Jump to content

e-Golf - Discutii generale


P o p i c a
 Share

Postare recomandată

SUPERBĂ!

M-a convins că nu mai vreau motorizare termică de acum încolo, neam.

Iar partea cu costul - perfect de acord. Am constatat asta acum 12 ani când m-am apucat de modelism: motorizarea electrică pe un avion era de minim 2 ori mai scumpă ca motorizarea termică, și asta doar cu 2 packuri de baterii. Avantajele electricului însă erau și au rămas aceleași: silențios, nu pute, nu cureți o oră la finalul zilei de zbor (tot uleiul din combustibil - motoare 2T - se depune pe fuselaj și stai să ștergi și să degresezi de-ți vine acru). În plus, reglajele unui motor termic sunt sensibil mai complicate decât cele ale unui sistem electric.

Pentru automobile însă, din punctul meu de vedere cel mai mare beneficiu este reducerea masivă a zgomotului. Aștept cu nerăbdare ziua când majoritatea mașinilor din Bucale vor fi electrice, să nu mai duduie bulivarele de "tractoare".

Întru totul de acord. Iar zgomotul de rulare are două componente: zgomotul roților și zgomotul aerului.

De principiu ambele sunt o funcție de viteză, dar peste un anumit prag (cred că 80 sau 100 km/h) preponderent după mine este șuieratul aerului. Aici e mai problematic, pentru că fiecare componentă sau interstițiu (spațiul dintre capota motor și caroserie, de exemplu, ăia 2-3 mm) contribuie, ba chiar masiv. Și de ăsta nu prea poți scăpa...

Am înțeles. La zgomotul produs de retrovizoare, practic poți auzi direcția de unde vine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se mai aude zgomotul provenit de la motor si esapament, dar cel de rulare ramane. Si cum nu mai este acoperit de sursele pomenite anterior, producatorii trebuie sa schimbe putin tactica.
Insonorizarea zgomotelor provenite de la legatura cu solul este chiar mai ieftina ca a celor provenite de la motor si esapament. Acolo ai limite termice, esti obligat sa folosesti anumite materiale si ecrane termice.
La rulare se pot folosi materiale clasice si ieftine, cu rol de absorbant si reflexiv. Adica pasla clasica si material cauciucat.
Da si nu. Spatiile alea creeaza zgomote, dar intr-un procent foarte mic.  Plus ca se filtreaza ieftin si usor, cu chedere duble.
Ce auzi tu mai mult este aerul care trece prin dreptul montantului A + turbulentele generate de retrovizoare si roti. Pe masinile mai scumpe se monteaza de mult geamuri duble, dar asta necesita costuri mari.
Zgomotul de rulare se transmite si prin caroserie (si ma refer la fier in sine). Pe asta il filtrezi doar in bucsele de cauciuc ale legaturii cu solul.

Da, in zona geamurilor nu prea poti sa adaugi nimic pentru atenuarea zgomotului produs de trecerea aerului. La oglinzi au survenit de-a lungul timpului foarte multe modificari pentru devierea aerului si scaderea turbulentei.
Pana la urma s-a ales devierea aerului pe sub oglinda si spargerea turbulentei prin crearea unora mai mici, generate de vortex-uri. Acele mici umflaturi pe oglinzi sau in dreptul ei.
Buza aceea din lateralele parbrizului de pe montantul A, pe langa faptul ca tine apa sa nu ajunga pe geamul lateral mai ajuta si la 'agatarea' aerului si impingerea lui pe plafon.

02-CFD-EXA.thumb.jpg.306df70d15e3b7c837906155f1528053.jpg  mirror.thumb.jpg.8ac811c88c2dc880de3d66e95dfdb953.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut si bine v-am regasit pe aici. Nu am mai postat de cativa ani, de cand am vandut Skoda, dar acum ca voi deveni proaspat proprietar de e-golf am zis sa revin si sa povestim despre jucariile electrificate.

Posibil sa o pot ridica la sfarsitul acestei saptamani, daca nu, urmatoarea.

