Jump to content

e-Golf - Discutii generale


P o p i c a
 Share

Postare recomandată

@herur f utile informatiile, dar as fi simtit nevoie sa vad si durata asteptarii precizata (de fiecare data cand ai spus "am asteptat")

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@detinator, la prima incarcare in Sibiu (Penny de pe Calea Gusteritei) am stat 20 min in asteptare, la cea din Kaufland Brasov aprox 40 min, iar la Kaufland Sighisoara 1 ora.

Intre timp mi-am dat seama de ce nu incarcase la pensiune. Aveam dezactivat profilul de incarcare facut pt dimineata, deci masina era pregatita sa incarce pentru urmatorul profil de dupa-amiaza. Deci mai bine apesi butonul de incarcare imediata de langa mufa Type 2 cand cuplezi si apoi verifici in bord ca incarca, ce e sigur e sigur. Ar fi ajutat un semnal luminos pe bord cum este la concurenta. Un alt bec ar fi util in portul de incarcare, daca e intuneric in garaj nu e chiar asa de usor.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan unpinned this topic
On 6/8/2020 at 11:09 PM, herur said:

 

1.  La mine e 12.7 kwh.

 

Deci sa înțeleg ca tu poți scoate aprox 300km range ? 

38.5/12.7? 

Si iarna cam cât ai ? Ajungi macar la 200? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 6/19/2020 at 6:08 PM, Bogdan_wrc said:

Deci sa înțeleg ca tu poți scoate aprox 300km range ? 

38.5/12.7? 

Si iarna cam cât ai ? Ajungi macar la 200? 

Capacitatea bateriei nu e de 35.8 kwh, real e pe la 32 kwh, trebuie sa ma uit cu OBD-ul sa vad. Pentru iarna inca nu pot sa zic pentru ca am luat-o in 31 Aprilie. Dar acum vara ma pot baza pe 220-250 km maxim, cu un pic de atentie. In iarna ma astept la un 160 km, ceea ce pentru mine e inca ok si suficient.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare,

Vin din ipostaza unui proaspat posesor de e-Golf de aproape 5 zile.

Am citit cu interes toate informatiile anterioare incepand cu pagina 1. :) 

Cautam o masina de ceva vreme (incluzand electricele), dar depaseau cam cu 7000 euro bugetul pe care voiam sa-l aloc. Intr-o zi, cu ajutorul unui prieten, am aflat, la fel ca herur, de o reducere masiva de 8000 euro la un e-Golf. Am mers la test drive prin parcare si a fost dragoste la prima vedere - linistea, confortul si senzatia de premium oferite chiar m-au facut sa dau avansul pe loc (erau doar 3 masini reduse la acel pret si pana am ajuns la reprezentanta - Porsche Bucuresti Vest 1, deja se rezervase unul).

Modelul are ca optionale: Priza combinata AC/DC,  Camera video Rear View, Faruri LED TOP, App-Connect, Pompa de incalzire,  Pachet iarna.

Pretul final a fost de 19.500 euro.

Venind din stoc nu are 3 chestii pe care l-as fi pus: Bordul digital (asta pentru tech-guy-ul din mine),  keyless start (masina electrica din 2020 si tot cheie briceag :( ) si oglinzi retractabile electric (cu traficul din Bucuresti chiar ajungi sa te bucuri de acest optional, mai ales cand e masina un pic murdara si tu stai sa impingi la oglinzi pe ambele parti).

-------------------

Referitor la ce ati discutat pana acum:

  • nu am avut probleme la WeConnect, a mers din prima, fiind singura configuratie facuta de agentul de vanzari inainte sa ii dau talpa pe centura Bucurestiului. Am folosit-o pana acum in 2 ipostaze:
    • o data cand am uitat daca am inchis masina - mi se intampla mereu si chiar e un beneficiu major sa o poti inchide si verifica din aplicatie
    • cand am dat drumul la aerul conditionat inainte sa urc in masina cu 10 minute. Scade range-ul un pic, dar confortul de a nu gasi masina la 60 grade in interior este exceptional - il vad ca unul din avantajele de baza la masinile electrice vara (dar si iarna)
  • We Connect Go - stiam ca este doar pentru masinile non electrice; doar am intrat in aplicatie si m-am uitat la un tutorial, am vazut ca nu e complementara cu ce ofera We Connect
  • Car Play (Apple) - a mers instant, nu am avut probleme. Am realizat ulterior ca este ca optional prin App-Connect si trebuie mentionat ca e un must have. Nu sunt fan inrait radio, am cateva aplicatii de muzica si avand waze-ul pe ecranul masinii te pune in rand cu momentul in care este tehnologia in momentul de fata - ma saturasem de telefoane puse aleator in diverse prinderi - the simple, the better.
  • Am doar 100 km cu ea. La range inca nu intru pentru ca am abuzat la maxim cuplul unei masini electrice (si cu toate asta, media e de 14 kwH / 100km, cu tot cu aerul pornit)

-------------------

Ca o concluzie - ma bucur mult ca am facut alegerea asta. Masina se simte si se comporta excelent!

