Jump to content

Despre discuri si placute frana Golf 7


mitza91

Recommended Posts

Am si eu o intrebare, a schimbat pana acuma cineva placute sau discuri de frana pe un golf 7 ? Sunt curios cat va costat in cazul in care ati schimbat aceste piese.

Eu am cerut o ofera sa schimb discuri fata, placute fata, placute spate + rectificat discuri spate plus schimbat lichid de frana masina avand aproape 3 ani, si am primit o oferta de numai 3650 lei cu discount de 5% la piese si tot 5% la manopera. Masina are in momentu de fata 66.000 km, am mai schimbat pana acuma placute fata la 44.000km si ma costat in jur de 1000 lei, mai am din placutele pe fata peste 50%, dar am inteles ca daca se schimba discurile este indicat sa se puna placute noi. Discurile care le am in prezent, incep sa vibreze daca sunt incalzite sau daca pun mai multe frane repetat de la viteze mari. Adevarul este ca m-au tinut mai mult decat credeam ca ma vor tine tinand cont ca am fost de vreo 4 ori pe circuit cu masina.

Multumesc anticipat celor care imi vor raspunde si care ma pot ajuta cu informatii legate de cat au platit ei pentru astfel de operatiune. Am pus si o poza cu discurile, arata asa pentru ca au fost incalzite foarte tare cand am fost pe pista.

Asfalt incins pentru toata lumea si drumuri bune.

 

 

13327526_1147069375344390_5740557617512744380_n.jpg

Link to post
Share on other sites
  • Replies 87
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • dadu

    22

  • Dolfin

    7

  • mitza91

    7

  • AndreiZi

    4

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Se dovedeste inca o data ca discurile OE sunt pur si simplu alta calitate. Acum costul cu manopera, noile discuri si timpul pierdut depasesc costul care ar fi fost pentru discurile OE.

Atentie la schimbarea discurilor........cred ca 5 din 10 service nu au auzit de ceasul compator . Lucru obligatoriu inainte de schimarea discurilor , se executa curatarea butucilor si masurarea cu cea

@Nicusor23... nu te sfatuiesc sa faci o asemenea modificare la sistemul de franare care bdw este ilegal pe drumurile publice, decat daca nu ai ce face cu banii ( dupa parerea mea)... pentru trantit in

Posted Images

Cred ca era bine sa adaugi la titlu si GTI, fiindca nu cred ca se potrivesc preturile de la un G7 obisnuit la GTI. In plus, ma scuteai si pe mine (si poate si pe altii) de a citi ceva ce nu ma intereseaza.

Edited by Navi
Link to post
Share on other sites

Ma interesa sa fac o comparatie si cu un golf 7 normal. Chiar daca au dimensiuni diferite la frane, pana la urma sunt volkswagen si au platforma comuna.

Nu vad care e problema ca am pornit un topic general si nu am scris GTI. Ma intereseaza informati constructive din partea celor care vor sa le ofere. 

Link to post
Share on other sites

Cel mai simplu se cer cotatii de pret pe la diferite magazine specializate sau chiar la service-uri autorizate RAR. Avand in vedere ca masina vede si circuit nu ar fi rau un upgrade al discurilor si placutelor cu aceasta ocazie. Eu nu am schimbat si nici nu voi schimba placute/discuri la reprezentanta. Sunt operatiuni simple, piesele sunt tot aceleasi. Ba chiar se poate opta pt ceva mai performat aftermarket la preturi mai bune decat la reprezentanta.

Edited by The_Ego
Link to post
Share on other sites

Pe after market foarte multi am inteles ca au avut diverse probleme si neplaceri legat de calitatea produselor si rezistenta in timp. Si de asta oarecum am o mare teama sa cumpar ceva. Varianta in care  fac un upgrade, presupune jante minim 18, si kit-uri precum vw racing sau brembrembo cu mai multe pistonase, lucruri care costa foarte multi bani, spre exemplu kit-u pe fata la vw racing e cam 2500-2800 euro. Prefer sa investesc bani astia cand voi cumpara viitoarea masina, mai ales ca si niste jante 18 cu cauciucuri bune costa ceva bani. 

Franele sunt foarte bune pentru orice ai face pe drumuri publice,(340 mm fata, 310 spate) pe circuit cam toate au fade dupa 3-5 ture la limita superioara. Chiar si cele ceramice de pe masini f scumpe cu exceptia celor facute chiar pentru track.

Mie mi se parea aberant pretu, e doar un golf pana la urma. Multumesc de recomandare, am sa caut si variante after market.

