Jump to content

Alegere anvelope vara 2017


Ex member
 Share

Postare recomandată

Nu cred ca anvelope similare la aderenta se uzeaza diferentiat. Uzura mica si aderenta mare sfideaza legile simple ale fizicii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@venom21 Ca si allseason ai Goodyear Vector 4Seasons Gen-2, Michelin CrossClimate , Nokian WeatherProof, Falken EUROALL SEASON AS200 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru utilizarea de care spui pe perioada iernii, niste Michelin CrossClimate sunt perfecte, nu ai nevoie de altceva. Chiar si Goodyear Vector sunt foarte bune, are un coleg de muncă de mai mulți ani pentru mai multe masini numai GY Vector si le foloseste in principal in Bucuresti si pe centura Bucureștiului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am o intrebare: am gasit anvelope Goodyear Efficient Grip, 215 55R16 la un pret foarte, foarte bun (78 Euro bucata, insa nu asta e relevant).
Mie imi scrie in talon ca am voie sa folosesc indice de greutate si viteza 93H, insa astea au 93V.
H inseamna pana la 210 km/h, V inseamna pana la 240 km/h (deci superior = mai bun?).
O sa am probleme la TÜV, sau pot sa merg linistit?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand folosesti ceva superior nu ai probleme. Invers era discutie, asa nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In Romania, iarna, exista directiva RAR ca se pot folosi si cu indice inferior dar nu cu viteza mai mica de 160 km/h.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma asa cum am scris si in topicul masinii, am ales ca anvelope de vara: Falken AZENIS FK510 225/40 XL R18 92Y. Am considerat ca pentru masina din semnataura, la un stil de condus normal, nu are cum sa nu fie ok. Cel putin in teste incepe sa muste din "premianti"! http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Falken/Azenis-FK510.htm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O mica corectura la cele spuse de mine mai sus: indicele de viteza e W, nu V, insa asta nu cred ca schimba datele problemei in rau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am luat Dunlop BluResponse 205/55/16 91W, DOT 0417, made in Poland, la 260 lei. Deocamdata sunt foarte incantat de cat de silentioase sunt.

Singurul minus pentru mine e ca nu au protectie de janta. Alternativa era Michelin Primacy 3, dar erau cu 45 lei/buc mai scumpe si am zis ca nu merita doar pentru asta.

La 16" nu prea sunt variante nonpremium cum sunt de la 17" in sus.

Modificat de DanRe
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare! Am citit tot topicul si nu stiu ce sa aleg dintre Continental PremiumContact 6 225/40 R18 92Y XL si Continental ContiSportContact 5 225/40 R18 92Y XL MO? Am mai citit si ca este o mica diferenta intre Continental ContiSportContact 5 225/40 R18 92Y XL MO (Mercedes Original?) si Continental ContiSportContact 5 225/40 R18 92Y XL. Adica nu le pot pune pe cele MO pe Golf? Merci!

 

PS: La cati bari ar trebui umflate R18? Nu am gasit nicaieri informatia aceasta.

Modificat de Mavet
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru presiune ar trebui sa ai un sticker lipit in interior pe usita de la rezervor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta stiu insa ma gandeam ca este ceva special pentru janta de 18 inch-i. Acolo cred ca sunt date generale pentru toate tipurile omologate (?) Merci.

Modificat de Mavet
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Preda Bogdan Constantin

Salutări.ceva recomandări pentru Golf Plus 215 55R16 .Am găsit la 61€/bucata http://m.ebay.de/itm/Sommerreifen-Goodyear-EfficientGrip-205-55-R16-91V-MFS-BSW-/292120196814?nav=WATCHING_ACTIVE .Ceva păreri despre ele ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7 hours ago, Mavet said:

Asta stiu insa ma gandeam ca este ceva special pentru janta de 18 inch-i. Acolo cred ca sunt date generale pentru toate tipurile omologate (?) Merci.

Acolo nu îi nimic general. Ci da doar presiunea pentru dimensiunile "omologate" pentru masina ta, în funcție de încărcare!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Revin cu feedback dupa aprox. 1500-2000 km cu Premium Contact 6, in varianta 225/45/17 91Y.

Schema celor de la Continental de mai sus ori e putin optimista, ori CSC5 a fost un cauciuc slabut.

In urma studierii mai multor teste, comunicatelor de presa Continental, si din cauza faptului ca CSC6 exista doar pt diametre mai mari de 17, am zis ca CPC6 sunt o alegere buna.

Insa vreau sa subliniez ceva din start, in ideea ca poate ii ajuta si pe altii sa faca o alegere mai in cunostinta de cauza. Am invatat pe calea cea grea, exista diferente foarte mari intre un cauciuc touring si un cauciuc sport.

Atat de mare incat un cauciuc sport R16 poate fi mai controlabil decat un cauciuc touring R17.

CPC6 s-au simtit de la inceput putin mai zgomotoase, si nu foarte confortabile, semn ca flancul anvelopei nu era tocmai moale. Drept urmare, m-am asteptat la un caracter sportiv, la o progresivitate a directiei, la un feedback rezonabil, pana la urma la un control mai bun al directiei.

Din pacate, nu a fost cazul, volanul e detasat de roti, nu transmite mai nimic din ce se intampla, iar de progresivitatea directiei nici nu poate fi vorba. Pur si simplu cu cat iei mai mult de volan, masina vireaza, dar in nici un moment nu iti dai seama unde te afli dpdv al aderentei, tractiunii, sau al limitei lor.

Pentru un cauciuc touring poate e in regula, dar totusi confortul si zgomotul, sau lipsa lui ar trebui sa fie caracteristici importante pt un astfel de cauciuc. Nu cred ca e cazul.

In final, comparatia cu un cauciuc sport poate ca nu e corecta, dar vorbim de diametre diferite, R16 sport v R17 touring. Mai exact Michelin PS4 R16 in varianta XL vs CPC6 R17.

Cei de la Michelin sunt printre putinii care ofera alternative sport in varianta R16, asa ca alegerea a fost usoara. 

Nu cred ca exista grad de comparatie intre PS4 si CPC6, cel putin din experienta mea. Sunt mai silentioase, deci mai ok la drum lung, iar dpdv al feedbackului sunt surprinzatoare. 

Stii tot timpul ce se intampla cu rotile fata, diferenta e sesizabila chiar si pe loc, la rotirea volanului, cand se simte in volan o oarecare rezistenta.

Nu stiu daca faptul ca sunt XL face o diferenta atat de mare, dar pentru mine Continental a fost o dezamagire, iar daca modelul lor de varf, lansat in 2017, ofera doar atat, nu cred ca voi reveni foarte curand la ei.

Continental-PremiumContact-6-vs-sportcontact-5.gif

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Vreau sa dau comanda la niste anvelope de vara cu DOT cat mai recent, iar cei care le produc mi-au scris in privinta DOT-ului: „Oferim anvelope exclusiv din productia curenta. Anvelopele pe care le comercializam, sunt mai noi de 2 ani. Data fabricatiei - DOT (saptamana si anul) o puteti gasi inscrisa pe flancul cauciucului.Va rugam sa retineti, totusi, ca printr-o buna pastrare a cauciucului de-a lungul timpului, proprietatile specifice ale materialului se imbunatatesc, deoarece compusul din cauciuc poate intari anvelopa si se elimina stresul rularii imediate. Conform BRV (Asociatia Federala de Comercializare a Pneurilor si Statiilor de Vulcanizare), daca sunt depozitate in mod corespunzator, anvelopele sunt considerate ca un brand nou”. Ori nu mai stiu eu legile elementare ale fizicii, ori... Ce parere aveti? Deci cu cat cauciucul sta, el devine mai bun?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiam ca nu. Dar am cauciucuri pe Sharan pe spate din 2000 Dunlop si arata ca si noi fiindca au fost tinute corespunzator. Dar asta nu inseamna ca sunt mai stralucite decat un cauciuc nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da da, cauciucul e ca vinul, cu cat e mai vechi cu atat e mai bun :))

O avelopa de 0.5-1 an nu are nimic normal (daca asta au vrut sa zica cu "de-a lungul timpului"). Altfel, cauciucul imbatraneste in timp, asta e singura transformare certa :) 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Vin si eu cu niste informatii care se pot dovedi utile colegilor. 

