Jump to content

Probleme mari si enervante Octavia 2


raz.ro
 Share

Postare recomandată

Got it, multumesc amandurora.

@RzzV - da, pe fata e. L-am auzit la speedbumps si intamplator aveam geamul deschis. Pe spate nu mai am absolut niciun zgomot de cand am schimbat amortizoarele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La limitatoarele de viteza, alea de cauciuc prinse de asfalt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Și la mine tot la alea se aude cel mai bine, dar doar pe spate, din prima zi de viata a mașinii. Și se aude la fel, la aceeași intensitate și după aproape 6 ani și 100.000km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua,

 

Scurt istoric: asta toamna cand am inlocuit filtrele si uleiul, am observat ca pierd ulei din cutia de viteze.

Dupa o vizita la service Skoda, cei de acolo mi-au spus ca am un joc axial mare in diferential.

Doar pentru demontare/remontare si constatare imi cereau aproape 3000 de lei la ei, asa ca am zis pas, avand in vedere ca in mers nu simteam nicio problema.

 

Saptamana trecuta, dupa aproape 8 luni de la constatarea lor, am plecat voios spre litoralul nostru, in concediu. 

Pe autostrada, dupa vreo 70 de km de mers cu a 5a, la 130km/ora, ma trezesc ca imi iese din viteza a 5a. Acest lucru s-a repetat de vreo 3 ori in decursul a maxim 1km.

Am cautat prima iesire de pe autostrada si m-am intors cu ea acasa, in Bucuresti, dar am mers cu a 4a, unde nu am intalnit astfel de probleme. Restul treptelor functioneaza.

Am plecat la mare cu alta masina.

 

Mi-a fost recomandat asta toamna, tot aici pe forum, reconditionarea cutiei de viteze la un atelier de pe langa Campia Turzii. 

Asa ca pun mana pe telefon si ii explic celui de la atelier cele intamplate.

Imi spune ca "s-a incins din cauza lipsei de ulei si din cauza asta imi scoate din viteza a 5a" si ca o poate reconditiona in o zi.

Tind sa cred ca fac treaba buna avand in vedere cata lume ii lauda. Asa ca o sa incerc sa rezolv problema la ei.

 

Acum, pentru ca am 105k km, si am de ceva timp zgomote de la ambreiaj, ma gandesc ca trebuie schimbat ce e necesar pe acolo, daca tot sunt cu cutia demontata, sa nu platesc manopera de 2 ori.

Asadar:

1. imi puteti spune va rog ce producator (ma intereseaza cat mai bun) imi recomandati pentru kit ambreiaj + volant si ce mai e nevoie?

2. Am inteles ca exista variante si cu masa simpla? este recomandat masa simpla vs masa dubla? 

3. piesele se comanda dupa seria de sasiu, dar am citit pe forum niste experiente neplacute, conform carora piesele se identifica dupa demontare. E adevarat in cazul meu?

 

Iata mai jos datele de identificare pt masina mea:

Octavia 2 1.9 TDI, 1896 cmc , 77kw, 105cp, cod motor BJB, an fabricatie 2005, serie sasiu: TMBBS41ZX52091605, hatchback, 5 trepte la cutia de viteze.

Daca mai sunt necesare alte informatii, va rog sa ma anuntati.

 

Multumesc in avans pentru ajutor :)

 

Ma gandeam ca poate ar vrea lumea sa stie si cum se concluzioneaza problemele puse pe forum aici, asa ca mai jos veti putea urmari "continuarea".

 

Am ales sa fac reconditionez cutia de viteze la un service pe care am vazut ca il laudau colegii de forum, din Campia Turzii.

Cutia s-a demontat in Bucuresti, ambalata in folie antisoc, pusa pe palet si livrata prin Cargus.

In urma constatarii de catre meserias din Campia Turzii, s-au inlocuit piesele ce tin de viteza a 5a +niste rulmenti din cauza carora aveam pierderi de ulei, simeringuri, si alte nebunii la care nu ma pricep deloc. Pe scurt a inlocuit tot ce a fost afectat in cutie (cel putin vreo 7 repere mentionate de el, le-am scris pe hartie la birou dar oricum nu intelegeam ce scriu)

 

Avand in vedere faptul ca acum am o cutie 100% functionala si fara probleme, consider ca am facut o alegere mai buna prin alegerea reconditionarii cutiei mele fata de solutia de a cumpara o cutie SH. Si in plus, si costurile reconditionarii au fost mai mici fata de o cutie SH, de la care nu stii la ce sa te astepti in urmatorii "x" km.

Pentru ca tot aveam cutia data jos, si stiu ca aveam probleme cu volant (incepuse de vreo 8 luni sa faca un mic zgomot deranjant) am ales sa schimb si kit ambreiaj + volant.

Cam devreme la doar 105.000 km mi-a spus mecanicul, care de altfel mi-a confirmat ca mai puteam merge linistit fara schimbare mult si bine, cu conditia sa nu ma deranjeze zgomotul, dar am zis ca nu are rost sa astept atat, si sa platesc manopera de 2 ori.

Am pus tot Sachs, ca asta aveam montat pe masina din fabrica.

Am schimbat cilindrul de ambreiaj, ca era in stare proasta + schimb lichid de frana.

Si pentru ca tot m-am bagat in hora, am pus discuri si placute de frana noi ATE fata+spate, pentru ca placutele erau pe terminate (aveam de gand sa le schimb in toamna la revizie) iar discurile deja formasera o buza destul de inalta. Am schimbat si lichidul de frana.

Toate piesele + cutia au fost puse azi pe masina, si din ce mi-a recomandat service-ul unde am reconditionat cutia, am luat-o usor la intrarea in a 5a.

De altfel se si simte o foarte mica rezistenta cand incerc sa pun schimbatorul in pozita vitezei a 5a. Motivul mentionat de el este ca sunt piese noi ce trebuie sa se "aseze" timp de vreo 100-200 km.

 

In rest, mai am de rezolvat problema cu aerul conditionat, care baga rece doar cand vrea muschiul lui, si as putea sa ma declar multumit ca nu mai am nevoie de interventii la partea mecanica.

Sper ca experienta mea sa poata ajuta si pe altii cu informatii in cazul in care acestia se regasesc in situatii similare.

Modificat de andreialex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar pentru demontare/remontare si constatare imi cereau aproape 3000 de lei la ei

3000 lei demontare/montare/constatare?????????????Ce nesimtirea nesimtirilor nesimtitilor de pret e asta?Erau treji?Le dadeam in cap cu prima piatra gasita pe jos

Modificat de DANIM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o octavia 2.. 2008 , 1.9 tdi.. doar eu am mers cu masinuta asta... de ceva timp (o luna) are momente cand se opreste si porneste foarte greu... trebuie sa ii dau de 4 5 ori ca sa porneasca... si momente cand se opreste in mers... am 80000km ... nu am schimbat distributie.. poate sa fie ceva in legatura cu distributie.. filtru de motorina l'am schimbat si la fel face.. cine ma poate ajuta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Diagnoza : daca gasesti erori cu senzorul G28 sau G40, le rezolvi pe acestea. Daca se opreste in mers, as merge pe firele de la senzorul G28 roase in mansonul de sub filtrul de aer.

2. Verificat sorbul de la pompa din rezervor si pompa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu imi apare absolut nimic pe bord.. o sa verific sorbul din rezervor si pompa.. mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu iti apare pe bord... ci la diagnoza, la tester

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca la diagnoza nu apare nimic. Atunci mergi direct la sorbul din rezervor si vei gasi acolo raspunsul la problema cu oprirea motorului in mers si pornirea foarte grea imediat. Vei gasi multa mizerie acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara, am avut azi un drum dus-intors Bucuresti-Constanta.

Am observat ca la o viteza intre 90-140 km/h masina "danseaza" cand trece peste denivelari (rosturile de dilatare din capetele podurilor sau pe portiunea de "autostrada" din beton de la Bucuresti la Fundulea care este plin de denivelari din 15 in 15 metri).

Cand zic danseaza, ma refer la faptul ca se balanseaza stanga - dreapta (mai ales la spate).

Stiam de problema asta, dar avand in vedere faptul ca circul 95% in Bucuresti, nu am unde sa merg cu asa viteza, dar simt ca este periculos comportamentul masinii la viteza mai mare.

De curand, acum o saptamana, am schimbat kitul de ambreiaj si i-am rugat pe mecanici ce ar putea fi in neregula. Au aruncat o privire fix 3 minute pe sub masina si au zis ca nu vad nimic in neregula.

 

Are cineva idee care ar putea fi problema? Masina are 104.000 km, majoritatea facuti in Bucuresti. Este din 2005, in cazul in care va vine vreo idee.

 

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

octavia owner

Sunt 2 brate pe spate, poate bucsele din ele au joc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ori amortizoarele spate ori bratele anterioare spate, ori amandoua

Ori amortizoarele spate ori bratele anterioare spate, ori amandoua

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bun, ce marca de amortizor recomandati (calitate cat mai apropiata de oem dar nu la pretul de reprezentanta) ?

iar pt brate?

pe fata ar trebui sa suspectez ceva?

Multumesc.

Modificat de andreialex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu nu te lua dupa mine:)) Fa-i un test la amortizoare si sa se uite un meserias la brate. Eu doar ce am pus amortizoare Sachs pe spate acum cateva mii de km. Lumea am vazut ca apreciaza mai mult KYB. Bratele le-am schimbat acum vreo 2 ani si am pus Lemfoerder...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@andreialex - La fel am patit si eu cand treceam peste denivelari, au fost bratele transversale spate, asa le zice .

Modificat de comisarul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am amortizorul din dreapta spate la 15% capacitate, cel de pe stanga la 56%. Necesita schimbare.

de asemenea, mi-a fost recomandata schimbarea bucse spate. vor verifica in sistem daca vin separat sau cu tot cu brate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

octavia owner

mie mi-au schimbat bratele cu totul, desi cred ca aiurea (la aprox 40k km). Tipul de la geometrie sustinea ca nu-mi poate garanta geometria spate fara inlocuirea bratelor...desi eu am fost trimis acolo de catre baiatul care-mi schimba sezonier rotile, pentru verificare geometrie fata.

oricum am pastrat bratele demontate...daca se pot schimba bicsele la ele, si mai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

O intrebare am si eu , vreau sa fac un update soft privind cantitatea minima la injectoare pt ca la turatie mica ,relanti sau canf schimb din 1 in a doua parca tinde sa intrerupa plus ca parca se aude si un sunet cred ca pe la injectoare cand este pustin subturata din treapta 1 in treapta 2....ce parare aveti? Ma poate ajuta cu modificarea softului...erori nu apar...am auzit ca ar fi un tip prin pitesti care se baga pe la injectoare , aveti un nr de tel al lui...pt o diagnoza mai buna...?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de ce nu te duci la reprezentanta sa faci ultimul update existente? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost cand am facut o verificare pt clima si au zis ca nu este nici un update disponibil, acum nu stiu daca s a refeit la update pt clima sau...?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exista multe update-uri pt 1.6 CAYC... deci mai mergi odata... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Am si eu o doua probleme cu skoda. Prima dintre ele ar fi faptul ca se tureaza singura la relanti. Am schimbat filtrul de benzina, bujii, epurator de gaze, valva n75, kitul ce vine peste chiulasa, admisie data cu poxipol pentru a elimina posibilele neetaseitati, intrucat pe tester zicea ca trage aer fals, am curatat + calibrat clapeta. Singurul lucru care imi mentine turatia constanta este AC. Dupa ce dau drumul la aer turatia sta ceas la 800-850. In caz ca o inchid turatia sta 1000-1100 si coboara foarte greu atunci cand scot din viteza. Chiar nu ma stiu ce sa ii fac, am problema asta de vreo 6 luni, am cautat cam tot ce se poate pe site-uri si pe forumuri insa fara rezolvare.

 

A doua problema este AC. Atunci cand dau drumul la clima si dau sa plec cu masina se aude ca un motoras care se invarte proportional cu viteza. Nu este zgomotul de motor al masinii si nu este un zgomot normal. Problema paruse sa se remedieze atunci cand am completat cu freon, insa dupa doua luni si vreo 4000km, vad ca a aparut din nou. 

 

Astept un raspuns din partea voastra, sau un sfat de un service "priceput la toate". Tin sa precizez ca in reprezenta nu as merge pentru ca stiu ce este acolo.

 

Multumesc si o zi buna!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
octavia owner

Salutare!

Tocmai revenit din concediu in Grecia, ma ingrijoreaza o posibila problema la masina din profil.

In decursul calatoriei am constatat ca a inceput sa-mi vibreze/tremure pedala de ambreiaj, aproape la fiecare apasare...in special in accelerare/upgradare viteza.

De asemenea la schimbare vitezei in treapta superioara, pe langa acea vibratie in pedala, se aude un sunet scurt, discret chiar in clipa apasarii, ceva de genul "trrrr"

Sa fie inceput de probleme la volant/rulment presiune la doar 52k km?

Nu este prima masina, ca de fiecare pana acum, am avut grija maxima (masina e ca noua), ambreiaj folosit corect, nu e forjata, nu e condusa in regim aglomerat de oras....doar acum in concediu am prins niste cozi destul de mari in vamile estice, unde am fost nevoit sa merg in coloane lungi cate 1-2m.

Orice parere avizata este binevenita!

Multumesc!

 

LE: daca calc ambreiajul pana in podea, acolo nu mai vibreaza deloc. Posibil sa fie de la caldurile mari si drum lung, sa nu mai faca pe viitor?

Modificat de octavia owner
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian a închis acest topic
  • vdragos unlocked şi locked this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!