Voi reveni in cateva zile pana la o saptamana cu un scurt feeling despre consum si alte lucruri observate ca voi face cateva drumuri mai lungi (~250km dus intors).

O zi buna! 

 

Modificat de catalinnp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, catalinnp said:

 

Pretul final a fost de 19.500 euro.

Venind din stoc nu are 3 chestii pe care l-as fi pus: Bordul digital (asta pentru tech-guy-ul din mine),  keyless start (masina electrica din 2020 si tot cheie briceag :( ) si oglinzi retractabile electric (cu traficul din Bucuresti chiar ajungi sa te bucuri de acest optional, mai ales cand e masina un pic murdara si tu stai sa impingi la oglinzi pe ambele parti).

 

 

sa o stapanesti sanatos :)

ai pierdut-o pe cea care avea si cele 3 optiuni.  era 22.xxx euro. gri. rezervata pe Ploiesti.  a fost una singura, si deja dupa prima zi avea 3 rezervari pe ea. pt ea am ezitat eu mult..daca sa o iau sau nu. in plus avea si alte mici dotari, cum era pachetul ala wireless de telefon, navigatia PRO., si cateva pe care le-am uitat. oricum si la 19.500 e best buy.

la banii astia ~19k primisem oferta pt ZOE. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 08.07.2020 at 16:35, Bogdan_wrc a scris:

sa o stapanesti sanatos :)

ai pierdut-o pe cea care avea si cele 3 optiuni.  era 22.xxx euro. gri. rezervata pe Ploiesti.  a fost una singura, si deja dupa prima zi avea 3 rezervari pe ea. pt ea am ezitat eu mult..daca sa o iau sau nu. in plus avea si alte mici dotari, cum era pachetul ala wireless de telefon, navigatia PRO., si cateva pe care le-am uitat. oricum si la 19.500 e best buy.

la banii astia ~19k primisem oferta pt ZOE. 

Multumesc frumos :)

Pacat, adaugam inca 70km range real si ar fi fost masina ideala pentru mine.

acum o oră, detinator a scris:

ce trebuie sa am pregatit pt weconnect? trebuie un SIM ceva? 

Trebuie doar downloadata aplicatia. Masina vine deja cu un SIM integrat undeva (de unde poti suna si road assistance / emergency assistance), deci nu mai trebuie adaugat nimic hardware.

Atunci cand veti ridica masina, consultantul de vanzari o sa va ajute sa faca conexiunea dintre aplicatie si masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare din nou,

Revin si cu impresiile dupa primul drum lung:

  • am plecat cu 99% de acasa
  • cei 292 km au fost ~250 pe drum european (sate + drum national), restul de 40 in Bucuresti, unde a fost foarte aglomerat (media era de 15Kwh/100km)
  • media a fost de 11.5 Kwh/100km
  • am mers constant cu aerul conditionat
  • am avut cateva depasiri in care am dus masina mai tare, in rest am mers in afara cu 90-100 si in sate legal.
  • masina se comporta impecabil la drum lung:
    • accelerarea este optima chiar si atunci cand accelerezi de la 80-90 kmph, atunci cand vrei sa depasesti - masina chiar nu te va dezamagi :)
    • ACC merge impecabil. De multe ori il activam si il lasam la 100kmph pentru, iar tehnologia isi facea singura treaba, in sate pastrand distanta fata de cel din fata mea
    • (-) din pacate masina nu vine cu Lane Assist (credeam ca are)
  • am incarcat o singura data -  Kaufland Alexandria (fast Charge): unde am ajuns cu 64% baterie si cat am facut niste cumparaturi, s-a incarcat la 100%
  • am ajuns acasa cu un range de 80km

Concluzii generale:

  • atat timp cat exista pe drum un fast charge (si libera daca se poate :D ), poti sa te bucuri de masina intr-un mod foarte frumos
  • cred ca trebuie sa ne bucuram cat mai mult de aceasta incarcare gratis, pentru ca dupa cum puteti vedea, in caz ca ajungeam cu mai putin, banii incep sa se adune
  • pana acum am mers ~500km gratis, ceea ce ma incanta foarte tare :D:D

IMG_2679.png

IMG_2687.PNG

Modificat de Rave
Viteza...
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

57 minutes ago, catalinnp said:

Pacat, adaugam inca 70km range real si ar fi fost masina ideala pentru mine.

..id3 :P 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Mi-a venit si mie masina, cateva impresii/date/info dupa 200km parcursi (compar cu Passatul din semnatura):

- incredibil de silentioasa (nu ma refer la absenta zgomot motor, aia stiam, am mai condus electrice) ci per total, antifonarea si aerodinamicitatea sint incredibile. La viteza maxima permisa :) pe autostrada nu se auzea nici un zgomot, nici macar vantul. Cica ar fi facut niste chestii in plus pt acest model:

"Aerodynamics. Volkswagen took very specific measures to lower the e-Golf model’s coefficient of drag (Cd). Among these were: reducing the volume of cooling air via a radiator shutter and partially enclosed radiator grille; new underbody paneling; a rear spoiler and C-pillar air vanes to better manage airflow at the tail of the car; and cleaning up the airflow around the wheels, largely by ensuring they are flush with the wheelarches.

Volkswagen specifically tailored the acoustics of the e-Golf for an electric vehicle, making it an almost silent cruiser. As an example, the powerplant’s subframe was changed to a pendulum mount: despite the electric motor’s high torque build-up when accelerating, this greatly enhances the acoustics. The motor housing unit was also specifically designed to achieve an extremely low level of noise emission. Finally, the interior uses highly sound-absorbent and yet very lightweight materials to produce a vehicle that is quieter than many luxury cars, Volkswagen says"

- are o suspensie un pic mai rigida/sportiva decat la Passat, nu are ruliu asa pronuntat in curbe, dar din experienta stiu ca la o masina noua e totul mai rigid in primele 2000-3000 km

- are racire si in torpedou, si tunel schiuri in bancheta spate, si faruri led care arata ca cele Led High de pe Passat B8, are si camera video spate. Camera video are o rezolutie slaba din pacate. 

- are radar in fata, ceva sisteme care detecteaza un impact, Adaptive Cruise Control, nu am incercat nimic inca

- nu are senzori parcare, parca ii preferam in locul camerei. Ambele era deja prea mult ca bani, senzorii costa nu mai putin de 600 euro!

- a venit cu 2 cabluri de incarcare, cel de AC l-am folosit la priza, e limitat la 10A desi masina ar putea si 13A. O sa cumpar unu de la fratii chinezi probabil. Prima problema: nu am putut incarca initial pt ca acest cablu detecta faptul ca nu am impamantare buna... Dupa mult studiu am aflat ca alte incarcatoare nu fac aceasta verificare sau anunta ca nu au detectat impamantarea dar totusi incarca (inclusiv originalul de BMW i3/i8)

- a venit si cu kit legislativ dar fara vesta reflectorizanta. Si covorase de pasla incluse, surprins placut.

- volanul se regleaza doar pe inaltime... la Passat merge si pe adancime

- sub capota: Spatiu neutilizat mult, si din pacate nici un fel de spatiu de depozitare (un frunk front trunk ca la Tesla ar fi fost super). Banuiesc ca s-ar putea organiza ceva aftermarket. Bateria de 12V nu are capac, e asa pur si simplu... taieri de costuri? Tot sub capota se poate vedea in una din poze o clema care era sarita... nici nu cred ca o sa stea la locul ei.

- receptia radio: masina se bruiaza singura... receptia radio scade cand pornesc motorul... nu stiu de ce si cum. F dubios. Masina are in manual vreo 2 pagini de frecvente radio pe care comunica diferitele sisteme...

- Navigatia: include harti romania, versiunea 10. Retin eu gresit sau aparuse si o versiune 11? Zice ca furnizorul este TomTom.

- Cauciucurile... si aici taieri de costuri: Bridgestone Turanza T001 205/55/R16 Made in Poland, aprox sapt 44 2019

- Garda la sol pare redusa de baterii, inca nu m-am bagat pe sub ea ca lumea, dar e ceva acolo...

- Acceleratii: violente :)

- Aplicatia pe telefon e interesanta dar lenta, cu delay mare. Daca tot imi da posibilitatea sa pornesc incalzirea sau racirea in masina, de ce nu imi spune si temperatura interioara si eventual si cea ambientala? Ar fi putut sa imi spuna si cu cat se incarca si multe alte info care parca sint ascunse bine

- Am cel putin 2 functii pe care zice ca le pot activa contra-cost cu un activation key. Se ridica evident intrebarea, oare nu reusim noi sa le dam de cap cu vreo interfata?

 

IMG_20200717_191659.jpg

IMG_20200720_191032.jpg

IMG_20200718_150502.jpg

IMG_20200717_165528.jpg

IMG_20200717_172915.jpg

WhatsApp Image 2020-07-17 at 23.27.04.jpeg

WhatsApp Image 2020-07-17 at 23.28.05.jpeg

WhatsApp Image 2020-07-20 at 17.32.44.jpeg

Modificat de detinator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, @detinator :)

Ma bucur mult ca ai facut acest review. Am mai prins cateva chestii noi din ce ai spus si trebuie sa recunosc ca sunt de acord cu miscarea lenta a aplicatiei WeConnect , dar si cu neafisarea tuturor datelor de care masina dispune (incluzand procentul bateriei).

Sunt curios de 2 lucruri din ce ai mentionat mai sus:

  1. unde iti spune ca cele 2 functii pot fi activate prin activation key - sunt tare curios si as vrea sa citesc mai multe in acea directie. 
  2. in Driving Data apare ca media consumului e de 16.5 kWh/100km, iar in ultima poza arata autonoma full de 313km. Aici imi da o eroare matematica - ai reusit sa adaugi extra kWh la baterie (banuiesc ca nu, haha) sau cum se face ca iti arata acel range? :D 

Merci!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Colegul Herur mi-a aratat ca volanul se regleaza si pe adancime, deci am gresit mai sus, e reglabil pe toate directiile

Masina are manere la toate usile, inclusiv la sofer!

WeConnect ar trebui sa:

- afiseze temperatura exterioara si interioara

- afiseze viteza de incarcare, procent baterie

- permita inchiderea geamurilor de vreme ce e capabila sa spuna ca sint deschise

Daca mai aveti ceva idei, poate facem un mail pe undeva sa le dam idei?

1) Afisarea info despre activare: pur si simplu apasa pe butonul functiei, AppConnect de ex. Si pe butonul VOICE obtii acest mesaj.

2) Astazi am mai parcurs 105 km, total 124km de la terminarea incarcarii si inca am peste jumate baterie. Din 16 diviziuni posibile, nu am consumat decat 6. Atasez poza. Cei 105 reprezinta Valeni Munte - Bucuresti, un traseu extrem de economic, pe care obtineam 4.2 consum la Passatul din semnatura (care are vreo 200cp - stage1 si DSG)

Masina pot spune ca se tine pe drum mai bine decat Passatul pe curbe datorita suspensiilor mai rigide. Franele au inceput sa isi revina. Nivelul lichidului de frana e putin peste maxim. Sper sa scada cand se mai duc placutele putin. Problema este ca frana nu prea este necesara, astfel ca rugina va reaparea repede pe discuri probabil.

 

Regenerarea din franare pare enorma, uneori afiseaza chiar si 80kwh/100km (cu minus), deci teoretic daca as frana 40km, as incarca toata bateria.

Totusi nu trebuie uitat ca dupa franare e nevoie de accelerare, moment in care afiseaza din nou 80kwh/100km dar cu semnul plus, adica consum... la pornire de pe loc apar si astfel de consumuri. 

Pe drum am oprit si la Hornbach si am cumparat cablu 3x2.5mmp de utilizare pe santier (6ron/m) si cele mai scumpe stechere de 16A/250v pe care le-am gasit, cu protectie IP44. Erau si unele IP54 dar nu erau Legrand. 

Cu acest cablu nu am nici o indoiala ca voi putea incarca la 13A fara probleme, doar sa reziste si priza... asta ar insemna incarcarea completa in doar 12 ore, dar nu e cazul deobicei decat de incarcari partiale, mai ales ca se zvoneste ca nu e bine sa incarci 100% din pacate... mare porcarie dar asta e. 

Pt o maxima flexibilitate, exista incarcatoare care se pot regla si la 12A si la 16A (dar masina se pare ca nu permite peste 13A oricum). Daca 13A se va dovedi prea mult pt infrastructura, as putea reduce la 12A. Un astfel de incarcator costa vreo 550ron la fratele chinez cu livrare de la varu german, deci fara alte taxe. 

Acest incarcator ar avea avantajul ca va merge si pe prize cu probleme de impamantare. 

Sint niste cheltuieli in plus, insa un prelungitor bun nu il consider o pierdere, e util oricand la casa omului. 

WhatsApp Image 2020-07-21 at 19.35.12.jpeg

IMG_20200721_154803.jpg

Modificat de detinator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am ajuns la 387 km azi, si am incarcat prima oara la Kaufland pe CCS, pe la o viteza de 40kw

In vreo 35 min a ajuns la vreo 90% asa ca am plecat fericit. 

Desigur, gratuit gratuit dar cu 100ron blocati in contul Renovatio :) Fara acei bani depusi nu poti incarca gratuit :)

Masina e in continuare surprinzatoare, merge de rupe, confort, stil, antifonare f buna, tinuta de drum excelenta.

In modul B (franarea regenerativa cea mai agresiva) e o placere sa te apropii de giratorii repetate fara a fi nevoie de franare si sa iesi fulgerator din ele ajutat de tinuta de drum f buna si acceleratia f puternica. 

Acuma na, inteleg ca bmw i3 are vreo 180cp, deci e si mai rapida... nu stiu, nu am condus, dar oricum e rapida si eGolful

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7 hours ago, detinator said:

(daca nu cumva deja e scos? chiar, stie careva?)

chiar vazusem pe Insta o poza ca au scos zilele trecute ultimul e-golf de pe linia de productie. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In ce data, iti mai amintesti?

In alta ordine de idei, din cate vad cu vcds ul, masina are 8 module de baterii

Modificat de detinator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, dar luna asta. 

Am incercat sa caut dar nu mai gasesc postul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Articolul acesta zice de septembrie, si are sens ca si data. VW e sub presiune sa livreze masini electrice dupa scandalul Dieselgate, asa ca pana ce ID3 nu intra in vanzare cum trebuie, nu pot opri productia. 

https://electrek.co/2020/04/04/volkswagen-extends-e-golf-production-until-september-according-to-vw-internal-document/

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inca cateva impresii generale despre e-golf:

- oglinda retrovizoare: are un tratament (folie) anti-orbire cam cum am pe passat pe oglinda exterioara de la sofer. O folie care se opreste la 5mm sau chiar mai mult fata de marginile oglinzii, ceea ce creaza un efect f enervant noaptea. Ce buna era o oglinda cu clasicul senzor anti-orbire pe care l-am avut chiar si pe Passatul B5 2004

- iluminarea pe timp de noapte a butoanelor: alb rece, mi se pare f nefericita culoarea, dar din fericire se poate face sa fie un fel de gri dand luminozitatea pe la 50% (din fabrica vine pe 100%)

- presiunea in roti: 41 psi sau 2,8 bari! Am avut si jeep dar asemenea presiuni nu am mai vazut... Exista si o setare de confort (cea marcata cu "i") la 36psi dar care taie din autonomie un pic. Presiunea marita reduce evident consumul, dar reduce si confortul. 

WhatsApp Image 2020-07-26 at 22.06.14.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oglinda aia o am si eu si nu mi-a placut de la inceput, o mare mizerie. Preferam pe cea clasica cu reglaj manual oricand dar a venit la pachet cu nu mai stiu ce si nu am avut de ales.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adica vrei sa zici ca am platit in plus pt ea ? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok. Am găsit și poza si informația despre oprirea producției la e golf. 

Se vorbește doar de electrice și de phase out la golf. 

Deja livrările la id3 au început. Poate de aia nu îl mai țin pana în septembrie. 

Screenshot_20200728-213442_Samsung Internet.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acolo se mentioneaza oprirea productiei de golf... egolf s-ar incadra la BEV :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu inteleg ca ID3 si ID4, adica vorbind de electric, se refera la phase out of the Golf variant (adica varianta electrica, inteleg eu), dar, poate gresesc :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, Golf Variant e Golf-ul break :) care, probabil, se făcea acolo; e-Golf-ul se făcea la Gläserne Manufaktur in Dresden din ce am găsit pe net. 

LE: toate modelele de Golf Variant se făceau la Zwickau, adică Golf, Alltrack, GTD și R, urmând ca tot ce înseamnă Golf 8 si derivatele Variant sa se facă la Wolfsburg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate, desigur. m=am gandit ca daca era asa ar fi dat #GolfVariant, adica sa taguiasca tot modelul.

dar in fine, ok, atunci am intepretat gresit. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!