Jump to content

Haldex Gen 5 (4motion, 4drive, 4x4, etc) - cum functioneaza, probleme, etc


Cristian
 Share

Postare recomandată

Recitind acest topic am văzut ca unii zic ca este indicat sa se schimbe, pe lângă uleiul Sistemului Haldex și uleiul  la grup spate+ cutia transfer fata.Uleiul din cele doua grupuri este bine schimbat atunci când se schimba uleiul la Haldex?

Fiecare din cele trei, Sistem Haldex, grup spate și grup fata au câte 2 bușoane(suruburi), pentru golire și umplere?Deci 6 butoane, în total?

Bușoanele au toate acelasi cod?

Zilele astea urmează să îmi cumpăr ce trebuie și vreau sa știu ce trebuie sa cumpăr.

Mulțumesc frumos .

Modificat de iceman_30
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 29.06.2022 at 15:57, Yasmin a scris:

Poze dupa schimbul la ulei de astazi la 27,5k km.

 

Am facut totul ca la carte:

 

 
 Surub umplere/golire N90281802
 Surub umplere/golire : N91082701

 

 

 

 

 

 

 

Cele doua șurube pentru puntea fata pentru golire și umplere și la fel, cele pentru puntea spate, au același cod?Adică pentru puntea fata, ambele șurube au codul N90281802 iar pentru puntea spate, ambele șurube au codul N91082701?

Mulțumesc frumos. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica link-ul de mai jos (pagina 3) si o sa gasesti toate informatiile necesare.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În cazul VW Golf 7, motor 2.0 tdi, 150 cai putere, 4Motion, an fabricație 2016, luna aprilie, prevazut cu cutie manuala, avem următoarele coduri iar bușoanele sunt identice, având același cod, cu excepția bușonului de golire de la pompa Haldex care are alta mărime/lungime și alt cod.Postez codurile la consumabilele necesare, toate originale VW, pentru inlocuire uleiuri, garnituri la pompa Haldex și bușoane /surube la diferențialul fata/spate și pompa/sistemul Haldex:

-bușon golire pompa Haldex: N91082701

-busoane golire/umplere diferential fata/spate și umplere sistem Haldex:N90281802

-garniturile și cele doua  surube aferente pentru pompa Haldex: 0CQ598305

-ulei Haldex(bidon de 850ml):G060175A2.Pe bidon scrie ca acest ulei trebuie folosit în termen de 3 ani de la data îmbutelierii sale

-ulei diferential fata/spate(bidon de 1l):G052145S2.Pe bidon scrie ca uleiul este valabil 4 ani de la data îmbutelierii sale.

Pe mine, toate astea m-au costat, cumpărate online, 944 lei iar codurile produselor sunt menționate pe factura fiscala.

 

Cine știe, îl rog frumos sa îmi spună, cum și cu ce se curata  pompa Haldex, după ce este demontata?Doar cu laveta?Spray de degresare?Jet de aer?

La o reprezentanta auto Skoda , chiar și contra cost suplimentar, mi-a fost refuzata solicitarea de demontare, curățare și montare a pompei Haldex.Conducerea acestui service accepta  doar înlocuirea actualei pompe Haldex cu una noua.Au refuzat, chiar și dacă le-am oferit plata suplimentară pentru aceasta operație, sa o facă.Probabil le este frica sa nu strice ceva.

O pompa originala VW, Haldex, costa  acum, 1600 lei, cumpărată de la un anume magazin,   iar de la o reprezentanta VW, 2500 lei.

 

 

Modificat de iceman_30
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

6 minutes ago, iceman_30 said:

Spray de degresare

Cu spray de frane ,iese impecabila .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

21 minute în urmă, EEXCALADE a scris:

Cu spray de frane ,iese impecabila .

Mulțumesc frumos.Dat cu spray de frana și apoi șters cu laveta?

O sa le spun, celor de la reprezentanta VW, unde o sa fac revizia, dacă o sa vad ca nu știu cu ce ar trebui să curețe sita  pompei Haldex, ce sa folosească.

Modificat de iceman_30
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La reprezentanțe fac doar lucrări pentru care au proceduri în ELSA. La fel e și cu reparațiile, la ei piesele se înlocuiesc, nu se repară. 

Mai bine mergi la un service independent și acolo îți fac ce lucrare vrei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reușit sa obțin la o reprezentanta VW ce vreau sa fac.

A curata cu spray de frane și șterge cu o laveta, pompa Haldex, face parte din întreținere și nu reparare.

Am vorbit cu 2 mecanici auto care au propriul service auto  însă ei nu au mai făcut ce vreau eu, la VW Golf 7.Nu au zis ca nu pot sa ma ajute însă ei ar merge pe deducție, ceea ce nu îmi convine pentru ca ma gandesc  ca poate ar face ceva asa cum nu trebuie, superficial.

Doar ca sa schimbi o piesa și sa montezi alta, nu trebuie mult profesionalism ci sa ai sculele de care ai nevoie și sa știi cum sa o faci.

 

Modificat de iceman_30
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiul pentru pompa Haldex pe care l-am cumpărat, este fabricat în martie 2024 iar producătorul a menționat pe bidon sa fie folosit în termen de 3 ani de la data fabricarii sale.Pot sa returnez acest bidon însă nu găsesc, cel puțin pana acum, ulei fabricat mai recent.Macar în luna septembrie 2024.Eu sunt planificat in service, saptamana viitoare.2-3 luni de la data fabricării mai treacă meargă însă 9 luni de la data fabricării mi se pare prea mult.Ma obliga sa schimb uleiul mai repede, cu câteva luni, cu 6 luni mai repede decât as face-o în mod normal.

Am văzut ca Ravenol  are ulei pentru Haldex, cu același cod, care se schimba la 60.000 km și este mai ieftin ca cel OE fabricat de un producator de uleiuri si nu de VAG.Pentru mine, în acest moment, nu diferenta de bani contează ci vechimea fabricării produsului și bineînțeles, doresc cel mai bun produs.Stiu ca un produs OE este exclusiv conceput pentru un anume tip de motor sau piesa în timp ce celelalte, sunt produse ca să îndeplinească cerințele tehnice a mai multor producători auto, diferite între ele.

Întreb pe cei cunoscători dacă ar fi la fel de bun,  ca și uleiul OE, și unul fabricat de Ravenol sau alt producător de uleiuri având același cod ca și cel OE pentru ca as cumpara un asemenea ulei dacă este fabricat mult mai recent decât ce am găsit eu pana acum.

Sunt magazine care nu au produsul pe stoc, tu îl comanzi și nu accepta returnarea, dacă nu îți convine data fabricării sale.

Ii rog frumos pe cei care se pricep cu adevărat la ce ma interesează, sa ma ajute cu o opinie.

Pentru Haldex am găsit acest ulei produs de Ravenol:

https://www.vagauto.ro/cumpara/ulei-transmisie-ravenol-awd-h-fluid-1l-139620?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=e_shopping_catchall&gad_source=1

 

Nu știu și cât de recent este fabricat.

 

Modificat de iceman_30
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sfatul meu este sa mergi pe ulei OE, faptul ca e fabricat in martie 2024 nu ii afecteaza caracteristicile. 

Modificat de pronet
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar ulei OE, iar in ceea ce priveste data de fabricatie si garantia, eu cred ca pe bidon spune 3 ani garantie pe raft, poti sa pui o fotografie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiul nu se strică în bidonul sigilat, că nu-i suc de portocale. Dar și eu dacă aș produce ulei, absolut că aș pune shelf life 2 ani :D

Prea multe griji pentru nimic, alții cumpără mașini cu uleiul neschimbat și merg binemersi cu ele ani de zile până crapă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiul se deterioareaza pe raft, mai ales in bidoane de plastic, ulei VAG OE are shelf life de 4 ani, scrie pe cutie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se deteriorează dar nu în halul ăla să fie nefolosibil în 2-3-4 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 18 ore, Dolfin a scris:

Doar ulei OE, iar in ceea ce priveste data de fabricatie si garantia, eu cred ca pe bidon spune 3 ani garantie pe raft, poti sa pui o fotografie?

Acum nu deoarece uleiul este în portbagajul mașinii.

Pe bidon, la cel pentru Haldex, scrie ca trebuie folosit în 3 ani de la data fabricarii menționate pe bidon unde este trecut anul și luna fabricării.

Am gasit într-un loc, ulei OE pentru Haldex, fabricat anul asta în luna iunie.Il voi folosi pe ala iar peste 3 ani, dacă va fi totul ok, o sa schimb mai repede uleiul cu 1-2 luni.Adica în loc de luna noiembrie îl voi înlocui în septembrie sau octombrie.

Sunt surprins ca în România, în cazul acestui ulei-OE pentru Haldex, se găsesc doar stocuri mai vechi și prima data comanzi uleiul și ramai cu el, fără să îl poti returna.

Data viitoare, daca va mai fi cazul, o sa incerc sa îmi cumpăr din Germania sau Italia, online, de la un magazin credibil, un asemenea ulei .

Cei care apelează la reprezentante, habar nu au, în majoritatea cazurilor, de data fabricației uleiului pentru Haldex, fiind siguri ca fiind la reprezentanta, primesc uleiul cu data de fabricație potrivita.

în urmă cu 12 ore, Dolfin a scris:

Uleiul se deterioareaza pe raft, mai ales in bidoane de plastic, ulei VAG OE are shelf life de 4 ani, scrie pe cutie.

 Uleiul pentru diferential este valabil 4 ani de la data fabricarii.

Modificat de iceman_30
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer acum, nu ii faci revizie rachetei cu care pleci pe Marte. Pui prea mult accent pe lucruri insignifiante si orice mecanic care are habar cu ce se mananca meseria asta poate sa iti faca revizia/curatarea fara nici cea mai mica problema. 

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adrian, de felul meu sunt un om tipicar, meticulos care încearcă sa facă exact ce trebuie  si cum trebuie făcut.

Pentru ca nu este vorba de o nava spatiala ci doar de un autoturism, accept, fără griji, sa folosesc în plus acest ulei   3-4 luni, maxim, peste termenul de valabilitate recomandat de producătorul uleiului.Daca era nava spatiala, nu acceptam nicio zi.Stiu, cu o asemenea gandire, sunt atipic, ciudat, bătut în cap, pentru unii.

Și la reprezentante lucrează oameni cu o pregătire profesionala slaba, iar unii, de felul lor, foarte superficiali și dezinteresați.

Sunt convins ca mecanicul de la reprezentanta va face ce trebuie ca să curete pompa Haldex mai ales ca acum, datorita colegului Excalade,știu cum trebuie sa o facă și am stabilit cu reprezentanta VW ca mi se va permite sa asist la aceasta revizie.

În cazul uleiurilor,acestea sunt produse degradabile, afectate de trecerea timpului, mai puțin sau mult, în funcție de timpul scurs de la data fabricarii lor și pana ce se sunt înlocuite de pe autoturism.

Recunosc ca sunt profund dezamăgit de vechimea de fabricare a uleiurilor OE pentru Haldex, care se găsesc în România.

Apreciez foarte mult dorința colegilor de forum care încearcă sa ajute.

 

 

Modificat de iceman_30
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Termenul de valabilitate de pe ambalaj se referă la data până la care poate fi pus în haldex. Cei care au stabilit acea dată, sigur au luat în calcul și cei 3 ani de utilizare. Deci in total ar avea minim 6 ani de valabilitate de la data producției. Plus că termenele de valabilitate reale sunt mai mari decât cele trecute pe ambalaj.

Bucurați-vă de mașină și nu vă mai stresați cu toate mărunțișurile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri am înlocuit uleiul la pompa Haldex și diferențialul fata-spate.Pompa Haldex a fost demontata, curățată cu spray de frane, ștearsă și montata la loc.Totul este ok.

Am făcut fotografii, atât la pompa Haldex, asa cum arata în momentul demontării ei, nu foarte murdara,având însă depuneri pe sita, dar și la bidonul de ulei pentru pompa Haldex pe care l-am înlocuit cu unul  OE VW, fabricat anul asta, în luna august, având în prim plan, mențiunea ca uleiul este valabil 3 ani din momentul producerii sale, mentionata pe bidon, insa datorita setării camerei foto, fiecare imagine depășește 4 mb iar acest forum nu permite o asemenea mărime la fotografii.

Mulțumesc frumos tuturor celor care au postat mesaje pentru a ma ajuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fac o mica completare la postarea de mai sus:

Uleiul schimbat la diferențialul spate avea o culoare apropiata de cea a unui ulei nou, neuzat însă cel înlocuit la diferențialul fata care este același ulei ca și cel folosit la diferențialul spate, avea o culoare de maro închis, probabil datorita uzurii mult mai mari pe puntea fata unde tracțiunea funcționează continuu iar lângă rezervorul uleiului se afla și filtrul de particule.

În concluzie, sa nu schimbi deloc uleiul mai ales la diferențialul fata mi se pare o mare greșeală, dacă vrei să păstrezi și sa folosești masina, mai mulți ani.

Modificat de iceman_30
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Salutari, cred ca am si eu o problema cu partea de 4x4. Nu cred ca functioneaza. Am incercat sa testez (de doua ori) oprindu-ma cu rotile fata intr-un limitator de viteza improvizat (din metal neted) si apoi incercand sa plec de pe loc. Rotile fata patinau intr-o veselie dar nu am simtit sa intre si puntea spate pentru a compensa. Din ce am mai citit pe forum (nu stiu daca asa e) la plecari mai bruste de pe loc nu ar trebui sa se aprinda in bord martorul de esp (la mine se aprinde) si nu ar trebui sa patineze decat foarte putin rotile fata (la mine patineaza destul de mult). Nu am erori pe tester (am si o clona de VCDS pe care o mai pun pe masina) iar schimburile de uleiuri le-am facut (insa nu am curatat si pompa) am aflat tarziu ca trebuie sa se curete si aia. Sa fie pompa moarta? Pot verifica in vreun fel? As reface schimbul de ulei la Haldex la un service care sa curete si sita pompei (preferabil Bucuresti/Galati/Braila), daca aveti recomandari, va rog, daca nu, cred ca o voi face eu acasa.

 

Lista de cumparaturi ar fi urmatoarea:

- Ulei cuplaj 4x4 Haldex VW Group G060175A2, VW TL 52175-Y, volum 850 ml, galben - 435 lei

- Surub de golire baia de ulei OE VW N90281802 - 22 lei

- Surub de golire ax OE VW N91082701 - 23 lei

- Set garnituri servopompa ELRING 147.480 0CQ598305 - 86 lei (vad ca sunt doar garniturile si doua suruburi), mai e un kit care vine si cu sita dar ma gandesc ca nu are rost sa il iau pe ala, mai ales ca parca vad ca sunt nevoit sa cumpar pompa noua.

 

Ce ar trebui sa am in vedere daca voi face eu operatiunea?

Dupa golire si curatare stiu ca trebuie introdus cat mai mult ulei (pana da pe afara), apoi se face din vcds amorsarea pompei (pe net am mai vazut si ca poti merge cu masina o perioada) iar apoi se completeaza cu ulei pana incepe sa dea pe afara. Cuplurile de strangere sunt 15 nm? Altceva?

 

Multumesc.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!