Jump to content

Audi S5 B8.5


Ice_2k

Postare recomandată

40 minutes ago, EmilianPop said:

Fără supărare, eu nu as pune jante pe 17 pe ea.. Stiu ca e o dimensiune ok spre mare pentru majoritatea mașinilor,  dar totuși..  vorbim de S5. Merita măcar 18" de iarna, dacă nu 19". Cat ar fi talonul? 55/60?  E ca si cum as pune pe a mea pe 15. Acuma na, poate eu sunt și axat mai mult pe look :D

55/60? :)) E S5, nu camion :)) Sunt 225/45/17, mai e pan' la iarna, vad eu atunci :)

Link către comentariu
On 12 mai 2016 at 11:52 PM, Ice_2k said:

55/60? :)) E S5, nu camion :)) Sunt 225/45/17, mai e pan' la iarna, vad eu atunci :)

Hmmm...  Pai și nu e mai mare diametrul rotii la S5 fata de a mea de exemplu? Mie mi se potrivește 225/45. Din cate am văzut tu ai 265/30 la astea pe 20.  Pentru 225, iti va trebui un talon mai mare de 45 ca sa păstrezi același diametru..  Eu la asta ma refeream. La mine, niște jante pe 20" ar arata ca în poza atașată.  Si tot 30 e dar cu anvelope de 225.. Cam inexistent talonul pe Skoda comparat cu cel de pe ale tale :))  Plus ca dacă schimbi cu roti cu diametru mai mic,  vitezometrul nu iti va mai indica viteza corecta. 

Dacă,  calculele mele la ora 1 dimineata ( :)) )  nu sunt greșite,  pentru exact același diametru ti-ar trebui un talon de 53.  Deci 55. :(

 

Link către comentariu

Da, pe A4/A5 B8 standard sunt 225/50 ptr R17, diferente sunt la offsetul jantelor, ptr A4 cred ca e peste 40 iar ptr A5 este mai mic de la 26 pana pe la 33, dar probabil cu niste distantiere se rezolva.

Modificat de snipe
Link către comentariu
8 hours ago, EmilianPop said:

Hmmm...  Pai și nu e mai mare diametrul rotii la S5 fata de a mea de exemplu? Mie mi se potrivește 225/45. Din cate am văzut tu ai 265/30 la astea pe 20.  Pentru 225, iti va trebui un talon mai mare de 45 ca sa păstrezi același diametru..  Eu la asta ma refeream. La mine, niște jante pe 20" ar arata ca în poza atașată.  Si tot 30 e dar cu anvelope de 225.. Cam inexistent talonul pe Skoda comparat cu cel de pe ale tale :))  Plus ca dacă schimbi cu roti cu diametru mai mic,  vitezometrul nu iti va mai indica viteza corecta. 

Dacă,  calculele mele la ora 1 dimineata ( :)) )  nu sunt greșite,  pentru exact același diametru ti-ar trebui un talon de 53.  Deci 55. :(

Am verificat o poza cu rotile de iarna, am gresit, sunt 225/50/17 intr-adevar, se obtine o diferenta de 1.5%, e ok. (225/55/17 ar aveam 1.8%).

18 minutes ago, BogdanS said:

Speechless!
Congrats, man! :salut:

Mersi frumos, te astept la o tura cand ai chef ;) 

Link către comentariu

Nu sunt sigur dar am impresia ca si la A5 facelift, odata cu trecerea la dimensiunile astea de cauciucuri, s-a schimbat si la jante gaura centrala de la 57 la 66. S-ar putea ca ce ai de la A4 sa nu intre pe butucul de A5.

Link către comentariu

Iar a4 b8 are 66.6 cb. :) 

...deci no problemo there!

Link către comentariu
3 minutes ago, bZ1 said:

Nu sunt sigur dar am impresia ca si la A5 facelift, odata cu trecerea la dimensiunile astea de cauciucuri, s-a schimbat si la jante gaura centrala de la 57 la 66. S-ar putea ca ce ai de la A4 sa nu intre pe butucul de A5.

Exista inele de centrare pentru aia deci nu e asa mare problema :D 

Link către comentariu

Hmmm, cum pui inele de centrare pe ceva ce e mai ingust? Poate-s eu nebun si nu ma pricep dar daca ai masina cu 57.1, merge intr-adevar sa pui inele de centrare pt jantele de 66 dar invers nu prea vad cum merge:)

Link către comentariu

 Pe A4/A5 B8 non-FL si FL gaura centrala e la fel adica de 66.6 iar @Ice_2k din cate stiu a avut un A4 B8 non-FL si daca jantele de 17 sunt de pe fosta masina, nu ar trebui sa aiba probleme cu asta. Doar offsetul e mai mare la A4 fata de A5 si ar veni mai in interior pe un A5 niste jante de A4.

Link către comentariu

ma miram sa fie doar 225/45/17... Atat am eu pe golf - erau cam mici pentru ditamai Audi-ul...

Link către comentariu

Da, 66 aveam la B8, m-am lovit de problema asta cand am vrut sa folosesc jantele de B6 pe B8 si mi-a dat cu virgula :) O sa merg pe la vulcanizarea unde am rotile sa fac o proba, daca stau prea bagate inauntru nu le folosesc, nu vreau sa arate chiar in ultimul hal iarna :))

Link către comentariu

Frumoasa masina.

Apropo de rotile de iarna, eu stiam ca pe S5 nu incap roti mai mici de 18". Cred ca asta trebuie verificat primul lucru si dupa cat de bagate stau.

Modificat de Silviu_7
Link către comentariu

Acum ca am facut aproape 2 luni de cand am masina, am apucat sa merg mai mult si in oras, si in afara si pe drumuri virajate si mi-am creat o parere destul de completa.

Comparatia principala o voi face cu fosta masina (A4 B8 3.0TDI 240cp quattro cu soft stage1+ la ~290cp si ~600Nm). Stiu ca nu e teribil de corecta comparatia din perspectiva faptului ca A4 era softat iar S5-ul este stock dar asta este. In mod evident, nu pot sti acum cum e S5-ul cu soft si nici A4 fara nu-mi mai amintesc.

Overall, masina este un daily absolut excelent (probabil niste jante de maxim 18" ar fi recomandate daca vrei sa stai fara griji). Trecand peste confortul suspensiei (care, evident, va fi putin mai ferma decat o masina normala dar nu ceva de speriat, mai ales cu suspensiile adaptive din Audi Drive Select), masina este semnificativ mai confortabila decat fostul A4. Mai liniste in interior, daca mergi calm si o lasi pe ea sa schimbe cum vrea nici nu stii ca ai motorul pornit (schimba pe la 1800rpm), se incalzeste infinit mai repede (cu pretul unui consum mai mare, bineinteles), mult mai smooth atat pentru sofer cat si pentru pasageri din perspectiva schimbarii de viteze (la A4 de fiecare data cand acceleram asa un 50%, la schimbarile de viteza vedeam pasagerul cu coada ochiului cum se duce fata/spate cand se oprea acceleratia pentru ca apasam ambreiajul si cand pornea iar). Este aproape incredibil modul cum se transforma masina la o apasare mai ferma a acceleratiei. Dintr-o masina extrem de civilizata si de linistita iese brusc un huligan care te infige in scaun, urla ca un nebun si scoate niste zgomote pe evacuare la schimbarea vitezei care te fac sa razi ca prostul de unu singur. Dar sa le luam pe rand:

Detalii tehnice generale: 

  • Motor: 3.0TFSI V6 24V supercharged (compresor)
  • Putere: 333cp @ 5500-7000rpm (mai toti cei care au pus motorul asta pe dyno au obtinut o putere reala in jur de 355cp (folosind benzina de 100), aparent cei 333cp sunt calibrati pentru benzina de 91 disponibila in US, inclusiv pe capacul rezervorului scrie "minim 91, recomandat 95").
  • Cuplu: 440Nm @ 2900-5300rpm
    • ~400Nm @ 2000rpm
    • ~110cp @ 2000rpm
    • ~185cp @ 3000rpm
    • ~250cp @ 4000rpm
    • ~310cp @ 5000rpm
  • 0-100 km/h: 5.1s
  • S-Tronic 7 trepte, dublu ambreiaj, launch control
  • 4x4 permanent cu 60% pe spate
  • Suspensie sport cu duritate reglabila
  • Evacuare cu valve controlate electronic pentru modificarea sunetului

Motorul:

Doua lucruri ies imediat in evidenta cand calci mai hotarat acceleratia: instantaneitatea raspunsului si sunetul.

Prima nu prea am cu ce alt motor sa o aseman, n-am mai vazut asa ceva pe nicio masina. Probabil doar un aspirat de capacitate mare ar mai putea avea genul asta de raspuns la pedala. Nu numai ca nu exista notiunea de lag deloc dar toata puterea ceruta e disponibila dintr-o data, nu ai acel moment in care simti cum turbina se incarca si masina trage din ce in ce mai tare. Practic atunci cand calci hotarat acceleratia, masina te zmuceste in scaun, nu te impinge progresiv.

Revenind la sunetul motorului si al evacuarii, este parte a sistemului Audi Drive Select si are deci 2 optiuni, confort sau dynamic. Diferenta intre ele este complet insesizabila la mers calm sau la cruising pe autostrada la viteze gen 130km/h insa este foarte semnificativa la accelerare medie si puternica si la cruising la viteze mari. Practic in momentul cand calci acceleratia hotarat nu ai niciun dubiu in privinta modului in care te afli. Acum sa nu se inteleaga ca pe confort e tacuta ca o pisicuta pentru ca nu e cazul. 

Un avantaj foarte mare dupa parerea mea al S-Tronic-ului pe acest motor, din perspectiva sunetului, il reprezinta zgomotele pe care le scoate pe upshift si downshift. De fiecare data cand schimbi mai sus de 3000-3500rpm si ai acceleratia calcata macar un 50-60%, face un "fart" pe evacuare care te lasa razand singur ca prostu' in masina :)) (gen https://www.youtube.com/watch?v=CIDo2DKAMfk&t=4m45s). In mod similar, la downshift, daca pici macar in 3000rpm in treapta inferioara, scoate un "latrat" absolut fabulos cand sare turatia brusc (practic ECU ii da un "spritz" ca sa faca rev-matching).

Din punct de vedere al comportamentului si al modului cum trage (din nou, comparat cu un 3.0TDI chipuit la 290cp si 600Nm), masina e destul de diferita:

  • Avantaje
    • zero lag, incepe sa traga mai brusc si mai puternic decat diesel-ul
    • suna intr-un mare fel
    • semnificativ mai rafinat
    • incalzire f rapida
    • mai rapid cand folosesti toata banda de rpm
  • Dezavantaje
    • evident, consumul, undeva la 50% mai mare la mers normal iar diferenta creste cand o alergi
    • nu prea mai ai posibilitatea sa faci depasiri "linistit". Cu diesel-ul cand mergeai cu familia pe DN si voiai sa depasesti, plecai de la un 2500rpm, o calcai si zburai pe langa. Cu asta ai doua "probleme":
      1. daca vrei sa obtii aceeasi acceleratie, va trebui evident sa urci mai mult in ture. Daca incerci sa faci acelasi sprint "relaxat" gen 2500-4000rpm evident ca nu vei fi lent (vorbim totusi de o putere medie de 200cp pe zona asta) dar comparativ, diesel-ul te va manca. 
      2. nu mai exista notiunea de depasire "in liniste". Indiferent ca ai evacuarea pe confort sau dynamic, cand depasesti in forta va stii toata lumea :)) 

S-Tronic:

Dupa 14 ani de condus manuala (holy shit, I'm old :))) am decis sa fac trecerea la S-Tronic. TL;DR-ul ar fi ca (cel putin pan-acum) a fost alegerea absolut corecta si nu ma vad intorcandu-ma la manuala vreodata. Cutia este absolut senzationala, are limitarile ei ca orice computer care incearca mereu sa prevada ce ai de gand sa faci, nu o va nimeri 100% din cazuri dar o va face suficient de des incat sa fie ok. Exista un learning curve pana te lamuresti ce face si cum face (in principiu sa intelegi cand va tine pregatita treapta superioara si cand va tine pregatita treapta inferioara). Dupa ce ai invatat-o, e destul de usor sa o faci sa faca in 99% din cazuri ce vrei tu. Daca nu-ti bati capul insa sa intelegi de ce se intampla ceea ce se intampla si te vei multumi cu un "baga-mi-as in ea de cutie", atunci probabil te va frustra din cand in cand, spre exemplu daca vii cu 60km/h spre o curba mergand linistit, franezi pana la 20km/h usor si in mijlocul curbei dintr-o data (cand cutia e in a 4a la 900rpm) iti vine ideea "ia sa o calc acum", e, ghinion :)) Not gonna happen. Daca S-Tronicul ar putea vorbi, mi-l imaginez in momentele alea zicand ceva de genul "CE?! TALPA?! ACUM??? Pffff, pai acu' zici?!?!... hai sa vad daca gasesc vreo viteza pe-aici, ai rabdare....". 

Lasand gluma la o parte, cutia este superba daca intelegi cum sa o folosesti si ca "las-o pe automat ca stie ea" nu are cum sa mearga perfect pentru absolut orice situatie, mai ales la schimbari foarte bruste de ritm. Pentru situatiile de genul asta exista padelele. 

Daca e sa le luam pe toate pe rand:

  • Avantaje:
    • confort incomparabil
    • schimba f smooth, nu mai zgudui pasagerii la fiecare schimbare daca accelerezi ceva mai tare
    • absolut niciun fel de intrerupere a tractiunii in timpul schimbarii vitezelor. Chiar ma uitam la vitezometru cand accelerezi mai tare si se misca repede, efectiv nu vezi nimic in momentul cand schimba, acul nu se opreste, nu incetineste, nu nimic. E absolut seamless.
    • dupa cum ziceam si la capitolul motor, ofera ocazia evacuarii sa te distreze cu diverse sunete la upshift/downshift
    • foarte usor de scapat de momentele cand face altceva decat vrei tu dupa ce ai inteles cum functioneaza.
    • schimbari din padele aproape instantanee atata vreme cat ii ceri treapta pe care o avea pregatita.
    • launch control - absolut IN-CRE-DI-BIL cum poate lansa masina LC-ul, este freakin' ridiculous
    • treapta 7 pt cruise foarte lunga, 130km/h @ 2000rpm, permite mersul cu viteze mari in liniste.
  • Dezavantaje:
    • intretinere mai scumpa, posibilitate mai mare de probleme
    • o chestie care ma cam enerveaza este ca nu schimba din D2 in D1 decat cand aproape te-ai oprit complet. Daca inca mai ai 4-5km/h, o lasa in D2 ceea ce inseamna ca atunci cand vii la o intersectie si te opresti aproape complet sa te asiguri, cand vei pleca o va face in treapta a 2a si evident o va face ceva mai lent dacat ar face-o in D1. Este de asemenea singura situatie cand override-ul din padela este ignorat. Degeaba dau minus, tot in D2 ramane, nu mi-e clar de ce. Singura solutie e sa arunci repede schimbatorul in dreapta pe full manual si apoi sa dai minus (din padela sau din schimbator). Nu e big deal dar ar fi fost dragut sa asculte padela si in situatia asta. 

Tinuta de drum:

Desi nu am apucat sa fac asa multe drumuri unde sa pot testa asta, am prins insa vreo 2 drumuri pe serpentine si mi-am facut o idee. Desi stiu ca e stupid sa o compar la capitolul asta cu fostul A4, diferenta insa m-a uimit maxim, nu m-asteptam sa fie atat de mare. In locurile unde A4 se simtea ca era la limita, dracia asta era chiar lejer. 

Dar ce m-a impresionat f placut la capitolul asta a fost pachetul complet. Pe drumuri bune virajate, totul era "ca la el acasa". Motorul, cutia, sunetul, modul cum schimba directia... pur si simplu conduci si razi ca prostul :rolleyes:

Link către comentariu

Frumoasa descriere, citind treptat parca ma vedeam la volan. Personal mi-am zis 'Oh well, poate urmatoarea si la mine'

Link către comentariu
6 hours ago, Ice_2k said:

Acum ca am facut aproape 2 luni de cand am masina, am apucat sa merg mai mult si in oras, si in afara si pe drumuri virajate si mi-am creat o parere destul de completa.

Si ca si cand nu era suficient cutitul infipt, vine Ice si zice: "Hai sa-l rasucim putin! :icon_bounce:"

Nicely done! :icon_thumright:

Link către comentariu

Exact asta trebuie sa faca o masina din categoria s5-ului, sa te faca sa "razi ca prostu"! 

In momentul de fata imi doresc o masina care sa ma faca sa "rad ca prostu" ... stie careva cum se "nimeresc" macar 5 numere la Loterie? :)) 

Link către comentariu

@Ice_2k foarte ok review-ul, l-am citit cu nesat si ai reusit sa ma transpui "acolo", imi si imaginam niste ture misto intre Balea Cascada si Balea Lac, cred ca locul unde poti sa "unleash" tot potentialul masinii si apoi sa realimentezi la Cartisoara :) 

Urmaresc topicul de la inceput, m-am delectat cu pozele, chiar vroiam sa te rog sa keep 'em coming, mai ales cu interiorul. Masina e deosebita si meriti toata "invidia" in sens bun, pentru ca ti-ai indeplinit visul asta.

Revenind pe concret, problema semnalata de tine cu DSG care refuza sa schimbe in D1 atat timp cat rotile se invart - se pare ca e omniprezenta, indiferent ca e vorba de motorizare MAC sau MAS. Singura rezolvare - asa cum ai observat si tu este sa muti schimbatorul in M, atunci comuta automat in tr1 si apoi revii in D. Cei din service mi-au confirmat ca procedeul asta ajuta la prelungirea vietii ambreiajelor, altfel, in D2 sunt patinate mult si bine, fenomen ce impacteaza negativ, mai ales daca vrei demaraje rapide dupa intersectie cu "cedeaza trecerea" sau speed bumps.

Interesant este ca nici cu padelele nu schimba - nu stiam, eu nu am padele :) 

Multa bafta si sa arzi gazul - literally - cu zambetul pe buze :) 

 

Link către comentariu

Mersi frumos, ma bucur ca v-a placut :) 

@75NOR Intrebare pentru tine si pentru altii care au DSG/S-Tronic. Cand stai la semafor in D cu piciorul pe frana, masina patineaza usor ambreiajul? Adica daca ridici brusc frana pleaca instant sau ai un mic delay? Poti vedea de asemenea pe BC la consumul instant, daca il patineaza ar trebui sa fie o diferenta semnificativa de consum in D vs N.

Link către comentariu

Daca imi permiti, ma bag si eu in seama pe tema de mai sus: la toate masinile echipate cu dsg/stronic cu care am mers pana acum am observat urmatorul comportament si anume daca te opresti dar in urmatoarele 2 3 secunde iei piciorul de pe frana masina pleaca instant insa daca opresti si stationarea dureaza mai mult reluarea miscarii se face dupa o anumita pauza. 

Acelasi comportament l-am observat si la zf8 dar si la 7gtronicul prietenei. Ba chiar la merc se simte cum in primele secunde masina impinge puternic iar dintr-o data decupleaza, in cazul unei stationari mai lungi. 

Modificat de cristi511
Link către comentariu

Eu n-am observat sa apara vreo schimbare in cazul cand stationez mai mult, voi mai testa...

Intre timp, am revenit la emblema originala (fostul proprietar o inlocuise cu cea negru mat):

IMG_6409.JPG

Link către comentariu
7 minutes ago, Ice_2k said:

Mersi frumos, ma bucur ca v-a placut :) 

@75NOR Intrebare pentru tine si pentru altii care au DSG/S-Tronic. Cand stai la semafor in D cu piciorul pe frana, masina patineaza usor ambreiajul? Adica daca ridici brusc frana pleaca instant sau ai un mic delay? Poti vedea de asemenea pe BC la consumul instant, daca il patineaza ar trebui sa fie o diferenta semnificativa de consum in D vs N.

La semafor/opriri, senzatia pe care o am este: ambreiaje cuplate exact pe punctul de prindere + picior pe frana (asta translatand operatiunile de la cutia manuala).

De asta la semfor/opriri mai lungi de 10 sec se recomanda sa o scoti in N.

Daca ridici brusc frana sunt doua situatii:

1. Daca esti cu cutia in D: pleaca instant

2. Daca esti cu cutia la N si muti in D si ridici piciorul de pe frana are un mic delay de o fractiune de secunda. Daca apesi gaz exact cand muti in D si iei piciorul de pe frana (gen plecare in tromba), atunci iti baga soc, pentru ca se suprapune pe momentul de cuplare.

Sper ca m-am facut inteles :)

Link către comentariu

da, cam asa e si la mine, ma speriasera unii de pe un forum din afara ca cica nu e normal sa faca asa, exista aparent mai multe diferente de software intre US si EU.

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!