Link to post
Share on other sites

Upgrade ma refeream la alt producator de discuri, eventual discuri striate si placute mai bune care sa reziste la temperaturi mai mari care sa mearga pe sistemul actual de franare, nu de inlocuit sistemul. Este topic de frane dedicat pe tehnic.

Link to post
Share on other sites

Iti recomand in primul rand sa citesti acest topic, vei gasi foarte multe informatii utile si te va ajuta sa te orientezi mult mai bine. De fapt, cred ca n-ar fi rau ca toata discutia sa fie mutata acolo, probabil ar fi si mai multa lume mai in masura sa te sfatuiasca.

NU toate au fade pe circuit! Cu astea stock evident ca ai fade, pentru ca sunt facute pentru strada, nu pentru a rezista la temperaturile de pe circuit, plus ca nu au racire suficienta. Cu niste placute bune + discuri + lichid mergi cat vrei in regim de circuit fara fade. Evident, nici niste furtunase metalice n-ar strica. Dar la cum arata discurile tale... au fost maltratate rau. Daca nu vrei sa faci upgrade la tot sistemul, poti merge pe ceva de genul aceasta pentru discuri: EBC 2-piece slotted & drilled + niste placute calumea, de exemplu Pagid - eu mi-am comandat deja placutele dar inca nu au ajuns, in cateva saptamani sper le am pe masina si sa pot sa impartasesc impresii, daca mai astepti pana atunci.

Discurile vibreaza la franare cel mai frecvent din cauza depunerilor, desi la cum arata la tine e posibil sa fi suferit deformari. Cu sistemul stock pe circuit, faci 2-3 ture maxim si apoi cel putin 1 tura de racire, mai ales cum tu ai si chip, altfel rezolvi franele rapid, dupa cum ai constatat si tu.

Edited by cris.g
Link to post
Share on other sites

Tinand cont ca am 66000 km si am facut 4-5 sesiuni diferite de circuit franele au tinut cu brio. Nu poti sa le reprosezi absolut nimic in acceste conditii. Fade a aparut in special pe hungaroring, unde si monopostu de f1 se comfrunta cu astfel de probleme. Pe nurburgring nu am avut nici o problema si am fost si incarcat, pasager, plinu facut. Fade au toate pana si cele ceramice, dupa 5 ture la 100% masina scoate timpi tot mai prosti ca la inceput. Nici una nu e racing car si pana si alea au probleme. Nu este sistem perfect de franare.

Le-am schimbat deja in reprezentanta ieri, deci nu mai prea am cum sa dau inapoi legat de chestia asta.

Sunt curios sa imi spui niste pareri de ce ai comandat tu, am un prieten cu o cupra de 280 cp care a comandat la fel ca tine. 

Dar la pretu care sunt eu nu cred sa fie ceva nemaipomenit. Acuma depinde cum mergi cu masina pana la urma. Poti merge cu masina pe circuit sa te plimbi cum fac 90% sau sa fii in cei 10% care o duc dincolo de ce poate ea.

Eu iti garantez ca daca stii , aprinzi franele si la un gt3 rs. Diferenta e ca o masina de genu e mult mai greu de impins la 100% decat un gti, si e mult mai putin probabil e sa o duci asa departe. De aia vezi multe megane rs care stau in cur la masini de 200.000 euro plus pe ring! 

Oricum multumesc de sfat, pareri si recomandari si apreciez mesajul tau. Il vad unu foarte util si constructiv.

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Pai tocmai ca din ce se vede si din ce spui, nu prea au tinut cu brio. Discurile ai ajuns sa le schimbi nu din cauza celor 66k km, ci din cauza celor 4-5 sesiuni de circuit. Evident, depinde mult si de configuratia circuitului, cat de solicitant e pentru frane, dar in cazul tau e clar ca s-a pus mai multa caldura in frane decat poate sa preia sistemul, temperaturile au fost mai mari decat cele pentru care a fost facut sa lucreze (materiale, racire). Daca te duci de 4 ori pe circuit in fiecare vara ce faci, schimbi discurile in fiecare an? :) Nu doar asta, dar e posibil ca atata caldura sa afecteze si etrierii. Pentru acum nu mai conteaza daca tot le-ai schimbat, dar pentru viitor poti sa iei in calcul niste discuri si niste placute mai performante, fara a schimba tot sistemul, nu e o investitie enorma.

Pagid nu sunt ieftine deloc, sunt ~50% mai scumpe decat cele OEM la reprezentanta (care stim ce preturi practica); totusi comparand cu un sistem BBK ramane intr-un buget de bun simt.

Placutele inteleg ca au fost ~1000 de lei, discurile fata la ce pret au ajuns?

Link to post
Share on other sites

Placute fata piesa efectiva 820 lei, 860 lei un disc fata, placute spate 480 lei, 150 schimbat lichid frana si restu a fost manopera lor. In final am platit 3530 lei cu 5% discount la materiale si tot 5% la manopera. 

Cine merge pe circuit isi cam asuma ce si cum. In 6 sesiuni de 20 de minute daca mergi numai cat poate masina. Ai terminat placute + discuri intr-o singura zi. 

Eu cand am oprit masina iesea fum din discuri inca vreo 5 minute pe putin, iti aprinzi o tigara de pe ele daca vrei. Problema e faptul ca am jante 17, deci nu ajunge aer prea mult la disc, etrieru aproape atinge janta pe interior, e prea inghesuit. Iar cand am fost nu puteam decupla esc, aveam esc sport mode doar si acest lucru iti incalzeste mai mult franele ca incearca sa te tina pe drum, si foloseste foarte mult franele si cand tu nu franezi deloc.

Amicul meu cu cupra a terminat discuri si 2 seturi placute in 35.000 km si a fost odata pe circuit. Diferenta e ca eu conduc f mult inafara tarii unde 90% din timp merg legal. Si el mergea preponderent in oras si mereu agitat cu sau fara rost. Eu in oras evit cat de mult sa umblu. 

Majoritatea care au masini de peste 200cp, schimba placute la 25.000-30.000, cu atat mai mult daca sunt auto, 2 randuri placute te cam obliga la un disc nou.

 

Link to post
Share on other sites

ESC-ul si XDS-ul intr-adevar contribuie la incalzirea franelor. La fel si cu jantele de 17", nu ajuta la ventilatie. Altfel, ramane cum am zis, cu sistemul stock in regim de circuit le rezolvi rapid. Insa cu niste discuri in genul alora de le-am dat ca exemplu si niste placute mai ok n-ar mai trebui sa ai probleme. Ok, sa zicem ca ajungi sa ai fade, dar nu le distrugi, rezista la temperaturi mai mari, disipa mult mai bine caldura, protejezi si etrierii cu tot cu pistonase.

Eu am ~45k km si sunt in continuare cu placutele din fabrica, si am fost si eu de cateva ori pe circuit. :) Pe strada n-ai cum sa le incingi in halul asta, poti insa sa le uzezi rapid daca intre semafoare esti mereu cu acceleratia in podea.

Link to post
Share on other sites

Atat am facut si eu cu placutele originale 45.000 km, si nu se aprinsese senzoru, dar eu nu astept sa se aprinda, iar acuma mai aveam 55% placuta, dar cu discuri noi mi au recomandat sa pun placute noi, iar cand se uzeaza astea noi, mai am setul uzat pe jumate. Puteam si discurile sa le duc peste 70.000 de mii, dar nu avea rost. Vreau sa ma simt cat se poate de safe si sa nu risc nimic, mai ales ca si drumu public poate fi abordat ca un circuit cateodata. Eu prefer trase rutiere frumoase publice decat orice circuit. 

Pe gti performance, nu e xds, e diferential mecanic controlat electronic, si nu din frane corecteaza masina. Oricum esc l-am pus off cu vag com si am rezolvat problema. Mai pun niste semi slick gen michelin cup 2 si am terminat povestea.

Eu sunt de parere ca nu merita bagati multi bani in masini pt track. Mai bine ei una track focus din start si rezolvi problema.

Cred ca furtunasele metalice si motul rbf600-660 sunt o varianta ieftina cu castiguri foarte bune. Iar de frane after market iara si nu am o parere buna.

Daca tot vrea cineva frane, cumperi un sistem complet, mai usor, mai puternic, mai mare, mai rezistent si foarte scump in general. Si atunci ai rezolvat problema cu adevarat.  Greutate in minus, din start e timp mai bun pe tur. 

Daca ma intrebi pe mine in mod normal 340 fata, 310 spate e super ok pt 230 cp. E chiar supra dimensionat. Mai ales ca golf 7 r si cupra 280 au acceasi frane.

M ar fi interesat discurile de pe gti clubsport s, care 200-0 are 116m in loc de 140 cat are performance-u:))

Link to post
Share on other sites

Crezi ca daca pui doar discuri ai rezolvat problema si ai si tu 200-0 in 116m ? :)) Sunt mai multe de luat in calcul ... 

