Jump to content

Pierdere antigel


bladerunner
 Share

Postare recomandată

alexanderdj

Eventual uita-te la robinetul de golire al radiatorului de apa. E jos in coltul din dreapta cum te uiti la motor din botul masinii. Are un o-ring care se poate crapa si poate pica pe la ala. Daca s-a dus o-ring-ul, vei gasi urme de lichid de racire pe gaurica aia de scurgere. Daca ai scut, iti va fi dificil sa observi pentru ca trebuie sa te bagi sub masina ca sa vezi ce e in gaura aia. Sau o luminezi cu ceva si faci o improvizatie cu o oglinda pe care s-o pui sub gaura si sa vezi ce e acolo. Dar daca nu vezi clar, apuca-te si da scutul ala mic de pe mijloc jos ca sa vezi cum trebuie si sa poti scoate elementul asta sigur din ecuatie ca fiind defect sau nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 496
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • GABIVVX

    27

  • mihaiionascu

    24

  • alexanderdj

    13

  • SergiuD

    12

Top Posters In This Topic

Posted Images

M-am uitat la robinetu ala si nu curge pe acolo.

Ce as mai putea sa verific????

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

tot circuitul lichidului de racire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexanderdj

Ai verificat robinetul ala asa cum ti-am spus? ca te poate pacali daca te uiti asa de departe la el si pe urma te agiti cautand peste tot si dand bani pe la service-uri degeaba...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In locul in care ai pierdere trebuie sa ramana o pata roz(sper ca ai antigel roz/rosu in masina.Vezi carcasa termostatului,de regula are prostul obicei sa se deformeze sau sa se ciuguleasca garnitura ei.Atentie in masina daca gasesti balta de antigel sub covoare sau iti pare ca in masina miroase a antigel,atunci este radiatorul de incalzire.Daca masina nu prezinta urme de scurgere nicaieri si totul este ok mai sunt 2 variante:pompa de apa care pierde pe la presetupa cate putin(vezi daca cureaua de distributie este uda,dupa ce desfaci capacul ei care se desface extrem de usot),ciupita garnitura de chiulasa si apa iti pleaca pe esapament(asta e ultima varianta si de regula la astfel de motorizari da cu apa pe teava de esapament fara sa consume antigel sau fara sa aiba probleme,deci sa nu te sperii daca da cu apa pe esapament)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca si completare la GABIVVX,daca imi da voie,verifica si uleiul sa nu aiba o consistenta mai ciudata(gen maioneze,broboane de apa pe joja),legat de pierderea antigelului in motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexanderdj

Daca ajunge antigelul in ulei, la pierderea acuzata de coleg de aproximativ 1 litru intre schimburi, ar trebui sa-i creasca nivelul uleiului pe joja semnificativ, plus cum ai zis si tu, ceva spuma in ulei care poate fi depistata si pe joja. La fel trebuie verificate toate furtunele circuitului de racire, toate mufele si toate locurile unde se mufeaza furtunele.

Daca se ajunge pana la pompa de apa cu verificatul si nici acolo nu este gasita problema, mai ramane doar varianta garniturii de chiulasa ciupita, care din punctul meu de vedere se lasa asa si intre timp se strange bugetul necesar operatiunii. Se lasa asa, adica pana in momentul in care fisura pe garnitura devine atat de mare incat incepe sa-i fiarba lichidul de racire in mers.

Intre timp, se mai poate verifica furtunul de sus de la radiator dupa un drum de cativa kilometri pentru a vedea daca e beton. Daca e atat de tare, problema vine de la garnitura de chiulasa. Pana atunci, poti verifica cu motorul pornit daca iti vin bule din antigel si daca pute a gaze de esapament in vasul de expansiune. Atentie, vezi sa nu confunzi mirosurile, pentru ca oricum in vasul de expansiune cand e lichidul cald miroase destul de intepator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
sorinaccio_G5

