Jump to content

'17 Octavia 3 Style 1.4 TSI DSG


SwatKat

Postare recomandată

8 luni si 14,5xx km -> revizia va fi zilele urmatoare.

Mic sumar:

- (primul lucru) tapiteria bej arata foarte bine, cel putin nu pot spune ca s-a luat culoare de pe blugi. In primavara probabil fac o curatare cu abur, asa de intinerire;

- elementele "piano black" incep sa iaba mici zgarieturi, indiferent de cata grija ai de ele. Inca nu inteleg obsesia producatorilor (de fapt o inteleg, e din ratiuni "economice" pentru ei :) );

- regret ACC si volanul incalzit; m-ar fi tentat un retrofit de volan, insa cred ca nu merita; cochetez cu ideea de retrofit la AID, inteleg ca vor incepe sa monteze pe Octavia, daca ar fi in jur de 500e m-as gandi; oricum asta e ceva de vazut spre toamna probabil;

- DSG merge bine, reiterez ca in oras aglomerat te descurci mai bine cu manuala - asta ca sa nu-ti intre in fata aia de pe linia de tramvai :) . La drum lung e o incantare! Nu simt nicio vibratie/ezitare aiurea din cutie;

- motorul merge frumos, consuma extrem de rezonabil la drum lung si e suficient de potent pentru 2+1 ocupanti cu bagaje chiar mai multe (apreciere subiectiva, of course). Ulei am completat acum cateva luni ca era pe la jumate, acum vad ca nu s-a mai consumat, e cam pe la 3/4. Antigel e cam spre minim, probabil voi cere sa fie completat; din cand in cand, cu motorul rece, in stationare, mai simt niste mici "socuri", n-am identificat cauza, o sa intreb la service;

- am de bricolat o lumina mai puternica in portbagaj, lampile laterale sunt deseori acoperite de bagaje si isi pierd din utilitate;

- am avut o singura data un "glitch" si nu pornea ecranul Amundsen, n-a mai facut de atunci. Am reusit si importat si POI in navigatie (camerele fixe din BG) si sunt curios cum ma va atentiona. 

- Skoda connect e misto, cand mai uit daca am incgis sau nu masina pot verifica pe telefon, au bagat mai noi si niste rapoarte legate de vehicle health. Poate mai vin niste update-uri in viitor cu functii in plus.

 

O sa revin cu scoruri dupa revizie, ar trebui verificat si antigel, placute, volanul care nu sta perfect aliniat.

Overall, multumit pe deplin si adunam km in continuare! :) 

 

Link către comentariu

Legat de socuri, vezi sa nu fie niste misfire-uri (rateuri). Sugerez sa te duci la service sa verifice cu testerul ori sa vorbesti cu cineva de pe forum care are tester (VCDS) sa vada despre ce e vorba. In rest, foarte frumoasa masina si sa te plimbe multi km fara probleme.

Link către comentariu

Mersi, o sa cer neaparat in service sa puna testerul cu mine langa. Vedem... nu face intotdeauna, dar imi sta nitel pe creier sa vad ce si cum

 

LE. Vad ca dimineata eram mai ametit ca acum :) am scris gresit ca "la rece" face, ci de obicei cand se incalzeste motorul. Adica nu simt micile zgaltaieli  fix la pornire ci undeva in trafic, in stationare la stop spre exemplu.

Quote

din cand in cand, cu motorul rece, CALD in stationare, mai simt niste mici "socuri", n-am identificat cauza, o sa intreb la service;

Am zis sa corectez si sa nu las asa... oricum, asa cum am zis, vad la revizie. 

Modificat de SwatKat
corectare
Link către comentariu

@SwatKat 99% sunt convins ca nu sunt missfire-uri. Eu am aproape ~31600km in bord, nu am respectivele trepidatii la ralanti, insa am o cunostinta cu 1.4tsi cu DSG si la fel face, iar in service i-au spus ca problema este cu ambreiajele la DSG, de acolo socurile respective, nu de la motor. Daca o folosesti cel mai mult in traficul aglomerat de Bucuresti, mai mult ca sigur asta e motivul, e destul de sensibil DSG-ul pe 1.4tsi din pacate. Din cate stiu, si pe modelele mai vechi (122cp) au fost probleme fara numar la ambreiajele DSG pe 1.4tsi rulate mult in oras, la kilometraje destul de mici (pana in 40-50k km). Din fericire, se schimba pe garantie daca problema se accentueaza (si se va accentua la vara mai mult ca sigur, cand temperaturile exterioare vor fi mai mari). Dar inlocuirea ti-o vor face de abia cand vor incepe si trepidatiile la plecarea de pe loc dupa stat in trafic, nu doar la micile trepidatii ce apar la ralanti.

