Jump to content

e-Golf - Discutii generale


P o p i c a
 Share

Recommended Posts

P o p i c a

Astazi am luat la teste noul E-Golf. Interior fancy, IC digital, consola centrala touch, appleCarPlay si o baterie cu 50% mai mare.

Toate astea se insumeaza la un, ahem (clears throat), Road Trip :icon_bounce:. Revin cu un review, o comparatie intre cele doua in weekend.

ek1.thumb.jpg.63702fdd636c6c1e98bb9b6552b93ccd.jpg

ek2.thumb.jpg.a057c19dcb0d3969de7952defda2f09c.jpg

Link to comment
Share on other sites

Frumos, cumva autonomie 300 km?

Link to comment
Share on other sites

   In ziua de azi nici nu-ti trebuie autonomie mai mare. Daca vrei sa ajungi undeva departe si repede, poti lua avionul. Daca chiar vrei sa mergi cu masina, odata pe an poti inchiria una clasica. Daca stai la casa si ai priza, si mai bine. In Romania programul rabla iti da cred 10.000 euro daca-ti cumperi masina electrica. merita.

Link to comment
Share on other sites

Daca da 10000 euro, parca m-as baga si eu :)

Link to comment
Share on other sites

   Si daca scazi 10.000 euro, tot un pret fabulos ramane. Nu ca nu as vrea sau nu-mi place, dar nu-mi permit. Un VW eUP ar veni la 17.000 euro cu rabla. Un eGolf, la 28.000, asa cel mai ieftin.

Edited by Ebi
Link to comment
Share on other sites

Are multe Kg eGolful tau? Adica bateriile sunt grele? Cutie de viteze are? Sau motorul electric este legat direct la roata?

Link to comment
Share on other sites

Teoretic e mai greu E-Golful pentru ca bateriile sunt grele. Nu are cutie de viteza nici o masina electrica desi nu cred ca ar fi rau dar cred ca o cutie de viteza cu rapoarte ar duce la un consum mai mare de energie la accelerare. Motorul e legat direct la roata. noul e-golf promite o autonomie de 300km teoretic pentru ca in practica mai mult de 250 de km nu vad sa aibe pentru ca se mai folosesc becuri, caldura, muzica, aer conditionat. Insa a crescut puterea de la 115 cai la 136 si cuplul de la 270 la 290. Viteza maxima ajunge si ea la 150 la ora de la 140 la ora. Deci teoretic mergi mai repede cu consum mai putin.
Insa nerelevant pentru P o p i c a pentru ca in tara unde sta oricum sunt limitati la viteza rau de tot (undeva la maxim 100 la ora pe autostrada), condusul cu 5 la ora peste limita costa scump, am inteles ca e undeva la 50 de euro, peste 5 la ora deja e 130 de euro si ajunge la 650 de euro daca conduci cu 35 la ora peste limita legala. Insa au avantajul ca nu sunt multe masini asa ca e relax :D .

Link to comment
Share on other sites

@EbiE scump intradevar un e-Golf la 28k euro cu tot cu reducerea de 10k de la stat. Insa daca luam in calcul economia destul de mare cu pretul carburantului, diferentele de costuri de intretinere si in general durata de viata mai mare a unui powertrain electric comparativ cu cel clasic, cred ca nu mai poate fi considerata o afacere proasta.

Totusi, pentru piata romaneasca, chiar si cu aceste considerente, din cauza ca reteaua de incarcatoare nu este inca bine pusa la punct si in general puterea de cumparare este mai mica, aceste masini electrice sunt in afara bugetului pentru multi dintre cumparatori. Imbucurator este faptul ca in urmatorii ani pretul lor va scadea si autonomia va creste. Exista deja masini non-VAG care sunt decente ca pret/autonomie, insa nu la acelasi nivel de calitate.

@P o p i c aAsteptam review!

Edited by yeeeeman
Link to comment
Share on other sites

Teodoreanu

Mai usor cu nivelul de calitate ca sunt satul de nivelul de calitate al marelui grup VW . Si la masini electrice iar sunt in urma fata de concurenta ! Exact ca la motoare au trecut ultimii la diesel common rail si sa vazut calitatea . Am venit si eu ca prostul la pomul laudat !

Link to comment
Share on other sites

P o p i c a

    Dupa cum spune si @Aerofan, noul E-Golf are o baterie de 35.8 kWh, 136 cai putere si 290 Nm. 
    La exterior masina are o pereche de faruri si stopuri noi si cool. Bumperul din spate si grila din fata sunt si ele noi dar diferenta e nesemnificativa.
La interior diferentele sunt mai visible. Noul E-Golf vine standard cu computer de bord digital si navigatia Discover Pro de 9.2” cu ecran touch si control gestual.

    Dupa ce am luat masina vineri dupamasa m-am hotarat sa fac un road trip prin munti, intre Suedia si Norvegia. Prima statie de incarcare se afla la 175km de la punctul de pornire la 600m deasupra nivelului marii, la care am ajuns cu 1% baterie, adica 4km. Viteza medie a fost 95 km/h. Am incarcat pana la 98% timp de 53 de minute, iar viteza maxima de incarcare a fost 40 kWh. Aici nu este nici o schimbare fata de vechiul E-Golf, ma asteptam sa incarce ceva mai repede, mai aproape de 50 kWh.
    Eram sigur ca pot parcurge mai multi km cu ”un plin” si fara frica de a ramane in munti fara curent daca tineam viteza in jur de 80 km/h. Asa ca am re-setat ACC-ul si am pornit inspre casa cu gandul de a nu mai incarca pe drum. Am condus 220 km intruna ajungand casa cu o autonomie de 40km. Super impresionat! 

    Am facut cateva depasiri si nu am simtit vreo diferenta la accelerare intre noul si vechiul E-Golf. Autonomia este cel mai mare plus pe care masina il ofera, asta pe langa intriorul care e eye candy. Noul computer de bord este superb, nu stiu cati ar plati 575€ pentru asa ceva dar il recomand. Navigatia Discover Pro e faina si scumpa, controlul gestual e in plus, mi s-a parut greu de folosit si nenecesar, iar AppleCarPlay intra si el in categoria eye candy. 
    All in all o masina reusita parerea mea, nu vad cine ar mai alege un Golf GTE in fata noului E-Golf chiar si in Romania la mijlocul lui 2017. E-Golful poate satisface 90% din nevoile lui Icsulescu ce lucra de la 8:00 la 16:00. Restul, pentru alea 2-3 drumuri la Predeal sau la mare, nu cred ca cineva din familie nu ar face un schimb de masini pentru 2 saptamani in perioada concediilor. Asta asa pentru 2 ani pana statiile de fast charge cresc in numar, dupa care constrangerile sunt zero.

Link to comment
Share on other sites

Tocmai ca GTE mi se pare ca ofera un pachet mai atractiv, cu atat mai mult pt Romania. In continuare la noi hibridele mi se par potrivite pt ca ofera acea rezerva de autonomie pt situatiile neprevazute, care sunt multe pe drumurile din Ro. Ca sa nu mai spun de performate mai bune pt GTE. Eu ma refer de masina daily permanent..concedii, munca, fie vreme buna, fie vreme rea. Nu sa mai fie nevoie de o alta masina in caz de x, y. Ca asa pentru ceva de oras si electric se gasesc si variante mai ieftine.

Edited by The_Ego
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Fain e-Golf-ul, felicitari pentru achizitie, in vestul si nordul Europei e pacat sa nu-ti iei EV. Totusi vine la pret de Tesla Model 3 care are o autonomie mai mare, e mai rapida, mai spatioasa (marimi de BMW seria 3) si arata mai bine. Din pacate in Europa cine a facut deja pre-comanda o va primi la anul, dar sunt masini pe combustibili fosili cu acelasi timp de livrare (ex: Ateca, Kodiaq etc).

Pentru varianta standard (35.000 euro) vorbim de autonomie 220 mi(~350km), dupa masuratorile US, care sunt mai drastice decat masuratorile din EU. De exemplu noul eGolf este "rated" in (US, Canada) 201km, si din teste s-a reusit si 220km. In tarile cu putine statii de incarcare e clar ca e recomandata varianta long-range 310mi (~500km) care costa 44.000 euro dar mergi Bucuresti - Cluj fara incarcare.

Daca ar fi prezenta Tesla in Romania pentru a primi si bonusul rabla plus de 10.000 euro, maine as da comanda, chiar daca nu stau la casa.

Edited by rempha
Link to comment
Share on other sites

Inca nu avem infrastructura sa circulam electric pe distante lungi. O fi avand ceva autonomie, dar e cazul ideal. Mai pune elevatia drumului, a.c. ul si tot ai avea nevoie de macar o incarcare pe traseu. Plus ca pe termen lung, mergand full -> 0 duce la o uzura accentuata a acumulatorului. Ca sa ne putem bucura de electric la drum lung avem nevoie de statii de incarcare cu quick charge la 100-150 km maximum una de alta pe traseu.

Edited by carlover
Link to comment
Share on other sites

Foarte bine zis @rempha

Eu am fost la o reprezentanta Tesla aproape de mine si daca e sa dau acum comanda de Tesla Model 3, as astepta pana in 2019. In primavara lui 2018 o sa apara si o varianta cu doua motoare AWD pe Model 3.

35.000$ e varianta de baza. Daca vrei scaune incalzite, sistem audio premium, proiectoare ceata LED, mai dai 5000$ in plus pe "Premium Package". Vrei pilotul automat mai avansat? Inca 5000$. Vopsea alta decat neagra? 1000$.

Fara functia de autopilot avansat, mi se pare putin riscant sa conduci un Model 3 si sa incerci sa-ti schimbi climatizarea sau alte functii folosind acel ecran cu touch cum se vede aici.

Daca as vrea o masina electrica acum, as lua e-Golf. Peste 3-4 ani cand o sa fie Tesla Model 3 cu livrare rapida si buguri rezolvate o sa fie mai ok. 

Chiar daca am conditiile necesare aici pentru o masina electrica, am preferat GTI-ul cu livrare in 3 ore :)

10.000E discount in RO e un mare mare avantaj. In statul in care sunt eu, as fi scutit de plata taxei de vanzare de 10% la o achizitie de masina electrica. Ba chiar sunt discutii ca cei cu masini electrice pe aici sa plateasca o taxa in plus de 100$/an. Probabil ca pe masura ce masinile electrice vor fi mai populare, tot mai multe tari o sa renunte la avantaje (parca Norvegia a mai redus din ele).

Edited by Iulian M
Link to comment
Share on other sites

Corect ce spui @Iulian M, Model 3 e ok pentru cine nu se grabeste sa ia o masina acum.

Eu nu vad Tesla Model 3 ca un competitor direct cu e-Golf (momentan nu cred ca are competitie). Cum spuneam Tesal Model 3 are dimensiunile exterioare si spatiul interior al unui BMW Seria3 (ma putin portbagajul cu ~55L mai putin) si finisajele cu premium pack sunt demne de nume.

Intra-adevar la pretul de baza trebuie sa mai pui niste chestii care se fie demne de "price-tag". Totusi acelasi lucru se poate spune si la un BMW (nu il poti lua "Chel Line"). De exemplu pentru o putere similara cu Model 3 standard echivalentul ar fi un 330i cutie automata (fara xDrive), pret de baza ~45.000 euro. Peste el va trebui sa bifezi un Luxury line (tot cam 5000 euro) care sa fie similar cu Premium pack de la Tesla (cu toate ca Luxury line nu vine nici cu plafon de sticla panoramic nici cu sound sistem premium). La fel si la BMW o vopsea metaliza mai adauga 1000 de euro ca pretul final. De acord, nu merita sa iei o Tesla fara packetul de pilot automat de 5000 de euro, dar si la BMW pachetele de asistenta sofer (similare) depasesc 4000 de euro. Si totusi in pretul de 35.000 la Tesla ai deja tot hardware-ul necesar pentru Full-Self-Driving (partea software o poti activa mai tarziu, oricand).

Imi cer scuze daca am poluat topicul, probabil ar fi o idee buna un topic dedicat in general despre masini electrice in general, si despre modele electrice VAG in particular. Cred ca este un subiect care o sa aibe din ce in ce mai mult interes in anii ce vor urma.

Link to comment
Share on other sites

Va rog sa ramaneti on-topic.

Pentru discutii despre alte modele exista acest topic

Va multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Astazi am fost la un drive test. Pentru cei care nu stiu, VW are un eveniment pana pe 7 Sept, la Promenada Mall si la Baneasa Shopping City , eveniment cu e-Golf-ul. Puteti merge, vedea si testa masina.

Ca si impresie: mi-a placut masina, e silentioasa, foarte confortabila, excelent pentru oras, iar cu o autonomie de 250 km este ok si pentru ceva plimbari pe afara. Se infige sestul de bine, dar ramane o senzatie ciudata totusi atunci cand o calci tare pentru simplul fapt ca dupa 2-3 secunde de tras tare constati ca nu mai creste nimic, simti plafonarea cuplului. As fi curios cum se comporta si in afara, pentru oras e excelent si de ajuns. Dotarile de serie sunt si ele destule din cate am citit iar masina de test mai avea cateva chestii in plus. Oricum, Discover Pro este standard ca fapt divers, faruri LED la fel, si altele..

O experienta interesanta. E clar...asta e viitorul... :mellow:

 

 

IMG_9088.JPG

Edited by CristiALF
Link to comment
Share on other sites

Am mers si eu cu el (noaptea) si m-am bucurat de farurile full LED :wub:
Senzatia este unica si m-a convins ca as putea trai cu ea de Luni pana Vineri (daca am avea infrastructura). Trage frumos, liniar, si are chiar probleme cu punerea puterii jos (la viteze mici) - mai ales daca folosesti "Boost" (echilaventul Sport la DSG) care simuleaza o frana de motor mai puternica decat pe orice alta motorizare cu DSG.
Se simte surplusul de greutate pe franare si schimbari de directie (si nici nu exista DCC pe e-Golf, din pacate). In schimb, pe partea de confort, extrem de multumit. Totul este intr-o liniste deplina :)

Franele sunt 288 fata si 272 spate. Ar fi mers si cele de GTI (312/310) dar probabil n-au vrut sa adauge kg in plus.

59ad77ad62660_20170902_210356(1).thumb.jpg.18b729d7cf33cf30392a7bc8ae415fb4.jpg

Link to comment
Share on other sites

Felicitari! Cat a ajuns cu tot cu discountul de la stat?

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Salut, mai se acorda prima de stat în 2018?

Aveți ceva informații despre baterii? Ar fi interesant de știut timpul de viata și costul înlocuirii lor. 

Principala mea temere este cum evoluează autonomia în timp, odată cu scăderea performantelor bateriilor. Mai ales cu aceste încărcări ultrarapide la curenți mari. Dacă facem analogia cu telefoanele, nu e prea mult optimism. 

Link to comment
Share on other sites

On 10/30/2017 at 2:55 PM, P o p i c a said:

Am facut niste calcule si capacitatea bateriei dupa 3 ani pe drumuri si 100k+ km e la 96,3%.

In martie 2015 masina arata 191km range in modul Eco+ si cu toti consumatorii opriti. Saptamana trecut am verificat iarasi in 3 zile diferite si de fiecare data mi-a aratat 184km.

Cu bateriile e ok, nu e panica. Si colegul locuieste in Norvegia unde clima e chiar mai rea decat la noi. Bateriile au garantie de 8 ani timp in care daca scade capacitatea sub 70% se schimba gratuit, dar nu cred ca o sa fie cazul. 

Prima, din ce stiu eu, a ramas neschimbata pana acum, sau nu s-a anuntat vreo schimbare. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

In 8 ani de zile , o vinzi , pentru ca vor aparea altele cu tehnologie mai buna ... Costul bateriilor dar si manopera , la electrice am inteles de la un prieten care a avut hybrid ca este colosala ... mai ales acum la inceput de drum ... ma refer la baterii in loc de combustibil ... Acesta a ajus sa vanda masina decat sa ii schimbe bateriile ... 

Revenind la Golf , este frumos , nu este foarte diferit ca desing fata de cel pe motorina sau benzina , dar sigur este cu mult mai silentios . 

Care a fost senzatia cand nu ati auzit motorul si masina rula ? 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan unpinned this topic

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!