Jump to content

1.4 TSI (TFSI)


rex
 Share

Postare recomandată

Motorul cum se comporta cand te uiti la el...???trepideaza cum face ?? inainte de a schimbat distributia ai avut vreo problema ?? ai avut low response pe camshaft ? ??

Modificat de pit90
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inainte de a schimba distributia masina mergea perfect, fara nicio eroare ( doar zornaitul de lant era deranjant, la pornire ). nici nu simteam cand era pornit motorul la relanti.

Motorul acum nu pare sa trepideze, nici nu se aude vreun zgomot suspect, doar in habitaclu se simt niste zgaltailei ca si cum s-ar balbai. Acul de la turometru se misca f f putin, aproape insesizabil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca se misca si acul de la turometru e cam clar ca nici de data asta nu au nimerit-o cu punerea la punct a distributiei. Unde s-a facut schimbarea distributiei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La " La service "... Oamenii au fost ok pana acum dar ma gândesc că poate chiar le lipsește expertiza pe tsi cu lanţ. Îmi poate recomanda cineva un mecanic care a mai făcut asta? In ultima instanta as merge in reprezentanta.

Sent from my HTC One using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan Moraru

Partea cu trepidatiile o gasesti undeva pe la inceputul acestui topic. Le avem aproape toti care avem CAXA si trepidatia face parte din ciclul "asa face toate" fie cu lant de fabrica fie cu lant schimbat.Lantul nu ai cum sa il gresesti mai ales ca se folosesc 2 scule mari si late anume Cala care blocheaza cele 2 axe cu came din partea dreapta a motorului si dispozitivul de determinare pentru TDC care trebuie folosit cu mare atentie pentru a determina punctul maxim pe cilindrul 1, acesta fiind montat in locul bujiei (trebuie urmarit cadranul mic, vorbind pe romaneste")

 

In momentul in care lantul a fost pozitionat, punctul determinat si rolele de la axe stranse cu cheile speciale pentru sincroane si la cuplul solicitat in carte, doar se elibereaza intinzatorul, se scoate cala si se verifica din nou corectitudinea montand cala la loc dupa o cursa completa. 

 

Nu vorbim de inginerie Nasa si nici nu este singura distributie pe lant de acest fel. Cineva imi spunea ca trebuie verificat si avansul, corectia acestuia etc. Cu toate astea nu am auzit la benzina de asa ceva, nu am citit nicaieri si nici in Elsa nu este specificat acest lucru.

 

Cu toate astea, in cazul in care lantul are o deviatie de 3-4mm dupa aprox 50K vei avea o eroare de necorelare intre senzorul vibrochenului si turometru, atunci vei afla daca a fost montat corect sau nu. Va incepe ocazional sa se balbaie in accelerare in treapta 2-3 si vei avea eroarea in bord cu martor aprins in cazul in care vei incerca sa muti masina in timpul ciclului de preincalzire al catalizatorului.

 

Le: miscarea acului de la turometru nu este data in nicio instanta de gresirea distributiei in cazul tau, Daca o greseau asa de mult incat acul sa se miste inseamna ca nu miscai masina de pe loc si aveai intreruperi si rateuri, cu toate ca nu cred ca este cazul. Turometrul se misca din multe cauze si nu cred ca este momentul sa extrapolam pe acest subiect.

Modificat de Bogdan Moraru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok. Înțeleg dar dacă mașina nu avea aceste vibratii înainte, nici la prima schimbare, si de-abia la a doua au apărut, de la ce ar putea fi? Si e normal sa arate asa ( am pus in primul meu post ) ignition timing angle la relanti? Poate cineva cu acelaşi motor sa facă un graph in Vcds pe ignition timing angle?

Sent from my HTC One using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan Moraru

Am sa il fac eu in vreo 30 de minute si am sa il postez aici.

 

De obicei detonatiile alea le ai din cauza benzinei de proasta calitate la motorasul asta. Multi le avem, si nu avem missfire. Am motorul rece acum dar am sa cobor pana la masina sa ii fac un grafic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok. Multumesc. Cu aceeasi benzina, inainte de schimb mergea ok,imediat dupa schimb a inceput sa faca. Prea e dubios ca dupa ce am schimbat distributia sa faca asta.

Sent from my HTC One using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan Moraru

Subliniez faptul ca motorul este rece, si asa trepideaza pana se incalzeste si la mine.

Btdc variaza intre 1.2 si 8.3 grade. Ambele poze contin jumatate fara aer, jumatate cu aer.

 

Enjoy.

post-22182-0-51300500-1402936519_thumb.j

post-22182-0-98240100-1402936525_thumb.j

Modificat de Bogdan Moraru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc. Trepidatia asta ( dar mai diminuata ) o aveam si eu pana se incalzea dar dupa aceea nu se mai simtea absolut nimic..... O sa vad maine la un amic cu motorul de 160 care e situatia si la el.

Sent from my HTC One using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan Moraru

Si doar avansul dupa decuplare aer, fara aer, cu aer. Motorul inca nu a ajuns la 90 de grade


Cum motorul aproape s-a incalzit, si ultimul print cu destule date in el.

post-22182-0-66408000-1402936864_thumb.j

post-22182-0-66957000-1402937072_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdane, eu nu am trepidatiile de care spui ca sunt specifice CAXA, e drept eu am CAXC. Trepidatiile de la pornire, cand ECU tine motorul la 1100 RPM sunt normale, insa comportamentul asta dureaza 20 de secunde, eu nu simt nici un fel de trepidatii nici inainte de a ajunge motorul la 90 grade, nici dupa ce ajunge la 90 de grade. Benzina folosita e aproape exclusiv Mol Tempo 95, iar masina are 57.000 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai din ce vad in ultimul print este o variatie f mica la avans deci la mine chiar e o problema :(. A mai facut cineva distributia asta si a fost multumit? Daca da, unde?

Sent from my HTC One using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan Moraru

Motorul este cald si ai graficul mai larg sa zic asa si din acest motiv ti se pare ca e corectie mai mica. Totusi intreaba undeva la reprezentanta si da-ne un raspuns :).

 

Referitor la ce zicea Cristian, da, in ciclul de preincalzire al catalizatorului este normal sa ai trepidatii deoarece creste avansul si injectia arunca mai muta benzina decat este necesara pentru a aduce catalizatorul la temperatura optima de functionare.

 

Totusi, un sfat avizat nu ne-ar strica, legat de minunatul avans si trepidatii :)


Iata si un link unde este dezbatuta mai pe larg situatia cu missfire.

 

http://www.sciroccocentral.co.uk/forum/viewtopic.php?f=2&t=8017&start=20

Modificat de Bogdan Moraru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La motoarele pe benzina VAG nu se poate modifica turatia de relanti (avansul), asa cum se face la TDI. E posibil ca schimbarea distributiei sa fie doar o coincidenta si variatia turatiei sa fie din alta cauza. Trebuie monitorizate si rateurile (missfires), sa vezi daca nu cumva apar asa ceva in momentul trepidatiilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am misfire. Nu este nicio eroare. Bujiile sunt aproape noi. Ce altceva poate fi? Vreun senzor de detonare?

Sent from my HTC One using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan Moraru

Inainte de a presupune ca baietii de la "La Service" care au o reputatie foarte buna nu au facut ce trebuie, spune-mi daca au respectat exact procedura de aici. Daca nu, trebuie urmata pas cu pas.

 

http://workshop-manuals.com/volkswagen/golf-mk5/power_unit/4-cylinder_injection_engine_(1.4_l_direct_injection_engine_turbocharger)/engine_cylinder_head_valve_gear/cylinder_head/adjusting_valve_timing/

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu ce au respectat pentru ca nu am fost acolo cand au facut operatia. Mersi mult pt link, o sa ma duc si o sa-i intreb.

Sent from my HTC One using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan Moraru

Pentru a nu dezbate mai mult decat trebuie procedura de schimbare a lantului de distributie, asta este cea corecta. Nu imi amintesc dar parca Etka arata procedura sarind cateva etape, daca nu ma insel cea de blocare a vibrochenului si cea de montare a lantului si intinderea acestuia cu rolele mobile si nu stranse la cuplul necesar.

 

Atentie la toleranta care este foarte mica, vorbim de 0.01mm

Modificat de Bogdan Moraru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La pornire dupa 2 zile se aude lantul dupa ce l-ai schimbat?

De ce ai schimbat distributia si la cati km?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lantul nu se mai aude. Am schimbat la 60k km pentru ca zornaia uneori.nu aveam erori sau alte probleme

Sent from my HTC One using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie mi-a zornait acum o saptamana si ceva cand pierdeam ulei pe la o garnitura si scazuse nivelul sub jumatatea masurii de pe joja. Am completat si n-am mai auzit sunetul de atunci. Mentionez ca nici inainte de evenimentul asta n-am prea avut probleme, in 66k km pot sa numar pe degete datile cand a facut zgomot la pornire lantul.

 

P.S. am verificat la reprezentanta, lantul are ultima versiune de cod. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan Moraru

Ps, si asta se intinde :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu n-am probleme momentan cu el, foarte rar zgomote de lant. Daca apar probleme cu el sa fiti siguri ca postez aici.

Bafta si drumuri bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

legat de post-ul meu de mai sus : http://vwforum.ro/topic/51645-14-tsi-tfsi/?p=2385590 ... acum am si misfire la relanti pe cilindrul 1 si 4. am dus-o din nou la service-ul unde au facut distributia, va tin la curent cu ce aflu.

daca nu o rezolva o sa ma duc in reprezentanta,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos locked şi unlocked this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!