Eu sunt de mult timp impatimit al masinilor electrice, nu neaparat datorita poluarii, ci datorita faptului ca mi se pare mult mai simpla si mai eficienta masina electrica. Cu toate astea tehnologia este inca la inceput si in urmatorii ani vor aparea modele mult  mai eficiente ca si capacitate, dar si viteza de incarcare. Am luat decizia achizitionarii dintr-un singur motiv si anume incertitudinea referitoare la subventia de 45000lei. In caz ca se va da si la anul, atunci pot spune ca am cam luat teapa, pentru cateva luni in plus as fi putut lua ceva mai bun ca si autonomie ma refer, la aceiasi bani, dar cum sunt destul de circumspect in privinta subventiei pe viitor, am zis sa risc. Programul rabla plus a fost aprobat doar pe 2017-2018-2019, iar o noua aprobare mi se pare greu de realizat in conditiile actuale politico-economice. Posibil sa fie si pe viitor, dar cu sume mai mici. Pe de alta parte m-as bucura sa continue si sa devenim cat mai multi detinatori de electrice.

Ca si masina, am facut drive test cu e-golful cand am fost sa o achizitionez si pot spune ca imi place ca feeling, repet singura problema pe care o are este autonomia cu care va trebui sa ma obisnuiesc. Eu nu o iau ca a doua masina si vreau sa ma deplasez de multe ori si pe distante lungi (300-400km la un drum), mai putin in afara, acolo nu am iesit deloc nici cu cea termica.

Va dau de veste cand voi deveni proprietar si revin cu pareri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Acum 2 zile am ridicat si eu e-golful. Imi place senzatia de la volan, faina masina, in schimb ramane problema autonomiei care nu ar fi asa de grava daca am avea suficiente statii de incarcare. Am acum 441km si am incarcat de 3 ori, dar e jale pe la statii (la cele rapide ma refer), sunt aglomerate. Anul asta cel putin au intrat multe electrice pe piata, o sa ne rupem gaturile intre noi daca nu fac astia mai multe statii in curand. Am fost nevoit sa incarc si pe type 2 si trage 6.8kw, iar pe CCS cu varf de 41kw, chiar a bagat de la 3% pana pe la 90% estimez ca e-golful nu afiseaza in procente, in 44minute. La inceput am vazut cei 3% cand a pornit statia, la oprire nu a mai afisat.

Am o rugaminte la posesorii de e-golf daca exista vreo optiune pe undeva in care sa poti incarca pana la un 90% de ex si sa se opreasca incarcarea singura. O voi incarca si acasa si sa nu stau cu ochii pe ea noaptea sa o opresc. Din ce am inteles nu e recomandat sa incarci 100% mereu.

Tot la fel sunt nedumerit de ce nu a pornit incalzirea in timp ce o incarcam la priza clasica 220v, doar baga ventilatie si atat, in schimb la statia de incarcare rapida am incins-o bine, a mers.

Functia car-net / we connect pare sa functioneze, inca ma mai dumiresc,  e interesant sa poti vedea statusul incarcarii si sa pornesti climatizarea din telefon.

Cu garantia la baterie e specificat in manualul de utilizare, 8 ani sau 160.000km sa nu scada sub 70%. Am vrut sa fac o diagnoza pe baterie cand am luat-o (in reprezentanta), dar m-au aburit ca vezi Doamne nu poate sa vada doar daca are vreo eroare, nimic referitor la starea de sanatate sau capacitate utilizabila, eram si eu curios, ca sa pot face diferenta in timp cum decurge degradarea. Parca era cineva pe aici care reusise sa vada aceste lucruri, poate ma ajuta cu ceva sfaturi.

Ciudata senzatia cand ramai cu putin curent in baterie, la 50km range da un avertisment, parca pe la 30km deja intra in eco+ si taie caldura, iar pe la 10 sau 12km a intrat in turtle mode, eram cu chilotii uzi, dar tot am luat 50km/h si am ajuns cu 9km la statie. de asemeni pe final si puterea se reduce enorm, abia plecam de pe loc, acceleratia era moarta parca, dar dupa ce i-am dat ...juice... a innebunit la loc. Pe udatura rupe aderenta din orice pozitie. Cred ca e treaba de adaptare la programarea incarcarilor, altfel e super fun electrica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13 minutes ago, skoderia said:

Am o rugaminte la posesorii de e-golf daca exista vreo optiune pe undeva in care sa poti incarca pana la un 90% de ex si sa se opreasca incarcarea singura.

Ai optiunea asta in aplicatia We Connect la setari. :)

In rest, bine ai venit si felicitari pentru jucarie. Incet, incet ne inmultim si aici!

Poti sa-i faci o prezentare cum trebuie pentru ca interesul este destul de mare pentru modelele electrice si, hai sa fim seriosi, masina merita! :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • 2 months later...

Cu un OBD11 se poate testa starea bateriei

https://www.youtube.com/watch?v=kL5fG4wOI00

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am preluat masina si am facut deja 100 km cu ea. ma declar multumit :) Am. mers doar in modul normal si in B, care mi se pare foarte bun, senzatia de sailing nu imi place. In oras chiar ca pedala de frana o folosesti putin daca te te uiti un pic si estimezi traficul. Eco+ il pot compara cu un 1.4 benzina, accelereaza lent dar nu e ceva de speriat ca ramai in urma traficului. La viteza ei maxima consumul e de speriat. 

am incarcat-o acasa de la 80 la 100% in 3:20 hr. Am verificat cu OBD si imi arata 96%. Nu am poza, dar viteza de incarcare medie parca era de 2kw. am sa ii fac si o incarcare rapida la CCS si stau cu OBDul deschis sa vedem ce arata. 

Intrebari:

1.Android Auto-ul va merge pe masina? La mine imi zice ca trebuie sa bag ceva stick. Dealerul era grabit cand am. luat-o, dar luni cred ca trec pe la ei sa vedem ce si cum sa il activeze. 

2. Stateam in masina cu contactul pus si radioul pornit si s-a auzit cam odata la cateva minute un tiuit ascutit si radioul si-a redus volumul pentru cateva secunde. Ati mai patit? 

Modificat de Rave
Considera asta un avertisment!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sta cu bateria la 100%. Range-ul optim e intre 20-80%.

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Screenshot_20200501_071414_com.voltasit.obdeleven.jpg

1 minute ago, yeeeeman said:

Nu sta cu bateria la 100%. O sa o faci praf.

inca nu are nimeni dovezi ca o sa fie "praf",inclusiv producatorul. Am incarcat la 100% ca sa simulez un drum mai lung. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista dovezi de la alti utilizatori de masini electrice...

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kolfleading
7 hours ago, herur said:

inca nu are nimeni dovezi ca o sa fie "praf",inclusiv producatorul. Am incarcat la 100% ca sa simulez un drum mai lung. 

Am studiat destul de mult bateriile Li-Ion (pentru aplicatii energy storage). Exista foarte multe studii si dovezi ca degradarea este cu atat mai rapida cu cat bateria este tinuta la un procent de incarcare mai ridicat.

Inclusiv producatorul, Volkswagen, spune in manualul de utilizare de la viitorul ID.3 ca recomanda incarcarea pana la 80% daca nu ai nevoie de range suplimentar. Incarci la 100% doar cand pleci intr-o calatorie mai lunga.

Al doilea factor care accelereaza degradarea este temperatura ridicata, peste aprox. 35 C.

Modificat de kolfleading
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sunt deja fan al condusului in B mode. Mi se pare ca e o tranzitie buna de la un motor diesel de 2 litri. Are suficienta regenerare ca sa ma opreasca destul de repede daca ridic piciorul de pe acceleratie. Nivelurile 1-3 le vad utile atunci cand cobori ceva deal, dar si asta poti regla din ACC daca ai ca optiune. Am incercat incarcarea la Auchan unde este un incarcator de 22 kw, a mers struna. Stiu ca trage doar 7kw, dar e ok si atat, profit ca e gratis. Am luat aproape 6kw in 50 min :)

Am vorbit la dealer pt App Connect, 1100 ron plus 270 si ceva ron pt manopera. Aviz amatorilor, ar trebui negociat cand cumparati masina...

Am mai vazut acolo ceva util, o banda de protejare a vopselei barii spate cand scoti chestii din portbagaj. La 281 ron nu stiu daca e mult/putin, poate cei care infoliaza masini fac mai ieftin. Ma gandeam mainmult atunci cand scot si bag cablul sa nu o frec, cu bagajele e mai greu. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13 hours ago, herur said:

Eu sunt deja fan al condusului in B mode

si eu... am folosit si modurile 1-3 pentru coboratul de la munte... si mersul la drum lung... in B franrea e prea agresiva... dar mai putin agresiva ca la E-up la care foarte rar apasam frana...

Modificat de Rave
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am activat cu OBD aprinderea DRL-urilor si a luminilor spate si asa am aflat sursa tiuitului de care am zis acym cateva posturi. Cand se conecteaza Cate un modul din OBD, atunci se aude tiuitul respectiv :)

Voi aveti mai multe porturi de USB, eu l-am gasit doar pe cel din consola. In cotiera nu e nimic. La fel nu am gasit mufa audio jack. Era optiune sa iti adaugi mai multe USB si jack? :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si mai era si gratis optiunea de usb-uri... dar configuratorii porche romania nu au considerat important sa ai mai multe porturi usb... intrebarea mea este daca se poate pune un spleet de usb sau mai bine folosim alimentarea de 12 volti...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu vreau in portul de bricheta sa imi pun un splitter cu usb, in unul din ele sa imi pun un modem pt internet si celalalt un cablu de incarcare pt telefon. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am facut un test: care mai e autonomia cu 0 km range pe GOM... La e-up erau vreo 10 -15 km... la golf doar 4 km... probabil e mai grea... Asa ca daca ramanem fara curent... la 0 range... cautam o parcare!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Bună! Îmi zice cineva cât de necesar e we connect și care e costul lui? Mulțumesc anticipat! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

We connect e asa si asa. Poti trai fara el...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca daca ai optiunea e pacat sa nu o folosesti... Herur... cel putin iarna e AUR. Toti motoristii degerati dau la racleta, si tu ca un boss intri in masina calda cu geamurile curate... Si vara e misto cand vin caldurile mari... Eu am dat 700 pentru 3 ani la e-up... acum am primit din start pentru 3 ani... + cand dai masina in service sau la detailing si mesteru te tot amana ca nu e gata si el se plimba in fiecare zi cu masina... sau o dai la copii si ii zici sa nu mearga cu mai mult de x la ora... sau sa nu depaseasca o anumita arie... iara esti cu un pas in fata...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc Kong pt informațiile detaliate referitoare la we connect. Ai avut dreptate, e 3 ani gratuita aplicația. 

Folosește cineva cele 4 moduri de regenerare? Au un rol semnificativ la autonomie?  Le am încercat puțin dar necesita antrenament, părerea mea, deoarece se simte o deccelare prea brusca?

Modificat de Ad76
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te ajut eu... La drum lung e recomandat sa folosesti D simplu... incepe o panta descendenta... atunci e momentul sa bagi D1, daca ai totusi viteza prea mare D2 si asa mai departe... Modul B e recomandat pentru oras, cand folosirea lui reduce(pana la ne)utilizarea pedalei de frana. La inceput trebuie putin antrenament, in sensul ca ridicarea brusca a piciorului de pe accelerare duce la o franare prea agresiva dand disconfort pasagerilor... Eu personal conduc majoritatea timpului in B, dar la drum lung e greu pentru ca ai tot timpul piciorul in tensiune... Folosirea acc-ului sau doar a cc-ului face recuperare la panta descendenta chiar daca nu se foloseste treapta de recuperare. Golful face o recuperare cand are el chef si daca e doar in D... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc Kong pt informațiile utile. Acum am o idee ce înseamnă recuperare. Avem doar 300 km cu E Up ul. Toți făcut în afara orașului. E mașina soției și încerc sa aflu cât mai multe despre ea pt ai transmite informația corecta. Drumuri bune! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am facut un drum mai lung cu masina: Cluj Napoca-Alba Iulia-Sibiu-Rasnov-Brasov-Sighisoara-Cluj Napoca, total 650 km. Am mers cu fiul intr-o mica calatorie la DinoPark in Rasnov si asa am si testat capacitatile noastre si ale masinii sa ne adaptam la un drum mai lung. Am facut o oprire in Alba Iulia si apoi am mers la Sibiu, unde am incarcat. Se poate ajunge la Sibiu direct, fara incarcare la Alba Iulia, viteza maxima a fost de 110 kmh. Dupa aceea am mers aproape de Rasnov  in Sinca Veche - Pensiunea Confort Morosanu - o recomand cu maxima caldura, unde am vrut sa incarc si nu am reusit, aceasta fiind lectia numarul 1. Am cuplat incarcatorul de 220V la masina si priza, dar nu am stat  sa vad ca se aprinde ledul si ca masina incarca. Am plecat imediat iar dimineata supriza! masina nu era incarcata. Aici ar fi fost de ajutor WeConnect-ul pentru ca as fi verificat incarcarea din camera, dar cum nu merge acum... Oricum, am mers la Rasnov, unde am fost oprit de un politist sa ma intrbe de masina ce si cum :), vizitat parcul si apoi am mers la Brasov sa incarc. Alta supriza a fost asteptarea la coada dupa un Uber de firma (aceleasi numere de inmatriculare sunt si la Cluj) care incarca. Am stat la coada si am asteptat, intre timp sosind si un alt Uber-ist care se parcase langa colegul sau, dar care a plecat si m-a lasat sa incarc. Dupa incarcare pana pe la 90% am plecat spre Sighisoara. Am alergat masina un pic,  in ideea ca am accelerat mult pe urcari, depasiri, dar nu o chestie de formula 1, doar ca nu am condus asa chill. Am ajuns in Sighisoara unde am stat dupa un alt e-Golf, domnul asteptand dupa mine in Brasov cand incarcam acolo. Ce mica e lumea... a ajuns inaintea mea la Sighisoara pentru ca eu ma oprisem sa mananc pe drum. Aici incarcarea nu a trecut de 30kwh...primul meu rapidgate :) Am stat si am incarcat pana la 90% si apoi am plecat spre Cluj. Puteam sa plec mai devreme, dar daca tot am stat, macar am tras curent cat s-a putut. Toata chestia asta a adaugat aproape 2 hr intarziere. Daca la pensiune era masina incarcata, nu mai aveam de ce sa incarc in Brasov si ajungeam la Sighisoara mai devreme etc.

Concluzii:

1. Am folosit consumul meu mediu pe termen lung si acela a fost etalonul. Daca conduci constant in ritmul tau (acelasi cu care ai reusit consumul pe termen lung) facand calculele cu capacitatea bateriei, acela iti v-a fi range-ul. La mine e 12.7 kwh.

2. Nu te baza pe incarcatoarele rapide, sunt mai ocupate decat arata pe PlugShare. Data viitoare daca vizitez un oras, las masina la priza de 22kwh si ma duc si vizitez cele 3-4 ore iar masina se incarca. Daca ai bafta de un fast charge liber, norocul tau.

3. Masina e economica daca nu tragi de ea, chiar daca sunt dealuri. Ce urca si coboara, tine minte consumul mediu.

4. Am mers 650 km cu cost 0 lei :) Experienta limitata pe care am dobandit-o: priceless.

Ma mai duc cu e-Golful la asa calatorii? Acum vara da, iarna nu cred. E un pic limitat range-ul pentru asa ceva, dar cu o masina de 350-400 km, oricand. E mult mai odihnitoare calatoria, linistea si senzatia de relaxare si lipsa grabei sunt deosebite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan unpinned this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!