Jump to content

Frana, placute, discuri - probleme


cascadoru
 Share

Postare recomandată

Salutare ! Am o problema de cateva zile la Tiguanul meu din 2014. Frana de mana se cupleaza involuntar. Opresc masina, si cand ma intorc gasesc frana de mana cuplata. Un mic semn pare a fi ca martorul de la frana de mana(P-ul taiat), se stinge mai greu  ? Vi s-a intamplat asa ceva ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Folosesti AutoHold? In acest caz, in momentul in care decuplezi centura, frana  de mana e activata automat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara. Am un passat kombi din 2014 diesel  2.0 , cutie automata . Zilele trecute mi am schimbat placutele pe spate la un mecanic. El mi a comandat un model ATE , asa a zis ca sunt bune. Eu pe fata am Bosch si sunt foarte multumit. 

Problema e in felul urmator: mecanicu asta nu mi a eliberat din calculator placutele , ci a scos 2 suruburi si a scos cu totu placutele apoi cu un aparat a impins "decompresat" sau cum so numi si le a pus pe cele noi. Problema e ca acuma imi cam suna cand merg incet. Se aude o frecarepe disc . Oare sa fie probleme sau pana se uzeaza un pic ? Ma cam sperie ce se poate intampla. 

Nu ma pricep la mecanica si orice sfat e bine primit. Imi este frica sa nu se strice ceva sau sa nu mai prinda frana. 

Multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am schimbat la un service placutele pe spate, au facut cum zice procedura (conectat bateria la incarcator, cu vcds eliberat pistonul) si tot ca si tine am patit. Problema a fost din cauza ca nu au curatat suficient de bine pe la etrier unde vin placutele puse  si nu culisau suficient.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista cineva care a schimbat placute/discuri spate/fata cu repere OE, in reprezentanta, si au avut vreuna dintre problemele de pe acest topic?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi poate da cineva ceva sfaturi in legatura cu problema pe care o am ? Sa ma astept la probleme din cauza pistonului ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic sa cauti un coleg cu VCDS , preferabil original si sa l rogi sa ti deschida/inchida etrierii cu calculatorul.

asa verifici daca mororasele mai sunt in firea lor si faca cursa cap/coada

poate scapi asa.

poate sa fie si defect de montaj dar, verfifica intai ce ti am recomandat

 Nu va mai duceti la tot felul de mesteri ca va strica masinile si dupa aia plangeti langa ele.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e tarziu nici acum sa faci procedura cu vcds ul. Apoi mai vezi "urmarile".

Documenteaza-te un pic ce face procedura cu vcds. ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Revin cu updates... dupa ce am schimbat a 2 oara placutele pe spate si am mers cam 3-4000 km fara probleme(vreo 2 luni) azi a aparut din nou scartaitul la rotile din spate...chiar nu stiu ce sa ii mai fac ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ATE 2880. Am verificat cu baietii de la service, 2749 a fost inlocuit cu 2880. De acum e acelasi cod si pt frana  de mana electronic si pt manuala. Roata nu se mai incalzeste, ci uneori aud un scartait, care nu se reproduce mereu, nu are treaba cu mersul mai sportiv sau mai chill, cand o apuca. Problema a aparut la ~2 luni de la schimb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca nu incalzeste, poate e din cauza materialului din placute. Sau ceva piatra, nisip intre placute. Nu ai ce sa ii faci in cazul acesta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am avut 2880 si in 10.000km sau uzat 30%,bineinteles cu incalzirea de rigoare(atasat poza).Am schimbat cu 2749 si problema incalzirii a disparut.Si mie mi-au zis ca 2880 inlocuieste 2749,dar la insistenta mea au adus 2947. Eu zic sa incerci cu 2947.

20180927_175117.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

 

Salut . Unde pot sa vad codul de care zici ?

Seara buna. Am scris anterior ca am avut probleme cu placutele. Avea un sunet ca si cum se freaca fier pe fier. Am avut placute de la firma ATE . M am decis sa le schimb. Sincer mi a dat cineva un set de placute second hand . Sa vad daca mai suna.  Si surpriza . Nu mai am probleme deloc. O sa mai astept vreo 2000-3000 de km  sa vad daca face figuri. Dar am scapat de un stres . 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut. Am recitit topicul si tind sa cred ca ATE la B7 e o problema. Insa la mine cred ca e totusi altceva ....