ajutoor, in drum spre casa de la mare , dandu-i forja pe autostrada si pe canicula, am intrat la o la benzinarie sa imi ia ceva de baut, am oprit motorul si noroc cu oprirea pt ca de undeva cam de sub vasul de expansiune curgea antigelul, si in vas fierbea de rupea. mentionez ca pe bord acul statea la 90 grade fara vreun martor aprins.a pierdut cam jumatate de lichid, eu completandu-l spre cvasa cu antigel ca sa mai pot ajunge safe., in drum spre casa, mergand cu maxim 90, a inceput sa miorasa ceva a ars sau benzina, ulei ars , si la ridicarea capotei, se vedea un firisor subtire de fum, sau ceva care s-a supraincins. Dupa aceasta patanie , am mai facut un drum lung, si la fel ca prima data, la forja sau depasiri, m-am trezit aproape fara antigel in vas si cu fumul f slab ce iesea pe sub capacul de protectie. scurgerea era cam sub aripa dreapta , in spatele rotii. Va rog sa imi spuneti, asa cateva variante posibile ce ar putea fi, de la cei cu aceleasi semnalmente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

ai putea posta la aria G5 :), iar in a 2-a ordine de idei sa incerci sa localizezi exact scurgerea demontand capacul sau locul de unde se vede scurgerea.

Nu se vad urme clare pe piese, caroserie pe unde iese aintigelul? ar trebui sa fie urme roz/mov uscate. Posibil sa iti fie arsa garnitura de chiulasa si sa iti faca presiune pe instalatie si sa-ti dea afara tocmai din vasul de expansiune.

Cu motorul relativ rece da-i niste talpi la relanti si vezi daca nu bolboroseste in vas. daca da, e garnitura dusa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@sorinaccio_G5,daca nu gasesti o cauza pt treaba relatata,e posibil sa fie pompa de apa.Iti pornesc ventilatoarele?De regula daca nu exista alte cauze si totul este ok si perfect,ramane doar pompa de apa.Acum 2 saptamani am vazut un caz asemanator cu o O1 2004 1.6 benzina.La relanty toate bune si perfecte,cum dadeai talpa pe loc fierbea apa.Omul ma pus sa-i aduc termostat degeaba,i-am spus..nu e de la termostat.I-am adus si degeba.Am fost personal si am vazut masina,la turatii mari se auzea un zgomot de frecat care in mare parte era acoperit de zgomotul produs de motor la turatii.I-am spus ca e posibil sa fie pompa de apa.A dus masina la service si verdictul:pompa de apa avea turbina desprinsa de pe ax..la turatii mici turbina se rotea ..la turatii mari nu mai putea tine pasul cu fulia de angrenare si ramanea pe loc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sorinaccio_G5

GABIVVX' la asta ma gandeam si eu, pt ca am luat masina fara a stii la cat sau daca a fost facuta distributia, si cred ca o inlocuire a ei cat mai ales a pompei de apa ar fi rezolvarea problemei. am mai si mers o gramada de km fara sa o schimb eu, dupa ce am cumparat-o. mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca nu o schimbi acuma macar menajeaz-o, mergi usor, la turatie mica, risti sa omori motorul....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sorinaccio_G5

pai nu mai ies din oras, asa ca merg usor pana luna viitoare cand o sa schimb distributia si pompa, macar de as scapa doar cu atat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar fi bine sa nu mai mergi deloc cu masina pana schimbi distributia si pompa de apa. Ca poti sa arzi garnitura de chiulasa. Stiu ca te bazezi ca o sa-ti arate in bord daca iti creste temperatura si ca opresti imediat, dar e posibil sa-ti faca vreo figura ceasul din bord si cand incepe sa se ridice temperatura acolo, garnitura sa fie deja compromisa.

Eu n-as avea curajul sa mai merg cu masina in conditiile astea. Daca tot vrei sa mergi cu ea, ar fi fost bine sa ai doar apa pe instalatie ca degaja caldura mai repede decat daca e in combinatie cu antigel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sorinaccio_G5

o sa anunt in curand pe forum imediat ce ma duc la service,ce problema a avut pana la urma. sunt f curios ce se adevereste dintre opiniile vs. va multumesc pt variante

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am gasit si eu azi putina spuma alba (3 pete de 2cm) in vasul de antigel, dar nivelul antigelului nu e scazut, e la fel de cand l-am pus si uleiul este unde trebuie! Ar trebui sa ma ingrijorez?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mie imi mai face d-astea. A facut si acum cand am doar 1 luna si ceva de cand am pus antigel nou, dar nu cred ca e motiv de ingrijorare. Probabil de la antigel se face asa, sau de la resturile care le mai spala de pe circuit. Daca nu variaza nivelurile, e ok din punctul meu de vedere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sorinaccio_G5

revin cu noi informatii... am dus masina la Brady Trade(ce-i drept, dealer vw audi skoda)gandindu ma ca e fiind un service mare si specializat pe vw, o sa am un raspuns promt la problema,

ma suna baietii de acolo sa imi spuna ca au testat-o in toate felurile, au pus-o pe test, , elcetronic sta bine, au scos-o la o forja pe autostrada A1, in speranta in care apa din vasul de expansiune sa inceapa sa fiarba si sa poata pune un diagnostic.imi spun ca au alergat-o un sfert de rezervor de benzina, si degeaba... masina merge fara probleme.eu stiu f bine ca de cand am cumparat-o, 2 drumuri lungi am facut si in ambele drumuri apa mi-a fiert si am pierdu-to aproape pe toata din vas. le-am mentionat ca numai dupa vreo 2-3 ore de mers continuu, eventual cu forja la depasiri si un pic de urcus la munte,apa incepe sa fiarba, si normal , ca ei nu au gasit nimic deoar4ece manifestarea e in mers continuu cateva ore si eventual turata maxim in treapta a 3 la depasiri sau urcus.

asa ca am reveni acasa cu masina nerezolvata si nu stiu ce sa mai cred... cu siguranta, la un nou drum lung risc sa ard garnitura de chiulasa si altele , pt ca in bord acul de apa e normal, si senzorii cred ca nu indic o posibila avarie. ce ma mai sfatuti in contiunare???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca temperatura lichidului de racire trece de valoarea maxima in care motorul functioneaza in parametrii normal, o sa-ti creasca temperatura si in bord. Ceasul care indica temperatura apei e electronic si comandat de ECU cel mai probabil, si el e reglat sa arate 90 de grade chiar daca apa are 107-108 grade Celsius.

Apa poate sa-ti mai fiarba si daca ai aer pe instalatie. Scenariul pe care-l descrii tu, seamana cu ceva ce-am auzit in ultima vreme la o masina tot din VAG. Si anume: la turatii ridicate patina axul pompei de apa in paleta si nu se mai asigura circulatia apei in regim de 5000 de ture sa zicem, iar pentru ca temperatura motorului crestea foarte repede datorita forjei date, ii fierbea apa. Sincer, n-am idee cum sa reusesti s-o aduci in starea asta si mai ales cum sa verifici asta.

Presupun ca pe loc n-o sa reusesti sa creezi conditiile astea, probabil ca trebuie sa fie si ceva temperaturi ca sa se dilate gaura din paleta pompei de apa.

Cand mai iesi la drum lung, da-i ceva jar si daca vezi ca se intampla iar asta, incearca sa filmezi daca ai dispozitia necesara si sa te duci sa le arati alora la reprezentanta cum face.

Ca sa faci reconstituirea mai repede, ma gandesc ca ai putea sa te duci pe autostrada si s-o tii numai in a 3-a si a 4-a ca sa fii turat bine. Era bine daca mergea montat undeva pe traseul instalatiei de racire un manometru care sa inregistrezi tot timpul presiunea sau si mai bine zis, debitul, cu care circula apa prin instalatie, iar daca la ture mari iti scadea debitul, era clar ca si la tine e la fel.

