Jump to content

Tremura/smuceste motorul


777
 Share

Postare recomandată

Acum vreo 2-3 saptamani am facut Nurnberg-Timisoara (~ 1000 km) in ~ 8 ore, cu o viteza de croaziera in jur de 150 km/h (~ 3000 rot/min).
De oprit am oprit o data dupa vreo 3-400 km de la pornire - pentru alimentare - si o data dupa inca 3-400 (2 minute la un WC).

Inainte de a intra in Ungaria mi s-a parut ca simt ceva trepidatie in masina (se auzeau plasticurile din bord ca zornaie). Dar mai o muzica, plus ca ma grabeam rau de tot sa ajung acasa, nu am prea bagat in seama.

Dar dupa inca vreo 200 km, am stins muzica de tot si am incaput sa fiu mai atent la ce se intampla.

Intr-adevar: cand masina era in sarcina trepida rau de tot. In sarcina, ma refer ca eram eu cu acceleratia apasata. Daca mai ridicam putin piciorul de pe acceleratie, trepidatia se reducea. Daca ridicam piciorul de tot, trepidatia disparea de tot. Daca acceleram, iar trepida de numa numa.
Chiar si turat, dar fara sa accelerez, masina mergea ca noua. La renalti la fel.
Dupa ce am intrat in Romania (cu vreo 50 km inainte de destinatie) mi s-a parut ca face tot mai tare.
Cand turatia motorului era aproximativ intre 1800 si 2400 era cel mai rau.
In viteza a 2-a nu mi se parea sesizabil nimic. Intr-a 3-a deja se simtea bine, a 4-a mai rau ca a 3-a, iar intr-a 5-a mai rau nici nu se putea.

M-am gandit ca poate motorina ce am bagat-o nu a fost ca lumea (austriaca ce mai ieftina) si cand am ajuns in TM am bagat un aditiv de la Liqui Molli care cica spala injectoarele, etc...
Apoi am mai facut si plinul cu ceea ce alimentam de obicei: OMV Alpin Diesel (sau Euro5).
De atunci trepidatiile au mai scazut in intensiate, dar in weekend am fost la CJ si pe drum am putut simti (in special intr-a cincea) trepidatiile respective.
De tras mi se pare ca motorul trage, la plecatul de pe loc mi se pare ca se aude si suieratul popei duze, consumul e tot ala care il cunosc eu ..... chiar nu stiu ce ar putea fi si de la ce ar fi putut sa se intample ... biggrin.gif

Si inca ceva: cand trepideaza mi se pare ca nu e chiar rotund sunetul care pot sa-l aud (presupun ca de la motor). E cumva ca in valuri, ca si cum o secunda aud un huruit mai puternic si o secunda mai slab.
Asta se intampla si la turatii de peste 3000 rot/min ...

Acum dati-va si voi cu parerea, fiindca ultimul lucru pe care mi l-as dori acum ar fi sa ajung la reprezentanta ... biggrin.gif

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la prima vedere, pare a fi volant sau surge pe turbo.

Pt surge trebuie pus un vag-com si vazut exact cat e presiunea la turatiile respective ... iar pt volant, in general, constatarea se cam face vizual.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

vezi ca trepidatiile acelea apar si cind masina nu se mai alimenteaza cum trebuie in sarcina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa am patit si eu, si era volant. Inplus a distrus si restul de ambreiaj ceea ce a dus in final la faptul ca schimbam greu vitezele. volant cu bile de la motoarele 1.9 TDI - AJM sau ATJ (parca celalalt de 116Cp) par a fi destul de proaste. Eu am schimbat-o cu una SH de la un B5.5, care circa ar fi mai buna. S-a potrivit si restul kitului de ambreiaj. Oricum eu unul nu iti dorec sa fie volant (pret 14 mil in sus) dar oricum turbina este mai scumpa. Oricum, inteleg ca nu ai pierdere de putere, deci nu vad cum ar putea fi turbo-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O verificare cu Vag-Com-ul poate ar fi de folos...sa nu fie ceva pe alimentarea cu combustibil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu unu..i-am tot facut scanari..si nu a aparut nimic..

ramane sa mai vb cu cipos si sa-i fac un test de turbina cum sugera cineva mai sus..dar mai mult de atat nu stiu ce sa-i mai fac..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oare nu poate sa fie de la injectoare? si mie imi tremura fff tare la relanti si in vitezele 3 ,4,5 . A trebuit sa schimb 2 injectoare (unul care s-a bulit la inceput iar celalat a picat dupa 2 saptamani). daca tot faci test vagcom sa se uite si la valorile injectoarelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oare nu poate sa fie de la injectoare? si mie imi tremura fff tare la relanti si in vitezele 3 ,4,5 . A trebuit sa schimb 2 injectoare (unul care s-a bulit la inceput iar celalat a picat dupa 2 saptamani). daca tot faci test vagcom sa se uite si la valorile injectoarelor.

l-am pus pe tester si mi s-a spus ca injectoarele sunt OK.(expresia mecanicului "nu am nimic de obiectat")

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Salutare, scuze daca mai apare altundeva dar eu nu am gasit(probabil nu am cautat destul)... De vreo luna a inceput sa tremure in mers(cam in genul cum tremurau daciile cind nu se alimentau ca lumea).Nu am observat vreo legatura cu turatiile motorului, dar parca apare cand motorul e rece si cand accelerez mai brusc(nu talpa neaparat).Inca nu am facut vreo legatura pt ca nu am patit-o decat de 2-3 ori.Ce ar putea sa aiba?Ma poate ajuta cineva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trebuie sa faci un log cu vag-com... sa vezi cum stai cu injectoarele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa este VAG-COM ,simptomele sunt caracteristice injectoarelor.Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersi de sfaturi.Altceva ar mai putea sa dea simptomele astea?Oricum o sa-mi fac o testare VAG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa patesc si eu si de curand am aflat ca am un injector cazut

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parca simptomele astea nu le aveau si cei care ulterior schimbau volant?? Nu sunt sigur, as prefera volant schimbraii injectoarelor totusi... Eu zic sa n-o excluzi de pe lista posibilelor defecte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

volant da tremuraturi la plecatul de pe loc, mai ales dupa ce se incinge ambreiajul. Tremuraturi in mers doar daca este complet distrusa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine altfel sta treaba.de 2 zile,cand este rece si plec dupa loc tremura putin,apoi isi revina si este totul ok.tot aceeasi cauza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Atentie la schimbatul injectoarelor!!!!!.Eu am avut aceeasi problema cu tremuratul .M-am dus la un service si mi-au spus: in jectorul 3 mort.Pret 350 Euro.Nu stiu de ce nu am fost foarte convins si am cerut si alte parere la baietii destepti din cartier si cand colo aflu ca de fapt era un contact imperfect la papucul care alimenteaza cu curent injectorul.Solutia a afost simpla ; am curatat contactul si am reglat unghiul la injector si totul a revenit la normal si au trecut deja 7 luni de atunci.Deci mare grija!!!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am avut probleme nu demult cu termuratul si smuciturile dar numai cand acceleram. Si eu ma asteptam la ce e mai rau, si cand colo era de vina filtrul de motorina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

In primul rand ''La multi ani !" si scuze de intirziere(ceva probl cu calcu).In legatura ce tremuratul am facut o testare vag si injectoarele sunt ok; in schimb tremuratul s-a accentuat mai ales in ultimul timp cu frigul asta plus ca azi mi s-au aprins si martorii de la ABS si ESP.Problema e ca acum tremura si cand pornesc pur si simplu motorul si in mers. Am fost azi la un service si mi-a zis ca-i valva EGR sparta. Nu stiu ce sa fac ca astia nu au desfacut-o sa se uite sigur, doar au dat jos capacu motorului si s-au uitat doar asa(pret valva egr 800ron).Nu as lua valva doar asa ca daca nu-i dusa mi-o baga astia pe gat.Nu stiu ce legatura ar avea totusi cu martorii de la ABS si ESP.Ma poate ajuta cineva cu sfaturi?va rog ca nu mai stiu ce sa fac..La tester am testat si egr si era normal acu 2 sapt.Mai fac o testare sper azi, si va mai tin la curent cu rezultatele.

Modificat de misu_v
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De la EGR nu prea are cum sa fie atata timp cat poti sa mergi bine mersi si cu el anulat ( creste doar consumu un pic ).Repeta testarea cu VAG-ul in alta parte si cel mai important sa fie facut in mers.....nu cu motorul oprit.Cat priveste simtpomele cu ABS-UL si ESP-ul le-am patit si io cand s-a dereglat injectorul....Bafta si mai ales multa atentie!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am plecat cu masina rece cam 1 grad afara si dupa cateva sute de metri am calcat-o intro intersectie in viteza intai cam pana la 3500-3700 rpm, moment in care mi s-a taiat puterea motorului si masina a inceput foarte puternic sa vibreze. Am tras pe dreapta, vibra si la relantiv. Am oprit motorul, l-am pornit vibra la fel, l-am mai oprit o data si si-a reveit. Masina are aceeasi forta, trage perfect sa cel putin la fel ca inainte.

De la ce sa fie?

Mentionez ca de cateva zile imi scartaie ceva la motor cred ca imi patineaza vreo cure, banuiesc un intinzator sau ceva. Sa aiba legatura cu asta?

Sau am auzit ca ar mai pute fi un contact imperfec la injectoare.

Alte pareri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca am mai citit pe undeva despre asa ceva... E foarte posibil sa fie de la un contact de mufa la injectoare. Si mai rau e ca nici nu-i poti da seama daca nu mai face asa.

PS: Daca gasesc topicul cu pricina, o sa ti-l unesc asta cu ala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

sal...

acu cateva zile in disperata aglomeratie am bruscat putin mai mult masina,

si dintr-odata s-a 'smucit'(daca pot spune )ca si cum ar fi murit motorul

si a inceput sa intrerup[a ca si cum nu se mai alimenta.

Am oprit motorul bineinteles, am repornit dar aceeasi problema.

Daca accelerez mai 'violent' incepe sa intrerupa rau, dar daca

accelerez mai 'batraneste' :P ,masina se comporta normal.

Am fost la un service unde a pus-o pe vag com,

si mi-a zis ca nu e nici o pb cu injectoarele pompa inj sau turbina,

si a dat vine pe garniturile(sau ceva de genu) unei pompe de presiune.

Ma poate ajuta sau indruma cineva? :D

A mai patit cineva asa ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Azi dupa o luna si vreo 700km de la primul incident am patit-o din nou. Dar de data aceasta altfel. Am pornit masina si a aparut din nou acel scartait de patinat de curea pe care il am de ceva timp incoace [si care se rezolva cu o accelerare pana pe la 3000 rpm] numai ca azi am accelerata pana pe la 3500 si dintr-o data mi s-a oprit motorul. Si nu a mai pornit decat dupa vreo 2,3 chei scotand fum negru.

Dupa asta masina iar si-a revenit la normal si merge bine [am mai calcat-o pana pe la 4000 si totul e normal].

Ma gandesc ca ar avea legatura cu ceva curea, dar nu prea am timp sa merg in service sa inlocuiesc cureaua sau ceva intinzator. Mai am cam 3000 km pana la revizie ce ziceti mai poate astepta sau nu?

Sa fie de la alt ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!