Jump to content
cascadoru

Frana, placute, discuri - probleme

Recommended Posts

papuasu

Salut,

Multumesc de hint. Mai caut. Si il sun pe mecanic sa caute fisa de lucru. E posibil sa fie placute ceramice, au un scartait usor la finalul franarii pe rotatie mica, aproape de oprirea masinii.

 

Spor!

Share this post


Link to post
Share on other sites
cornelfp

Buna dimineata. Am un passat variant din 2014 diesel  2.0 , cutie automata.

Daca nu o folosesc o perioada, care este variabila intre trei zile si doua saptamani, cand vreau sa pornesc padala de frana este teapana iar schimbatorul nu se poate misca. Nu este in functie de vreme, temperatura .

Dupa ce pun contactul imi apare mesajul ''depress the brake'' si semnul verde cu pedala. Dupa mai multe incercari intai se inmoaie un pic pedala, apoi pot misca schimbatorul si dupa alte incercari porneste. 

Daca merg zilnic nu am probleme.

Am tot incercat, electric nu are nicio eroare, am schimbat furtunul de vacum, nu are efect. 

Cineva mi-a spus ca ar fi o valva si altii ca este servofrana. 

Ciudat este ca cei de la reprezentanta vw spun ca nu au intalnit problema aceasta pana acum.

Share this post


Link to post
Share on other sites
detinator
On 1/18/2019 at 8:04 PM, amircea said:

Salut,

Acceasi problema am avut-o si eu.Istoricul este:

Schimbat toste discurile si placutele de frana cu ATE noi.Dupa 30.000 km ,uzura totala la placutele spata.Am schimbat placute si am reparat etrierele(probabil schimbat garnituri).Dupa reparatie am observat totusi ca rotile inca se mai incalzesc ,dar nu foarte tare.Placutele spate erau tipul ATE 13.0460-2880.2.Am insistat la un dealer de piese sa imi aduca ATE 13.0460-2749.2,desi el insista ca sunt compatibile si 2880.Am cumparat  ATE 13.0460-2749.2 ,le-am schimbat si problema s-a remediat,zic eu.Am observat si o scadere a consumului.

image.png.9740aebf9cbcba0c71202186eca71df0.pngimage.png.63e1df9755acc87823d72bea85e0d421.png

Iti recomand sa incerci cu placute ATE 602749,sau ceva echivalent dar cu acceasi forma(vezi imaginile),si vezi ce se intampla.

Catalogul ATE zice ca 2749 sunt pentru frana de mina electrica iar 2880 pentru frana de mina mecanica.

Initial am facut si eu niste teste, si am observat ca placutele ramin stranse doar cind se elibereaza frana de mana.Daca folosesti doar frana de picior ,etreirul lucreaza normal.

Nu stiu exact ce au schimbat la etriere, dar pe viitor daca o sa mai apara problema, am de gind sa cumpar kitul:https://www.ebay.de/itm/152455631931.

Acest kit contine si mecanismul de la frina de mina.Ce gasesti in comert la noi ,contine doar garnituri si eventual piston.

Succes ,si sper ca am fost de ajutor.

Incredibil, am intrat aici sa intreb daca e normal sa se incalzeasca discurile de pe spate mult mai tare ca cele de pe fata, si am gasit exact problema mea.

Si mie mi-a pus mecanicul ATE 602880 desi i-am spus ca nu sint ce trebuie. E un mecanic de aici de pe forum, din pacate f dezamagit, m-a taxat pt acele placute 243 ron desi altii le vand cu 100ron.

O posibila explicatie ar putea fi ca aceste placute sint un pic mai groase (17,1 fata de 16,9)?

Nu stiu. Cert este ca si eu constat incalzirea. Autoholdul poate fi un motiv de uzura pt motorase, intr-adevar. Eu inca nu il voi mai folosi, oricum mi se pare inutil, prefer ca atunci cand ridic piciorul de pe frana masina sa inceapa sa se deplaseze fara sa apas eu pe acceleratie.

