Jump to content

'17 Octavia 3 Style 1.4 TSI DSG


SwatKat

Postare recomandată

Asta e iar un "improvement" al tehnologiei. Sa fie un long-term d-ala long, :) plus ca parca n-am vazut sa faca consum la "trip", adica parca degeaba am resetat trip-ul ca nu mi-a facut consum strict de cand am resetat. In fine... O sa caut si in aplicatia din tel sa vad daca acolo am pe mai mult de 99h59'. 

Asta doar de curiozitate...

Link către comentariu

Bun, prima sa-i zicem problema: azi dupa munca n-a vrut sa porneasca Amundsen-ul. Era conplet negru, desi sunet avea, din butoane puteam modifica volumul - si aparea bara de volum, iar cand a sunat cineva, a aparut fereastra pe el (desi dupa raspundere, s-a facut negru la loc si nici nu auzeam nimic prin BT). 

Nici la apasare buton Meniu climatizare n-a raspuns. 

Inchis motorul, inchis masina, deschis masina si apoi a pornit. Mai greu in primele 4 sec, parca se misca in reluare, dar totul ok. 

Urmaresc si sper sa nu fie nevoie de garantie...

Link către comentariu

Daca tot se discuta pe jurnale de "capabilitati off-road" :) am reusit si descarcat pozele de acum 3 sapt, fost la o pensiune in Piatra Craiului, sat Magura, adica pe la cuca macaii, tinand cont de capabilitatile Octaviei mele. Citisem ca e destul de "remote", asta cautam - copil plecat la bunici, am zis sa avem si noi ceva R&R :) 

Logic ca n-am putut pleca mai repede de 18.30 din Buc, am zis ca nu conteaza, aveam in fata weekendul... Conform site-ului, la pensiune puteam ajunge prin satul Pestera, din Bran, sau pe la Zarnesti, urcand spre chei. Am zis s-o luam pe Targoviste-Bran-Pestera ca poate nu e aglomeratie... mers linistit, muzica, pac s-a facut noapte si au inceput semafoarele in zona Bran. Plus vreo 4 nebuni pe care efectiv i-am gasit pe banda mea dupa curbe... minunatie... 

Ajungem la Branpe la 22.00, fac stanga spre Pestera, un drum comunal de 1 banda, asfaltat... wow zic. Case mai ioc, iluminat public ioc, mergem cu faza lunga... gps mia zicea 3,5 km cand s-a terminat asfaltul... o iau incet, sun si la pensiune, nu raspundea nimeni... inca 2 curbe si drumul de pamant a inceput sa fie devastat, sapat pe marginea versantului, nu stiu ce naiba bagau pe acolo, dar se ingustase si mai mult.. nevasta era deja cu ochii la haul din dreapta, mult prea aproape de usa ei :) , deja incepusera sleauri si eram cu rotile intre ele, cred ca daca intram, ramanea masina pe burta... si suna telefonul: a, ati luat-o gresit, daca nu aveti masina inalta nu puteti trece pe la Pestera, veniti pe Zarnesti :banghead: nici n-aveam unde sa intorc, drum in panta, deci ar fi trebuit sa dau cu spatele in rampa ... insa inca o curba si o casa cu ceva tapsan in fata, in panta bineinteles si aia, ma bag acolo cu gandul ca daca raman acolo om sunt... Reusesc, gata, inca 1 ora arata gps... Trec de Bran cand ma baga waze prin Predelus... zic gata, acusi ajungem, pac, pancarta cucartier Zarnesti si.... drumul se transforma iar in drum cu piatra concasata:251: Se termina in final, incepe asfaltul din Zarnesti, taiat din 10 in 10 m transversal - probabil tevi noi ceva - si intram in final pe?... pe?...  pe drumul forestier pietruit catre cheile Zarnestilor :biggrin:.

Juma' de ora mai incolo, timp in care se invtase si cutia sa ramana in D1 chiar si la turatie de 3k, vad o panta si mai naspa, iar cateva patinari mai incolo ajung in parcare. Bezna e putin spus, insa cerul era de vis! 

Ei, dupa asta totul a fost minunat, de la mancarea excelenta home-made (si muulta) la peisajele minunate si calatoria la cab. Curmatura de a doua zi.

Inutil sa zic ca am iesit pe marginea frumului, stateam si ne uitam tampiti la stele, conform dictonului "priveste cerul" - adica la cum arata cerul, cu Calea Lactee in toata splendoarea, de ziceai ca ne-am intors in timp, in copilarie, cand aveai mult mai multe sanse sa vezi cerul asa - si deodata simt un suflat la ureche si imediat o limba.. si era la urechea din partea opusa sotiei :biggrin:, n-apuc sa ma intoc, nici n-am avut timp sa reactionez, ca se baga intre noi o namila de vreo 70 kile de ciobanesc... noroc ca a fost pe "repede-inainte" si n-am apucat sa ma gandesc la un Mos-Martin.. Dupa socul intial, tinand cont ca s-a tolanit namila langa noi, am mai stat vreo juma de ora la scarmanat animalu'.

