Jump to content

1.4 TSI (TFSI)


rex
 Share

Postare recomandată

Probabil variatorul sh atat a tinut? Altfel nu vad ce sa fi intervenit, sunt totusi doar 10tkm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze, ai scris ceva pe pagina anterioara si coreland cu ce a scris cel dinainte asa am inteles, era insa  vorba despre clapeta sh. 

Adevarul e ca distributiile astea sunt slabe originale, eu nu as fi avut curaj sa cumpar de producator. 

Modificat de vali zak
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Originala am inteles ca ar fi made in china, de aia am ales skf.

Nici nu stiu cat mai ajunge o distributie originala, sa o fac iar ma zgarie pe creier, nu are nici 3 luni cea skf.Se mai schimba si suruburi am inteles ca altfel exista riscul sa imi sara  o rola si sa se caleze...

Modificat de opleistul23
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru distributia de tiguan 1.4 Cava 150 cp are cineva codurile pentru suruburile care trebuie la schimbare distributiei ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 10/21/2022 at 7:30 PM, vali zak said:

 Salut, eu sunt la al doilea caxa, de data asta e5 pe octavia dar nu are importanta norma. Cel de pe golful 5, euro 4 se comporta la fel, cand temperatura scadea sub 10 grade dimineata nu pornea turata si ar fi fost nevoie parca, datorita combustibilului de kko tot intrerupe dimineata, daca nu sta turata chipurile pt. preincalzirea catalizatorului(de fapt pentru a ascunde efectul intreruperilor) .

In privinta zgomotului incearca sa o lasi parcata peste noapte pe liber si doar cu frana de mana trasa. In plus poate ca nici uleiul nu e ce trebuie sau s-a depreciat deja. 

Fostul caxa zornaia ca al tau desi avea distributia facuta foarte recent inclusiv variator. Actualul zornaie cand vrea el, distributia a fost schimbata acum 75tkm dar nu e stres, pana nu aprinde becuri nu ma agit.Eu insa schimb uleiul la 6 luni sau 5tkm, circul mai mult in oras, km nu sunt foarte multi dar motorul are ore multe de functionare in gol. 


Am schimbat uleiul cu Liqui moly top tech 4200 5w30, nici o schimbare la pornirea la rece…adica primele 2 zile nu a sunat dar apoi a sunat la fel. Oricum uleiul vechi era negru si avea peste 7k km. Am adaugat si aditiv in speranta ca va face miracole( stiam ca nu face dar nah, sa elimin un pitic de pe creier). Am trimis video cu pornirea masinii la mecanicul meu, a ramas in dubii, nu stia ce sa zica.

In fine, masina merge absolut normal dupa pornire nimic dubios, trage bine, suna bine, etc. La partea cu lasatul pe liber nu pot intrucat masina e cu cutie dsg, dar am incercat cateva trick-uri…gen, dupa oprirea pe loc, pun pe N cutia, las frana de picior pana masina sta singura pe loc(sau o ajut din frana de mana) apoi pun masina in P. Nici o schimbare. Am observat ca suna doar dupa ce sta mai mult de 10 ore parcata…am pornit-o dupa 6, 7 ore de stationare dar porneste fara sunete pronuntate.

Nu pot da vina pe mecanic intrucat el a lucrat corect iar masina a mers impecabil pe perioada verii, doar acum cu lasarea frigului a inceput povestea. La fel, piesele sunt de la febi, nu sunt chiar cele mai praf si ma indoiesc ca ar fi ceva de la ele iar sa refac distributia dupa doar 8k km e aiurea.

Ce ziceti, o las asa sa sune sau intervin? Crapa sau nu crapa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si la mine dupa 10k km s-a dus distributia, am aprins checkul in bord, eu am pus kit complet skf cu tot cu variator. 

Am comandat si saiba diamantata WHT001877, eu i-am pus loctite, nu stiam de existenta acestei saibe. Se pune intre pinion si arbore sau intre pinion si fulie ? 

Se gasesc suruburi pentru distributie, au fost pastrate cele vechi cand a fost facuta si ma gandesc ca de aia o fi sarit din nou.

 

Lantul de distributie a avut 130 dinti, am vazut ca exista si cu 132 de dinti, pentru CAVA 150 cp

Modificat de opleistul23
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa inteleg ca doar o saiba lipseste la modelele pana-n 2009 ? Trebuie schimbate toate piesele din diagrama sau doar adaugata saiba respectiva ?

Capture.PNG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi dupa aproape 30 ore de stationare am pornit masina, temp exterioara fiind de 10 grade si spre surprinderea mea si a mecanicului care a fost alaturi, a pornit fara nici un zgomot, perfect normal…ce naiba? Nu mai inteleg nimic…poate nu a fost suficient de frig? Ciudatenie de motor, cred ca nu-i mai fac nimic si o las asa pana se aprinde pomu in bord(Craciunul e aproape)😂, aia e.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

03C198229C   Este ultima revizie de kit complet pentru 1.4 tsi CAVA 150 cp ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare! Va rog sa-mi spuneti si mie cat de urgenta ar fi schimbarea distributiei la o octavia 2, 1.4 tsi, caxa, an 2009 in conditiile in care, la pornire, asta este zgomotul, din filmuletul de mai jos. Telefonul a fost pozitionat pe bateria masinii, pornirea a fost facuta dimineata, la -1 grad Celsius.

Mentionez ca masina are 53.000 km, reali. Va multumesc anticipat!

 

 

Modificat de Poștașul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa o diagnoza. Posteaza cod eroare...daca este. Daca gasesti ,, incorect corelation" -faci distributia urgent. Altfel-pune un ulei de calitate si un filtru original sau Mhale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Când am făcut diagnoza pentru a vedea problema cu martorul aprins de la abs, mi-a spus ca pe motor nu am nicio eroare. 

Când am ascultat Filmarea de pe telefon, sincer sa fiu, m-am speriat și eu. În realitate, nu se aude asa. 

 Am vorbit cu un mecanic și mi-a zis ca ma costa 1150 lei, distribuția + manopera + ulei + filtru. La distribuție a zis ca schimba lanțul, intanzatorul, patinele și o garnitura. Ca ulei a zis ca el folosește doar repsol, de 6 ani pune la BMW-uri și Mercedes-uri și ju a avut nicio reclamație. 

Eu nu as tine neapărat sa o fac... Mi se pare ciudat ca la 53 mii de km sa fac distribuția. 

Apropos, ce ulei bun ar fi? Eu vin de un un hyundai ix35, cu motor aspirat. Acolo puneam Shell helix. 

L. E. 

Am pornit iar, 3 grade afara, telefonul l-am pus în partea distribuției.

 

 

Modificat de Poștașul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Km sunt putini, dar anii sunt deja mai multi 😉

 

Pretul de 1150 lei piese+manopera mi se pare aproape suspect de mic. Cred ca in general se invarte pe la 2000-2500 lei. Intreaba eventual ce piese pune (ce marca)?

 

Legat de ulei as zice ca nu atat de mult conteaza marca (desi nu as pune ceva no-name, dar Repsol, Ravenol, etc sunt foarte ok), ci mai important este intervalul de schimb ulei (sau mai corect: numarul de ore de functionare a motorului!). Daca mergi mult urban schimba-l pe la 10k km; daca mergi mult in afara orasului poti si la 15k km.

 

Si apropos: nu ii mai da talpa "la rece" ca la Dacia 1310 😄 Las-o dimineata, la rece, 1-2 minute pe loc ca sa ajunga uleiul ala peste tot. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ei, nu am accelerat asa de tare, era pana în 2000 ture. A fost doar asa, de test. Apoi am oprit-o. 

Nu știu ce sa zic de piese, o sa îl întreb. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lantul se aude doar in primele 2-3 secunde. In rest, e sunetul de la injectia directa, care este normal. La tine inca e decent sunetul la pornire, la altele face cateva secunde bune sunetul pe care il auzi la tine in primele 2-3 secunde. Eu as verifica in prima faza pe diagnoza, daca ai erori pe motor. Totodata, as verifica alungirea lantului si intinzatorul. Daca toate sunt in regula, nu are nevoie de schimb.

 

Pana la urma, distributia pe lant face zgomot, nu prea ai cum sa eviti complet treaba asta. Nu poate fi silentioasa ca una pe curea. Asculta la ce motor vrei tu cu distributie pe lant, pornirea la rece, si o sa vezi ca toate scot un zgomot in primele 2-3 secunde, pana se amorseaza tot sistemul cu ulei, intinzatorul hidraulic. Mai ales ca generatia asta de motoare (1.4 TSI CAXA, CAVD + 1.8 TSI CDAA) e cunoscuta cu probleme la lant, care se alungeste, scapa si cauzeaza distrugerea motorului, deci trebuie avut grija.

 

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O distributie noua pe un motor la care se schimba uleiul la max 10000, mers preponderent extraurban, cam cati km "duce" ? (in teorie zic)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe curea as zice ca 60k km sau 5 ani.

 

Pe lant (in teorie si daca nu a fost eroare de proiectare) as spune ca dublu: 120k km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cureaua 200.000km. Daca e lant, il schimbi odata cu masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lantul ar trebui sa fie lifetime. Ce trebuie verificat din cand in cand e intinzatorul, dar si ala ar trebui sa tina, daca uleiul e de calitate.

Cureaua, depinde de generatie. Astea mai noi tin mult, chiar si 200k km, dar la astea mai vechi se recomanda pana intr-o 100k km.

 

La generatia aia, lanturile din pacate nu-s nici pe departe lifetime si cred ca VW mai bine folosea curea, cum a folosit pe EA113 2.0 TFSI, in paralel cu varianta EA888 gen 2 (care era pe lant si cu probleme). Intre timp au remediat problema cu lantul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vorbiți de lifetime de parcă ați vorbi de speranța de viață a unui om. Mașinile au o durată de viață normată de 7-10 ani (trendul e descendent, din păcate).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Wrong: valorilea alea (200k km sau 10 ani) sunt niste valori maximale! Nu iti garanteaza nici un producator "minim 200k km sau 10 ani". Daca se rupe cureaua la 150k km cine te despagubeste? Raspuns: nimeni!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu vorbeam despre viata masinii nu a curelei :))). Dupa aceea se vand masinile celor din est foarte priceputi in a le repara 👍

Modificat de vali zak
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze, n-am fost explicit. E vorba de masina din semnatura (CAXA), distributie pe lant. A fost schimbata in reprezentanta la 240.000, am facut cu distributia noua 73.000 km. Meseriasul mi-a spus ca tine 100.000, ce parere aveti ?

Multumesc,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!