Jump to content

Incalzire; Ventilatie; A/C; Climatronic - probleme & discutii (Tiguan 5N & 5N2)


grafffu
 Share

Recommended Posts

Salut,

 

Am eroarea asta:

 

08-Auto HVAC -- Status: Malfunction 0010

 

......

 

 

1 Fault Found:
00716 - Air recirculation Flap Positioning Motor (V113) 
            000 -  -  - Intermittent
 
 
Nu mai baga aer cald in interiorul masinii. 
Tiguan 2009.
 
Cei de la service spun ca e caloriferul dus ... am pus si eu mana pe el - frige pe tur ... e rece pe retur.
 
Aveti idee de vreo resuscitare pana duc masina in service. Ca acum sunt in concediu si am plecat cu masina fara aer cald in interior :).
 
Merci
Link to comment
Share on other sites

Sal.,

Ce fel de panou de climatronic ai ?

Daca este ca cel din film :

https://www.youtube.com/watch?v=sOfxT5dZI0g

fa o setare de baza la clapete asa cum arata acolo .

Daca asa ca-n film nu merge parerea mea este ca sa dus motorasul de la clapeta ce da drumul la caldura din calorifer sa intre in habitaclu (trebuie dat jos si schimbat) sau fai un basic settings cu VCDS .

Ai pus si tu mana pe cele doua furtune ce intra si ies din calorifer ca sa vezi daca mecanicul nu te-a aburit ?

Pentru ca din ce stiu eu caloriferul de la masinile VAG nu ai robinet de inchidere (apa circula nonstop) .

Ori ai schimbat recent antigel-ul si nu au aerisit bine instalatia (iar acum ai aer pe instalatie) ori ai bagat tu vreo solutie in antigel ce a dus la infundarea caloriferului - caci asa din senin sa se infunde de capul lui nu prea cred .

Acum daca este doar motorasul sa zicem ca ai sanse sa-l schimbi pe sub bord, dar caloriferul daca chiar este infundat nu prea vad cum poate fi schimbat fara demontarea bordului .

Ai cumva WEBASTO pe masina ?

O seara buna .

Edited by @DRI@N
Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru raspuns. Adevarul este ca nu am bagat mana sa simt temperaturile de la tur si retur. Am vazut cum 2 persoane de la service au facut aceasta operatiune de a simti temperatura caloriferului. Apoi am vazut toate incercarile inclusiv cea din filmuletul de pe youtube. Voi repeta si eu operatiunea din how to-ul de pe youtube. Daca este acel motoras cred a voi scapa mai ieftin. :) Sarbatori fericite!

Link to comment
Share on other sites

pune tester si vezi daca lucreaza cele 2 motorase de aer cald-rece... eu cred ca este ceva opturat sau infundat in sistemul de racire motor spre habitaclu

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Salut,

Am pus tester-ul si cele 2 motorase erau ok. Pana la urma am schimbat caloriferul. Se pare ca Samsarul care mi-a vandut masina (la mana a doua) a schimbat si caloriferul cu pricina. Cand a schimbat caloriferul mi-a aratat cel de la service ca iese funingine din el. Ciudat, singura "greseala" pe care am facut-o a fost ca am doar antigel pur ... fara a face vreun amestec cu apa distilata. Ma astept sa fie dat si numarul de km inapoi. Ca am cumparat masina prin 2013 cu 33.000Km la bord. 

Probleme n-am avut cu masina, este prima duda care a aparut ... deci raport calitate pret - pana acum - este ok ;).

Take care!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
zuza-hayabusa

Buna seara intervin cu o intrebare:incalzirea in habitaclu se face doar in fata la sofer iar in rest baga aer rece.Ce credeti ca poate fi?Ce trebuie sa fac?Mentionez ca detin un Tiguan 2.0tfsi 4motion.multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Nu era necesar sa scrii de 3 ori acelasi paragraf.

Calorifer infundat. Asa era si la mine. Aveam impresia ca pe la sofer baga aer cald. Impresie gresita. Pe la sofer intra caldura de la compartimentul motor si te pacaleste - crezi ca intra aer cald de la aerul conditionat.

Pana nu mi-au demonstrat la service - ca turau putin motorul si venea un pic de aer cald la sofer - nu am crezut.

Link to comment
Share on other sites

zuza-hayabusa

Nu a fost intentia mea sa trimit de trei ori mesajul scuze.Multumesc de sfat si daca nu sunt prea indrazneata ma poti indruma catre un service ok care sa si faca treaba....fara service de la reprezentanta ...experienta proasta.multumesc

Link to comment
Share on other sites

Suna-l pe Florin Novac la (0769) 604 807. Sa ii spui ca ai nr de la Florin Grafu. Service-ul este in spate la Auchan Crangasi. Daca iti convine locatia poti sa te duci la el. Spor si numai bine!

Link to comment
Share on other sites

zuza-hayabusa

Multumesc mult raman datoare.o zi cat mai placuta

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Salut.

Am probleme cu Ac-ul de la un  VW Tiguan din 2008. Incarc instalatia primavara si ma tine cam 3 luni. Dupa 3-4 saptamani are cam jumatate din ce am bagat.

Dupa 2 incarcari, am schimbat radiatorul de clima din fata motorului si am pus plasa de protectie ca sa evit deteriorarea produsa de pietricele.

Degeaba, tot pierd freon.

Am bagat si substanta de contrast, am verificat si ventilele si tot degeaba.

In interior nu se simte miros de agent frigorific. Sau cel putin eu nu simt.

Aveti alte idei ce as putea incerca?

Mersi!

Link to comment
Share on other sites

Seara buna colegi!

 

Am si eu o problema cu AC la un Tiguan 2.0 TDI din 2013. Nu mai functioneaza AC la climatronic, pe panou imi arata ca se aprinde becul ca si cum ar cupla dar intra aer de afara, nu intra aer rece. Mentionez ca nu am reusit sa ajung inca sa ii fac o diagnoza. In urma cu cateva zile, la pornire, s-a auzit ca si cum s-ar freca 2 table timp de 1-2 sec, dar fiind rece pe unde am fost nu s-a simtit ca nu ar merge AC (cred ca acela a fost momentul in care s-a defectat). Astazi insa, chiar am avut nevoie de el si a mers numai ventilatia cu aer normal, desi apasam AC, intra acelasi aer la temp normala. Astept eventuale pareri pana ce ajung la service/diagnoza, mai ales ca e week-end  ;( . Merci anticipat

Link to comment
Share on other sites

Salutare tuturor! Inainte de a ajunge intr-un service specializat AC, unde in 90 % dintre cazuri, va fi constatat dezastrul (compresor, filtru uscator, manopera, etc) costul total trecand usor de 2000 ron, verificati surubul compresorului. Acesta poate fi slăbit, dar inca in compresor sau sa fie desprins complet, caz in care de cele mai multe ori se găsește in scut. Eu am avut noroc, era doar slăbit. L.am strâns si am aplicat si pasta de blocare. Durata a fost de 15 min, cu desfacerea protecției de plastic a pasajului rotii dreapta fata, pentru masina din semnătură. Succes!

Citarea inutila se sanctioneaza potrivit Regulamentului!

 

Edited by vdragos
Quote inutil
Link to comment
Share on other sites

Merci 4xmotion! Am fost, au strans surubul si s-a rezolvat! Mergeeeee AC si vine receeeee!!! :))

Link to comment
Share on other sites

Cu mare placere! Ma bucur tare mult! 5-600 de euro in plus pentru vacanta si mult timp câștigat! Revenind, daca nu a pus pastă de blocare, se verifică anual (la un rulaj de 30000 de km), dacă s-a folosit pasta, nu se va mai desface!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Merci inca odata foarte mult pentru idee. Nu mi-a trecut atunci prin cap sa ii pun pasta de blocare. Dar stau cu ochii pe el mereu. De curiozitate, ai idee de ce se desface? Ce as putea face ca sa il "protejez" ?

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Cu mare plăcere!Cauza este miscarea de rotatie continua a fuliei compresorului. Fata de alte modele noi mai evoluate, altele chiar mai vechi ( gen passat b5.5) care aveau un ambreiaj ce decupla, protejand astfel compresorul, cel in cauza nu beneficiază de așa ceva, fiind mai solicitat.Ca sa raspund strict la subiect, pentru protejare, trebuie schimbata conform planului de service cureaua de accesorii si rolele aferente si verificata periodic tensionarea curelei. Strict pt acel surub, nu am găsit altă soluție in afara pastei de blocare.

Link to comment
Share on other sites

George Dimoiu

Compresorul pe unde este ca să îl verific și eu?

Link to comment
Share on other sites

Cam de 2 ani am observat ca incalzirea interioara e functionala in conditii mai extreme (sub 0 grade afara si cu AC deschis pentru dezaburire) doar pe partea stanga a masinii, adica la sofer.

Evident eu nu as fi observat , si nici voi probabil ca nu ati observa (ca sofer), dar sotia a cam inghetat la o cursa mai lunga in toiul iernii.

Dupa multe investigatii pe internet si nu numai, am ajuns la concluzia ca caloriferul masinii e infundat pe partea dreapta, datorita unui design slab, canale subtiri ce sunt predispuse la a aduna tot ce circula prin lichidul de racire (chiar daca il schimbati periodic, un rest de la o garnitura ce s-a desprins nu are cum sa mai iasa la un schimb de antigel).

Problema se poate verifica cu un senzor de temperatura (ceas cu senzor pentru exterior, termometru cu infrarosu etc) sau cu interfata VCDS se poate vedea clar diferenta de temperatura stanga dreapta. La mine era cam de 20-30 de grade in functie de frigul de afara.

In manualul service Elsa se parea ca schimbarea caloriferului nu e chiar o problema, se demonteaza putin din tubulatura de admisie pentru a ajunge la furtunele de alimentare, pe langa turbina, au quick release si ies rapid (intre cele 2 capete de tevi este un surub ce trebuie slabit pentru a putea deplasa mai mult tevile interioare) si foarte putin langa pedale la sofer (caldura in interior trebuie setata pe HIGH, pentru a misca o parghie din dreptul caloriferului).
M-am prezentat la un service sa schimb caloriferul, acolo specialistul sustinea ca trebuie dat jos bordul, ca asa stie el, am renuntat la ideea de a schimba la service si am comandat piesele necesare.
Calorifer, 2 garnituri o-ring si 2 cleme de prindere (pentru cazul in care cele de pe masina s-ar rupe).

Dupa ce am demontat tot am incercat sa scot caloriferul din tevile, sunt sigur ca se poate cumva, dar nu fara scule speciale ce departeaza capetele de tevi, asa ca am ales varianta romaneasca, taiat. La montat intra fara probleme.

Sigur exista si varianta spalarii caloriferului dar nu stiu cat de eficienta este, dupa cum se vede exista o "gelatina" prinsa pe partea dreapta a caloriferului, jos, care blocheaza circulatia lichidului de racire.  Am sa verific mai multe substante sa vad care o dizolva si revin cu un update.
 

 

inainte-de-demontare.jpg

inainte-de-demontare2.jpg

dupa-demontare.jpg

dupa-demontare2.jpg

dupa-demontare3.jpg

dupa-demontare4.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Salut,

Trebuie sa trec si eu prin acelasi proces cu un Golf VI si am cateva intrebari:

1. De unde ai cumparat piesele (ma intereseaza in mod special dimensiunea garniturilor)?

2. Imbinarea tevilor este cu filet sau pur si simplu prin presiune? nu curge dupa ce ai montat? sau ai mai lipit cu ceva.. daca da cu ce?

3. Destul de evident raspunsul dar.... ai golit sistemul de antigel? sau ai strangulat furtunul de tur de la motor spre radiator?

Link to comment
Share on other sites

1. GArniturile si clemele le iei de la reprezentanta, vin in kit.

2. imbinarea este una in alta si prinse cu colier.

3. Se pun 2 cleme pe furtunele din compartimentul motor.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
On 10/22/2018 at 10:51 AM, Bogdan D. said:

Salut,

Trebuie sa trec si eu prin acelasi proces cu un Golf VI si am cateva intrebari:

1. De unde ai cumparat piesele (ma intereseaza in mod special dimensiunea garniturilor)?

2. Imbinarea tevilor este cu filet sau pur si simplu prin presiune? nu curge dupa ce ai montat? sau ai mai lipit cu ceva.. daca da cu ce?

3. Destul de evident raspunsul dar.... ai golit sistemul de antigel? sau ai strangulat furtunul de tur de la motor spre radiator?

 

1. Piesele, de la un magazin piese auto local, am ales un calorifer mai calitativ "chipurile", ce au recomandat. O-ringurile  au venit cu caloriferul, daca nu vin sa le cautati tot ca piesa pt model, nu as pune din comert ceva universal, colierele le-am luat separat, dar ca backup pentru cazul in care se rupeau cele originale, daca ai grija si le indoi usor se vor putea refolosi cele vechi.

2. Tevile sunt imbinate doar prin presare, la mana, inelul de cauciuc se comprima putin la presare (unse inainte cu antigel) si se pare ca e suficienta imbinarea pentru ca nu curge.

3. Nu trebuie sa golesti sistemul daca antigelul este curat, nu am blocat nici unul din conductele de la motor, nu curge foarte mult din motor. Eu am completat cu antigel diluat dupa, si a fost ok, de fapt completezi cam de 2-3 ori pana se face aerisirea.

 

Edited by valentinx
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Salut.Imi poate spune si mie cineva de ce am aceasta eroare  la AC?A functionat normal si am constatat acum 14.01.19(poate temperatura scazuta) ca aerul nu functioneaza desi apare pe display ON dar ledul nu se aprinde.Masina o am de 1,5 ani si a functionat normal aerul.Am facut scanarea intamplator ca nu mergea un senzor de parcare si am constatat asta. Trebuie initializat AC?Nu stiu daca a fost inlocuit vreodata.Motor 2.0 tdi 130 Kw CFGC automata.Multumesc

 

tiguan.txt

Link to comment
Share on other sites

Da, trebuia sa faci toate acele adaptări - dacă a fost schimbat panoul de la climatronic..? 

În alta ordine de idei, sub 6 grade compresorul nu lucreaza

Link to comment
Share on other sites

Panoul AC nu a fost schimbat.Poate pierde initializarea asa din "senin"?E posibil sa pornesca peste 7 grade?Unde as putea sa gasesc pasii pentru reinitializare?Sau cineva care a mai facut!

Link to comment
Share on other sites

  • Andrei_72 changed the title to Incalzire; Ventilatie; A/C; Climatronic - probleme & discutii (Tiguan 5N & 5N2)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!