Tin sa precizez, nu sunt mecanic. E doar un sfat pe care am incercat sa ti-l ofer cu intentia de a te ajuta. Ramane la alegerea ta daca iesi cu masina pe autostrada ca sa-i dai jar. Dar chiar si asa, nu faci decat sa reproduci evenimentul si nu prea ai cum sa verifici exact ca e de la pompa de apa cum ti-am zis...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sorinaccio_G5

alexanderdj, iti multumesc pt variante, ce pot sa zic, forja in trepte inferioare nu vreau sa ii dau pt ca stiam, si m-au zis si ei ca am o clapeta de la galeria de admisie care face cam urat si se aude si la ralanti un tancanit, dar in schimb o sa schimb eventual pe luna viitoare si pompa de apa dimpreuna cu distributia, ele nestiind cand au fost schimbate ultima oara, pt a elimina si posibila defectiune a pompei de apa, logic se va schimba si antigelul, deci o aerisire a instalatiei de racire, cat despre filmat, la asta m-am gandit si eu, o sa filmez in caz ca mai patesc.mentionez ca in bord nici un martor sau nici o gradatie la temp apei pe ceas nu creste fata de 90 grade.

Modificat de sorinaccio_G5
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@sorinaccio_G5,sigur ai antigel in masina sau mai multa apa?Varianta cu pompa de apa ..cade.Daca era sa fie pompa de vina..trebuia sa se intample imediat fenomenul pe caldurile astea.E foarte ciudat fenomenul:fierbe apa dar pe ceas apata 90 grade.Fa un test al ventilatoarelor..daca merg pe ambele viteze,dar iar nu e bine si nu iese la socoteala pt ca de regula ventilatoarele(cu ac oprit)nu prea pornesc cand mergi pt ca radiatoarele se racesc de la curentul de aer.E posibil sa fie si termostatul care la un moment dat..cand se incinge rau nu mai lucreaza in parametrii...dar iar trebuia sa arate ceasurile ca ai depasit 90 grade.Cum o dai tot nu e bine..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sorinaccio_G5

GABIVVX, intr-adevar nu stiu ce concentratie de antigel si apa am(el se vede rozaliu), pt ca nu l-am schimbat niciodata, dar in schimb am completat cu antigel concentrat dupa prima pierdere de lichid, deci la a 2 a pierdere, trebuia s aiba antigel mai concentrat...logic...ventilatoarele, sonda, au fost verificate pe test, deci electronic, pe bord totul se mentine ok, iar cand au alergat-o pe autostrada era pornit si AC.deci au verirficat-o ei singuri cu el pornit.. e o nebuloasa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma tem sa nu fie o ciupitura in garnitura de chiulasa pe evacuare,care la o anumita temperatura sa lucreze si sa iti bage presiune pe instalatia de racire..care automat duce la cresterea nivelului de linchid de racire.DOAR AM DAT CU PRESUPUSUL..nu sunt ferm convins de treaba asta.Oricum este destul de ciudat fenomenul si modul de manifestare de pe masina ta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gabi, la el e asemanator cu problema care o avea colegul din aria Fabia 1. Caruia la drum lung ii tragea aer in instalatie si ii fierbea apa. E posibil sa aiba si el pe undeva vreo dracovenie care se dilata de la caldura din compartimenul motor-ceea ce aerul conditionat pornit ajuta sa creasca mai mult si mai repede- si sa ii traga aer acolo, sa prinda o bula care cand prinde temperaturile din chiulasa sa caute sa iasa afara si astfel ii bolboroseste apa. Sunt multe chestii posibile, dar aia la reprezentanta ar fi trebuit sa aiba cu ce sa testeze circuitul de racire ca sa vada daca scapa presiune pe undeva.

Nici n-ai cum sa fii ferm convins de o anumita cauza, pentru ca are simptome ciudate. Probabil ca numai prin incercari o sa reuseasca sa-i dea de cap pana la urma. Dar pana sa se apuce sa desfaca chiulasa, e bine sa-si faca distributia cum a zis si sa fie sigur 100% ca nu e de la nicio componenta a sistemului de racire.

Modificat de alexanderdj
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan locked şi unlocked this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!