Motorasele acelea sint scumpe? Merita kitul de reparatie mai mult ca motorasul cu totul?

ok, acum am vazut, motorasele vin cu tot cu etrier, pretul e destul de maricel. Ce e de facut? Sa mai merg asa cu ea?

 

 

etrier2.JPG

etrier1.JPG

On 1/18/2019 at 8:04 PM, amircea said:

Catalogul ATE zice ca 2749 sunt pentru frana de mina electrica iar 2880 pentru frana de mina mecanica.

nu neaparat, aici zice ca si 2880 sint pt frana eletronica

https://www.autohut.ro/piese-auto/set-placute-frana-frana-disc-ate-13-0460-2880-2-1071272.html?eid=51465&c=

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Raulbogdan

Urmeaza sa schimb placute si discuri pe fata. Ma gandeam la discuri perforate(ex zimmerman, brembo) si niste placute brembo premium. In afara de  efectul placebo, vor fi niste diferente care sa le simt ca si distanta de franare? Are cineva si poate zice daca merita investitia? Nu sunt vitezoman, conduc preventiv, dar pentru siguranta as investi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
detinator
Posted (edited)
On 9/14/2018 at 2:08 PM, alin_irimia said:

procedura din ELSA spune doar de deshidere și inchidere fînă de parcare din program înainte și după înlocuire

Nu e corect, procedura din Elsa chiar spune ca nu se poate retrage complet pistonul cu comanda electronica

"The resetting of the pistons with → Vehicle diagnostic tester is still required but is often not sufficient! The thrust nut in the piston is fitted on a floating bearing, so that the piston can only be compressed but not pulled back. Only the spindle with the thrust nut will be moved back."

Atasat procedura din Elsa si pt spate si pt fata, asa cum se vede, pe langa VAS, se utilizeaza si scula manuala pt impins pistonul.

brakePadsFront.pdf brakesRearPads1.pdf

brakesFront3AnotherVersion.pdf

Edited by detinator

Share this post


Link to post
Share on other sites
Justin91

Din tester retragi doar motorasul, pistonasul ramane deschis.

Sa il strangi, atat pe fata cat si pe spate(doar la cele cu frana electronica) te descurci cu o surubelnita, nu e nevoie de vreo presa speciala.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ionut_CC

Discurile Bosch sunt bune? Mi le tot recomanda la un service, ca sunt originale si f.bune.

Ce marca sa fie discurile?

Share this post


Link to post
Share on other sites
cascadoru
Posted (edited)

ATE sau...ATE ! imperecheate cu placute ATE.

Sau....  OE imperecheate cu placute OE

Edited by cascadoru
  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
detinator

ATE se pare ca nu produce direct componente franare, ci le ia de la Textar (articolul face mai mult referire la placute decat la discuri)

Cu o istorie care incepe in anul 1913, marca TEXTAR este cel mai mare producător mondial de produse de frânare pentru echiparea O.E.
Plăcuţele de frână TEXTAR sunt folosite la cel mai mare număr de autoturisme noi produse în Europa. În mod special producătorii de automobile de clase medii sau superioare, inclusiv cele sport, se bazează pe aceste plăcuţe de frână. Şi aceasta datorită faptului că firma TMD Friction este una dintre puţinele care pot fabrica plăcuţe de frână ce îndeplinesc in acelasi timp cerinţe oarecum contradictorii privind randamentul, durabilitatea şi confortul, deziderate din ce in ce mai greu de atins in conditiile in care automobilele devin din ce in ce mai grele si mai performante. TEXTAR fabrică plăcuţele pentru toti acesti producatori auto, dar le livrează acestora prin intermediul furnizorilor de sisteme complete de frânare. În Europa, cei mai mari furnizori de sisteme de frânare sunt: ATE, BOSCH, TRW şi pentru vehiculele de mare performanţă, BREMBO. Niciunul dintre aceştia nu produce prin forţe proprii placutele de frana, ci le achiziţionează de la producatorii specializati intre care TMD Friction (Textar) este cel mai important. Plăcuţele pe care le achiziţionaţi în aftermarket sub marca acestor producători provin însă din alte surse. TMD Friction nu livrează plăcuţe pentru aftermarket acestor mărci (în afară de Brembo)!

https://www.elit.ro/produse/textar-placute-de-frana-și-senzori-de-uzura.html

Si un test facut de cei de la VW cica:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Justin91

Folosesc textar cu textar si sunt foarte multumit.

Ultimul set de placute ate a ajuns sub jumatate dupa 10-15.000km si au inceput sa pocneasca in portetrier la franari usoare. Sa vezi batai de cap sa gasesti ce trosneste cand tu stii ca ai placute noi de calitate :)) 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
rayn

Salutare, cu aceeasi problema ma confrunt si eu.Am schimbat pe fata discuri+placute TRW si nu au mai mult de 12000km si deja au inceput sa pocneasca in portetrier la franare usoara in marsharier.La franare usoara fata cu volanul rotit stanga sau dreapta se aude un scartait de-mi sparge timpanele.Constatarea personala este ca buza exterioara a discului dreapta este putin tesita (are grad) fata de discul stanga care nu are nimic.Pareri?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Raulbogdan

Dupa ce am crezut ca am scapat de problema cu franele de pe spate, se pare ca n-a fost sa fie. Au fost inlocuite acum ~6 luni placutele din cauza ca ramaneau blocate, nefiind curatat bine etrierul, dar acum cand pun frana, pe spate se aude un clantanit de la etrieri, sesisabil cand parchez. Atunci au fost verificati etrierii, insa pistonul functiona corect. De asemenea,atunci auzeam acelasi clantanit la frana pe loc sau cand parcam. Sa fi revenit problema? Sau este normal sunetul? Sunetul e ca si un clantanit de arc,care s-ar comprima in faze...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ionut_CC
Posted (edited)

Eu vreau sa schimb cu discuri si placute de calitate. 

Vad ca ATE si TRW au probleme dupa 12k. Ma indrept spre Bosch atunci.

Edited by Ionut_CC

Share this post


Link to post
Share on other sites
detinator

Aici se mentioneaza niste proceduri/pasi pt schimbarea placutelor pe spate (cu vestitele electromotorase) care nu i-am vazut mentionati pe niciunde, darmite aplicati de vreun mecanic, si se insista ca daca nu sint urmati, se ajunge la inlocuirea etrierilor:

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Working_on_the_Electro-Mechanical_Parking_Brake_(EPB)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Raulbogdan

Placute si discuri montate in urma cu 8 luni. Am probleme cu greierasii din video cand stau pe loc si apas frana. Sau daca merg cu viteza mica si dau intr-o groapa, speed bumper.
M-am intors inapoi la service si-au zis ca placutele sunt de vina si se rezolva doar cu placute pe original (acum am ATE placute+discuri). Montaj prost sau au dreptate cei din service? Din ce am testat, nu ma infraneaza in mers...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
detinator

Pe fata sau pe spate? Chiar mai sus e postat ceva despre procedura de montaj care nu prea e urmata in service-uri

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Raulbogdan

@detinator scuze ca n-am precizat, pe spate e problema. Stiam procedura, m-am documentat de dinainte. Procedura a fost respectata din ce am vazut eu, inclusiv bateria a fost conectata la un incarcator pe perioada montajului. Pe timpul iernii nu am auzit nimic, doar acum ce a aparut.

Share this post


Link to post
Share on other sites
danutzk_19

Problema mentionata de colegi o am acum si anume incalzirea franelor pe spate. Am schimbat placute si discuri spate urmand pasii standard deblocand motorase cu testerul samd...

Ceea ce am sesizat este ca la debloare motoras acesta nu se departeaza suficient incat placuta sa nu mai stea lipita de disc. Intrebarea mea este daca se poate din tester ca motorasul sa se retraga mai mult fata de cat isi face el treaba acum?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri