Jump to content
Sign in to follow this  
GicuP

Import masini Germania

Recommended Posts

GicuP

Am vazut pe site-uri ale handlerilor ca la unele masini scrie ca sa vand doar pentru export (nur Export/Gewerbe). Stie cineva de ce apare chestia asta?

Singurul motiv la care m-as putea gandi ca roman ar fi ca incearca sa evite acordarea de garantie in afara UE, asta ascunzand defectiuni. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
andy84

sunt pentru export doar pt ca majoritatea nu trec normele RAR din germania sau au alte defectiuni majore.

asa cred eu, dar nu sunt sigur.

Share this post


Link to post
Share on other sites
TOXIC

ai gandit bine.... motivul e ca nu ofera garantie masinii... asta reflectand ca nu i-au facut vreo revizie inainte de vanzare... sau ca ii expira verificarea tehnica, asigurarea etc.... asta nu inseamna neaparat ca sunt jafuri de masini... de exemplu pentru niste discuri mai uzate - care in Ro ar fi considerate "ok" - acolo masina nu trece verificarea tehnica... si ca sa nu mai fie nevoiti sa investeasca in ea pentru a fi conforma, handlerii o dau doar la export...

Edited by TOXIC

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zorro Classic

Sau pentru ca nu vor sa mai faca RAR-ul in Germania. Din cate am inteles eu costa destul de mult. In cazul in care o vinzi la intern cumparatorul are pretentia sa ai RAR (ma rog, TUV). Dupa cum zice si toxic, nu este o regula sa fie un jaf. Este o cheltuiala suplimentara si atat!

Share this post


Link to post
Share on other sites
MOTANUL

Desi nu neaparat inseamna asta pot fi si masini cu km dati inapoi (in germania exista legi dure in acest sens si nu risca sa faca asa ceva). Cum masinile ajung la export si romanul (sau altii din est) nu stiu sa-si caute dreptatea le este mult mai usor sa le plaseze. In plus pot fi masini cu probleme tehnice. (unele se pot rezolva cu 100 ron altele cu mult mai mult.) Nu toti dealerii de SH descriu masinile corect (unii chiar exagereaza si descriu o zgirietura de zici ca este distrusa toata aripa; altii in schimb nu stiu cum sa mascheze cit mai bine probleme grave de care au cunostinta);

Share this post


Link to post
Share on other sites
maxx

nu este adevarat...uni dealeri pun la absolut toate masinile pretul pt export....

sunt passat-uri la 22.000E pe care scrie pt export *pret* ei pun pretul si asa si asa...daca scoti masina din tara iti iei banii de VAT (tva) si cine ia de acolo o masina e interesat de recuperarea TVA-ului :banghead:

Share this post


Link to post
Share on other sites
GicuP

Eu ma refeream la masinile la care este specificat clar ca se vand NUMAI la export.

Din cate stiu eu, si ca sa iti dea numere provizorii de export trebuie sa aiba TUV valabil.

Share this post


Link to post
Share on other sites
cipo
In cazul in care o vinzi la intern cumparatorul are pretentia sa ai RAR (ma rog, TUV).
din cate stiu este obligatoriu sa aiba TUV valabil in momentul in care cumperi masina si cel putin pana cand iesi din UE. nici nu cred ca poti obtine numere de export daca nu are TUV.

Share this post


Link to post
Share on other sites
r&d

TUV-ul de export oricum se face, la orice masina. Dar este mult mai lejer decat cel pentru intern.

Motive pentru nur export oder handler sunt multe.

Pot fi masini cu probleme vizibile sau masini cu probleme care apar sporadic. Cel care le vinde in EU trebuie sa dea minim un an garantie daca le vinde la persoana fizica. Asa ca pentru multe prefera sa le vanda la handleri sau export.

Pot fi masini cu probleme estetice (vopsea zgariata, far spart, lovita si reparata etc.)

Pot fi masini cu acte italiene, belgiene, franceze, olandeze etc. pentru care nu se poate garanta nimic.

Oricum, trebuie deschis bine ochii la astfel de masini...