Anvelope: BfGoodrich G-Grip

Dimensiune: 235/45 R17 

Cumparate de noi . Rulate 2 veri (asta este a 2-a) pe aprox 30k km. 

Stare actuala: As zice ca lejer mai merg 20k.  Deci din punct de vedere al durabilitatii stau bine. 

Constatari:-confortabile

                   - Asfalt uscat :Feedback mediu pe viraje. Nu sunt cele mai bune dar nici foarte proaste.

                                             Franare buna. Nimic specataculos. 

                   -Asfalt ud/umed- Feedback mult mai prost. Senzatie de nesiguranta mai ales dupa ce s-au mai uzat . 

                                                 - nesiguranta si la acvaplanare .

                                                 -Franare ok. 

 

Per total: Cat dai, atata face :). Sunt decente spre bune pe uscat, nesadisfacatoare pe ud. 

Au fost putin peste 300 lei bucata la momentul achizitiei.

Nu le-as mai cumpara din nou. As pune ceva bani in plus pt ceva mai bun.  

 

 

 

 

           

Modificat de Xtremu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare colegi , doresc achizitionarea a patru anvelope pentru vara 235/40/r18 si doresc sa stiu daca sunt colegi aici care au experiente cu urmatoarele modele
Hankook Ventus V12 Evo 2 K120 sau
Hankook Ventus Prime 3 K125.
Ma intereseaza pareri referitoare la aderenta uscat/umed, rezistenta in timp, zgomot. Multumesc !

Momentan am pe masina din semnatura Vredestein Ultrac Vorti care au aproximativ 45k km , si inca 3-4 cm profil, singurul lor minus notabil este franarea pe carosabil umed care este deficitara...

Modificat de CosminBalan26
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ia in considerare si Ventus k117 S1Evo 2 - sunt o clasa mai sus decat cele afisate de tine si f bune pe ud,uscat,zgomot si rezistenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut ventus prime k2 singurul dezavantaj a fost ca au tinut 3 sezoane cu rotatie si maxim 40k km.Ca si aderenta, si stabilitate in curbe sunt foarte bune atat pe ploaie cat si pe uscat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 9/22/2017 at 8:20 PM, CosminBalan26 said:

...

Hankook Ventus V12 Evo 2 K120

...
Ma intereseaza pareri referitoare la aderenta uscat/umed, rezistenta in timp, zgomot. Multumesc !

...

Am un prieten care are asa ceva pe o pisica, un 325, sunt puse pe fata si e foarte multumit de ele. El are 225 45 R17.

L-am intrebat cum sunt si mi-a spus ca sunt ok, am mers si eu cu masina (Buc-Bv-Buc, pe Cheia) si mi s-au parut mai bune la aderenta pe ud/uscat, fata de Michelin Primacy 3.

Initial nu am avut incredere in ele, dar pana la urma ne-a convins. Ti le recomand fara niciun regret.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Buna seara! Revin cu impresii dupa achizitionarea a 2 seturi de anvelope Hankook Ventus Prime 3 K125, primul 215 55 16 97W XL pe VW passat si 205 55 16 91V XL pe MB.

Impresii: anvelopele sunt silentioase, franeaza foarte bine dar... cele de pe passat bat (vibreaza masina) la viteze de +140km/h. Am crezut ca sunt din echilibrare, le-am echilibrat din nou la Autosoft si aceeasi poveste. A ramas sa verific daca de la discurile de frana ar fi vreo problema.

Setul de anvelope de pe MB, fiind masina sotiei, nevazand iesiri din oras si implicit viteza crescuta nu am reusit sa ma conving daca si acestea au vreo problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aparatul de echilibrat ce zice?  OK - OK ? Cer plumb mult?Jantele sunt ok?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!