Jump to content

maricim
 Share

Postare recomandată

Salutare colegi am si eu o intrebare legat de eberspacher D5wz după o curățare si verificarea l-am testat pe masa si totul functioneaza cum trebuie in 7 min aprox ă încălzit aproximativ 5 l de apa. L-am montat pe masina si am următoarea problema temperatura antigelului este mai mică decât over heating temperatura. O diferenta de 10 grade . Tind sa cred ca pompa auxiliar de apa este defecta. Pompa bazaie dar nu imi pot da seama daca circula apa. 

Intrebarea mea este ă mai avut cineva problema asta ? Ati verificat pompa de apa in vreun fel fără a desface prea multe furtune ? 

Modificat de v14d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In principiu daca pompa bazaie, trebuie sa se si invarta. Exista pompe care consuma curent si incalzitorul le vede bune, dar ele nu functioneaza. Insa nici nu le auzi bazaind.

Strange unul din furtune cand functioneaza pompa si ar trebui sa simti o diferenta de vibratie si eventual un sunet diferit al pompei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
On 20.01.2018 at 19:12, bogdansv02lah a scris:

Senzorul de temperatura de sub stergatoare e dus. Asa mergea si la mine , pornea si la +15 grade. 

20180111_125908.jpg

20180111_125928.jpg

Se poate inlocui acest senzor cu un intrerupator montat pe bord ca sa poata fi pornit sirocoul doar atunci când doresti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca citeai pe aici sigur gaseai raspuns la intrebarea ta,dar e mai usor asa.Da,se poate face asta cu un buton de on/off adus in masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
On 11/2/2010 at 5:59 PM, zippo said:

Merci Speedo si Andrusel, bujia am gasit cu 165 lei si sita cu garnituri la vreo 60 lei

am aceiasi problema cu sita

poti sa-mi dai o adresa de unde ai cumparat-o?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Buna ziua,

Parintii mei detin un Sharan 7n 140 cp din 2014 si in urma unor evenimente am fost nevoit sa inlocuiesc Webasto-ul cu un altul luat din dezmembrari. Dupa montaj am fost la cineva cu VCDS si mi l-a deblocat, doar ca nu imi apare meniul de programare Auxiliary Heating in meniul dintre ceasuri, nici vechea telecomanda nu functioneaza(cum era de asteptat avand in vedere ca e alt Webasto montat) si nici butonul de incalzire stationara de pe consola centrala. Mi s-a spus ca va functiona pe modelul clasic de a porni singur cand sunt temperaturi sub 5 grade. V-as ruga daca ma puteti ajuta cu un sfat sau indruma catre cineva care se pricepe la aceste sisteme Webasto in zona Bucurestiului sau spre Moldova(Bacau) pentru a reusi sa folosesc acest sistem si din telecomanda, buton sau programandu-l din meniu cum a venit din fabrica masina. 

Va atasez si cateva poze: ce imi apare despre noul Webasto pe VCDS si ce etichete aveam lipite pe trager.

Multumesc anticipat!

vcds.jpg

weba.jpg

Modificat de alexx94
adding details
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a-l face sa functioneze ca inainte, trebuie inlocuit ori calc de pe unitatea webasto ori unitatea webasto in sine. Ce ai tu acum este doar incalzire auxiliara, si nu stationara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma puteti ajuta cu o poza a piesei pe care trebuie sa o caut exact, va rog? 

O alta mica lamurire de care as avea nevoie, ceea ce vreau eu se numeste pornire manuala? sau prin CanBus?

Piesa necesara este identica cu cea din imaginea atasata?

Multumesc

image.png.ac5f576064b0862420554f97c3671a1d.png

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai piesa veche sau un scan mai vechi in care ai codul piesei ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru articol, ma voi ghida dupa el.

Dupa discutiile de aici, am intrebat la service-ul unde am schimbat incalzirea si am primit urmatoarea poza cu vechiul modul:

 

3B54B7AF-5A4A-41B5-A1DB-7A6731D68DF1.jpeg

Modificat de alexx94
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...
georgemarcu53

Buna ziua. Daca pot verifica ventilatorul si pompa de motorina cu vcds inseamna ca eberspacherul este alimentat cu tensiune si daca totul este ok. in el ar trebui sa porneasca? Cu respect.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă nu are alte probleme.... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

georgemarcu53

Am schimbat si carbunii la pompa auxiliara. Ce alte probleme poate avea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

georgemarcu53

A pornit.

O sa vad la iarna ce teaba am facut.

Multumesc pentru sfaturi.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua. Am pierdut teava de admisie care duce in prag. Pot lasa asa sau trebuie sa pun un furtun?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru atenuarea zgomotului, poti pune un furtun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutare tuturor si bine v-am regasit. O data cu venirea sezonului rece am constata ca unitatea de incalzire auxiliara de tip  D5WZ( a se vedea poza 1 atasat nu am reusit sa disting exact) nu mai functioneaza. Am citit memoria cu o diagnoza VCDS si au aparut la 18 Aux. heat  eroare 01414 si 01491. Am sters erorile si cand a fost din noua frig cu diagnoza conectat am urmarit cum lucreaza incalzirea. Nu a pornit si a memorat aceleasi erori.

Mi-am facut curaj si am dat jos incalzirea de pe masina. Am desfacut capacul pt a avea acces la bujie am scos bujia si am conectata la o sursa reglabila de laborator la o tensiune de 8V. Bujia sa inrosit dupa un timp de aprox 1 minut ( sursa mea era limitata maximal la 5A -  a se vedea poza 3 si 4). Am dedus ca bujia este ok.

Am cautat pe forum sa vedem cum pot porni incalzitorul si am facut montajul cu tensiune +12 pe borna 1, borna 6  si borna 7 si minus la borna 2. Masurat tensiunea la conectorul bujiei si surpriza 9V ( a se vedea poza 5). Am montat bujia in conector fara sa o infiletez in camera de ardere asteptand sa se inroseasca, din pacate cu bujia conectata tensiunea pe firu alb (+) si marao (-) era de 0V. Suspectez ca undeva in modulul de comanda ( poza 6) exista ceva lipituri reci sau ceva bobina/releu care furnizeaza curentul pt bujie.

As dori putin ajutor si raspunsuri la intrebarile de mai jos:

1. Am procedat corect la conexiuni sau am gresit ceva, daca da unde ( e prima experienta cu un astfel de echipament).

2. A mai desfacut cineva rasina de pe placa electronica/ se mai poate repara?

3. Ce ma sfatuiti sa mai verific/curat ( aici am vazut un tutorial amanuntit pe la pag 19 pt curatare dar vreau prima data sa il pornesc si apoi sa ii fac o revizie/curatare generala).

Va multumesc pt ajutor. Cu ajutorul vostru sper sa fac si eu 23 de grade in masina la iarna.

 

 

 

 

Poza 2.jpeg

Poza 1.jpeg

Poza 4.jpeg

Poza 3.jpeg

Poza 5.jpeg

Poza 6.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De obicei la placile de Eberspacher se infiltreaza apa intre rasina si aluminiu si ataca circuitele. In 99% din cazuri nu se poate repara, e pierdere de vreme sa te chinui cu rasina.

Eu iti recomand sa cauti alt computer de D5WZ. Daca vrei sa tii masina, ia-l nou si incearca sa protejezi cumva incalzitorul de intemperii (o carcasa de protectie, etc).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare

In primul rand multumesc pentru raspuns moderatorului.

Nu m-am putut abtine si intr-o dupa masa am curatat tota rasina de pe placa in ideea de a reface lipiturile ( am banuit ceva lipituri reci) dar tot nu am reusit sa "resuscitez" modulul de comanda si m-am lasat pagubas ( pentru cine va mai incerca sa curete rasina, atentie placa este prinsa in 2 suruburi pe carcasa de aluminiu - se vede in poza). Am inceput sa caut prin zona pe la piese second acel modul si am gasit un incalzitor tot cu codul D5WZ dar de pe un Vito. Cele doua par sa fie identice ( atasat poze), de pe eticheta singura diferenta fiind intre puterea electrica consumata ( cel de sharan are 37W la 12 V iar cel de Vito 43W la 12V).

A mai incercat cineva sa foloseasca un modul de Vito pe un incalzitor de Sharan ( al meu initial avea emblema AUDI)? Il va recunoste calculatorul masini sa il pot citi cu VCDS?

 

 

Poza 1.jpeg

Poza 2.jpeg

8.jpeg

6.jpeg

7.jpeg

Modul vechi.jpeg

Modul nou.jpeg

Modificat de Ady84
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa-l montezi, functional e la fel. Nu stiu daca poti sa-l accesezi cu VCDS, eu folosesc diagnoza de Eberspacher si pot accesa ambele variante.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Am montat noul modul de comanda (cel de vito)  pe incalzitor si l-am conectat la mufa masini pentru al citi ( eventual sters erori). Din pacate nu am reusit sa citesc nimic cu vcds la group 18. Cosmin ma poti ajuta cu informatii despre cum as putea accesa modulul de comanda de pe Vito.

Ms mult de raspuns si de ajutor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inseamna ca doar cu diagnoza de Eberspacher poti. Eu asa le citesc, de-aia nu stiam daca poti sau nu si cu vcds-ul.

Functioneaza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. Din pacate nu am putut sa citesc nici cu vcds nici cu o interfata de la bosch. Banuiesc ca informatia trece prin calculatorul masini, iar cum calculatorul nu recunoaste incalzitorul nici o sansa. Nu functioneaza din cauza erorilor stocate ( nu am cum sa le sterg daca nu ma pot conecta la el). Nu am cum sa sterg erorile sa vad daca e functional sau nu. In concluzie o sa mai caut un modul de comanda pt incalzitor si am ramas cu un incalzitor de vito pe stoc ( daca cineva are nevoie de el este de vanzare).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca vreo 2 saptamani ajung tot tarziu acasa, altfel te invitam sa il vedem si sa stergem erorile.

Eu am avut unul identic, de pe Sprinter pe Passat. Si i-am facut si diagnoza si n-am avut probleme cu el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!