Jump to content

Golf GTE - Discutii generale


mottanu
 Share

Postare recomandată

2 minutes ago, mike. said:

@mottanu: Usor offtopic, dar...ai aruncat o privire la vecinii bavarezi? Dpmdv, diferenta intre Golf GTE si 330ie nu e asa mare si e vorba de alta mancare de peste...

da, m-am uitat, dar range-ul practic e si mai mic la ei din review-uri. Plus ca din punct de vedere al optiunilor si a masinii, ma atrage mai mult Golful. Dash-ul in 330e e cam prea clasic pentru nivelul la care s-a ajuns cu restul masinilor. E o chestie doar de gust, deci nu pot sa spun decat ca "not my type" :) . 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa ne scrii si cum rezolvi cu bransamentul, autorizatii, accept de la asociatia de proprietari pentru traversare spatii comune, pregatirea PSI, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Golf-uri GTE am vazut cam putine si pe afara, in schimb Jetta hybrid am vazut foarte multe prin Germania, inca de prin 2013...si cred ca e aceeasi tehnologie, 1.4 tsi 150 CP DSG plus electric....poate detine/ foloseste cineva o Jetta hybrid sa ne impartasesca si noua  impresii ? Cat este autonomia electric  reala, eventual un consum mediu real ? 

Modificat de bfor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stau la casa si pur teoretic ma interesa si pe mie ideea achizitionarii unui hybrid sau chiar full electric. Dar totusi... 40.000E !? Nu vad vreun motiv sa dai atati bani pe o asemenea masina de genul. Sa nu mai zic ca daca stai la bloc, unde te complici cu tras cabluri de curent etc.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine, daca mai scazi si finantarea statului....de vreo 6.000 eur parca, e mai binisor...daca nu, second-hand, cu 14-15.000 eur se poate lua o Jetta din 2013, in jur de 100.000 km...dar aici intervin altele, nu poti  sti cate cicluri  mai rezista acumulatorul ...cat e consumul real, in practica, nu cel scris de ziaristi...ca daca e cu 1-1.5 l mai putin decat un model conventional, nu prea merita..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul pe distante mai lungi, unde folosesti preponderent motorul conventional nu prea are cum sa fie mai mic decat un 1.4TSI simplu, din cauza greutatii mai mare a masinii. Insa, daca drumul include si multe zone unde poti sa folosesti franare regenerativa, incarcand astfel bateriile, atunci consumul e posibil sa fie mai mic.

Avantajul destul de mare al autovehiculelor electrice, si asta s-a mai discutat de multe ori, este acela ca sunt mult mai eficiente decat cele conventionale, iar costurile de rulare in cazul in care circuli preponderent in oras si stai la casa unde poti sa incarci bateria noaptea, sunt considerabil mai mici. Nu mai vorbesc de intretinere si riscuri de defectare, nu ai distributie, curele, uleiuri, filtre, antigel, cutie de viteze, motorul in sine este foarte mic ca dimensiune si greutate, iar intretinerea este aproape de zero ca nu prea are ce sa se strice.

Deci cel putin pentru moment, avand in vedere infrastructura precara de incarcare de la noi si distantele relativ mari, nu merita investitia intr-un vehicul full-electric ci doar unul plug-in hybrid, care iti permite sa-l folosesti (cel putin pentru oras) 100% ca si pe un vehicul electric. Totusi, si celelalte tari au fost in situatia noastra si au existat si acolo persoane dispuse sa faca primul pas, chiar daca infrastructura nu era pusa la punct. Ce vreau sa spun este ca si noi, ca beneficiari, trebuie sa facem eforturi sa trecem pe electric, pentru ca si cei care investesc in infrastructura de incarcare sa prinda curaj.

LE: Un GTE cu grantul de la stat costa ~ cat un GTI clasic, deci nu e chiar asa de prohibitiv.

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 hours ago, V A L I said:

Stau la casa si pur teoretic ma interesa si pe mie ideea achizitionarii unui hybrid sau chiar full electric. Dar totusi... 40.000E !? Nu vad vreun motiv sa dai atati bani pe o asemenea masina de genul. Sa nu mai zic ca daca stai la bloc, unde te complici cu tras cabluri de curent etc.

Sa stii ca m-am uitat in configurator. GTE e 36k si vine bine dotat (dupa gusturile mele) standard: ai faruri LED, Climatronic, Composition Media, Scaune top Sport, ACC, FA

Daca mai pui un set de roti 17'' si alte maruntisuri iesi in 37k. Scazand bonusul de la stat, ramai cu un cost de 31k. Nu e rau, totusi...

Asta cu incarcatul la bloc teoretic am putea-o fenta daca angajatorii ar oferi asftel de facilitati. Lucrez intr-un parc industrial, doar multinationale, aprox 5000 oameni si nu exista nicio priza in toata parcarea :( Daca ai putea sa-ti incarci masina cat stai la birou, la distante cum sunt in Brasov si la cat de bine se circula, nu ai mai avea nevoie de priza acasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, 

Nu stiu cum e la Golf GTE, insa am mers cu masini hibride de la toyota (Auris, Prius etc) si pe langa avantajele oferite sunt si minusuri: primul ar fi spatiul redus in portbagaj pt a face loc acumulatorilor. Si-asa e portbagajul mic la Golf, daca e si hibrid ajunge pe la jumatate. 

Iar autonomia de 50km in oras de care vorbiti, ma indoiesc ca o veti obtine. La un trafic aglomerat, unde trebuie sa accelerezi brusc, sa urci in turatii ca sa te strecori va intra automat motorul termic. Motorul electric merge pana la o anumita viteza, dupa care intervine si motorul termic. Insa per total placerea de a pleca de pe loc full electric e de nepretuit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@75NOR eu as putea teoretic sa incarc si la munca masina :), dar... totusi parca la 32k mi-as lua un altceva (pentru nevoile mele). Mai e si teama asta ca daca se strica ceva la un hybrid se uita oamenii in service ca la Mos Craciun.

Si daca iei un GTE nu cred ca poti sa stai sa te uiti numai la consum, asta in cazul in care il vezi cum il vad eu: un GTI economic sau un GTD silentios :D

1. The Golf GTE can cover up to 50 km in all-electric driving; its total range is around 940 km.
2. 1.5 l/100 km and 11.4 kWh/100 km average fuel consumption (NEDC*) equates to CO2 emissions of 35 g/km.
3. With the GTE, the Golf becomes the world’s first car to offer all relevant types of drive systems.
4. The new Golf GTE combines zero-emission driving and long distance cruising in one car
5. The turbocharged direct-injection engine (TSI) develops 110 kW / 150 PS and the electric motor up to 75 kW / 102 PS.
6. The plug-in hybrid has a system power of 150 kW / 204 PS; its maximum torque is 350 Nm.
7. The GTE is the third GT of the model series after the Golf icons GTI and GTD; it has the same sporty DNA.
8. The new Golf GTE has a top speed of 222 km/h and accelerates to 100 km/h in just 7.6 seconds.
9. Standard GTE features include LED headlights and the “Composition Media” radio system with a 6.5-inch display.
10. The Golf GTE will be launched on initial markets at the end of this year. The price in Germany: € 36,900.”

Sursa : http://insideevs.com/point-new-golf-gte/ 

Modificat de V A L I
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

42 minutes ago, Cristi S. said:

Salut, 

Nu stiu cum e la Golf GTE, insa am mers cu masini hibride de la toyota (Auris, Prius etc) si pe langa avantajele oferite sunt si minusuri: primul ar fi spatiul redus in portbagaj pt a face loc acumulatorilor. Si-asa e portbagajul mic la Golf, daca e si hibrid ajunge pe la jumatate. 

