Jump to content

Recommended Posts

Salut,

Poate e o problema, poate nu. Poate e un feature, poate nu.

Eu tind sa cred ca e un feature ceea ce voi descrie, dar problema e ca ma incurca asa cum functioneaza acum.

Cand plec de pe loc, (motor rece si cald), ori tremura ori se tureaza in exces. In ambele cazuri imi iese o plecare de pe loc stangace, de incepator si cred ca nici nu e sanatoasa pentru ansamblul ambreiajului.

1. Vreau sa plec usor, asa ca pisc putin acceleratia (1100-1300rpm) si apoi incep sa slabesc ambreiajul. Cum incep sa eliberez se tureaza suplimentar fata de cat turasem eu initial, si sare spre 1500-2000rpm. Rezulta un patinaj in ambreiaj evident si o plecare stangage tare. E un fel de feature cred ca sa nu iti moara motorul, Dar in cazul meu nu ar trebui sa corecteze turatia. Ma incurca. Am reprodus cu incetinitorul si exact asa se manifesta. ECU tureaza suplimentar, desi nu e cazul. 

2. Vreau sa plec usor si mai intai iau piciorul de pe ambreiaj putin si apoi accelerez. Tremura usor la inceput, apoi eu cand incep sa accelerez si eu usor, fie se tureaza mai tare decat am eliberat eu pedala si patineaza, fie nu se tureaza deloc si tremura pana isi mareste singura relantiul si apoi continui eu accelerarea.

3. Daca plec mai tare, mai smuls, nu are timp sa apara nici una din situatii. Dar apar cand vreau sa fac manevre de parcare, cand plec incet de pe loc in trafic... Uneori imi plec perfect. Dar mi se pare o limita mult prea fina. Sau TSI-ul asta m-a facut sa fiu atent la ce miscari fac la plecarea de pe loc, a.i. nu mai stiu eu sa fac o plecare de pe loc (incepator nu sunt, si cred ca am condus destule masin)

 

Am zis ca nu mai stiu eu sa plec de pe loc. Am tot exersat, dar mai mult am chinuit-o. Nu pare o problema functionala totusi. Mai degraba un feature care incurca. La alte masini pe care le-am mai condus nu am avut probleme (nu asa la test drive ci intre 200 si 2000km: O2 Tdi, Mini cu turbina benzina, Polo aspirat benzina, C4 Picaso aspirat benzina, Transporter TDI, Corsa benzina, Duster dci, Polo TDI, Aveo benzina, Focus 1.0 Ecoboost, etc...).

Pareri? Caz singular? Mai e altcineva? E ceva specific TSI-ului, motoarelor turbo pe benzina, motoarelor mici pe benzina si turbo....? Sfaturi despre cum sa procedez? Are vreo chichita? Sau ii dau un sprit inainte sa iau piciorul de pe ambreiaj...?

 

Edited by Aditu
Link to post
Share on other sites

Salut.

Eu am un Golf 1.2 TSI , tot CYVB.

Si mie mi se pare ca se comporta putin ciudat la plecarea de pe loc

Daca accelerez la 1800-2000 RPM , cand ridic ambreiajul scade brusc turatia si da putin in nas.

Daca accelerez mai tare , trebuie ori sa plec mai patinat ori imi da brusc un "sut" .

Inainte am avut un 1.6 benzina aspirat. Nu sunt incepator, am circulat destul de mult, dar parca la plecari de pe loc cu TSI-u tot timpul trebuie "sa ma concentrez"  ....

Cred ca are de a face si cu faptul ca intra repede in cuplu la turatii joase  din cauza turbinei , dar cand debreiez scade turatia si probabil turbina  nu mai da suficienta putere.

Am gasit doua solutii:

1) plec mai turat /patinat si ma asigur ca nu scade turatia sub 1500-1700 rpm.

2) plec foarte usor,  aproape doar din ambreiaj in asa fel incat sa nu "intre turbina" .

Concluzia e clara : Trebuia sa iau DSG !!!  :)

 

 

Link to post
Share on other sites

Mai poate fi o problema la switch-ul ambreiajului. Un coleg cu Golf 5 GTI avea un tremurat urat si apoi smucea la plecarea de pe loc. La el asta a fost problema

Link to post
Share on other sites

Da, clar cere foarte multa atentie si concetrare plecarile usoare cu TSI-ul asta. La DSG ma gandesac si eu, sau ceva similar daca trec la concurenta.

De verificat treaba cu switch-ul ambreiajului. Sau poate ceva pe acceleratie sa fie.

Edited by Aditu
Link to post
Share on other sites

Am umblat 5 ani cu 1.4TSI CAXA pe O2 FL si da, confirm si eu ca la plecarile de pe loc iti trebuia extra atentie si picioare fine ca ori pica in nas pentru cateva secunde, ori se tura mai tare si patinai mai mult ca si normal ambreiajul... de fapt imi facea la fel cum a descris si initiatorul topicului. La motorul actual (cel 1.4TSI 150 CP ACT) de asemenea este prezent simptomul dar parca mai putin sesizabil...

Link to post
Share on other sites

Relantiul , ca e la valoarea normala ~900 rpm ca e la 1500( sa zicem) cand e rece  motorul este mentinut de ECU.  Daca tu in mod normal pleci cu un  motor cald cu ambreajul patinat  de la 1300 rpm  , cand ai un motor rece mentinut turat la 1500rpm, daca lasi ambreajul fara sa mai acelerezi peste atunci ECU v-a compensa.. si de multe ori o face in hopuri. Incearca sa mergi in treapta 1 sau 2 la relanti , cand vei da de un mic damb vei observa cum compenseaza ECU in sarcina si turatia nu v-a scadea sub 900RPM dar cand vei trece de acel mic obstacol sa vezi cum urca pentru o clipa turele.   E valabil la multe masini pe benzina.  In cazul vostru cu motoare mici si fara cuplu la turele astea probabil ca si mai evident.

 

Edited by noobsound
Link to post
Share on other sites

Confirm si eu manifestarea asta la plecarile de mai jos. Si mai tremura si uneori...totusi, daca mentin din acceleratie putin mai bine, acel tremurat tinde sa nu mai apara. Eu personal, cred ca atunci cand ridic piciorul de pe ambreiaj, cred ca il ridic si pe alaltul, daca nu sunt foarte atent...:scratch: si am permis de mult...Oricum asa cum se zicea si mai sus, este totusi sensibil "pragul" asta la plecarea de pe loc.

Link to post
Share on other sites
On 11/3/2016 at 21:09, noobsound a scris:

 In cazul vostru cu motoare mici si fara cuplu la turele astea probabil ca si mai evident.

Si asta cred ca e o explicatie . La urma urmei e un motor mic de 1.2 si pana nu intra mai serios turbina ... e .... un motor mic ! :))

Incerc acum si sa calc mai tare acceleratia in timp ce ridic ambreiajul , dar  tot e un echilibru foarte fin ca sa nu zvacneasca.

Link to post
Share on other sites

Exact. Ciudat e ca la unele drumuri imi iese de minune, perfect spre aproape perfect. La alte drumuri iese catastrofa de la pornire la destinatie. De exemplu cand ma duc la serviciu plecarile ies bine, iar cand ma intorc...nu prea, spre deloc bine.

Link to post
Share on other sites

nu tine de pricepere la pedalat. sistemul de comanda  ambreiaj hidraulic care e implementat de vw e de toată cacaoa. nu are finețe câteodată, e doar in modul on-off, fără valori intermediare. 

ce ar putea ajuta un pic ar fi o aerisire de ambreiaj. 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Similar Content

    • Qu477R0
      By Qu477R0
      Pentru versus se tine cont ca Arteonul este tot SH, ca si A6-le. Ambele ar urma sa primeasca soft stage 1. 
      Sunt destule oferte pe piata SH din DE, asemanatoare ca pret vs nr de km. Arteon in medie ar fi masina mai noua ca si an de fabricatie, fiind lansat in 2017, dar si C7 s-a fabricat pana in 2018 inclusiv.
      La Arteon plusurile ar fi: motor de cc mai mica --> impozit mai mic, asigurare mai ieftina, design exterior mai fresh & aspectul de coupe care mie imi place, probabil va avea ceva dotari in plus la aceeasi bani fata de un A6. 
      La A6 plusurile ar fi: design interior mai rafinat si calitate mai buna a materialelor, probabil mai confortabila, sistemul 4x4 mai avansat si mai competent dupa parerea mea. 
       
      La capitolul sportivitate cred ca sunt destul de similare, Arteon desi are mai putini CP este mai usor decat A6 si ca acceleratie mi se par comparabile. La asta poate ajuta si cutia DSG de pe Arteon care poate pune mai bine puterea la roata, cu toate astea nu stiu cat de fiabila este DSG-ul asta (tinand cont ca i se va face si stage 1) comparat cu ZF-ul de pe A6 despre care auzim numai lucruri bune. La suspensii castiga A6-le care are multilink vs Arteon care am inteles ca ar avea McPherson. 
       
      La capitolul practicalitate, portbagajul de la Arteon cred ar fi mai ok pentru incarcare fiind liftback, la spatiul interior e posibil sa fie mai mult loc in A6, desi nu m-ar mira ca Arteon sa ofere cam aceeasi spatiu (motor transversal --> capota mai scurta, habitaclu mai spatios). 
       
      La fiabilitate si costuri de intretinere nu prea pot sa ma pronunt, nu stiu cat de fiabil este Arteon dar stiu ca nu intotdeauna un 2.0 este mai fiabil si mai ieftin de intretinut decat un 3.0. Totusi la Arteon fiind benzina nu vor fi probleme cu DPF sau nevoie de a pune AdBlue sau problemele de la sistemul de Adblue care nu te mai lasa sa pornesti masina. 
      La A6 stiu ca motoarele bitdi sunt printre cele mai reusite dpdv fiabilitate (lucru recunoscut si de tuneri cu renume) si ca aceasta cutie de la ZF in 8 trepte este una destul de robusta si care tine cuplul aferent resoftarii.  
    • Adi_vw
      By Adi_vw
      A încercat cineva schimbarea răspunsului pedalei de accelerație asa cum zice aici? După grafice e o diferență atât la timpul de întârziere al clapetei de admisie cât și al amplitudinii. 
      https://forums.vwvortex.com/showthread.php?9261103-OBD-Eleven-mod-to-improve-throttle-response&p=113899735&viewfull=1#/topics/9261103?page=5
    • Adi_vw
      By Adi_vw
      La inceputul saptamanii am reusit sa ridicam masina de la dealer.

      Seat Leon Style 1.5tsi 96KW cu urmatoarele dotari:
      1. pachet enjoy style
      alarma; full link;  media system plus; oglinzi pliabile; pachet iarna; senzori de parcare fata si spate. 2. confort style
      oglinda heliomata; senzori de lumina si ploaie; faruri cu functie coming/leaving home Surpriza placuta a fost ca a venit cu roata de rezerva de uz temporar.
      Momentan avem in jur de 30km, toti facuti in oras din pacate, dar fara a depasi 3000rpm. Urmeaza sa-i facem rodajul pentru 1500-2000km. Sunt curios cum se simte dupa ce se mai lasa putin motorul.
      Consumul e surprinzator de bun avand in vedere ca motorul e nou. Am reusit sa scot aproximativ 7.3% pe un drum de 8km in oras, fara a merge subturat si fara a folosi sistemul start-stop. E drept ca acum e destul de liber orasul, dar in aceleasi conditii cu Golf 6-le diesel n-as fi scazut sub 6-6.5%.
      Am observat ca in oras merge foarte mult in 2 cilindrii, dar schimbarile intre 2 si 4 cilindrii sunt insesizabile. 

      Urmeaza covorase de cauciuc, folie ppf pe faruri si probabil folie pe geamuri.





  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri

 Ne cerem scuze că intervenim dar credem că folosiți un plugin de ad-block. 

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere ce sunt afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block. Ne-ar ajuta foarte mult sustinerea acestei comunitati. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante. Multumim! :)

PS: daca aveti probleme cu situl chiar si dupa ce a fost dezactivat adblocker incercati sa intrati din alt browser si discutati cu noi pe topicul Updete forum din aria acesta https://vwforum.ro/forum/20-anunturi-administrative-observatii-si-sugestii/
Exista si alte extensii (gen VPN) sau antivirus ce filtreaza traficul si pot bloca cookies. Verificati si pe acestea daca le aveti setate corect pentru vwforum.ro . Multumim

 

 

Accept