Jump to content

'17 Octavia 3 Style 1.4 TSI DSG


SwatKat

Postare recomandată

Eu nu inteleg o chestie, vis-a-vis de Skoda Connect

Intr-o brosura, apar 3 variante

http://www.aviamotors.ro/img/uploads/catalog/New Octavia.pdf

ŠKODA Connect: Care Connect (3 ani) cu cod (YOK)

ŠKODA Connect: Care Connect (3 ani) cu cod (YOX) + Infotainment Online (1 an) conditionat de Amundsen sau Columbus

ŠKODA Connect: Care Connect (3 ani) cu cod (YOZ) + Infotainment Online (3 ani) conditionat de Amundsen, Columbus sau Business Package Columbus

Deduc ca daca as alege prima versiune, ar fi compatibila si cu Bolero. Dar unde intra cartela SIM ? 

Link către comentariu

@DOL: Eu am optiunea cu Amundsen. Insa Amundsen nu are SIM. Inteleg ca masina are un sim "ascuns", care comunica prin GSM - probabil doar cativa kb, informatii strict necesare, sim la care nu exista acces. In rest, Infotainmentul online e cel legat de afisarea de fluxuri de stiri, meteo, gasirea de parcari in zona unde e masina sau statii benzina - optiunea asta se plateste anual (+in taxa asta o intra si eventuala actualizare a hartilor).

Cred ca SIM-ul prezent pe Columbus se refera doar la Infotainment online, adica sa nu se mai imperecheze unitatea cu telefonul tau prin BT ca sa aiba acces la stiri, date, meteo etc. Plus ca la Columbus preia si layout-ul din google maps, deci consum mai mare de date.

 

LE. Sunt curios de ceva legat de navigatie, am gasit o optiune referitoare la avertizarea de limita combustibil. As vrea sa cred ca asta, impreuna cu optiunea prin care mi-am ales statiile de carburant preferate, sa preia si date referitoare la consum si sa ma avertizeze din timp sa alimentez la statia prestabilita (de genul "bai, pe traseul tau, mai ai statie peste 1 km apoi peste 700km si tu mai ai range de doar 400km,  deci opreste si alimenteaza" :) )

 

Link către comentariu

@SwatKat ok ok dar cine plateste traficul de date ? cum ai access la datele despre auto din aplicatia de pe telefon ? cum comunica telefonul cu masina ... asta nu inteleg

Link către comentariu
7 minutes ago, SwatKat said:

LE. Sunt curios de ceva legat de navigatie, am gasit o optiune referitoare la avertizarea de limita combustibil. As vrea sa cred ca asta, impreuna cu optiunea prin care mi-am ales statiile de carburant preferate, sa preia si date referitoare la consum si sa ma avertizeze din timp sa alimentez la statia prestabilita (de genul "bai, pe traseul tau, mai ai statie peste 1 km apoi peste 700km si tu mai ai range de doar 400km,  deci opreste si alimenteaza" :) )

Asta chiar mi s-ar parea un feature foarte util si foarte misto :cool: Sunt curios, dupa ce testezi, daca chiar e atat de smart...

Link către comentariu

@stryder: inca nu, n-am avut timp sa caut cele 2 recomandari primite. Am povestit ca am fost "ocupat" cu masina veche, s-o readuc la stadiul de functionare :) 

@DOL: cred ca traficul de date e inclus in cei 80 euro sau cat e optiunea asta pe an. De fapt cred ca masina comunica cu serverul si trimite datele pe care le regasesc ulterior in aplicatie. Astfel dupa fiecare drum regasesc in aplicatie statusul masinii, distanta parcursa, timpul, consumul etc.

De aia am zis ca daca dau o comanda de sunet+flash-uri cica pentru localizare masina) dureaza putin pana executa - probabil aplicatia comunica cu serverul care "ia legatura" cu masina.

Plus ca, in caz ca se strica ceva, cica masina "ia legatura" direct cu serverul si pot primi un telefon ca trebuie sa ma prezint in service.