Edited by r&d

Share this post


Link to post
Share on other sites
marius_antonio

masinile care se vand in germania,sa spunem,toate sunt insotite de certificat tuv.

masinile pentru export sunt mai obosite si evident ca ajung la pret mai mic.neamtul nu ar cumpara panaramile astea.sunt parcuri cu vw din 2003,2004,2005 la preturi de 15000-20000 euro.de acolo isi cumpara eventual un sh.restul parcurilor vand la 8000-10000 si vin la noi...evident fara garantie.cine ar fi nebun sa le garanteze? saracia,nivelul educatiei,civilizatia,lipsa responsabilitatii ne impinge sa le cumparam noi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
silencer
Sau pentru ca nu vor sa mai faca RAR-ul in Germania. Din cate am inteles eu costa destul de mult...

- da, costa 50 euro :D (ieri s-a platit la un vw polo din 2000 TUV-ul)

- se aduc multe masini second-hand (care au TUV-ul) si merg inca muuuulti km fara probleme, personal am masina sh din germania, fratele meu are si a avut SH din germania(se ocupa de tranzactii de acest fel), in momentul de fata se indreapta spre romania cu 2 vw polo... totul e sa casti ochii la ce aduci si nu sunt probleme

- NU as alege o masina pe care scrie "only for export", dar nu inseamna ca are probleme... pur si simplu mi se pare ciudat si as evita, la fel si cele cu putini km si ieftine... (facut raport an fabricatie/km si pret)

- regula este si in cazul de fata pretul, chiar daca sunt mai ieftine ca in romania nu va aruncati pe ceva ieftin, pentru ca va fi ceva "ieftin", raportul calitate/pret/km e cel mai important (chiar si germanii au bronzatii lor)

P.S. nu va aruncati! cititi, comparati, cereti sfaturi, NU trimiteti avans on-line!!! eventual doar de la persoana la persoana...

Edited by silencer

Share this post


Link to post
Share on other sites
MOTANUL
P.S. nu va aruncati! cititi, comparati, cereti sfaturi, NU trimiteti avans on-line!!! eventual doar de la persoana la persoana...

Sustin sfatul de mai sus / pina nu vedeti masina nu platiti avans.

Share this post


Link to post
Share on other sites
scuterone

nu inteleg de ce va dati cu parerea fara a sti macar despre ce vorbiti.Foarte multi membrii de pe forum citesc aceste prostii si le iau drept "sfaturi".

P.S. nu va aruncati! cititi, comparati, cereti sfaturi, NU trimiteti avans on-line!!!

nimic mai adevarat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
s_c
nu inteleg de ce va dati cu parerea fara a sti macar despre ce vorbiti.Foarte multi membrii de pe forum citesc aceste prostii si le iau drept "sfaturi".

Daca tot vezi ca sunt prostii si esti in bransa si te pricepi, de ce nu corectezi? Acuma ce facem, stam si ne dam cu presupusul, oare la care dintre afirmatiile de mai sus te referi sau cum?

Edited by s_c

Share this post


Link to post
Share on other sites
scuterone

nu este treaba mea sa corectez ce au spus altii----dar ma vad nevoit sa intervin atunci cand sunt postate informatii false in special in domeniul la care cat de cat cunosc despre ce este vorba----orice membru al acestui forum cand posteaza trebuie sa se gandeasca ca informatia pe care o pune la dispozitia tuturor este citita si ca atare este necesar sa fie reala sau cat mai aproape de realitate ,iar daca doar ii place sa-si dea cu parerea lucrul asta trebuie mentionat in postul respectiv.

Cu scuzele de rigoare moderatorilor pt. off topic.

asta este raspunsul corect.

TUV-ul de export oricum se face, la orice masina. Dar este mult mai lejer decat cel pentru intern.

Motive pentru nur export oder handler sunt multe.

Pot fi masini cu probleme vizibile sau masini cu probleme care apar sporadic. Cel care le vinde in EU trebuie sa dea minim un an garantie daca le vinde la persoana fizica. Asa ca pentru multe prefera sa le vanda la handleri sau export.

Pot fi masini cu probleme estetice (vopsea zgariata, far spart, lovita si reparata etc.)

Pot fi masini cu acte italiene, belgiene, franceze, olandeze etc. pentru care nu se poate garanta nimic.

Oricum, trebuie deschis bine ochii la astfel de masini...

Share this post


Link to post
Share on other sites
oaspetele

cine si unde se face tuv-ul pentru export ??

si pentru ce masini este nevoie de asa ceva ?? pentru cele iesite din tuv ??

Share this post


Link to post
Share on other sites
SRV-JM

Masinile se vind doar pentru export din cauza ca handlerul cistiga TVA-ul,nu neaparat din alte motive expuse aici in topic.Adica,el vinde masina la un pret net nu brut,care ar fi de exemplu pentru un neamt,spaniol,italian.Deci el recupreaza valoarea TVA-ului(mvst.nemtesc) la masina,si de aceea scrie ca doar pentru export.

