat ca pierderea de antigel a survenit in urma operatiunii de schimbare a pompei

ei mi-au explicat ca e o coincidenta. eu ca nu exista coincidente

 mi-au explicat ca pierde de mult timp ca ar fi urme de antigel pietrificat dar eu nu am vazut asa ceva

intr-un final au zis ca ei imi schimba carcasa termostatului si cu termostat pe gratis ca sa fiu io multumit

am zis ca odata ce nu pot fi sigur ca e din vina lor, nu o sa ii las sa schimbe ei capacul pe banii lor

m-au sunat la vreo 3 ore mai tarziu si mi-au zis ca piesa - carcasa termostatului cu el cu tot costa 70 lei si o sa il schimbe gratis ( bine eu le-am zis ca o sa o platesc), adica gratis manopera

faza este ca io nu sunt convins ca e de la carcasa

eu cred ca aceasta pierdere a fost declansata de completarea cu antigel cand au schimbat pompa, iar acum s-a format o presiune mai mare in circuit

oare daca eliberez usor presiunea cand motorul este cald, sau macar putin din presiune, astfel inact la racire sa fie o usoara presiune negativa, iar la cald sa fie mai mica presiunea decat acum, o sa mearga?

mentionez ca perderea este mica spre foarte mica - pemanent exista o picatura pe partea cea mai de jos a motorului, cred ca la imbinarea cutiei cu blocul, iar inainte chiar nu pierdea

as vrea sa eliberez putina presiune, sa sterg motorul si sa vad daca mai pierde.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:)) nu ai cum sa eliberezi presiune.Capacul de la vasul de expansiune e responsabil de lucrul asta,el elibereaza ce e in plus.

Carcasa+termostat la 70lei,suspect de ieftin.

Avea dreptate cu antigelul pietrificat...daca era de mult,ramanea pietrificat.Acolo la carcasa parca mai este un Oring,poate ala e vina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ing_virgillius

ziceu si ei ceva de oring, dar au zis ca nu e de acolo

tocmai am facut si io ce m-a dus capul meu de inginer vacar, adica ce am zis mai inainte

rezultatul: nicio picatura de antigel nu a curs pe ziarul de sub masina

las pana maine dimineata ziarul sa vad daca se scurge vreo picatura

am desfacut de vreo cateva ori capacul dupa ce temp a ajuns la 90

am mirosit antigelul din borcan si intradevar miroase ca dero de pe vremea lu ceasca

antigelul crescuse de la baza de sus a triunghiului de pe marcajul vasului de expansiune pana deasupra marcajului de pe vas

deci nu cred ca este o pierdere semnificativa

o sa ii sun maine sa anulam schimbarea carcasei pentru cand o sa fie o pierdere semnificativa si o sa stiu sigur pe unde curge. poate intre timp o sa se opreasca de la sine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca e de la carcasa. Se dilata de la caldura si atunci incepe sa dea afara...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius.stanescu

Salut.si eu am problema cu pierdutul apei in sensul ca am plecat pe autostrada si am alergat.o putin.dupa ceva fataieli prin ors ma avertizeaza sa verific nivelul din borcan (pana sa plec aveam nivelul la max).m.am uitat in vas si era la minim.m.am uitat peste tot dar nu am vazut pete sau scurgeri.am completat si am mai facut un drum tot pe autostrada si nu a mai scazut.de atunci am o saptamana de cand nu am mai umblat la nivel.sa aiba cumva si legatura ca inainte desfaceam busonul mai tot timpul sa verific apa?de 2 sau 3 ori mi s.a intamplat sa scada nivelul dar doar dupa ce mergeam pe autostrada.multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce desfaceai busonul vasului de expansiune nu-ti revenea la nivelul normal? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius.stanescu

Sincer nu mai stiu sigur..stiu ca fasaia putin si cand m.am uitat era la minim

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand mai patesti asa, ia o carpa sau trageti maneca peste mana si strange furtunele de la radiator si vezi daca sunt tari. Daca sunt intarite, mai vedem atunci ce poate fi. Eu ma gandesc ca poate nu-si mai face treaba busonul si ramane presiune prea mare pe instalatie si astfel presiunea stransa impinge lichidul in instalatie. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius.stanescu

Mai sincer cand e motorul pornit sunt cam tari furtunele dar cand e motorul oprit sunt mai moi.de o saptamana si ceva nu a mai scazut nivelul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius.stanescu

M.am bucurat degeaba.ieri am scos.o la un drum mai lung pe autostrada si multe fataieli prin oras si totul a fost ok..azi la intoarcere am alergat.o putin tot pe autostrada si cand sa ajung acasa iar imi bipuie ca a scazut nivelul.am lasat.o 15 min si am desfacut busonul..a fasait putin,s.a ridicat putin nivelul si apoi a inceput sa scada.dubios e ca nu ramane borcanul gol ci imi scade apa pana la minim.Am observat umezeala pe sub borcan semn ca pe acolo pierd.Concluzia e ca pierd apa doar la drum lung si tinuta peste 2800-3000 ture.multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ing_virgillius

Mi se pare dubios. Nu ar trebui sa fie presiune in vas. Cel puțin așa am înțeles, eu cred ca e ceva in neregula la capacul vasului de expansiune. Si eu credeam ca se formează presiune in vas, insa nu e chiar asa. Eu am vrut sa las presiunea sa iasă dar nu a făcut nici un fas.Verifica capacul, eventual împrumuta un capac de la cineva si vezi dacă mai pleacă lichidul din vas. La mine nu pleacă, ci creste nivelul undeva la max sau puțin peste

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Face fas si in mod normal, o presiune e admisa pe instalatie, insa cand deja sunt tari furtunele e suspecta ganitura de la chiulasa, cu atat mai mult cu cat zici ca doar la turatie/sarcina ridicata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius.stanescu

La garnitura m.am gandit si eu.ideea e ca nu sunt tari furtunele incat sa nu apesi pe ele ci doar opun o oarece rezistenta.daca totusi ar fi garnitura ar trebui sa am aps in ulei/ulei in apa sau fum dens insa nu am niciuna din simptomele astea..iar toate problemele cu apa s.au adunat de cand am schimbat antigelul vechi care era foarte murdar si dupa ce m.a lasat termoflotul.oricum momentan nu am de gand sa umblu la garnitura..dar nu ar trebui sa piarda la krice turatie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Daca e la inceput de problema presupun ca nu...si asfel nici nu iti intra inca in ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius.stanescu

Banuiesc ca daca e de la ea in timp se va agrava..mai multi mecanici mi.au spus ca nu ar fi de la garnitura..iar daca ar fi sa scape compresia si sa ajunga in vas si sa o dea avara pe la supapa de suprapresiune?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius.stanescu

Salut.am fost azi la un mecanic,mi.a desfacut busonul si a lasat.o 5 min pornita sa vada daca tasneste apa.Nivelul a ramas ok nu s.a miscat de acolo,doar cand o accelera foarte puternic (4000 ture) se vedea ceva acolo,facea un fel de spuma alba pe deasupra dar foarte putina insa nu tasneste.Mi.a zis ca daca era garnitura trebuia sa avem pe ochi antigel.Mi.a recomandat sa schimb antigelul pt ca e posibil ca vechiul proprietar sa fi pus solutii minune in apa.Am observat ca daca defac busonul inainte sa plec la drum lung nu mai pierde pe la vas.Voi ce parere aveti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Sa pui o hartie sau carpa sub preaplin, prinsa cu ceva, astfel incat sa dea pe ea daca e sa iasa pe preaplin, sa fii 100% sigur ca e sau nu de acolo.

Pierzi prea mult astfel incat e imposibil sa nu vezi pe unde.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius.stanescu

Pai tocmai asta e ideea ca pe la preaplin pe acolo pierd.Am mai facut un experiment acum cand am ajuns acasa.Cu apa la 90 grade am desfacut busonul usor, a crescut putin nivelul si apoi am pornit-o fara buson.Nu a sarit apa nu a facut nimic indiferent de cat de tare o turez.Singurul lucru pe care il face, e ca apare ca un fel de spuma alba pe deasupra care dispare imediat.Sper sa fie totusi din buson dar daca e garnitura de chelioasa o sa o schimb dar nu acum.Ma gandesc ca daca ar fi de la ea ar trebui sa ma trezesc cu apa in nas cand o accelerez..Multam

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan locked şi unlocked this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!