Iar autonomia de 50km in oras de care vorbiti, ma indoiesc ca o veti obtine. La un trafic aglomerat, unde trebuie sa accelerezi brusc, sa urci in turatii ca sa te strecori va intra automat motorul termic. Motorul electric merge pana la o anumita viteza, dupa care intervine si motorul termic. Insa per total placerea de a pleca de pe loc full electric e de nepretuit.

GTE-ul e un plugin hibrid, ceea ce il face sa functioneze putin diferit fata de o Toyota. Desi spatiul in portbagaj e mai mic decat intr-un Golf obisnuit, cred ca e ok tinand cont ca in mare parte suntem 2 in familie, iar banchetele din spate se pot rabata. Autonomia poate nu e de 50km cum e in teorie, dar va fi pe-aproape. Nu faci in mod normal intr-un oras mai mult de 30 de km intr-o zi, plus ca la fiecare franare, recupereaza energie ce o stocheaza inapoi in baterie. Motorul electric la golf functioneaza atat timp cat il lasi sa functioneze, avand 100 de cai si poti ajunge pana la viteze destul de bune, doar pe electric. La Toyota, Lexus din ce stiu, da, asa e, doar startul il fac in mod hibrid, dupa care trec pe termic. La VW ce au facut e sa tina electric in limita bateriei, iar daca vrei, poti trece pe hibrid unde motorul termic misca masina si incarca bateria. Orice 'sut in fund' pentru a trece la urmatorul pas si de a nu polua orasele mi se pare un lucru bun, chiar daca e Toyota ori VW. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13 hours ago, Dolfin said:

Sa ne scrii si cum rezolvi cu bransamentul, autorizatii, accept de la asociatia de proprietari pentru traversare spatii comune, pregatirea PSI, etc.

Am vorbit azi la asociatia de locatari si am intrebat care e procedeul pe care trebuie sa il parcurg. Atat timp cat instalarea vine in aval de contorul de la Electrica, unde ei nu au nicio treaba, nu iti trebuie nicio autorizatie. Singura chestie e ca instalarea sa se faca cu un electrician autorizat ANRE. E ca si cum ti-ai trage din casa, un prelungitor, numai ca nu il bagi in priza din casa, ci il legi tot la tine, dar pe scara blocului si cobori tot in garaj cu el. Din nou, toate treburile trebuie facute cu un electrician autorizat ANRE pentru a nu suprasolicita reteaua si nu a face alte prostii pe acolo. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este bine ca ai o asociatie intelegatoare si te lasa sa faci traversarile spatiilor comune fara probleme, altii nu sunt asa fericiti.

Ai 30A in casa ca sa-i duci pana jos?

Cati metrii sunt, pentru ca este o relatie directa intre distanta si grosimea firului si puterea pe care poate sa o absoarba masina.

Uite un exemplu de calcul aici.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am 25, dar incarcatorul de la GTE are amperajul foarte mic (cel putin cel care se conecteaza la priza). Sunt cam 20 de metri de la panou pana in dreptul zonei mele. Mc pentru ghid. Ma gandeam sa pun un cablu de 3x2,5 sau 3x4. O sa vedem ce spune si electricianul, dar sigur o sa spuna ca sectiunea mai mare o sa fie mai buna. Ce o sa mai achizitionez o sa fie niste stingatoare prin garaj, ca oricum n-avem. 

Modificat de loghy
Quote post anterior
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cablul 3x2,5 se foloseste pt circuite de priza si e protejat de sigurante de 16A. Iti recomand cablul de 3x4mm cu siguranta de 25A. Si eventual sa iei un cablu armat sau sa il tragi prin teava.

Modificat de Cristi S.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de sfaturi. Ca sa il pun si pentru situatia in care voi instala o stiatie pe viitor, voi merge pe cel putin 3x4 si da, il voi baga prin teava. Ce vreau sa fac e sa plec pe scara cu un jgheab metalic, ce il voi duce pe tavan, apoi voi cobori cu el pana in garaj. Acolo voi pune un panou in care intra oricine doreste pe viitor. De acolo ma gandeam sa plec cu o teava din pvc ignifug.

Oricum, ca idee, GTE-ul suporta doar incarcare de maxim 3,7kW, oricat de puternica ar fi statia. Ma straduiesc sa fac rost de un manual de GTE, dar inca n-am gasit, ca sa vad mai multe detalii despre incarcare sau alte lucruri ce nu am reusit sa le aflu de pe la reprezentanta. Sper sa primesc cat de curand un VIN astfel incat sa pot downloada manualul. 

teava_pvc.jpg

Modificat de loghy
Quote post anterior
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Jetta hibrid nu se mai fabrica de anul asta, nu se incadreaza in strategia Vw.

2. Interesant ca la GTE se foloseste motorul de 1.4 TSI, nu stiam asta. Eu stiam ca nu se pupa injectia directa cu hibrid, tabara cealalta (Toyota, Lexus, Honda and co.) folosesc motoare pe benzina aspirate detunate in ciclu Atkinson si cuplate obligatoriu la cutii eCVT. Creste fiabilitatea, scade consumul etc...

3.mottanu- cum "schimbi" intre electric si termic la motor? Eu stiam ca nu poti, iti schimba el din soft in functie de conditii.

4. Cutia de pe GTE este DSG-ul in 7 trepte?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@edi10000 GTE-ul e diferit fata de un hibrid pe care il stim de pe masinile japoneze. La VAG poti schimba din interfata (ai si un buton de MODE in bord) daca vrei sa mergi full electric, hibrid sau GTE, in functie de cum iti doresti. In modul hibrid, bateria se reincarca de pe unde apuca (frana de motor, motor termic). Cutia e in 6 trepte. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci de info, nu stiam asta. Si japo au modurile Sport, Eco si Normal dar nu poti sa selectezi cand sa mergi electric sau termic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la Toyota ai de unde alege: EV (Electric Vehicle), ECO mode, PWR mode. Problema e ca mergi atat cat iti permite bateria, apoi va intra automat motorul termic. Din ce am inteles aici la VW e un pic diferit comportamentul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E interesant modul in care marketing-ul Vw a incadrat masina asta. In mod normal masinile hibrid sunt achizitionate pentru consumul redus, vad ca ei o pozitioneaza ca o masina cu veleitati sportive, dar care in acelasi timp poate fi utilizata in mediul urban. Oricum, in zona electricelor/hibrid toti vin cu noutati (autonomie mai mare, preturi competitive etc.) si sunt curios daca o vor mentine in gama sau va avea soarta Jetta hibrid.

Modificat de edi10000
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
Publicat (modificat)

Status update: Masina este in vama de ceva timp, astept doar startul programului Rabla si Rabla Plus. Sper ca data viitoare cand ne auzim sa postez si fotografii cu masina.

 

Referitor la reteaua de incarcare, am vorbit cu vecinii si au fost de acord cu realizarea unei retele de prize in garaj. Vom trage din panoul de sigurante catre garaj un pat de cabluri de 3x4, pe cheltuiala asociatiei, pana la un punct de distributie, iar de acolo fiecare isi va plati singur cablul si priza pana in dreptul spatiului propriu. In cazul in care vom dori sa dezvoltam reteaua, sa trecem pe un sistem trifazic, va trebui sa cerem punct de consum separat, care costa aproximativ 5000 de lei, dar momentan ramanem la monofazic. Toata instalatia trebuie sa o realizam cu un electrician autorizat ANRE. 

Modificat de mottanu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Terminat cu actele pentru Rabla si Rabla Plus. Statul deconteaza 29200 de lei in total (~6500 euro). Urmeaza sa mi se aprobe actele si apoi sa vina masina. Momentan intarzierile au aparut din cauza vacantelor de 1-6 iunie. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce vacante? Nu le au in august?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum cu ziua libera de joi si luni, se intarzie lucrurile. (tinand cont ca cei de la stat au si vineri liber, nu se poate da ok-ul pana ce cei de la AFM nu confirma notele de casare si radiere). 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde de dealer. Un prieten are programare la livrare duminica la 17.00.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!