Link to post
Share on other sites

Diferenta provine din discuri, etrieri, placute, greutatea mai mica a masini, si 5-10 m provin din cauciucurile michelin cup 2. Degeaba ai capacitate de franare, sau accelerare daca cauciucu nu e suficient de aderent.

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...

Salut, am si eu o problemă care mă framantă la mașina mea în garanție - are 6 luni: am observat formarea unui șanț pe discul de frână dreapta față, în timp ce pe celelalte discuri nu se observă nimic asemănător. La frînare la viteză foarte foarte mică se aude și ceva ca un hârâit.

Părerea mea este ca plăcuța de frână are un defect de material, o zonă în care materialul este ,mai dens și tocește discul. Am fost  la service, mi-au demontat plăcutele, le-au dat pe un șmirghel și mi-au spus că de fapt este de la rugina de pe discuri (discurile ruginesc, zic ei,  pentru că merg foarte putin cu mașina - am 6000 km în aproape 6 luni, că multă lume a venit cu discurile astfel și tot așa au plecat fiind de la rugină).

Temerea mea este că va trebui să schimb discul ceva mai încolo. Aș dori să aflu ce părere aveți de așa ceva, este normal sau nu?

5a1c573996104_20171111_080726copy.thumb.jpg.dcf06ebf0b66f3587d457ce3aef2eb26.jpg

Link to post
Share on other sites

Salutare.

 

Am un Golf 7 2.0TDI 150CP si a venit vremea sa schimb placutele de frana pe fata + spate. Are 140k km.

Cum discurile si ele sunt destul de uzate / ruginite, as vrea sa le schimb si pe acestea.

La reprezentanta mi-au cotat pret pentru un set de discuri (doar pe puntea fata) extraordinara suma de 1100 RON (doar cele 2 discuri). placute - 550 setul.
Foarte mult dupa parerea mea.
As putea sa iau piesele de la un magazin reputabil (Volksparts de exemplu) la un pret mult mai avantajos si sa fac montajul la un service mai de Doamne ajuta.

 

Rugamintea mea la voi este sa imi recomandati un producator pe care ar trebui sa il aleg pentru piese - ATE / TRW sau oricare credeti voi ca e mai bun.

Multumesc

 

Link to post
Share on other sites

@andreialex eu am primit cotatie de ~1000 de lei doar pentru placute fata - parca sa zic ca includea si manopera, dar nu mai sunt sigur. Le-am gasit si comandat la un magazin (cunoscut) online de piese cu 230 de lei. Am luat TRW, ca si cele originale. Au venit in cutie sigilata, cu holograma si QR code pe care l-am scanat cu aplicatia celor de la TRW care mi-a confirmat ca nu sunt facatura. Le-am schimbat singur si m-a costat o bere. :) Nu am simtit diferente de performanta fata de cele originale pe strada, nu scartaie si nici nu fac mai mult praf, am deja peste 30k km cu ele. Nu stiu daca sunt identice cu cele originale ca si compozitie / standarde, dar avand ca nu se simte diferenta decat la buzunar... eu zic sa mergi cu incredere pe variana regie proprie. :) Poti incerca si Brady Valea Oltului, ei lucreaza si cu aftermarket, poate iti pot oferi un pret mai decent si e si service autorizat Skoda - pentru montaj.

Edited by cris.g
Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
cristianionut

Am intrebat si eu neoficial la brady care e marca producatoare pe original si la skoda octavia 3 este trw, la golf nu au stiut exact, parca tot trw. Eu am 42000 de km  cu golful si la ultima revizie au spus ca placutele sunt uzate si recomanda sa fie schimbate.Am intrebat daca acesta uzura pacutelor averizeaza in bord si au spus ca NU, pentru moment.Va averiza in bord cand va scadea grosimea placutelor si va mai fi un milimetru de carne la placuta.Atunci trebuie schimbate.

As vrea cu permisiunea moderatorului sa povestesc un accident patit cu skoda  octavia 3, masina in garantie (are 2 ani de la achizitie, circa 30 000km). La revizia din ianuarie 2017 nu s-a verificat exact uzura placutelor.In toamna respectiv noiembrie s-a auzit un mic zgomot in dreapta fata. Era de la placute care s-au uzat inegal (era constatarea facuta de un mecanic de cartier). Sunat pentru programare dar evident ca era plina lista pe noiembrie.S-a gasit o data in decembrie. Intre timp in luna noiembrie, in trafic la mersul in coloana,  frana nu a mai tinut.Rezultatul doua masini (ambele skoda ) avariate (una ciocnita in spate, cealalta in fata).

Concluzia: nu a semnalizat nici un senzor in bord uzura avansata a placutelor. A urmat reparatia masini la zona avariata adica fata si revizia .Revizia a constat in schimb filtre, ulei,  schimb discuri fata si placute. Revizia a costat 2500 de lei, la o skoda octavia cu motor 1,6l TDI de 110 cai.

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Aici sunt 2 aspecte. Senzorul este pe o singura parte si pe o singura placuta practic. Asa ca daca nu se uzeaza acea placuta suficient de mult, nu se va aprinde martorul.

Al doilea aspect, personal niciodata nu am facut schimbul de placute/discuri la reprezentanta pt ca discutam de preturi exagerate, programari peste 2 sapt minim si timp mult pierdut. La un service respectabil se rezolva cu aceleasi piese la jumatate de pret cu totul. Fara rabat la calitate sau manopera pt ca se poate asista. Nu e rocket science.

Edited by The_Ego
Link to post
Share on other sites
cristianionut

Foarte corecta remarca.Preturi exagerate.Deci cind schimbam anvelopele de vara-iarna sau invers verificam uzura placutele.

Interesant este ca daca esti cu masina in garantie si le schimbi placutele in alt service (cu produs original) cei din reprezentanta nu vad schimbarea.

Eu am schimbat la fiecare 10 000 de km uleiul iar in reprezentanta apar cu schimbul la doi ani sau 20 000km.

Link to post
Share on other sites

Am fost eu la inspectie in reprezentanta si mi-au spus ca am discurile pe fata ruginite si placutele pe spate destul de uzate. recomandarea lor sa le schimb. Oferta lor cu piese originale era de 1100 lei doar cele 2 discuri fata, fara alta manopera de montaj inclusa.
Prin urmare, am comandat la un magazin de piese discuri fata + spate ATE si placute frana ATE fata+spate cu pretul de 1600 RON si am facut manopera la reprezentanta.
Am schimbat si lichidul de frana la ei. Cost reprezentata 400 RON din care 200 au fost pentru schimbul lichidului de frana si 200 pentru schimbarea tuturor discurilor si placutelor.

Am platit un pic mai mult pentru manopera dar macar apare in istoric ca s-a efectuat schimbul. 

Edited by andreialex
Link to post
Share on other sites

Am schimbat si eu discurile si placutele fata/spate, la aproximativ 98.000 km.
Placutele pe fata au mai fost schimbate undeva pe la 70.000, insa am decis schimbarea tuturor, deoarece aparuse acea trepidare la franare din cauza ovalizarii (extrem de enervanta la franarea din viteza mai mare)
Dupa lungi analize am optat pentru TRW atat pentru discuri cat si pentru placute. Cele originalele le-am exclus din start, din cauza pretului dublu fata de trw si ate.
Etrierii fata am vazut ca au inscriptia VW dar apare si TRW, culisantii etrierilor sunt ate... Deci...?:biggrin:
Este clar ca ate si trw sunt furnizorii vw si chiar daca ar exista o diferenta de calitate, sincer din punctul meu de vedere, pretul dublu nu ma incurajeaza deloc sa le achizitionez.
Calatoresc undeva la 30.000/an, uneori franez destul de agresiv, dar sincer in cazul placutelor si al discurilor nu as "arunca" banii pe original.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

am facut azi schimbul de discuri si placute la Golf7 1.2TSI 105CP, la 93.270km

- discuri, placute, lichid de frana TRW: 712 LEI

- manopera 475 LEI (inclusiv cu testarea eficacitatii frânelor pe stand)

 

IMG_20180213_145631.jpg

IMG_20180213_145606.jpg

IMG_20180213_145538.jpg

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Salut,

Am sesizat o problema atunci cand incep sa franez, in special de la viteze mari. Se aude o bataie periodica, mai mult ca un "falfait" din momentul in care incep sa franez si pana ajung la o viteza mai mica. Nu am joc in volan, stanga-dreapta. S-a mai intalnit cineva cu o astfel de problema? E posibil sa fie de la placute uzate/discuri ovalizate sau de la amandoua? Mai mult, am observat si ca discurile de pe spate sunt ruginite, si desi franez, nu se vede urma de frecare dintre disc si placuta pe nicio parte din suprafata discului. 

20180421_122633-min.jpg

Edited by amurg23
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri