Jump to content

maricim
 Share

Postare recomandată

Pai eroarea asta este cauza celorlalte,posteaza si celelalte erori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai erorile esentiale nu le-ai postat.Posteaza toate erorile care le ai(avut) in auxiliary heating.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o sa mai fac o scanare la sfarsitul saptamanii ca acum sunt plecat din zona :(

..va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rezolvat problema cu pornirea ventilatorului la pornirea sirocoului

releul respectiv este alimentat prin siguranta nr.26(cred,nu mai stiu exact),este ultima din cele de jos aflate in pozitie verticala(cred ca este de la farurile de ceata)

daca alimentezi acea siguranta cu +12v,in momentul in care este si pinul 20 de la climatronic alimentat,porneste ventilatia fata si sufla automat(indiferent de reglajele de pe climatronic)la o turatie mica(25-35%)

eu am montat o telecomanda si totul e ok

 

ps.am baterie de 100 amperi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Imi explici si mie ce legatura are sig 26 cu climatronicul , ca nu imi dau seama de legaturi. 

Cum ai ajuns la combinatia asta ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sincer nu stiu ce legatura are una cu alta,dar este siguranta care alimenteaza releul cu pricina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Colegi vreau sa va spun ca am reusit si eu sa pornesc ventilatorul de la clima impins de reusita lui Criss.Pe schema de la sigurante,siguranta 21 si 22 sunt de la climatronic si de la ventilatoare,21 pe spate si 22 pe fata.Avand un indiciu si de la postarea lui Marius,cateva pagini in urma ,in care arata siguranta 22 si un fir de colegat la ea,am incercat.Aerul iese pe toate gaurile din fata la o viteza medie dar destula ca in cinci minute sa fie cald in masina.Consumul ventilatorului din fata este de 0.30 A.Bateria tine fara probleme chiar daca este mai mica de 100 A.Nu a fost nevoie nici de releul js9 decat de o simpla punte intre un plus si siguranta 22.Apare o problema insa aici.Avand i vedere ca sigurantele au plusul in comun,in grupuri de sase,curentul care il dau la siguranta 22 face punte cu celelalte cinci ramase langa ea.Riscam in felul acesta sa dam curent si la celelalte cinci sigurante de alaturi,curent inutil care poate sa faca si daune.Pentru a nu avea surprize trebuie izolata siguranta 22 de celelalte sau cu un rele sau cu o dioda dastul de puternica sa acopere puterea sigurantei(in cazul nostru 30A cu presupunerea ca intodeauna si.Fac o mica schema pentru a ma face inteles mai bine .Un ultim lucru,cele doua trebuie sa lucreze concomitent,plusul la siguranta 22 fara plusul la pinul 20 din climatronic este in zadar.Succes la toti.

post-110755-0-37758500-1391789399_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

In instructiunile de montaj a unui ceas programator aceasta problema este dara prin utilizarea unui releu pe plusul de alimentare a aerotermei, este taiat firul de plus Si trecut prin contacrul normal inchis al releului iar pe varianta de incalzire suplimentara se alimenteaza de la un plus permanent printr-o siguranta de 20A.

E mai simplu si cu mai putine riscuri!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Separand siguranta de celelalte nu imi asum nici un risc.Nu notez nici o anomalie.Apoi daca citesti aicihttp://vwforum.ro/topic/84905-webasto/page-48 Marius in schema lui are acelasi functionament.Siguranta 22 este sectionata iar ambele fire merg la centralina,care la randul ei da impuls la ventilator.Bineinteles ca este mai bine sa mergi direct la sursa dar trebuie sa ne adaptam uneori,atunci cand suntem siguri ca nu avem riscuri.In cazul meu sunt multumit.Si daca tot aveti o schema cum se face ,de ce nu ne-o dati si noua sa nu mai mergem asa pe cautate?Ma refer o schema mai concreta cu mai multe detalii.Daca cum am facut noi putem avea surprize dati-ne si voi niste indicatii mai precise pentru sharan nu pentru alte modele,"mai simplu".Iar pentru mine este mult mai simplu sa intrerup siguranta 22 si sa-i pun o dioda decat sa adaug un rele,sa umblu la aeroterma,sa-i gasesc plusul,etc.

Modificat de nelu_24
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vin si eu cu o alta varianta, acum care o fii mai buna.

Eu zic ca varianta asta violeaza mai putin instalatia originala a masinii. ATENTIE la ce scrie la pag11 pe varianta in engleza in josul paginii partea dreapta despre relee!!!!!!!!!!

_

24_0179_90_97_32_DE_0103.pdf

Modificat de crocodill
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema e ca la varianta ta trebuie sa cumperi chitul lor.In cazul meu comanda este prin apel telefonic.Sunt nevoit sa adoptez alt sistem.Oricum mersi,imi place.

Modificat de nelu_24
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu neaparat faci totul lca ei numai ca fara ceasul programtor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In prima fotografie expusa este o mica centralina cu vreo patru fire.Eu ca sa fac ca ei cine imi inlocuieste centralina.Sincer daca imi trimiteai schema asta inainte de a face toata treaba optam pentru ea.E detaliata si bine determinata.Si la releul 2.5.7 este dioda despre care vorbeam eu,doar ca acolo este pusa in releu.Sincer,ai dreptate,insa satisfacerea mea este ca mi le-am inventat eu,ajutat de voi bineinteles, si merge.

Modificat de nelu_24
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca te uiti pe schema ai sa vezi ca acea centrala contine 2 relee si o dioda care se duc in pini 6,7 . Oricum de un montaj asemanator vei avea nevoie ca sa pastrezi si comanda masinii cu senzorul de temperatura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si fa-ma sa inteleg,releul 2.5.7 este de fapt faimosil releu cu impulsuri despre care aminteai ceva pagini in urma?


Da in cazul meu l-am creat eu.


O ultima intrebare,cine comanda releul 2.5.7?Ce este aceea centrala multifunctiuni?Climatronicul?

Modificat de nelu_24
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da releul 2.5.7 este comandat de acea centrala de sub masina care vine cu programatorul si cuplarea lui este intarziata cu 10 minute. Centrala multifunctiuni este alarma ca sa anuleze senzorii din interior. Eu asa inteleg.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutare, 

 

am si eu o serie de nelamuriri legate de subiectul discutiilor de aici.

 - din cate stiu Webasto se refera la o instalatie de incalzit aerul (baterie suplimentara, merge si cu motorul oprit)

 - Siroco - instalatie similara, care incalzeste apa circuitului de racire a motorului 

 

Acum intrebarile: 

 

Banuiesc ca in cazul Sharan-ului se discuta exlusiv de instalatie tip Siroco?

Ce sens are aceasta instalatie (de ce unele au si altele nu au?, care sunt avantajele acestei instalatii? De ce se preteaza masinile cu volum mai mare la aceasta accesoriu?

 

Multumesc, 

 

Mark

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da,pe sharan s-a montat webasto(sirocou,eberspacher,soba....) cu scopul de a incalzi lichidul de racire,si cam toate au,unele cu ceas altele fara.Scopul lor e logic,sa incalzeasca lichidul de racire => sa ai caldura mai repede in masina de la aeroterma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK, deci siroco si webasto sunt acelasi lucru?

In ce masura functioneaza instalatia asta cu motorul oprit, e o treaba de fabrica sau un upgrade aftermarket?

La nemti ii zice "standheizung" deci teoretic ar trebui sa mearga fara motor..ma insel oare?

 

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum se numeste "soba" care incazeste direct aerul (cum au cabinele de tir)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da,merge fara motor,adica cu ceas,programezi cu cat timp inainte sa porneasca,dar acelasi principiu ,incalzeste lichidul de racire si dupa sufla aer cald.Nu stiu daca are vreo relevanta sa stii cum se numeste fiecare in parte,important este sa stii modul ei de functionare,si la Sharan ti l-am explicat,dar asta e explicat si topic-ul asta,baga un ochi si rasfoieste pe aici si sigur te lamuresti.

Modificat de andrusel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca foloseste sa stii cum se numesc lucrurile despre care vorbesti.

Am citit, tocmai de aici si confuzia, ca vad ca multa lume nu pare sa faca diferenta intre cele doua sisteme.

Revenind, am mai citit pe la nemti si m-am mai lamurit un pic.

Ce este montat pe Sharan (nu stiu daca au toate sau nu-oricum majoritatea) este incalzitorul de apa.

 

Intrebarea mea concreta este: poti folosi sistemul sa incalzesti habitaclu cu motorul oprit (peste noapte de ex)?

Ce upgrade aditional trebuie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai pe "romaneste" atunci,da,poti folosi "sistemul" ca sa incalzesti habitaclu cu motorul oprit(pleaca webasto o perioada si cand ajunge la o animita temperatura lichidul de racire pornesc si ventilatoarele si baga caldura in masina),unele au "ceas" dotat din fabrica, la unele poti sa montezi asa ceva daca vrei(e un link cu un astfel de kit pe aici prin topic).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mark "webasto" este nimic altceva decat marca incalzitorului auxiliar numit de noi sirocou,un jargon inventat de nu stiu cine.Incalzitoarele auxiliare cunoscute de noi sunt produse de marca "webasto" si "eberspacher".Ambele marci fabrica incalzitoare care incalzesc lichidul de racire din motor,sau care incalzesc aerul(folosite mai mult la tiruri).In topicul nostru se vorbeste doar despre modelele de la eberspacher deoarece asa ceva avem montat noi pe masina.Acestea incalzesc doar apa din motor.Din fabrica,putine masini(sharanuri) ies cu pornirea din telecomanda,baterie suplimentara,pornire cu motorul oprit etc.Insa sunt in vanzare kit-uri upgrade pentru asa ceva.In paginile anterioare fiecare din noi am postat unele din ele.Unele cumparate,altele inventate.Bafta si spor la treaba.

P.S.Ca sa folosesti sistemul cu motorul oprit iti consuma bateria.Asa ca nu poti sa il folosesti mai mult decat un ciclu.La bmw-uri au un sistem care opreste totul atunci cand tensiunea din baterie scade sub puterea necesara pentru a porni motorul masinii.Eu am asa ceva si imi merge de minune.Sunt foarte multumit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • lucaflo26 locked şi unlocked this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!