Antigelul si la mine incepe sa dispara din nou, nu scade mult, dar putin cate putin scade (am completat, nu mai stiu exact cand, pana la maxim). Ce am observat e ca daca il las pe minim o vreme nu scade. Daca il pun pe maxim, incepe repede sa se duca sub jumatate..n-am o explicatie pentru asta.

Si eu am foarte mare grija si nu pun nimic pe elementele cu piano black, dar din pacate se zgarie pur si simplu si de la praful pus, cand il stergi (si eu mereu le suflu bine de praf mai intai, apoi sterg cu servetele fine, deci nu e vorba de intins mizeria pe ele....dar calitatea lasa de dorit - si dpmdv arata kitchos piano black - ma bucur ca am MY17, nu MY18 cu toate alea lucioase prin bord...).

Modificat de RzzV
Link către comentariu
7 hours ago, SwatKat said:

Mersi, o sa cer neaparat in service sa puna testerul cu mine langa. Vedem... nu face intotdeauna, dar imi sta nitel pe creier sa vad ce si cum

 

LE. Vad ca dimineata eram mai ametit ca acum :) am scris gresit ca "la rece" face, ci de obicei cand se incalzeste motorul. Adica nu simt micile zgaltaieli  fix la pornire ci undeva in trafic, in stationare la stop spre exemplu.

Am zis sa corectez si sa nu las asa... oricum, asa cum am zis, vad la revizie. 

 

Scuze atunci, daca sunt la cald, intradevar, poate fi transmisia. Eu intelesesem ca la rece, pana sa se incalzeasca motorul.

Link către comentariu

Atunci sa verificati. La mine, un 1.2 TSI incepuse initial la rece sa faca, apoi si la cald. Este relativ aceeasi constructie a motorului, fiind vorba de EA211.

Link către comentariu

@link2hash cati km ai? Probabil la schimbul de ambreiaj va dispărea.

A mea încă nu are nicio trepidatie, însă cand pornesc masina dimineata dupa ce sta toata noaptea, ambreiajul are un sunet sacadat asa...cand il apas dispare, dacă îi dau drumul se aude iar, după 2-3 km făcuți nu mai scoate niciun sunet (la ralanti vorbesc). Bănuiesc undeva spre 100k km se va cere inlocuit ambreiajul, sper ca nu mai devreme. Dar astea deja sunt chestii normale, la manuală depinde cum mergi, pe unde mergi, etc. 

Colegul al cărui topic i l-am invadat cu detalii tehnice are DSG, iar la el aproape sigur e vorba de ambreiajele de la DSG.

Link către comentariu

Multumesc pentru idei si reply-uri. Nu vreau sa discutam prea mult aici pe parte tehnica ca stiu ca nu asta e rolul topicelor aici. Doar vreau sa zic ca:

1. prin oras cred ca am adunat maxim 3k km din total. De cand cu "revolutia in trafic" am constatat ca sunt mult mai relaxat dpdv mental mergand pe jos/autobuz. Bine, am si un (mare) avantaj, scoala fie-mii e la o statie de autobuz de casa iar biroul la 3 statii in sens invers. Nu mai injur pe aia de taie fata/blocheaza intersectia. Deci din punctul asta de vedere n-am avut mult de-a face cu trafic si frecus de ambreiaje.

2. @RzzV: smuciturile le simt inclusiv cu cutia in P sau in N, ori as zice ca macar in P cutia ar trebui sa fie decuplata; sau n-o fi asa, in fine. 

 

 

Link către comentariu

@RzzV 15k km..smuciturile le simt de la 0, am zis sa vad ce se mai intampla dupa un rodaj, schimb de ulei, dar inca se pronunta...ele sunt foarte discrete si nesincronizate.

Acelasi simptom cu ambreiajul dimineata l-am intalnit si eu odata cu temperaturile scazute, cand pornesc o incalzire (scaun, volan, parbriz, luneta..).

Scz de off, voiam doar ca @SwatKat  sa aiba mai multe info la vizita la service.

Link către comentariu
On 2/19/2018 at 1:54 PM, SwatKat said:

- DSG merge bine, reiterez ca in oras aglomerat te descurci mai bine cu manuala - asta ca sa nu-ti intre in fata aia de pe linia de tramvai :) . La drum lung e o incantare! Nu simt nicio vibratie/ezitare aiurea din cutie;

 

Interesanta concluzie, eu as lua in considerare DSG in special ptr oras, pe extraurban oricum mesteci mult mai rar in cutie

Link către comentariu

@andrei0241 e parerea mea bazata pe

1. faptul ca oricat de “imbaiate” in ulei ar fi ambreiajele, in trafic foooarte aglomerat tot o automata clasica e mai fiabila. Nu amintesc aici de dag uscata, si mai problematica. 

2. Trafic intens, daca nu stai in curul aluia din fata se baga cel putin unul care vine de pe sina de tranvai, care depaseste coloana sau alt marlan. Cu manuala controlezi mai fin “tarairea” in coloana. 

3. Coloana, se elibereaza, iei ceva viteza, dai de un speed bunp, incetinesti, cutia iar schimba, apoi tureaza cateodata prea mult... cu manuala ai un grad mult mai mare de predictibilitate asupra a ceea ce ar trebui sa faci - desigur, sunt si “soferi de duminica”. 

Nu zic ca in oras nu e ok, AT clasica e mai ok in oras. Iar la drum lung e o placere cu sdg! 

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Ca sa inchei, facut prima revizie lunea trecuta, odata cu nebunia in trafic cauzata de "mareata" furtuna de zapada..

. Cost 800 lei parca, in care au intrat ulei OE, filtru polen schimbat (n-am apucat sa ma uit daca a fost cel care trebuie pentru aircare, sper ca da), cele 4 aparatori noroi (nu mi-au luat manopera pt montaj) si ce verificari or mai fi facut!

S-a mers si la un drive-test, totul era ok, logic ca nu am simtit nimic si s-a concluzionat ca poate fi de la benzina. Testerul nu a evidentiat nimic in neregula, asa ca stau linistit.

Am reusit acasa sa ratacesc factura, am zis ca ma uit sa vad exact ce si cum si n-o mai gasesc - revin dupa eventual.

Intr-un fel ma felicit pentru aparatori, am facut saptamana trecuta 2 drumuri Buc-Bv si portierele par muult mai curate, tinand cont de zolata de pe DN...

Mai am de luat un kit corector vopsea si de aplicat pe muchia de la usa soferului - parchez langa un gard si de multe ori am tras cu usa, julind muchis in partea de jos. Astept sa treaca zloata, dau cu vopsea si apoi ma duc sa pun o folie, ca e fix sub "cuta" usii.

PS. Am prins si un kilometraj interesant, gen "palindrom" :) 

IMG_2549.JPG

Link către comentariu

@SwatKat: misto "palindrom"-ul. :lol: Eu am OCD cu cifrele "rotunde".

Apropos, stii cumva ce ulei era OE ? Castrol ti-au pus ? 

Link către comentariu

@75NOR: am intrebat inainte ce ulei si mi-au zis ca ori Castrol, ori "de origine". Am zis ca vreau ce se pune din fabrica si au zis ca "de origine". Dar cum am stat de-am behait la service, in momentul cand au venit actele am platit imediat si am fugit. N-am mai stat sa verific nimic... Promit ca o sa caut diseara bine factura si postez materiale. Ca am fost si eu curios si am tot zis sa ma uit.

A, mi-am amintit, cerusem si completare cu antigel, ca nivelul era la minim. Tin minte ca dupa ce m-au chemat la rampa sa verificam sumar masina (am avut "receptie directa") a zis ala ca va trebui completat cu 2-300 ml.  - Si sunt curios daca au taxat si asta.

Link către comentariu

Ok, daca gasesti factura chiar sunt curios daca scrie ce au pus. In vreo 2 saptamani trebuie sa merg si eu la schimb ulei.

 

Link către comentariu

@75NOR: Bingo! Gasit factura, era cu multe desene de la fi-mea dar avem asa:

- ulei motor 5W30 LLIII 502.00/505.01/504.00/507.00 cod G052195M2 - la vreo 80 lei/litru (fara tva) + filtru ulei +buson baie si garnitura

- filtru polen  cod 5Q0819653 va vreo 130 lei.

+ manopera schimb ulei - 105 lei + manopera filtru polen  - 35 lei + 8 lei pt 300ml antigel :) 

Cam astea sunt principalele articole din deviz. + vreo 120 lei aparatorile fata/spate. Manopera la diagnoza facuta si montaj aparatori e bonus.

 

 

Link către comentariu

Sunt curios daca mai revin acele trepidatii de care aminteai mai sus. Tind sa cred ca este de la benzina sau are legatura cu ea cumva ori uleiul virgin(de rodaj). Am manuala si din ce citesc suna asemanator. Inca nu am facut prima revizie dar pana atunci putem sa ne vedem Duminica la intalnirea din Bucuresti si sa comparam (daca mai face a ta sau sa vezi daca era la fel ca la a mea)

Link către comentariu
  • 1 month later...

Cum nu mai merg decat de placere cu masina, si am avut o groaza de treaba, suntem doar pe la 16800 km. 

@Mask001: am sesizat si eu ca de cand a inceput caldura, trecand si prima revizie, nu am mai simtit acele trepidatii. Si am tot stat cu motorul pornit incercand niste update-uri la Amundsen :)  - adaugatre speedcams ca POI direct in navigatie. Folosind Skoda connect le-am urcat simplu insa incerc o noua varianta (prin portalul vw) ca asa cica as avea si un sunet (un fel de bing) la apropiere de poi respective. Vedem ce iese.

Sunt in "lupta" cu niste porumbei sau nu stiu ce fel de lighioaie: masina sta parcata sub niste fire de lumina/telecom si in ultima vreme cred ca e big-foot care sta pe sarma... spal zilnic cu furtunul cate juma de masina plina de gainatz, nu stiu de unde scot atat pasarile alea ? 

Acum 2 sapt am bagat o intretinere cu Sonax Xtreme Protect. Se simte ca apa se duce mai repede insa dupa cum am zis, zilnic gasesc gainati pe masina. Acum doar dau cu furtunul sa curat cat de cat si masina ramane mereu cu picaturi uscate... deja m-am resemnat :)

Am cochetat cu ideea de a face retrofit la volan incazit si cu padele insa am inteles ca e complicat, ca trebuie schimbat si calculatorul de coloana (+ eventual unitatea climatronic) asa ca m-am cam dezumflat. 

Sper ca poate peste vreun an va da drumul fabrica la update de soft pentru a beneficia si de ACC, nu doar Front assist (toata lumea zice ca e acelasi radar si ca se pare ca n-ar trebui decat maneta de ACC de pe coloana volan + modificari in soft) - oi vedea.

 

Link către comentariu

Multumesc de update. La fel si la mine de cand a venit caldura dar inca nu am facut prima revizie. O sa mai urmaresc iarna viitoare sa vedem daca are legatura sau era de la primul ulei. O sa pun tot ce am si acum in ea pentru ca nu a consumat ulei deloc, revizia probabil o sa fie tot pe la 15.000 daca nu se trezeste ceva pitic sa imi faca zile fripte si sa o fac la 10.000

Link către comentariu
  • 4 weeks later...

Cum nu totul e roz, ca deh, suntem in Romania, tin sa impartasesc aici patania mea legata de achizitia pe inca 1 an a serviciului "Infotainment Online" .

M-am bucurat saptamana trecuta primind un email cu pasii de urmat - email trimis automat de portalul Skoda Connect, unde am cont - si am zis bai ce simplu! Neah!!!

Azi am adaugat frumos in cos comanda, am bagat datele cardului si pac... "eroare neasteptata". Bag alt card, la fel.... Plata nu se poate face.... nu stiu din ce eroare...

Am incercat sa sun la nr de tel Skoda Romania de pe site (021 2000 909), ciu-ciu, numarul este nefunctional!!!!

Un dealer din Bucuresti habar n-are si imi zice ca doar prin portal se poate face plata, altul nu raspunde, Skoda Romania are o informatie nefunctionala pe site - specific Romania...

 

 

 

Modificat de SwatKat
Link către comentariu

Mai incearca. Am avut aceeasi problema si a mers pana la urma ( din a 3-a incercare)

La Octavia tot 280 lei  costa prelungirea licentei ?

Link către comentariu

@stryder: Am incercat azi de vreo 8 ori. Si cu cardul de debit, si cu cel de credit.

La mine imi arata 330 lei. Sa inteleg ca totusi tot online se face, nu ar trebui sa am treaba cu vizita la dealer... Mersi de info...

PS. Asta e eroarea care imi apare.

Screen Shot 2018-06-08 at 18.45.37.png

Link către comentariu

Da, fix eroarea asta a fost si la mine.

Online se face iar activarea se face aproape instant.

ps:330 lei pt ce ofera e aberant de scump. :(

 

Screenshot_20180608-235344.thumb.png.fffa15735f74cfafd91c03b25315cd75.png

 

Modificat de stryder
Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!