@75NOR: sunt si eu curios, cu proxima ocazie incerc si revin :) o sa mai caut pe net info, cred ca feature-ul asta e imprumutat de la VW unde o fi prezent de ceva vreme :) 

 

 

 

Link către comentariu

@75NOR: citind manualul Amundsen ref la avertizarea de alimentare - unul mai vechi, dar cred ca functia e identica, inteleg totusi ca "mai e pana acolo", adica nu-i asa "desteapta":

■ Fuel warning - Switch on/off the display of the warning message for low on fuel Warning: fuel tank almost empty. Would you like to find a fuel station nearby? If the message appears in the unit screen, the system offers the following features: ■ Cancel - Close the window with the warning / ■ Find - Search for the nearest fuel station. Still, better than nothing :) 

Link către comentariu

@SwatKat: Mersi. De functia asta stiam si eu, probabil daca ii dai ca preferinta OMV sa zicem, iti cauta doar OMV si te ruteaza catre ele

Probabil in timp vor introduce si functia asta "anticipativa" :) 

Link către comentariu

Cred ca ar fi usor de introdus, un "if" in plus, cu o estimare a consumului bazata pe istoricul :de la pornire". Nu-i asa greu, cred. Tot o estimare ar fi, insa una mai avansata si folositoare, zic eu.

Link către comentariu

Pai daca introduceau acum, la MY viitor ce noutati mai aveau ? Altele decat cost-savingul, evident ;)

Link către comentariu

Nimic nou sub soare, doar ca am depus azi "actele" sa devina relatia oficiala :) sa vedem daca maine seara sunt gata, altfel mai bagam un concediu cu Meganu' - chiar daca ma doare sufletul s-o stiu p-asta noua in parcare -_-

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Bun, revenire din concediu - Gr. Am luat numerele pe 7 iulie, vineri seara, in conditiile in care vineri noaptea era plecarea. Dai si pune benzina, cumpara rovigneta - in fine tot tacamul - dar bucuria era maxima!

Am plecat cam cu 1800km, m-am intors cam cu 3300. Consum la dus cam 6, la intors 6.2 (poza e din vama la Giurgiu, alimentarea fiind la Haskovo.) Overall, cam 2-2,5 l in plus la suta fata de megane (dar ala era legendarul - pentru consum mic - 1.5 dci 100 cp). Masina cu 2 adulti+copil+portbagaj full - dus si intors. 

Combinatia benzina+dsg e fenomenala! La mers linistit aveam impresia ca e electrica :). Au fost cateva dati cand nu am inteles "deciziile" cutiei, nu pot zice ca am abuzat de pedala dar au fost o data cand, cu ea in Sport, a retrogradat 2 trepte, a sarit in 5k rpm si cam degeaba... 1 scunda pierduta.. Pe normal retrogradeaza dar de obicei 1 trapta si e mai ok. Si nici nu am avut nevoie de kick-down, doar de apasari mai "fortate", asa. 

Oricum nici eu nu sunt inca invatat cu cutia, mai am de experimentat. Plus ca desi am trecut si de 3k km parca n-as abuza prea rau, in afara de momentul cu pricina mai mult de 4k pm n-a vazut inca masina, si asta gradat (pana la 2k km doar sub 3000 rpm).

Navigatia a fost o surpriza "placuta", aveam toate stradutele din Thassos iar in Bulgaria, cu conexiunea la net prin telefon, a afisat un fel de "trafic" online (ceea ce in Ro nu exista) si m-a rerutat prin zona Haskovo fata de traseul initial. Sunt multumit.

Ca tot se vorbea de frana automata la manevre parcare, am experimentat si eu o frana (cu caraitul aferent) in parcarea de la pensiune (un fel de camp cu iarba mai inalta si senzorii o detectau ca "obstacol"). Oricum, din ce am vazut, la senzorii fata, optiunea de frana automata este dezactivata by default (iconita e mereu galbena) si se activeaza la nevoie, apasand pe iconita in timpul manevrelor - cred ca e si normal asa. Pe spate functia e activa by-default.

Ce regret de a fosta masina: "intarirea" directiei odata cu viteza. Ce optiune o regret: ACC. Ar fi fost combinatia ideala! Front Assist a tipat de cateva ori (sonor si afisare pictograma rosie pe display) e ok sa-l ai dar iti da si fiori la un condus mai agresiv: depasit un tir, repliat putin in spatele urmatorului cat sa fiu sigur ca nu vine nimic din fata si imediat a tipat FA, in secunda in care m-am repliat si imediat iesit inapoi pe banda de depasire (probabil odata cu schimbarea directiei am "intrerupt" FA) Oricum, mi-a demonstrat ca functioneaza si pe peste 100 kmh si ca e extrem de rapid!

Acum, ca am trecut de 3000 km ar fi ceva de verificat asa, sumar: nivel ulei/altceva? Ceva sfaturi de abordare a pedalei acceleratie (de genul nu WOT la turatii reduse, la deal etc); cam de cand sa incep cu "testarea" modului Sport etc.

Multumesc.

 

 

 

 

 

IMG_1389 (1).jpg

Link către comentariu

Ce sa mai zic, ca inca nu m-am dezmeticit dupa concediu :) 

- farurile mi se par bestiale, insa pentru linistea mea voi incerca sa ajung la Avia/alt dealer sa fa un reglaj mecanic. Pe curbe, mai ales in panta, partea stanga a fasciculului (farul stang) e destul de mica ca lungime si parca as simti nevoia sa vad mai departe. Mai ales ca nu exista deloc o zina cu lumina difuza, mi se pare ca ledurile "taie" si mai bine lumina fata de xenon. Si vreau sa stiu sigur ca farurile sunt reglate mecanic cum trebuie, ca sa poata functiona cum trebuie autolevelingu' si restul. 

- desi am Aircare si deci MY2018, pe carte apare ca an de productie 2017. Nu ca m-ar interesa neaparat, oricum la cum am tras sa am la timp cartea bine ca iesit si asa.

- pe autostrada, cu vant lateral, trebuie sa "corectez" mai des directia decat la Megane, desi masina pare cam tot la fel de grea - pe carte scrie ca masa reala a masinii e undeva pe la 1350 kg. Posibil feelingul sa fie de la lipsa DMS, unde pe sport probabil se intarea directia mai mult.

- motorul e foarte misto si cred ca e ce trebuie. Ma mai gandesc la cum ar fi fost cu un tsi 180, dar cei cca. 2500 euro in plus (rabla+diferenta de la motorizari) ma readuc la ratiune :) 

- start-stop e la fel de enervant ca la toata lumea, sunt momente cand te apropii de semafor,/intersectie/etc si  motorul de opreste fix cand cei din fata pornesc. Reporneste imediat, but stil... Singurul "avantaj" e ca, cu el el activ, daca opresc masina, S/S opreste motorul, bag cutia in P si daca deschid usa de la sofer, se opreste definitiv - deci scap de "operatiunea mega-ultra-consumatoare de timp" de a opri motorul din buton. :)

Interiorul bej face in continuare toti banii, imi place la nebunie, simt o "vacanta" continua :) 

Poze nu pun si n-am facut, ca 10 zile de Thassos cu praf si nisip si-au spus cuvantul. 

Urmeaza (in afara de ce ziceam mai sus, ceva verificari sumare ulei + faruri) sa ma decid daca sa fac codarea de activare a cornering lights (desi neavand in proiector bec separat, orientat oblic - parca asa e la optiunea din fabrica - nu stiu daca obtin vreo utilitate), codarea pentru afisarea ledurilor la ventilatia pusa pe auto si totodata incerc sa vad ce ar presupune un retrofit de ACC - macar ca info.

 

Modificat de SwatKat
Link către comentariu
10 hours ago, SwatKat said:

Acum, ca am trecut de 3000 km ar fi ceva de verificat asa, sumar: nivel ulei/altceva? Ceva sfaturi de abordare a pedalei acceleratie (de genul nu WOT la turatii reduse, la deal etc); cam de cand sa incep cu "testarea" modului Sport etc.

Salut,

Poti verifica nivelul de ulei, probabil va fi putin sub minim  maxim, ceea ce este normal.

Partea cu WOT - pentru ca am experimentat si eu mai mult e cam asa: DSG-ul se conduce din cum te joci cu acceleratia. Atat timp cat esti in D, sa zicem in coloana la 80km/h, poti face WOT fara griji, caci cutia va sari 1 sau 2 trepte in jos si va incarca turbina exact in turatiile in care trebuie.

Sport - iarasi e foarte ok, se adapteaza ref la punctul de schimbare in functie de ce faci cu pedala de acceleratie: daca esti ferm si "la podea" schimba la rosu. Daca esti mai soft in apasare, schimba in zona de 3000rpm, ceea ce pentru benzina este foarte ok. Ca si sfat, nu sta in oras in Sport deocamdata, incearca in afara orasului. In oras, in Sport, la trafic constant cutia in permanenta schimba 2-3 si 3-2, orice mica variatie de viteza datorita traficului face cutia sa retrogradeze si te trezesti ca stai in 2 in turatii mari degeaba, fara niciun beneficiu.

Ezitarea softului in Sport, corelata cu WOT am constat-o doar la mers in forta pe serpentine cu diferente mari de nivel, unde ezita sa schimbe din 2 in 1 si te trezesti ca pleci in WOT, in 2, din zona de 2500rpm. In mod normal sa pleci intr-o depasire de la 2500rpm nu e problema, dar cand faci WOT si cutia nu retrogradeaza vei chinui turbina - trebuie retrogradare manuala.

Dar...toate astea le inveti cu timpul :) 

Pana una alta, poti incepe cu Sport, in afara orasului si presiune medie pe acceleratie ca sa nu schimbe in rosu, ci in zona de 3000-3500.

In rest...enjoy :) 

In ceea ce priveste motorul, nu avea second thoughts....Am vazut cum se misca motorul asta pe un Superb, deci e clar ca pe Octavia va fi chiar si mai liber in exprimare...

Link către comentariu
în urmă cu 7 ore, SwatKat a scris:

 

- desi am Aircare si deci MY2018, pe carte apare ca an de productie 2017. Nu ca m-ar interesa neaparat, oricum la cum am tras sa am la timp cartea bine ca iesit si asa.

 

A nu se confunda anul de model (sau "editia" masinii) cu data de productie efectiva. Anul de model e o referinta interna a producatorului, data de productie e aia la care s-a indoit tabla.

Link către comentariu

@vdragos: Aha, mersi, ramasesem cu impresia ca se trece anul de "model". Repet, oricum nu ma interesa, mai mult ma bucur ca am "prins" my2018 pentru modificari

@75NOR: mersi de sfaturi. notat! Legat de ulei, verific azi, chiar sunt curios. Dace e pe la minim, trebuie completat ceva?

Link către comentariu

Nu prea ai cum sa fii la minim in 3,000km....la cum zici ca ai mers :) 

Link către comentariu

@75NOR In postul anterior, i-ai spus: "Poti verifica nivelul de ulei, probabil va fi putin sub minim, ceea ce este normal."

Cred ca ideea era ca nivelul va fi putin sub cel maxim.

Link către comentariu

chair un review util.

Pe sport, în trafic bară la bară nu este recomandat să stai pentru că inginerii „nu s-au gândit la așa ceva” și o să chinui motorul și cutie inutil.

poți să selectezi ca sistemele de asistență să intre tărziu în funcțiune? așa poți să reduci stresul cu ele. Eu la soție le am setate să intre cât mai devreme :)))) 

Link către comentariu
11 minutes ago, yeeeeman said:

@75NOR In postul anterior, i-ai spus: "Poti verifica nivelul de ulei, probabil va fi putin sub minim, ceea ce este normal."

Cred ca ideea era ca nivelul va fi putin sub cel maxim.

Dap, ai dreptate, my bad, asta am vrut sa spun. Typo din viteza. Am editat/corectat. Mersi

Link către comentariu

@all: mersi! Got it.

@bobalex18: da, poti seta preavertizarea sa "intre" devreme sau tarziu - a explicat @75NOR parca intr-un topic legat de sistemele de siguranta.

Pe scurt, ce am observat eu:

- in prima faza, daca merg la "aspiratie" aproape de o masina imi apare o pictograma cu 2 masini cu un ! intre ele - avertizare

- sunetul si pictograma mare rosie apare daca sistemul simte ca viteza nu e corelata cu cea a auto din fata. Aici cred ca pot seta ca sa ma avertizeze devreme, mijloc si tarziu.

- apoi urmeaza frana automata (in 2 faze, prima data un fel de "zvac" sa te faca atent si apoi frana direct.

Eu am setat avertizarea pe "devreme" (timpuriu parca) doar sa evit cat de mult o frana automata a sistemului.

 

@75NOR: cred si eu ca motorul e ceea ce trebuie, tsi180 ar fi asa, o "cireasa de pe tort". Mai ales ca tot imi "sare in ochi" in postari un Superb mk3 cu tsi220 :):)  

Dar tinand cont ca pe autostrada am ajuns lejer la viteza aia (cu 20 kmh mai putin decat viteza maxima constructiva) cu masina destul de incarcata, mie unul imi e indeajuns. Inca ma uit cu teama cand vad acul pe la 4000 rpm - deh, metehne de dizelar :) 

Link către comentariu

@SwatKat: don't sweat it :) Daca pe Superb exista TSI180 DSG6, probabil l-as fi luat pe ala. Cei 220 se simt doar in 20% din viata reala in condus, sau cand "ii cauti cu adevarat", in rest, sunt overkill: ma refer la naveta la / de la munca, tot ce inseamna oras si mai ales la mers pe autostrada.

Cuplul si puterea se simt cu adevarat cand tasnesti din coloana pe DN-uri si fac bine ego-ului. Era pe bucket list si am bifat-o :) 

As spune cu mana pe inima ca un Scout 1.8TSI DSG 4x4 bifeaza mult mai multe casute decat Superbul TSI220, atat timp cat poti trai cu ideea unei Octavii la +30k...

Deci, relax - ai motorizarea potrivita, nu ai de ce sa ai regrete. ;)

Link către comentariu

@75NOR: In loc de Scout-ul ala as fi ales o Octavie 1.8tsi 4x4! Aspectul de "dric" nu ma incanta asa mult - cel putin la Octavia (ca altfel, masina mea "de suflet" e un A6 allroad :) ) si 4x4 Haldex ar fi fost oricum util in putine cazuri si mai mult pe drumuri "normale". Dar deja visez si intr-adevar 1.4 tsi cel putin pana acum, ma incanta enorm de mult. 

Daca "scap" si de fobia de a nu pati o nefacuta cu dsg-ul uscat - desi teoretic am ultima :versiune", n-am drumuri super aglomerate in oras si nu merg mult la crawl, deci ar trebui sa fie ok. 

Am observat deja ca la o apasare mai ferma a pedalei de frana, turatia scade la 800 - deci "decupleaza" ambreiajul, iar daca iau piciorul de pe frana sare pe la 1000 rpm si masina prinde in D1 cam 5-6 kmh - iar nu cred ca patineaza ambreiajul. Cum apasa insa acceleratia, si sare viteza pe la 8-10 kmh, schimba in D2. 

Link către comentariu

Va rog reveniti ontopic. Pentru versus si sisteme de asistenta exista topic-uri dedicate.

Multumesc.

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!