Poze cu masina nu prea am facut, a doua zi pe lumina cand am vazut-o, culoarea era "putin" schimbata :) si am zis ca nu merita neaparat sa ramana imortalizata asa.

Cam asta a fost "aventura off-road" la nici 6k km, i-am facut si noi "botezul". N-am atins nimic, la intoarcere incepuse insa sa zbarnaie ceva in masina, am zis ca aia e, primul greiere, insa urechea fina a consoartei a detectat sticla de apa din usa mea - ea era vinovata! Bucurie la loc, nici nu a mai contat ca am stat pe Valea Prahovei 1 ora intre Predeal si Busteni :) 

https://imghost.io/image/T3nuT
https://imghost.io/image/T3YQo
https://imghost.io/image/T3NXI
https://imghost.io/image/T3xb5

Link către comentariu

@SwatKat: bre, de ce n-ai dat si tu un telefon ? Te scuteai de semafoare, drum cu piatra concasata si off road aiurea... Plus, iti puteam recomanda cateva locuri faine in zona.

Apropos, pe acolo pe unde te-ai bagat tu am trecut cu Kodiak-ul...cu multa grija si cu mari emotii, ca sa intelegi unde te-ai bagat. E big nono, iar daca ploua e drum de offroad serios.

Unde ai mers ? La Samedru ? 

 

Link către comentariu

@75NOR: la pensiunea Mosorel. Multumesc, insa plecasem cu recomandare "beton" de la o colega de-a sotiei. Si daca locatia si pensiunea au meritat intr-adevar, drumul cam meh... Plus ca am aflat ulterior ca ceilalti aveau un LandCruiser :) deci i-a durut la basca.... 

Tin minte insa si o sa-mi permit sa-ti scriu inainte sa ne mai hotaram la un weekend in zona.. am mai urmatit oricum topicul tau cu gandul de a "fura idei", ca unde ajunge un Superb cu roti de 19", (fie ele mai bagate asa in caroserie :) ) ajunge si-o Octavie :P

Am pus poza pe unde ma bagase gps-ul :) Imediat dupa Nobilis se terminase asfaltul si a inceput "calvarul", drum pamant si desfundat pe deasupra, nu stiu daca as fi ajuns pana la urma, dar nici n-am vrut sa asteptam vreun tractor la 12 noaptea sau sa trebuiasca sa inlocuiesc plasticele alea de sub masina :) 

Ce sa zic, pensiunea e foarte misto, localizarea e superba si mic-dejun+cina minunate, facute mai bine ca "la mama acasa" :) Le-am zis sa scoata naibii pe pe site descrierea cu "se poate ajunge din sat Pestera" sau sa puna un asterisc, ceva cu doar pentru gipane...

 

Localizare Pensiunea Mosorel din Magura
Casa traditionala Mosorel este situata la 1050m altitudine, in mijlocul Parcului Național Piatra Craiului .
Accesul se poate face prin orasul Zarnesti , localitatea Moieciu sau sat Pestera
Odata ajunsi in sat Magura urmati indicatorul spre manastirea Sf. Treime sat Pestera si la urmatoarea intersectie virati dreapta , urcati panta 30m spre parcare dreapta.

Iar pe panta aia de 30m nu stiu cate masini urca daca e ploaie....

 

harta_drum.jpg

Modificat de SwatKat
Link către comentariu

@SwatKat: muhahahahahahah: am aflat ulterior ca ceilalti aveau un LandCruiser :biggrin:

Asta e cea mai tare faza ever... Banuiesc ca ti-e clar ca de acum cand primesti recomandari prima intrebare este: "cu ce masina ati mers acolo" ? :) 

E simplu: daca vrei in Pestera - drumul se termina la Nobilis, ala e punctul terminus. Desi drumul pare usurel, mai jos, spre Magura sunt niste sleauri urate. 

Se mai putea ajunge in Magura din Moieciu de Jos - vezi drumul cel mai din dreapta din poza ta. Dar, preferabil sa-l faci dinspre Magura, ca ultima bucata spre Moieciu sa fie in coborare.

Cand mai ai nevoie de sfaturi in zona, apeleaza cu incredere :) 

Link către comentariu

OK, mersi :)

Cred ca gps-ul ma bagase prima data pe unde zici tu, mi-aduc aminte ca, dupa ce intrasem pe drumul ala de pe dn73, si ma bucuram ca-i asfalt, mi-a zis undeva dupa un podet sa o iau la dreapta, dar am zis sa nu ies de pe asfalt :biggrin:, ca cine stie pe unde ma duce si sa raman pe "principal" :) ... si asa am mai pierdut vreo juma de ora...

Mda, cred ca Nobilis cu banii turistilor au asfaltat drumul ala, ca m-am uitat nitel si aveau tarif de vreo 500 lei/camera doar cu mid-dejun....^_^

Legat de masini, mi-a zis sotia dupa ce si cum.. ea stia ca au jeep, dar nici macar asta n-a considerat logic sa-mi zica. Bine, nici eu nu stiam pe unde o sa ajungem :) 

Imi iau "revansa" peste o luna, am planificat un road-trip cu copilul Budapeste-Viena, cu cazare in mijlocul oraselor :P

Link către comentariu

@SwatKat: da, exact, dupa podetul ala se face dreapta, e drum de macadam. Dar mai bine il faci in sens invers, adica sa iesi acolo, pentru ca sa eviti urcarile pe macadam.

Nobilis isi merita fiecare cent, spre diferenta de alte stabilimente care cer banii aia la mare de exemplu.

Drive safe si informeaza-te in prealabil. "Assumption is the mother of all fu*k-ups" spune o vorba isteata :) 

Link către comentariu

@75NOR: mersi de clarificari! Ref la Nobilis, doar l-am vazut ca "stralucea in noapte", am cautat dupa de curiozitate... Nu stiu cum arata/servicii, dar daca zici ca e ok, e de tinut minte.

Bun asa, deci daca o luam de la inceput pe acolo era totusi drumul mai bunicel ca ala de dupa Nobilis? Ca daca-i zic consoartei, dorm cateva zile pe pres, afara, ca eu am zis sa continuam pe asfalt si apoi cu intors si luat prin Zarnesti am mai pierdut 1 ora!:P

Link către comentariu

6100 km. Am verificat si uleiul azi si arata asa, dupa o zi de zacut inparcare. E normal, as zice sper sa fie ok si pana la 15k.. sau ar trebui completat cu ceva?

IMG_1547.PNG

Link către comentariu

Daca ai fi focalizat si pe joja......

Atat timp cat nu e sub minim, e ok. 

In manual, metoda de masurare nu e cu motorul rece; trebuie sa fie motorul la temperatura optima, il opresti si astepti cateva minute inainte de masurare.

Modificat de Iulian M
Link către comentariu

Eu it zic sa mergi frumos la reprezentanta si cumpara un litru de ulei 5W-30 LL si completeaza cand trebuie. Nu este sfarsitul lumii. Desi nu se distruge motorul, totusi intre minim si maxim este fix 1 litru diferenta si tu ai circa 3.8 litri pana la maxim in motor. Acum inca e OK, dar pana la 15 000 o sa ajungi undeva pe la minim... eu precis nu as umbla sub nivelul jumatate de pe joja. 

Link către comentariu

Eram in plin soare, nu stiu de ce n-a vrut neam sa focalizeze pe joja :) m-am enervat si am zis ca s-o vedea si asa... 

Legat de reprezentanta, o sa incerc sa trec, de la mine pana la oricare din Buc fac cam 1 ora, fie Avia/Brady/etc. 

Mai repede daca ajung pe la Brasov :) 

Oricum, multam de raspunsuri!

Link către comentariu

Salut,

Cand a venit masina mea am verificat nivelul de ulei. Pe joja era fix la jumatate intre max si min. Acum, dupa 4500 km, nivelul este identic. Eu fac verificarea cu motorul rece. Este bine sa ai la tine o rezerva de 1L, just in case.

 

 

Link către comentariu
  • 4 weeks later...

9000 km, dupa 2200 km cu un concediu la Viena. Masina a mers exemplar, am prins niste cozi pe Valea Oltului care au fost mult mai suportabile de depasit pe Sport :) .

Medie orara 100 km/h atat la dus, cat si la intors, cu mers pe autostrazi legal (130 afara, 140 ro) si cum s-a putut in rest... Consum 5,7 pe tronsonul Viena-Nadlac (poza atasata) si 6,2 dupa ce am ajuns la Buc. (la dus n-am contorizat, dar crd ca tot 6,x a fost). Multumit pe deplin.

On a side note, prima data de cand am masina si sunt multumit de faruri. Am mai zis ca acum cca 1 luna jumate fusesem la Avia au zis ca au reglat dar nemergand asa mult noaptea nu pot zice ca am avut timp de teste, dar mi se parea totusi ca ceva nu era cum ar fi trebuit, vedeam cum pe stanga lumina era destul de "taiata". Dar na, ziceam ca poate mi se pare, ca doar fusesem in service :)

M-am dus totusi din nou, just to be sure, am cerut expres sa fiu si eu prezent si dupa ce s-au uitat aia 10 min cum se regleaza (?) cu calculatorl legat la masina au concluzionat ca tot la cele 2 suruburi de reglaj trebuie sa umble. Bineinteles ca fasciculul era cam juma de cm in jos si spre dreapta. Iar acum e cum ar trebui sa fie. (cu ocazia asta nu mi-au mai luat bani pe reglaj din nou)

Am luat si 1 l de ulei sa am pe drum, pe joja era mai mult de jumate nivelul  - habar n-am cum a fost la livrarea masinii, n-am verificat (am completat cu 200 ml sa fie pana sub maxim, sper ca pana la revizie sa nu mai fie nevoie de umblat pe aici)

In rest masina merge ok, astept sezonul rece sa fac si schimbul de roti, n-am mai avut parte de glitch-uri de electronica, all is good :) 

 

 

IMG_2128.jpg

Link către comentariu
  • 3 weeks later...

@SwatKat Si eu tot interior bej am si tot textil. Daca vrei un upgrade si sa scapi de problema cu bebe (murdarie etc) iti fac o recomandare de retapitare realizata chiar la fabrica din Slovacia unde se fac interioarele de octavia, superb si passat. Eu o sa dau comanda intr-o saptamana la SAB 2017 si voi revenii cu poze in max 50 de zile cat dureaza lucrarea:) 

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

@Epo: o sa tin minte daca va fi cazul.. oricum nu as renunta la interior deschis la culoare.

In alta ordine de idei, sarbatorim pragul de 10k!

IMG_2196.JPG

Link către comentariu

salut, scurta intrebare : ceasurile "speciale" cu conturul acela gri sunt incadrate la optionale, sau e ceva echipare de serie? multumesc!

Link către comentariu

@all: multam de urari, sper si eu sa inghita km fara probleme.

Ref. interior bej: orice ar fi, negru/inchis nu. Macar asa o recunosc in parcare :) 

(asta-mi aduce aminte de un moment cand aveam Solenza, parcarsem la facultate cateva minute sa las ceva si aveam si cainele in masina. Ies din cladire si vad o Solenza aceasi culoare si cu o lovitura la aripa.. ingheata inima, fug la masina, ma uitam la lovitura, injuram in gand... il sun pe taica-miu "Bai am gasit masina lovita, bla-bla... "

Era totusi ceva ce nu-mi dadea pace..  si cat ma invarteam eu si explicam cum e lovita auzeam pe fundal un latrat si la fix 2 masini mai in spate vad cainele care latra de zor in masina mea :biggrin:

"Bai, stai ca nu e masina mea!" - deci asta a fost cred cea mai tare faza din istoria mea automobilistica :biggrin: Taica-miu a zis ca-s bou :)  

Deh, daca toate masinile erau la fel :) )

 

Impresii personale si subiective:

- motorul e ceea ce trebuie pentru nevoile mele, ar fi mers poate 180 tsi dar e ok si asta in conditiile in care nu prea am mers pana acum pe Sport. 

- masina e mai rigida ca Megane2, scaunul copilului troncane mai tare - probabil suspensia independenta ar fi fost mai ok aici, pe de alta parte si pe Megane aveam PDG, dci arcuri mai moi care afectau stabilitatea in curbe.

- cutia de viteze e foarte ok insa nu neaparat in oras - sau nu m-am invatat eu indeajuns de mult cu ea. Altfel controlezi din ambreiaj tinutul dupa ala din fata in coloana in Bucuresti. Cutia schimba repede in treptele superioare si apoi cand incetinesc - groapa, bumper etc - retrogradeaza, apoi nu mai schimba asa repede si tureaza mai mult motorul si tot asa.... - Asta tine insa de starea infrastructurii. Pe de alta parte, la drum lung e "heaven on earth" cutia automata... :) 

- farurile lumineaza exceptional, asta dupa 2 drumuri in service si reglat intr-un final cum trebuie. In curbe mai observ cum se aprinde cate un led in plus - deduc ca functioneaza ok.

Asa cum am zis si pe topicul cu intrebari tehnice, au fost/sunt niste glitch-uri sau niste impresii gresite ale mele, cred legate de motor rece - nu ma impacientez si las asa, merge ok masina - in rest n-am "plangeri tehnice". Am incaltat-o cu rotile de iarna, trebuie sa-i fac si o poza, arata bine cu jantele noi oem. R16 e indeajus pentru masina si motorul asta.

 

As fi curios daca voi putea activa pana la urma cornering, voice control - mai mult de moft.  

Modificat de SwatKat
Link către comentariu
  • 3 weeks later...

M-am invrednicit sa fac si eu pozele de rigoare cu incaltarile de iarna. Dupa un drum pe E85, deci faceti abstractie de mizerie :) Pana la urma am lasat Velorum pentru vara - vin mai frumos, iar astea de iarna. 

In rest, 10400 si tapiteria bej rezista :) 

IMG_2236 (1).jpg

IMG_2237 (1).jpg

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!