Jump to content

Probleme mari si enervante Octavia 2


raz.ro
 Share

Postare recomandată

  • 3 weeks later...

Salut baieti.De ceva timp intampin o problema la masina din semnatura.Am mers cu ea la atat la reprezentanta cat si la diferiti mecanici, dar nimeni nu a reusit sa ii dea de cap.

In primul rand tin sa precizez ca pe tester, atat cu vag cat si cu vas, nu am primit nici o eroare, totul e in parametri, chiar si turbina.

Problema intampinata este urmatoarea: In mers imi taie acceleratia, complet intamplator, si la intervale diferite de timp/turatii/treapta de viteza.Eu circul in medie cam 80Km pe zi(pe DN1 50km si in oras/sat 30km) si lucrul acesta se intampla cam de 2 ori pe zi.Pentru a-si reveni nu e nevoie sa opresc motorul ci doar sa calc ambreiajul sau frana putin si isi revine instant.Nu ma deranjeaza tare, dar problema e ca merg cu teama ca imi va taia acceleratia intr-o depasire mai la limita, unde nu ai timp sa apesi nici frana nici ambreiajul :|.

O alta simptoma ar fi ca in treapta 4 si 5 la accelerari puternice si continuue, se aude un fasait, exact ca acela al rotilor pe carosabil umed.Stiu ca o sa ma puneti sa verific furtunele si tubulatura, dar va spun sigur ca am verificat la sange toate furtunele si cablajele de la motor.

Anul trecut am avut o problema, un manuchi de cabluri s-a frecat de un furtun si in timp s-a spart furtunul si s-au dezizolat cablurile, dar am schimbat furtunul si izolat cablurile la reprezentanta.Mecanicul a lucrat cu simt de raspundere.Spun asta pentru ca am stat langa el pe tot parcursul operatinunii.

Urmeaza sa se verifice switch-urile de la frana si ambreiaj si tot ce mai e pe acolo...nu prea ma pricep dar asta mi-a spus mecanicul cu care o "monitorizez", acesta fiind vecin cu mine.

Am postat in speranta ca vreunul dintre voi a patit sau a intalnit problema asta undeva. Astept pareri. Stima

Modificat de sony4uandrei
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine s-a rezolvat cu schimbarea senzorului de admisie aer, cu toate ca mie imi aparea pe tester acea eroare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Primul post pe 2013 si unul negativ!

Dupa ce in seara asta m-am intors de la munte, am remarcat un "uruit" mai pronuntat in rulare la accelerare si decelerare;

Acum, dupa mine, ar cam fi urmatoarele:

1. Rulment;

2. Cutie viteze - sateliti...& other stuff;

Mentionez ca dupa ce am coborat de la Rucar Bran, am oprit sa cercetez daca cumva vreo roata s-a incazit..suspectand totusi rulmet;

Nu s-a incalzit nici o roata ceea ce ma duce cu gandul la cutie 80%;

Acum, masina are 201200 KM, revizii la timp, totul ca la carte;

S-a schimbat volantul la 162000 KM, insa nu cred ca asta conteaza prea mult;

Motor 1.9 TDI BXE - 2008

Stiti ceva despre astfel de probleme?

Oricum, maine sunt cu ea la Autec Skoda pentru verificari amanuntite.

Multumesc!

Modificat de claudiusnc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Claudiule, tu nu ai casa, stai tot timpul in masina ?! - octavia mea este din iulie 2008, dar sint foarte departe de km tai ...

cutie zici tu sau mai probabil, zic eu, o planetara cu burduful crapat si nevazuta crapatura de tine.... sper ca asta sa fie si nu ceva la cutie... asteptam verdictul din service.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:lol: Mersi Lucian...merg mult, deoarece am birou in Bucuresti si in provincie...iti dai seama ca bag KM la greu;

Anyway, sper sa fie asta...desi ultima inspectie vizuala nu mi-a relevat nimic neinregula...

Ma duc la Autec Skoda maine...

Daca e din cutie, au urs cu mine daca nu vad kulanza;

Sper sa fie raul cel mai mic...rulment, planetara...stuff like that! :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cutia in 5 trepte este destul de fiabila (daca o ai pe asta), deci eu zic ca sigur nu e de la cutie ... Masina mea are putin peste 180 000 de km (bine, e aproape de doua ori mai batrana decat a ta), dar pana acum nu avut absolut nici o problema, deja am inceput sa ma intreb care va fi prima piesa care va ceda pentru ca la masina asta in afara de reviziile obisnuite nu am schimbat decat discurile (fata) si placutele de frana ... in rest motorina si in ultimul timp din ce in ce mai des pedala la podea :Driver:.

PS: Nu cred ca puteam alege o masina mai buna ca asta :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acelasi lucru ma gandeam si eu zilele trecute...extrem de fiabila;

Sper totusi sa nu fie de la cutie...

Personal, suspectez rulmentii pe fata, insa ramane ca maine sa elimin de pe lista suspectilor cutia...sau nu! :tuktuk:

BTW, anul acesta o schimb, insa daca ma gandesc bine, habar nu am cu ce.

Nu stiu daca o sa mai gasesc ceva fiabil care sa mearga pe drumurile pe care merg eu, sa se incadreze in buget de 25-30K eur si sa ma tina 200.000 KM fara vreo interventie majora in hardware!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vesti bune..ca sa zic asa..nu este cutia.

Una bucata rulment stanga spate schimbat.(vine cu tot cu fuzeta...)

Cost 1024 OEM.

Reducere + manopera -> 920 RON.

Cu ocazia asta am montat si tempomatul.

So..am liniste acum in masina!

Modificat de claudiusnc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

destul de scump OEM... care din cate stiu este tot un FAG ( 400 lei ) sau un SKF (500 lei)......

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrei...nu mai am timpul necesar sa caut after...

Atata a fost..atat am dat!

Cu ocazia asta, imi dau seama de faptul ca, pentru o amarata de SKoda am dat cca 200 EUR pentru rulment, pentru Audi, ar trebui sa dau minim 350 EUR?

Ceea ce ma duce cu picioarele pe pamant si da dau dreptatate acelui citatat: sa iti iei masina pe care poti sa o intretii cu piese OEM in reprezentanta...

Restul..este istorie!

Modificat de claudiusnc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, e corect ce spui :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema si rezolvare in acelasi timp . Masina cu pricina cea din semnatura, an de fabricatie 2008, km 190k. Dupa o frumoasa vacanta acasa, vacanta in care am combinat placutul cu utilul in sensul ca printer altele am facut si mentenanta masinii ocazie cu care am schimbat kit Volant+ambreiaj, bascule fata cu tot cu bucse si pivoti, placate frana spate plus schimbul de ulei cu cele aferente, ieri intorcand-uma spre ''cealalta casa'' undeva pe autostrada in Austria pe o ploaie torentiala mi sau aprins in bord martorul de bujii impreuna cu cel de ulei si de baterie. Automat am bagat avariile, am fugit pe banda de urgenta si m-am sesizat ca motorul deja se oprise. Am incercat sa-i dau o cheie, a pornit pt cca 10 sec dupe care a murit. M-am linistit pe moment in sensul ca mi-am dat seama ca nu se rupsese distributia desi teoretic aceasta este inca in garantia de 60k(o schimbasem la 150k). In fine ca sa nu ma lungesc, am chemat ADAC-ul, care foarte promti in cca 30min au fost prezenti, si au facut rapid o constatare din care a reiesit ca nu stiu ce senzor de pe vilbrochen(I-mi cer scuze daca dezinformez da eu asa am inteles) este ''kaput''. M-au dus rapid la cel mai apropiat service VW pt ca asa am cerut eu, si de acolo in doua ore am fost plecat mai departe. Problema de fapt, a fost rezolvata de un mechanic de cca 25 de ani, care dupa ce a pus si el testerul(care a aratat aceasi eroare senzor failor...bla,bla..) a ridicat masina pe rampa, a dat scutul jos sub totala mea uimire si foarte sigur pe el a desfacut mansonul de protective al unui manunchi de fire aflate in parte dreapta jos a motorului cum te uiti din fata si in 2-3 minute mi-a aratat doua fire , unul cu izolatia distrusa(parca era frecata cu sminghel) si unul cu o gaura parca ar fi fost impuscat. In fine le-a taiat, le-a sertizat, le-a izolat cu un fel de manson din cauciuc, scutul la loc, diagnoza, proba de mers al motorului de cca 15min, iar diagnoza ... banii luati si la revedere. Am scris in acest topic pentru ca eu personal din atitudinea mecanicului si rapiditatea gasirii solutiei de rezolvare am tras concluzia ca este o problema cunoscuta la motoarele astea. I-mi pare extreme de rau ca nu am facut niste poze atunci ca sa arat unde sunt localizate acele fire, insa credeti-ma nu de asta I-mi ardea atunci. Salutam !

Modificat de blue_eyed
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si ca fapt divers, la ce suma s-a ridicat transportul si interventia?

De niste fire de astea stiu si eu,problema pe care am intalnit-o la destule octavia 2 si golf 5, e vorba de cele de la Senzorul MAP, care tot asa , se freaca in mansonul de protectie si se intrerup, si motorul intra in limp. la diagnoza da eraore pe senzorul respectiv....

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

transportul a fost gratuit eu fiind membru, interventia din service 130E

Modificat de blue_eyed
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare

De ceva vreme in momentul in care imi pornesc masina dimineata, ca e vara ca este iarna la 10-20 secunde dupa ce am pornit-o mi se aude o "pocnitura" la motor.

Pe testere nu s-a gasit nimic.

Stie cineve despre ce poate fi vorba?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o bomba....

Crezi ca sunt suficiente date ca sa putem stii ce se intampla la motorul tau? :rolleyes:

dimineata la pornire, capota ridicata, motorul in prim-plan si dai drumu la camera.... pe urma postezi aici

Sau mergi la service.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De niste fire de astea stiu si eu,problema pe care am intalnit-o la destule octavia 2 si golf 5, e vorba de cele de la Senzorul MAP, care tot asa , se freaca in mansonul de protectie si se intrerup, si motorul intra in limp. la diagnoza da eraore pe senzorul respectiv....

Am si spus, eu am tras conculuzia ca este o problema frecventa pe care mecanici cu experienta o stiu. Din pacate este o problema ''minora'' cu consecinte destul de grave aspra buzunarelor proprii putand sa se ajunga la schimbarea acestor senzori(fara vina) si pierderea de mult timp atunci cand din nefericire ajungi pe mana unui mechanic care nu cunoaste acest posibil defect
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca a dat scutul jos inseamna ca nu e vorba de MAP (in traducere romaneasca debitmetru) e cel mai probabil vorba de senzorul care masoara turatia arborelui cotit. Si din cate stiu motorul poate functiona si fara MAP, doar ca performatele motorului vor fi scazute.

LE: M-am uitat acum si in terminologia VW el este G28 (Engine speed sensor) si fara asta motorul nu prea mai merge ... desi daca 1.9 TDI are si senzor pentru pozitia axului cu came - G40 (2.0 TDI are sigur) ECU se poate folosi de asta pentru a determina turatia motorului.

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OT: MAP nu e debitmetru, ala e MAF (Mass Air Flow Sensor).

Senzorul MAP, din cate stiu e un senzor de presiune - cred ca numele lui in engleza e Manifold Air Pressure Sensor.

Modificat de Polosaurus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, ai drepatea, nu am fost atent. Oricum si fara MAP motorul ar trebuie sa mearga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am patit-o.

Octavia 2 din 2009, 95000km, 1.8 TSI.

Eram la semafor, am simtit cum ma zgaltaia ciudat. Dupa ce am pornit a mers normal, dupa 500m am parcat la servici. Cand sa plec, n-a mai pornit. Am dus-o pe platforma la Porsche Timisoara. Ei zic ca a sarit distributia de la punct (e pe lant) si pistoanele au lovit in supape. Au pus la punct distributia dar nu mai au compresie cilindrii. Auzind ce sume astronomice mi-ar trebui, am adus-o acasa si o tin in curte gandindu-ma ce sa fac. Bine ca mai am o solenza, sa pot merge la servici, ca sunt navetist.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Si nu ai avut niciun simptom ca distributia este pe moarte cu luni de zile inainte? Cum ar fi zgomote de lant la pornire pana se unge si intinde lantul asa cum se plang cei cu motoare de 1,2 tsi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca ai facut service numai in reprezentanta, du-te peste ei si cere kulanza.  sunt sanse foarte mari sa primesti.... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am avut absolut nici un semn, motorul a mers impecabil si extrem de silentios.

Ce este "kulanza"?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian a închis acest topic
  • vdragos unlocked şi locked this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!