Ma confrunt cu problema incalzirii rotilor pe spate si tot nu i-am dat de urma, chiar daca am fost la 4 maestri (mecanici privati si service-uri). Deci:

- 2018.iunie - schimbate discurile spate si placutele - ATE noi dupa cod motor, etc., dupa ce inainte am pus placute ATe si discurile vechi originale le-au distrus (avand ceva rugina la cumparare pe muchia exterioara 2-3 cm.Asa am cumparat-o in 2017. iunie din Germania)

- primul mecanic, s-a uitat, verificat culisori, uns, la fel si clemele, verificat etriere - totul arata ok, DAR aceeasi problema, rotile spate se incalzeau

- al doilea mecanic, facand test pe frana de mana, invartind de roti dupa eliberare, apoi acelasi test cu frana de serviciu si eliberand pedala -concluzia etriere blocate. Kit de reparatie etriere DAR aceeasi problema.

- al treilea - service, pus pe standul de franare, ALL good la valori. Gasit un mic joc la culisor,  insa doar cu 30% sansa (asa mi-au spus) sa fie asta problema. Sschimbat culisori - DAR aceeasi problema.

- al 4 lea - service, pus pe standul de franare, verificate rotile, spus istoric-ul, nu s-a gasit problema (service VW ). La franare pe stand, la verificare etriere, test cu diagnoza originala aici - toate aratau bine, "franeaza impecabil pe ambele roti fara diferenta".

Nu stiu ce sa-i mai fac... :(((

Alte recomandari primite - verbal:

- Persoana 1: Strangulat cumva furtun catre roate, pedale pe frana si apoi de vazut daca este sau nu presiune (sa nu ramana blocat din pompa) - nimeni nu are timp

- Reprezentanta: Curatat canal interior etrier - 2-3 ore - nimeni nu se baga (asta mi-au spus la reprezentanta) . Toti cer schimbare etriere (culmea, problema e la amandoua cu incalzirea, aproape egala)

- alt service SEAT recomanda de schimbat lichidul de frana (toti mecanii contrazic, ca ar rezolva problema)

- Coso Garaj - recomanda trecut pe OEM, placute si discuri, dupa o constatare.

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Acceasi problema am avut-o si eu.Istoricul este:

Schimbat toste discurile si placutele de frana cu ATE noi.Dupa 30.000 km ,uzura totala la placutele spata.Am schimbat placute si am reparat etrierele(probabil schimbat garnituri).Dupa reparatie am observat totusi ca rotile inca se mai incalzesc ,dar nu foarte tare.Placutele spate erau tipul ATE 13.0460-2880.2.Am insistat la un dealer de piese sa imi aduca ATE 13.0460-2749.2,desi el insista ca sunt compatibile si 2880.Am cumparat  ATE 13.0460-2749.2 ,le-am schimbat si problema s-a remediat,zic eu.Am observat si o scadere a consumului.

image.png.9740aebf9cbcba0c71202186eca71df0.pngimage.png.63e1df9755acc87823d72bea85e0d421.png

Iti recomand sa incerci cu placute ATE 602749,sau ceva echivalent dar cu acceasi forma(vezi imaginile),si vezi ce se intampla.

Catalogul ATE zice ca 2749 sunt pentru frana de mina electrica iar 2880 pentru frana de mina mecanica.

Initial am facut si eu niste teste, si am observat ca placutele ramin stranse doar cind se elibereaza frana de mana.Daca folosesti doar frana de picior ,etreirul lucreaza normal.

Nu stiu exact ce au schimbat la etriere, dar pe viitor daca o sa mai apara problema, am de gind sa cumpar kitul:https://www.ebay.de/itm/152455631931.

Acest kit contine si mecanismul de la frina de mina.Ce gasesti in comert la noi ,contine doar garnituri si eventual piston.

Succes ,si sper ca am fost de ajutor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

@ciprian686

ce ai mai rezolvat cu franele?

Ar cam trebui sa schimb si eu discuri+placute si nu stiu ce sa aleg: OEM, ECO sau ATE.

Pana acum schimburile de placute le-am facut cu TRW (ca asa vine pe original) si au fost ok dar discuri nu am mai schimbat.

Stiu ca pe original placutele sunt TRW dar discurile stie cineva cine le produce pt VW?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ceva ani pe SKODA si la ultima schimbare pe VW am mers pe discuri Zimmermann 312 mm pe fata 282 mm pe spate si placte Ferodo premier fata/spate. Foarte multumit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Manuel N. Evita eco, am prieteni care au schimbat placute eco dupa 10.000km, pe spate. Eu am folosit alte piese eco si nu se compara cu oe.

Placute ate am avut pe fata, le.am schimbat dupa 20.000km pt ca au inceput sa pocneasca, isi facusera joc in etrier. Ca uzura erau sub jumate.

Discuri am pus textar pro+, sunt siteuri de unde le iei cu 200ron 312mm diametru. Sunt multumit de ele. Dupa placutele ate am pus tot textar si sunt foarte ok.

P.S: daca bugetul nu e o problema, nimic nu se compara cu oe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva ce marca si ce cod sunt discurile oem de VW Passat 2.0 TDI cffb din 2012? Cam ce pret au?

Ar trebui schimbate si nu gaseam pe net.

 

Si mie mi.a fist teama acum 2 ani cand am vrut sa schimb placutele de frana si m.am dus la reprezentanta. M.am temut pt.calibrarea franei de mana. Dupa schimbare nu am avut probleme.

Modificat de Ionut_CC
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Manuel N. am schimbat etrierele si problema nu mai persista, testand acest lucru cu un drum la Iasi - B. Nu s-au incalzit deloc.

AM pus TRW ca si etriere, placute de origine (199 Ron), iar discurile le-am pus anul trecut ATE.

Problema etrierilor pare sa provina de la AutoHold - citez cine mi-a spus: "trebuie etriere noi. Defectul se datorează frânei electrice care cu autohold distruge din corpul interior al etrierului - indiferent ce schimbări faci va bloca mereu pistonasele in cămașă..așa că ..asta e solutia"

 

Drumetii placute va doresc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Scriu si eu despre o problema pe care o am la masina din semnatura. Am schimbat acum 2 k discurile fata si placutele si am montat discuri ATE power cu caneluri atom + placute ATE dedicate. Dupa o functionare normala in primii 2-300 km am sesizat o vibratie pe franari mai ferme, nu violente, de la viteze mai mari de 70 km/h precum si de la viteza comuna de autostrada, 120 km/h pana la 40-50 km/h. Vibratia se simte ca si cum as avea discurile ovalizate si este similara cu cea care apare la intrarea ABS-ului insa Nu intra ABS-ul, nefiind franari violente. Am echilibrat de 2 ori rotile,, la interval de 2 saptamani, atat cu anvelope de vara cat si cu cele de iarna, seturi diferite de jante, cele dedicate GTI, am verificat cauciucurile la service specializat, mi-au spus clar ca nu exista probleme pe partea de jante / cauciucuri. Asadar am mers la mecanic si am facut drive test. Imi spune ca de regula la discurile ventilate exista acest zgomot si ca exista posibilitatea sa apara vibratiile si de la asezarea placutelor pe discuri - placutele au pe spate o protectie speciala pentru amortizarea vibratiilor. 

As fi mers cu discurile la verificare la un strung insa nu stiu daca procedez corect. Sau cum sa verific daca discurile au o problema sau daca placutele nu sunt ok. Ca si aspect, uzura este uniforma atat pe exterior cat si pe interior, nu are caneluri sau uzura variabila.

Masina franeaza foarte bine, eficient, nu trepideaza pedala, nu vibreaza volanul, nu are zgomot pe franarile lungi si cele uzuale din oras, la viteze mici.

Mi se spune ca sunt eu prea carcotas si ca sunt prea atent la detalii.

S-a mai intalnit cineva cu situatie similara? Inteleg ca ATE mai da si rateuri insa mi se pare ciudat la ca gama premium sa se intample, mai ales ca sunt fix pentru franari adaptate stilului sportiv.

Multumesc!

 

Modificat de papuasu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce inseamna placute ate dedicate? Ai pus cumva ate ceramic? Daca da, iata raspunsul la intrebarea ta. Si pe site-ul ate scrie ca pot exista zgomote la franare in combinatia ate ceramic cu ate power disc.  

Da-i un google translate la informatiile tehnice.

 

11A1B2C3-DA74-4EED-AE97-BDBD263C9DAC.png

Modificat de dragos_u
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!