PLUS ca de obicei daca pe masina dai 5000,de cele mai multe cazuri iti face factura pe 4500,3000,2500 sau mai te miri cit.

Cine a cumparat de afara stie la ce ma refer.

nu toti fac asa dar cei mai multi,sau mai bine spus aia mega nesimtiti.

TUV-ul la o masina de export se face altfel decit pentru o masina "de germania",costa in jur de 40 euro,si dureaza aproximativ 15 minute.Se poate face la orice service,si se cere un "export TUV".

in cadrul acestui test(adica pentru a obtine TUV-ul de export),se vede daca masina poate ajunge pina in Romania,spre exemplu,adica se vede daca are frine,daca merg faruri,stopuri etc,si nu neaparat un control super minutios si mega detaliat.

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
s_c
nu este treaba mea sa corectez ce au spus altii

Ba sigur ca e, daca esti in tema.

Multumim pentru clarificari.

Share this post


Link to post
Share on other sites
oaspetele

repet intrebarea : TUV-ul de export se face doar pentru masinile iesite din TUV ? intreb asta deoarece eu n-am facut nici un tuv de export pentru cele 2 masini achizitionate de dincolo, si nu cred ca handleru ghicise dinainte ca masina va merge la export ca sa-i faca un astfel de tuv inainte...

Share this post


Link to post
Share on other sites
r&d

Numerele de export si cartea verde nu le primesti fara TUV. Dar ala se poate face si in parcul din care cumperi masina, un inginer de-al lor se deplaseaza acolo. In Dessau la o Laguna din 2000 a venit si a facut TUV-ul de export in parcarea din fata biroului de numere provizorii :D. A venit un tip cu un Passat Variant cu toata aparatura si gata treaba...

Masina avea si gazele si TUV-ul valabil inca cateva luni.

Daca cel care ti-a vandut masina s-a ocupat de toate actele (EUR1, carte verde+numere atunci el a facut si TUV-ul)

Edited by r&d

Share this post


Link to post
Share on other sites
cipo

inclinam sa raspund afirmativ la intrebarea "TUV-ul de export se face doar pentru masinile iesite din TUV?", insa postul lui r&d ma face sa ezit.

eu nu am facut nici un fel de TUV cand am luat masina. acesta mai era valabil cel putin un an din cate imi amintesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
maxx

Legat de importul de masini din germania....am si eu o mare nelamurire....cum reusesc sa aduca romanasii nostri masini asa de ieftine...adica...

De ex. Passat 1.9TDI Highline la noi 13.200 (2003)

si la ei......nu gasesti nici macar un trendline pe care sa-l aduci in tara in banii aia..ma refer la masini mai "spalate "....nu d-alea cu pielea de la schimbator rupta....sau mai stiu eu ce....discutia e la masini de 100.000km pe bord.....ca real....

ca sa nu mai zic ca din trag de la noi iti iei la 12.500 masina de 14.000 fara taxe la nemti....TEORETIC ...ca practic banuiesc ca are o problema masina aia :)

Edited by maxx

Share this post


Link to post
Share on other sites
hro

iti spun eu : o ia cu 3-400 mii km, la vreo 7-8 mii si ti-o da tie cu 13.sau avariate grav, etc

Share this post


Link to post
Share on other sites
marius_antonio

costa fo' 50 euro kilometrajul,150-200 cartea de service,si nimic indolenta cumparatorului.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Alex_88

Salut,

Vreau sa schimb GTI-ul la anul. M-am cam hotarat asupra a catorva modele cu care sa-l inlocuiesc, acum raspunsul vostru va cantari greu in ce directie voi merge. :)

Planul e sa cumpar o masina cu 3-4 ani vechime, din programul de autovehicule uzate de pe site-ul Audi.de. Mai mult, vreau sa fac asta cu un leasing din Romania si sa gasesc o solutie pentru a prelungi garantia masinii aici, chiar si peste termenul oficial. Inteleg ca este o practica comuna in US, ma intreb daca exista asa ceva si la noi. Inteleg ca la BMW se poate cumpara prin dealerii din Romania direct din programul de autovehicule uzate din Germania, sper sa se poata si la Audi.

Mersi! Orice gen de informatii sau comentarii cu privire la planul meu sunt de ajutor.

Edited by Alex_88

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri